
حكاية في رواية 🩷🎀.. ))حالات نكت قصص دينية POV فديوهات 𝗤𝘂𝗿𝗮𝗻 الجزيرة تحفيز روايات رومانسية حب
January 25, 2025 at 06:59 PM
*⏎[ رواية احببت طفلتي💗🎀🔥 ]*
*إداره: حكاية في رواية*
`الفصل 16`
الفصل 17
الفصل 18
الفصل 19
الفصل20
> تابع قناة مـا لا نــبـوح بـه⊀①❤️؍؍⤹ في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VazkYTqL2AU6fBSLrs1r
`من اجمل قنوات الوتساب لروايات ادخلوا اعملوا فولو للقناة:`
> تم مشاركة الرواية من قناة حكاية في رواية في الوتساب:
> تابع قناة حكاية في رواية 🩷🎀في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaDlnq3D8SE0iENtWr3G
`فلسطين حكاية الأرض ونبض القلب فلسطين عربية حرة`
> تابع قناة قناة فلسطين تمضي وحدها 🇵🇸❤️🩹: https://whatsapp.com/channel/0029VauXwfu9xVJho5kKji0M
*`ثانيًا إِبعد عن البني آدمين دول خطر 😔😂🧡🧡🧡🧡🧡)".`*
تابع قناة قناة شوية'ة ونس ♥🫀في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaudApqJpe8XUe985o41
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
البارت السادس عشر
رحيم. / خير ياكريم عايز ايه
كريم/ الموضوع ال عايزك فيه مش هينفع نتكلم
في هنا ممكن نروح نتكلم في مكان تاني
رحيم/ انا مش فاضيلك
كريم/ صدقني مش هتندم والله ارجوك بس تعالي معايا
الموضوع خطير اوي اوي
رحيم/ طيب اتفضل
رحيم خرج مع كريم وركب معاه العربيه ومشيو
رحيم/ فهمني بس إحنا رايحين فين
كريم/ هتعرف كل حاجه دلوقني اصبر بس
وصل كريم لمكان بعيد عن الانظاار كان بيت
كبير جدااا ومفيش حاجه حواليه
رحيم/ ايه ده بقه انت جايبني نهزر هنا
كريم/ اسمعني بقه لو سمحت أولا البيت ده في حاجه تخصك اوي واوي اوي كمان
رحيم/ في اي بقه ان شاء الله
كريم / ريم
رحيم اتنفض مره واحده وبص لكريم بإهتمام
وكلو حواسو مركزه معاه
رحيم بتوتر/ ريم مالها ياكريم اتكلم متوترنيش اكتر
ماانا متوتر
كريم/ ريم عايشه يارحيم
رحيم بفرحه/ انت بتتكلم بجد صح انا كنت حاسس
ريم فين عايز اشوفها ارجوك ياكريم
كريم/ طيب تعالي معايا بس هي فاقده الوعي
بقالها اسبوع اهي انا حاولت اشوفك كتير بس انت
مكونتش مديني فرصه
رحيم/ لو كنت اعرف انك عايزني علشاان ريم انا
كنت متأخرتش عليك انا لازم اشوفها
كريم خد رحيم ودخلو البيت ووصلو لاؤصه ريم
رحيم اول مشاف ريم جري حضنها علي طول
رحيم كانت مشاعرو متلغبطه مابين الفرح زالحزن
رحيم/ ريمي متعرفيش انا كنت عامل ازاااي من غيرك
وكأن روحي اترضتلي وكأني ميت ورجعت للحياه تاني
لما شوفتك ياحبيت قلبي وعمري كلو
رحيم فضل قاعد جنب ريم وقت كبير اوي
ومحسش بالوقت ده خاالص
وبعدين خرج شاف كريم قاعد بره مستنيه
رحيم/ انا عايزك تحكيلي كل حاجه بالضبط
كريم/ طيب اسمع بقه
فلاااااش بااك
كريم/ طانط صافي موجوده
-اه اطلعلها فوق
كريم طلع لصافي الاؤضه وكان لسه هيدخل سمع
كلام صافي وهي بتقول
صافي/ انا لازم اخلص منها بكره بالكتير
هتلاقوها ببيت بمنطقه (-------) وهي مضروبه
علي راسها الجرح عميق شويه قبل متفوق
منو هترموها في البحر ولو حصل ال قولت
عليه ليكو عندي مكافأه كبيره أوي سلام
امته اخلص منك ياريم
باااااك
كريم/ سمعت كده من صافي ومكنتش عارف افكر
ازااي مكنتش متخيل ان صافي توصل للمرحله
دي ازااي تقتل انسانه علشان توصل لأهدافها
رحيم بغضب/ وعملت ايه
كريم/ قولت لو انقذتها هتخاول تقتلها تاني
اتصلت بالمشرحه وطلبت منهم جثه بنت
وجابوها وحطبتها مكان ريم علشان يتأكدو
ان خططتهم نجحت وجبت ريم هنا علشان تتعالج
في امان من غير ماحد يعرف ويحاول يأذيها
رحيم/ انا مش عارف اشكرك ازااي ياكريم
اطلب اي حاجه وانا اعملهالك انت لو طلبت عنيا
هديهالك والله
كريم/ ريم زي اختي يارحيم وانا اسف مكنتش اعرف
ان هي مراتك سامحني
رحيم/ انت ال سامحني ياكريم انا اسف
كريم/ المهم دلوقتي هنتصرف ازاي
رحيم/ الأول بس ريم تفوق ونفكر هنعمل ايه
كريم/ طيب انا هروح اجيب حاجه ناكلها
وانت خليك هنا مع ريم
رحيم/ ماشي
رحيم دخل لريم وكانت لسه فاقده الوعي
رحيم بحب/ فوقي بقه ياريم انتي وحشتيني
اوي اوي انا مش قادر اعيش من غيرك بجد
انتي كل حاجه في حياتي
رحيم قرب من ريم وقبلها من جبينها بكل حب
ومسك ايديها وقبلها بكل حب
رحيم/ من يوم مدخلتي حياتي مفارقتنيش ياريم
شاركتيني كل تفاصيل حياتي وانا شاركتك
كل تفاصيلك فأكره اول يوم روحتي في المدرسه
وجيتي تعيطي علشان مش عايزه تروحي تاني
ولا شقاوتك لما بتكوني عايزه مني حاجه
انا بحبك اوي ياريم مش هبطل اقولها انا بحبك ياريمي
ريم بدأت تحرك ايديها في ايد رحيم ورحيم حس بالحركة دي وقام اتنفض وشاف ريم بتحاول تفتح عينيها
رحيم / ريم فوقي ياحبيتي انا رحيم انا معاكي اهو
ريم بتعب/ ررر ح ي ممم
رحيم/ فوقي ياحبيتي انتي بخيير اهو وانا جنبك ومش
هسيبك
ريم بتعب/ انا فين
رحيم حضن ريم جامد وشدد عليها اوي وكأنو عايز
يدخلها جوا ضلوعو وميخرجهاش ابدااا
رحيم بحب/ انتي معايا ياريم متقلقيش ياحبيتي
انا عمري مهسيبك ابدااا ياروحي انا اسف ياريم
اسف اوي علي كل حاجه حصلت بسبب عنادي
ريم بعياط/ صافي يارحيم
رحيم بعد ريم عنو ومسح دموعها بإيدو
اهدي ياحبيتي انا عرفت كل حاجه وصافي دي
هعاقبها. علي كل حاجه عملتها معاكي وحسابها
هيكووم كبير اوي انا ال يجي جنبك بس مستعد
امحيه من علي وش الارض
ريم/ متسبنيش تاني يارحيم صافي قالتلي ان انت
مش عايز تشيل مسؤليتي تاني وان انا عبأ عليك
انا عبأ عليك يارحيم
رحيم ضم وش ريم بإيدو وقالها انتي حياتي
ياريم وانا من غيرك ولا حاجه انتي كل حاجه ليا
وارجوكي متسبنيش تاني ياريم انا مكنتش عايش
وانتي مش معايا انا بحبك ياريم
رحيم قال الكلمه دي والصمت بقه سيد الموقف بينهم
ريم مكنتش مصدقه نفسها كانت هطير من الفرحه
وحاسه انها بتحلم
واخيرا ريم قررت انها تكسر الصمت ده وقالت
ريم بتوتر/ قولت ايه
رحيم قرب من ريم أكتر وقالها بحبك ومقدرش اعيش
من غيرك ياحب عمري
ريم بفرحه/ انا حب عمرك
رحيم خطف كلام ريم في ؤضتها قبله طويله
وريم بادلتو في القبله وكأنها كانت في عالم
تاني عالم ليها هي ورحيم بس عالم مش عايزه
تطلع منو خالص
بعد فتره بعد رحيم عنها وبص في عنيها جامد
رحيم بهمس / بعشقك
ريم بخجل/ بحبك اوي اوي اوي اوي
ريم قالت كلامها وحضنت رحيم جامد ودفنت راسها في حضنو زي الاطفال بسبب كسوفها
رحيم رفع راس ريم وقالها
- بتبقي زي القمر وانتي مكسووفه وشبه الفراوله
كده
ريم/ بس بقه متكسفنيش انا بقولك اهو
رحيم/ ياروح قلبي وحياتي ربنا يقدرني واسعدك ياريمي
ريم بحب/ انا ببقي مبسوووطه اوي وانت معايا
متسبنيش تاني ومتكلمش السلعوه الشريره دي تاني
رحيم بضحك/ السلعوه دي حسابي معاها بعدين
ريم/ انا هنتقم منها اوي اوي يارحيم بجد
رحيم/ وهتعنلي ايه ياست ريم
ريم بشر/ هوريها النجوم في عز الضهر
رحيم بضحك / بحبك وانتي شرانيه كده
ريم/ دي عذبتني توي اوي يارحيم خطفتني
وضربتني علي راسي وحبستني في مكان ضلمه
وانا بخاف من الضلمه يارحيم
رحيم حضن ريم جامد وقالها
وحياتك عندي لهخليها تدفع تمن كل دمعه نزلتيها
بسببها
استوووب على كده
البارت السابع عشر
صفيه/ نعم ياصافي هانم
صافي/ خودي كل الحاجات دي ارميها
صفيه/ دي حاجات الست ريم الله يرحمها
صافي/ اسمعي ال وبقولك عليه واعرفي أن
كلها مده قصيره وهنتجوز انا ورحيم ولعلمك
رحيم ال طلب مني اني اجي اعيش هنا معاه
يلا بقه غوري اعملي ال قولتلك عليه
صفيه خرجت من الاؤضه وسابت صافي لوحدها
صافي بضحكه / اخيرااا ال حلمت بيه هيتحقق
ريم ماتت وانا قريب اوي هيقي حرم رحيم الانصاري
وكل حاجه هتبقي ليا انا ههههاااااااا هههههااااااا
بس ياصافي اسكتي لحد يسمعك ومثلي ان انتي
متأثر وزعلانه لغايط اما تنوولي ال انتي عايزااه
في الشركه
رحيم/ الصفقه ال جايه دي لازم انا ال اكسبها
مهما بلغني الامر
عز/ رحيم انت لو فوزت بالصفقه دي الانصاري جروب
هتشهر افلاسها
رحيم/ مش جت الوقت بقه ال كل واحد ياخد حقه
جه الوقت ان ارجع بيتي ال طردت منو زمااان وارجع
لشركات ابويا وانا ال اديرها بنفسي طول السنين ال فاتت دي بحارب علشان اللحظه دي ومش هخلي اي
حاجه تحصل تخليني موصلش للحظه دي
عز/ متقلقش يارحيم كل حاجه هتحصل وهتم زي
ماانت عايز انت تعبت علشان توصل لكده
رحيم/ تعبنا ياعز انت عملت كتير اوي اوي معايا
ولولاك مكنتش هوصل لكده ابداااااا
عز/ احنا اخوات يارحيم وانت اكتر من اخويا
انا مليش حد غيرك وانت عارف كده كويس
رحيم/ ربنا يباركلي فيك يااارب
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,*
ذينب/ عبدو انا حاسه اني انا ايامي بقت معدوده
عبدو/ متقوليش كده ياذينب انا مليش غيرك
ذينب/ انا لازم اخلص ضميري قدام ربنا قبل مااموت
ياعبدو انا مش هقدر امووت وانا شايله ذنب كبير
عبدو / ذنب ايه ياذينب متقلقنيش
ذينب/ ذنب البنت الصغيره بنت الست ريم هانم الله
يرحمها
عبدو/ انتي ايه ال فكرك بالموضوع ده ياذينب
الحكايه دي بقالها اكتر من عشرين سنه
ذينب/ البنت اكيد كبرت دلوقتي وتعرف تاخد حقها
من عمها ده وانا مش هقدر اسكت اكتر من كده ياعبدو
انا عايزه امووت وانا مستريحه
عبدو/ بعد الشر عليكي ياذينب متقوليش كده
رينا يجعل يومي قبل يومك
ذينب/ المهم ياعبدو احنا لازم نروح اسكندريه
ونسأل علي البت هناك
عبدو/ وهنوصلها ازاااي ياذينب اسكندريه كبيره
اوي ده كأننا بندور علي ابره في كومه قش
ذينب/ انا اعرف عنون ال خدها في اسكندريه
هنروح هناك وهنسال ياعبدو وان شاء الله خنلاقيها
علشان احنا ناويين خير
عبدو/ حاضر ياذينب انتي تؤمري ان شاء الله يومين
ونسافر اسكندريه وبالمره نغير جو
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
رحيم/ مبسوطه هنا ياصافي
صافي/ اكيد طبعاا اي مكان تكون موجود في
اكيد هكون موجوده
رحيم/ اتمني تفضلي مبسوطه هنا
صافي/ صحيح انا طلعت كل حاجات ريم الله يرحمها وحطيت حاجاتي قولت اقولك علشان
تبقي عارف
رحيم/ اكيد لازم تطلعي حجاتها مش مشكله ولو احتاجتي حاجه قولي لصفيه ورغد برضو
ولا ايه يارغد
رغد بتأفف/ طبعاً يارحيم طبعاً
رحيم/ يلا عن اذنكم انا هطلع انام
صافي/ وانا برضو عن اذنكم
صافي طلعت ؤضتها واول مفتحت الباب اتفاجأت
ان كل هدومها مرميه علي الارض والميك بتاعها متكسر
والبرفيووم متكسر والاؤضه كانت في حاله لايرسي لها
صافي بصوت عالي جدااا
- صفييييييييه انتي ياااااصفييييه
صفيه راحت لصافي تجري وقالت/ نعم ياصافي هانم
صافي بغضب/ مين ال عمل في ؤضتي كده
صفيه/ والله مش عارفه ياهانم
صافي/ ياعني ايه مش عارفه مين بيدخل غيرك
عفريت دخل عمل كده ومشي
رحيم/ ايه ياصافي في ايه
صافي/ انت مش شايف الاؤضه عامله ازااي
رحيم/ معلش اهدي ياحبيتي وصفيه هترتب كل حاجه
اهدي انتي بس انت هروح اجبلك عصير لمون وانتي
هدي اعصابك
صافي/ حاضر ياحبيبي
رحيم خرج وساب صفيه مع صافي
صفيه / اعوذ بالله من الشيطان الرجيم ربنا يجعل
كلامنا خفيف عليهم ياارب
صافي/ انتي بتقولي ايه ياست انتي اتكلمي بصوت عالي
صفيه/ اصل ياهانم الناس كانو بيقولوا ان ال بيموت غرقان ده ياعني الله اما احفظنا الله اما احفظنا
بيطلع ليهم عفاريت
صافي/ بطلي تخاريف ياست انتي واسكتي خالص
انا هدخل اخد شاور واخرج الاقي كل حاجه زي
مكانت
صافي دخلت تاخد شاور وبعد مخلصت خارجه
لقت مكتوب علي مرايه الحمام ( دي البدايه بس ياصافي
انا محدش ياخد مكاني ومش هسيبك(ريم))
صافي صوتت بصوووت عالي جداااا وخرجت تجري من
الحمام ومن الاؤضه كلها
صافي/ الحقوووني الحقووووةةونيييييي
رغد ورحيم في نفس اللحظه/ مالك ياصافي
في ايه
صافي / عايزه تموتني بتقولي مش هسيبك
رحيم/ مين دي ياصافي في ايه
صافي/ ريم يارحيم ريم
رحيم/ انتي اتجننتي ياصافي ريم ماتت
صافي/ انت مش مصدقني صح تعالي وانا هوريك
بنفسك انا لقتها كتبالي علي المرايه دي ان هي
مش هتسبني صدقتني بقه
رحيم/ مفيش حاجه مكتوبه علي المرايا اصلا ياصافي
صافي بصت للمرايه واتصدمت لما ملاقتش حاجه
صافي/ والله كان ككتوب هنا
رحيم/ اهدي ياصافي اهدي
صافي/ يمكن كان بيتهيألي انا اسفه علي ازعاجكو ده
رحيم/ ولا يهمك بس نامي كويس بقه
رحيم ساب صافي ودخل علي ؤضتو وققل الاؤضه كويس ومقدرش يمسك نفسو من الضحك
ريم يغمز/ ايه رايك
رحيم/ دي هتمووت كان نفسي تشوفيها وهي
خايفه كده
ريم/ تستاهل هي لسه شافت حاجه
رحيم/ لسه هتشووف
ريم صحيح انا نسيت / حل اوي تروح تجيلها عصير
لموون كنت بات معاها النهارده علشان تهدي اعصابها
اكتر
رحيم/ قمر بيغير ياربي قمر
ريم/ انا مش بغير بس بضايق الصراحه
رحيم شد ريم خدها في حضنو وقال
-ياحبتيي انا كولي ليكي انتي مفيش حاجه هتبعدني
عنك تاني يااميرتي
ريم بحب/ يااه لو تعرف انا بحبك قد ايه يارحيم
ونفسي اخبيك كده في مكان وتبقي ليااا لوحدي
رحيم/ ماانا ليكي لوحدك اصلاااا وبعدين نخلص
بس كوضوع صافي ده وموضوع الشركه وهعملك
احلي فرح في الدنيااااا وتبقي احليي عروووسه
ريم بكسوووف/ بس بقه احسن بتكسف
رحيم بضحك/ وانتي وش كسووف اوي ياريم الصراحه
ريم/ مش هرد عليك دلوقتي علشان انا ورايااا حاجات
كتييير اوي المهم حطتلها البرشام في العصير
رحيم/ اه متقلقيش
ريم / طب هستأذن انااااا بقه
رحيم / جووود لاااك
ريم راحت ؤضه صافي ونحكشت شعرها ودخلت وفضلت تخبط علي السرير والمكتب علشان صافي
تصحي
صافي فاقت وشاافت ريم بس مخدتش بالها من ملامح
ريم
صافي/ انتي مين
ريم بصوت بخوف/ انا ال هموتك انا ال هاخد اجلك بإيدي ذي ماموتيني هموتك
استوووب على كده
`من اجمل قنوات الوتساب لروايات ادخلوا اعملوا فولو للقناة:`
> تم مشاركة الرواية من قناة حكاية في رواية في الوتساب: تابع قناة حكاية في رواية 🩷🎀في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaDlnq3D8SE0iENtWr3G
`فلسطين حكاية الأرض ونبض القلب فلسطين عربية حرة`
> تابع قناة قناة فلسطين تمضي وحدها 🇵🇸❤️🩹: https://whatsapp.com/channel/0029VauXwfu9xVJho5kKji0M
*`ثانيًا إِبعد عن البني آدمين دول خطر 😔😂🧡🧡🧡🧡🧡)".`*
تابع قناة قناة شوية'ة ونس ♥🫀في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaudApqJpe8XUe985o41
البارت الثامن عشر
صافي بخوف / انا اكيد في كابووس انتي موتي قدامي
أصلا
ريم / انا مش هسيبك هطلعلك في كل احلامك
حتي وانتي صاحيه هتشوفيني مش هخليكي
تتهني يوم واحد
خلصت ريم كلامها وبدأت تقرب من صافي وصافي تبعد عنها
صافي بدأت تصوت جاامد وتقول الحقووووةةونيييييي هتموتني الحقوني لغايط اما اغمي عليها
جريت ريم خرجت من الاؤضه ورحيم دخل يشوفها
لاقها مغمي عليها وواقعه علي الارض حاول يفوقها
صافي بتوهان/ ابعدي عني متموتنيش الحقوني
رحيم/ فوقي ياصافي فوقي
صافي بخوف/ كانت هنا وعايزه تقتلني
انا شوفتها بعنيا صدقني
رحيم/ هي مين دي
صافي/ ريم شوفتها والله شوفتها
رحيم/ ايه ياصافي التخاريف ال بتقوليها دي
مفيش حاجه من ال بتقوليها دي قولي اعوذ بالله من الشيطان الرجيم ونامي بقه كل ال شغالين هنا
هيقولو عليكي مجنونه نامي بقه
صافي/ حاضر هنام بس هي مش موجوده صح
رحيم/ هو في ميت بيرجع تاني ياصافي
صافي بخوف/ صح عندك حق معلش يارحيم
بس انا مش عارفه مالي بجد
رحيم/ خلاص حصل خير يلا تصبحي علي خير
****************************
كريم/ مالك ياحازم مضايق ليه
حازم/ قلقان اوي علي غدير بكلمها مش بترد عليا
خالص
كريم/ تلاقيها مشغوله في حاجه واكيد هتخلص
وهترد عليك
حازم/ انا مش مطمن ياكريم غدير كانت نفسيتها
تعبانه اوي بسبب ريم الله يرحمها انا خايف لتكون
عملت في نفسها حاجه
كريم/ انت هتخوفني ليه ياحازم بص تعالي
نقوم نروحلها دلوقتي ونطمن عليها
حازم/ يلا بينا يلاااااا
كريم خد حاازم وراحو عند بيت غدير
كريم/ متقلقش ياحازم هتبقي بخير
حازم/ ان شاء الله بس هي مش بتفتح ليه
كريم/ خبط تاني كده يمكن نايمه
حازم بقلق/ بقولك ايه مقدمناش غير ان احنا
نكسر الباب انا هموت من القلق
حازم بعد عن الباب وكسرو برجلو ودخلو شقه
غدير ومكنش في اي صوت خالص
لغايط اما لاقو غدير واقعه علي الارض
حازم/ غدير غدير فوووقي ارجوكي
كريم بخوف/ دي قاطعه شراينها ياحازم لازم
نروح المستشفي بسرعه يلا بينا
حازم شال غدير وجري بيها علي المستشفي
علي طوول
حازم بخووف/ دكتور بسرعه اي دكتووور
كريم/ اي دكتور هتمووت مننا يلا
الدكتور جه بسرعه وخد غدير لاؤضه العملياات
كريم/ متقلقش هتبقي كويسه والله
حازم/ ان شاء الله ان شاء الله
كريم / هعمل مكالمه وهجيلك تاني
****************************
سميره/ جيبالك خبر بمليون جنيه
(+--)/ ايه هو
سميره/ انا لو قولتهولك هتقومي تجري من الفرح
(---)/هو بقه في حاجه تفرح ياسميره
سميره/ في في اسمعي ياستي ذينب عارفه البنت فين
وهتروح هي وجوزها علشان يشوفها متسالنيش
عرفت ازااي علشان انا معينه عليهم حراسه بتراقبهم
لاني عارفه ان ذينب تعرف البنت فين
(---)/انتي متاكده ياعني بنتي هترجعلي وهاخدها
في حضني تاني انا مش مصدقه نفسي ياسميره
سميره بفرحه/ أخيرا بنتك هترجعلك ياريم وساعتها
هتاخد حقها كلو من عاصم وترجعي لبيتك تاني ياريم
ريم/ ياااه ياسميره بقالي سنين بحلم باليوم ده بس احنا
لازم نتحرك انا مش هخاف تاني ياسميره انا لازم
اشوف بنتي قبل مااي حد يوصلها
سميره بخوف/ انتي عايزه تخرجي من هنا
ريم/ انا مش هخاف تاني لازم اشوف بنتي واحميها
من اي حاجه
سميره/ دي مخاطره كبيره اوي اوي ياريم
ريم/ انا اعمل اي حاجه بس بنتي تبقي بخير ياسميره
انا حقيقي مهما اشكرك مش هقدر اوافيكي حقك
انا مش عارفه انتي عايشه مع الانسان ده ازااي
سميره/ علشان ابني ياريم ابني ال لو كنت نطقت
كان هيتاخد مني ويبقي مجرم بس دلوقتي ابني
بقه مهندس ويعرف ربنا كويس ويعرف الخير والشر
ريم/ ياما نفسي اشوف بنتي بقه عندها ٢٠ سنه دلوقتي
*********************-
صافي / انا هدخل اخد شاور وانتي هاتيلي الاكل فوق
علشان مش قادره
صفيه/ حاضر ياصافي هاانم
دخلت صافي الحمام واول مقفلت الباب النور اتقطع
لسه هتخرج لقت النور اشتغل
صافي/ اكيد في عطل المهم اخد الشاور دلوقتي
لسه هتتحرك بدأ النور يشتغل ويطفي
صافي بخوف/ في ايه يقه اما اخرج اشوف في ايه
صافي جت تخرج الباب مرضاش يتفتح
لفت لقت ريم في وشها
صافي بخوف/انا مش خايفه منك انتي وهم
ريم / المهم جهزي نفسك علشان كلها يومين
وهتيجي معايا منا مش هسيبك تعيشي مع رحيم
وانا اتفرج عليكو وزي مقتلتيني ياصافي خقتلك
انتي سامعه ولا لأ هقتلك هقتلك
صافي بخووف/ انصرف انصرف امشي امشي
انتي وهم انا بينهيألي
ريم بضحكه شريره/ انا مش وهم انا حقيقت القزره
وال هتتفضح قريب اوي اوي
صافي/ ابعدي عني ابعدي عني ارحميني بقه
ريم بغضب/ وانتي مرحمتنيش ليه ضربتيني علي
راسي ليه زقعتيمي في البحر ليه هاااا
انتي اخر حد يطلب الرحمه ياصافي وانا لازم
اخلص الناس كلها منك
صافي/قوليلي عايزه ايه واعملهولك بس ارحميني
ريم/ صفيه
صافي/ مالها صفيه
ريم / تعامليها باحتراام واياك تزعليها فاهمه ولا لأ
صافي بخوف/ فاهمه والله حاضر حاضر
ريم/ وتساعديها في شغل البيت
صافي/ حاضر حاضر كل ال ختقزلي عليه هعملوا
بس سبيني في حالي
ريم بغضب/ انا همشي بس خليكي فاكره اني كل حاجه
هتعمليها بعرفها
صافي/ طبعاً طبعاً
خلصت صافي كلامها والنور قطع تاني وبعد كده اشتغل
بس ريم كانت اختفت
صافي خرجت من الحمام بسرعه وكانت خايفه جدا
ياربي ده حلم ولا حقيقه ومحدش هيصدقني
هيقولو عليا مجنونه انا عارفه هي ورايا ورايا وهي
عايشه وهي ميته يااربي بقه
*****************************
ريم بضحك / كان نفسي تشوف شكلها يارحيم
كانت هتموت من الخوف بجد بس تستاهل احسن احسن
رحيم كان قاعد شارد ومش مركز مع ريم خاالص
ريم/ رحيم مالك يارحيم
رحيم/ غدير تعبانه وفي المستشفي ياريم
ريم / انا لازم اروحلها حالا
رحيم/ بس انتي مينفعش تخرجي ياريم
ريم/ لا ياؤحيم دي غدير دي اختي واكتر كمان
انا مش هقدر اقعد هنا واسيبها لوحدها يارحيم
علشان خاطري اروحلها
رحيم/ طيب ياريم اجهزي وأخرجي من الباب الخلفي
ونروح علي طول المستشفي
ريم لبست وخرجت من البيت من غير ماحد يشوفها
ورحيم كان مستنيها
وصلت ريم ورحيم المستشفي
ريم/ غدير عامله ايه ياحازم طمني
حازم بصدمه/ ريم انتي عايشه ازاااي
ريم / مش وقت اساله ياحازم هحكيلك بعدين المهم
غدير عامله ايه
حازم / الحمدلله بقت كويسه ومستني تفوق بس
ريم بارتياح/ الحمدلله هو ايه ال حصلها
حازم/ حاولت تنتحر قطعت شيارينها ياريم
ريم بصدمه/ حاولت تنتحر انا لازم ادخل اشوفها
ريم راحت لاؤضه غدير ودخلت تجري عليها
ريم بعياط/ ليه ياغدير تعملي كده عايزه تحرميني
منك ليه بس ده انا مليش غيرك ده انتي صحبتي
واختي وكل عيلتي ياغدير
غدير كانت بدأت تفوق وبدأت ملامح ريم تظهر قدامها
غدير بإبتسامه/ ريييم أخيرا جتلك انا مقدرتش اعيش
من غيرك ياريم
ريم حضنت غدير جاامد
ريم/ بعد الشر عليكي ياغدير انتي عايشه وزي الفل اهو
غدير ييأس/ ياعني انا لسه عايشه وده حلم وشويه
وهتمشي تروحي بعيد تاني
ريم بضحك/ لا ياغدير انتي عايشه وصاحيه فايقه اوي اوي كمان
غدير/ انا مش فاهمه حاجه ياريم
ريم/ انا عايشه ياغدير مموتش
غدير بفرحه/ بجد بس ازااي انا مش مصدقه انتي
بتضحكي عليا صح
ريم/ لا والله انا مش بضحك عليكي انا عايشه اهو
وبعدين في عفريت بتمسكيه وتحضنيه ؟
غدير/لا
ريم/ وانتي حضناني ومسكاني اهو ياغدير
غدير بفرحه/ياعني انتي عايشه صح
البارت التاسع عشر
ريم/ انا هفضل مع غدير يارحيم امشي انت
رحيم/ بس ياريم مينفعش تفضلي انتي كمان تعبانه
ريم/ لا يارحيم انا هفضل مع غدير غدير دي اكتر من
اختي وانت عارف كده كويس
رحيم/ طيب ياريم انا هجيلك بكره ان شاء الله
ريم/ اوكي سلام
رحيم/ سلام
في ؤصه غدير
خازم بحزن/ كده ياغدير كده عايزه تمشي وتسبيني
ليه كده ياغدير
غدير/ فقدت الامل ياحازم وفقدان الامل ده وحش اوي
انا فقدت الامل في الحياه وفقدت الامل في كل حاجه
حازم/ طب وانا ياغدير منا قولتلك اني هبقي معاكي
ومش هسيبك ابدااا
غدير/ حسيت اني هبقي بتقل عليك ياحازم
حازم ضم ايد غدير بإيديه
حازم/ انا بحبك ياغدير ومش هسيبك انتي فاهمه
ولا لأ
غدير بصت لحازم ومكنتش عارفه تتكلم واتقابلت
عيونهم في مبادره نظره طويله وساد الصمت بينهم
وقطع الصمت ده دخول ريم
ريم/ انا اسفه انا جيت في وقت مش مناسب ولا ايه
حازم/ لا لا ابدااا انا كنت ماشي اهو وهاجي بكره
غدير/ لا ملوش لازمه ياحازم
حازم/ لا هاجي بكره ملكيش دعوه أنتي
عن اذنكم
حازم خرج وغدير فضلت باصه نحيتو كتير
لغايط اما قاطعتها ريم
ريم يغمز/ هو ايه الحكايه
غدير/ حكايه ايه
ريم بضحك/ البشمهندس
غدير/ مفيش حاجه خالص
ريم/ كدااابه اوي علي فكره اومال ايه النظرات
والتواصل البصري ده
غدير بضحك/ يخربيتك ده انتي رهيبه هحكيلك
علب كل حاجه اقعدي بقه
ريم/ ايوه كده احكي
*******************************
في الشركه
رحيم / مقالكيش مين
السكرتيره/ لا يافندم قال عايز حضرتك في موضوع
ضروري بس
رحيم/ طيب خليه يدخل
السكرتيره/ حاضر يافندم
السكرتيره خرجت ودخل راجل في منتصف الستينات
كده
رحيم/ مين حضرتك
عبدو/ انا اسمي عبدو يابيه
رحيم/ وحضرتك عايز ايه
عبدو/ انا من شغال عند أهل لينا هانم
رحيم بعدم فهم / لينا مين
عبدو/ البنت ال حضرتك لقتها من عشرين سنه
رحيم بغضب/ وانت عايز ايه بعد كل السنين دي كلها
متخيل ان هي تعرفك اصلا ال يرمي عيالو ميجيش
يطلبهم تاني انت فاهم ولا لأ انا مش هفرط في ريم إبدال
عبدو/ يابني افهمني انا أصلا شغال عند اهلها والبنت
لازم تعرف أهلها ده حقها وحقهم
رحيم بزعيق/ كسر حقهم حق ايه ال عايزينو هما سابوها
في الشوارع زمان انا معنديش حاجه من ال انت بتقولها
دي واتفضل المقابله انتهت
عبدو/ افهمني بس
رحيم بصوت عالي جدااا/ قولتلك اطلع برااااااا
عز دخل علي صوت رحيم
عز/ في ايه يارحيم
رحيم/ خرج البني آدم ده بره بسرعه
عز/ اتفضل انت دلوقتي ياحج
عبدو/ يابني خليه بسمعني انا عايزو في موضوع ضروري
عز/ طيب استناني في مكتبي خلي السكرتيره
تقولك هو فين
عبدو/ ماشي
عبدو خرج وعز راح يشوف رحيم
عز/ مالك يارحيم في ايه انا اول مره اشوفك كده
رحيم/ ده حد من أهل ريم
عز/ ايه أهل ريم وهما عرفو مكانك ازااي
رحيم بغضب/ وعايزنها ليه بعد عشرين سنه
بعد مرموها في الشارع من غير رحمه سابو بنت
صغيره في الشارع بكل جبرووت وقسوه عايزنها ليه
دلوقتي
عز/ بس دول اهلها يارحيم واحق بيها
رحيم/ احق بمين ياعز ريم دي بنتي انا انا أهلها
انا ال ربتها وانا ال كنت بسهر لما تكون تعبانه
محدش قلق عليها زي قلقي عليها وهي بتمتحن
انا ال عيشت معاعا حياتها كلها بكل تفاصيلها ياعز
انت نسيت عملت ايه علشان اعملها شهاده ميلاد
وورق يثبت شخصيتها لأول مره اكدب وازور ورق
علشان تعيش راسها مرفوعه ومتحسش بأي نقص
او انها اقل من اي حد حواليها انا لايمكن اسيبها
تضيع مني ريم محدش هياخدها مني ياعز ريم مراتي
انت فاهم ولا مش فاهم
عز/ طيب اهدي دلوقتي يارحيم
رحيم / انا همشي دلوقتي
عز/ طيب
رحيم مشي وهو في دوااامه كبيره من التفكير
فلاااش باك
عز/ ركز معايا شويه يارحيم وسيب ريم دلوقتي
رحيم/ ايه في ايه
عز/ انت ناسي حاجه مهمه اوي
رحيم/ ايه هي بقه
عز/ ناسي انك لازم تعملها ورق يثبت شخصيتها بعد كده
علشان تعرف تعيش هي في السجلات ملهاش وجود كده
رحيم/ اه صح ازااي نسيت ده
عز/ طيب هتعمل ايه بقه
رحيم/ انا في موظف في السجل ممكن يساعدنا في كده
عز/ طيب هتقولو ايه
رحيم/ ده موظف شمال ياعم هيحل كل حاجه بالفلوس
عز/ طيب وهتجيب الفلوس منين
رحيم/ منا قولتلك في فلوس بالبنك كانت بإسم امي
وانا ابنها الوحيد
عز/ بس دي الفلوس ال هتصرف منها يارحيم
رحيم/ اهم حاجه دلوقتي نثبت شخصيه آنسه ريم
عز/ طيب يابو ريم همشي انا
باااااك
رحيم/ مستحيل حد ياخدك مني ياريم مستحييييل
في مكتب عز
عبدو/ اسمعني انت يابني انا جاي برساله ولازم اخلي ضميري قدام ربنا
عز/ اتفضل انا سامعك
عبدو/ انا شغال سواق عند عم الست لينا
عز/ لينا مين
عبدو/ البنت الصغيره
عز/ هي اسمها لينا اوماال مين ريم دي
عبدو/ دي والدتها الله يرحمها
عز/ وبعدين كمل
عبدو/ عمها انسان طماع وجشع اوي اتسبب في قتل
ابوها وامها وكان عايز يقتل الست لينا برضو بس
مراتي صعبت عليها واتفقت مع مرات عم الست لينا
انها هتخلص من البنت علشان تحميها سابتها في الشارع
وفضلت مراقبه المكان لغايط اما جيت انت والبيه
التاني وخدتوها وسمعتكو وانتو بتقولو انكو هتسافروا
اسكندريه وهي اخوها كان شغال في محطه القطار
في اسكندريه فقالتلوا يشوفكوا هتروحو فين
وفضل ماشي وراكو لغايط اما وصلتوا
عز/ طب وبعد السنين دي كلها ايه ال فكرك بيها
عبدو/ البنت من عيله كبيره وكل حاجه كانت بتاعت
ابوها الله يرحمو لازم ترجع وتاخد حقها من عمها
عز/ هي عمها ده يبقي مين
عبدو/ عمها يبقي عاصم المصري صاحب شركات المقاولات بتاعت المصري جرووب
عز بصدمه/ عاصم للمصري بقه ده يطلع منو كل ده
عبدو/ ايوه للأسف هو هتساعدني يابيه
عز/. اكيد ان شاء الله بس اتكلم مع رحيم الاول
علشان ريم غاليه اوي عند رحيم ريم تبقي مراتو ياعم
عبدو
******************************
رحيم رجع البيت ودماغو مكنتش قادره تفكر في اي حاجه غير ان ريم ممكن تبعد عنو
ومحسش بريم ال دخلت ولا سمع صوتها وهي بتنادي عليه
ريم/ رحيم رحييييييم
رحيم من غير اي انذاار قام حضن ريم جااامد
وكان مقربها منو جامد وكأنو هيدخلها بين ضلوعو
ريم بادلت رحيم وحضنتو اوي
ريم/ في ايه يارحيم مالك
رحيم/ انتي ممكن تسبيني ياريم
ريم/ انا مقدرش ابعد عنك يارحيم انت كل حياتي
ودنيتي انت اهلي واصحابي وكل حاجه
رحيم/ حتي لو اهلك ظهرو ممكن تسبيني
ريم حضنت رحيم ودفنت راسها فيه جامد وقالت
انا لا يمكن اببعد عنك علشان انا بحبك يارحيم
رحيم/ انا ال بحبك ياريم ومقدرش اعيش من غيرك
انا قلبي ميقدرش يبعد عنك ياحياتي
رحيم خلص كلامو وقرب من ريم لغايط اما انفاسهم اختلطت وكان بيتكلم وشفايفو بتلامس شفايفها
انا بحبك ياريمي انتي دنيتي كلها ومش هقدر اعيش من
غيرك
استوووب على كده
`من اجمل قنوات الوتساب لروايات ادخلوا اعملوا فولو للقناة:`
> تم مشاركة الرواية من قناة حكاية في رواية في الوتساب: تابع قناة حكاية في رواية 🩷🎀في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaDlnq3D8SE0iENtWr3G
`فلسطين حكاية الأرض ونبض القلب فلسطين عربية حرة`
> تابع قناة قناة فلسطين تمضي وحدها 🇵🇸❤️🩹: https://whatsapp.com/channel/0029VauXwfu9xVJho5kKji0M
*`ثانيًا إِبعد عن البني آدمين دول خطر 😔😂🧡🧡🧡🧡🧡)".`*
تابع قناة قناة شوية'ة ونس ♥🫀في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaudApqJpe8XUe985o41
البارت العشرون
عاصم/انت متأكد من ال بتقولوا ده
----/متأكد ذي ماانا متأكد اني بكلمك
عاصم / طيب اقفل انت دلوقتي
عاصم قفل الموبايل بغضب وكور ايدو وخبطها
في الحيطه
انا يضحك عليا السنين دي كلها لا ده ولا عاش
ولا كان ال يخدعني هخليهم كلهم يندموا
***************************
حازم/ عامله ايه النهارده ياغدير
غدير/ الحمدلله حازم انا عايزه اشكرك علي كل حاجه
عملتها معايا انا حقيقي مش عارفه اقولك ايه
حازم مسك ايد غدير وبص في عنيها ال اول متلاقت
عيونهم غدير هربت بعيونها بعيد عن حازم
حازم قرب وش هدير ليه تاني
حازم بحب/ غدير تتحوزيني؟
غدير بصت لحازم بصدمه كبيره ومكنتش عارفه
تتكلم
حازم/ انا عايزك تبقي شريكه حياتي عايزك تبقي معايا دايما عايز كل خطوه في حياتي تكون معاكي
عايز كل يوم الصبح اصحي علي صوتك عايزك
تشاركيني كل تفاصيل حياتي الجااايه قولتي ايه
ياغدير
غدير ابتسمت بخجل وحركت راسها بمعني موافقه
حازم بفرح/ بجد موافقه انا اسعد واحد في الدنيا
بجد انتي احلي حاجه حصلت في حياتي ياغدير
انا هسافر في اقرب وقت علشان اقول لأهلي
ونيجي نطلب ايدك رسمي
غدير بضحك/ اهدي ياحازم في ايه
حازم/ مش عايز اضيع اي وقت عايزك تبقي مراتي
دلوقتي حالا أصلا
غدير/ رينا يخليك ليااا يااارب ياحبييبي
حازم/ قولتي ايه
غدير بخجل/ مقولتش
حازم/ لو مقولتيش مش هسيبك
غدير/ قولت ربنا يخليك ليااا ياحبيبي
حازم/ احلي كلمه اسمعها في حياااتي
******************************
عز/ رحيم عايزك في موضوع
رحيم/ لو عايزني بخصوص الراجل ال كان موجود
امبارح ده فأنا اسف مش فاضيلك
عز/ رحيم لازم تسمعني الأول وبعدين تحكم
رحيم بزعيق/ اسمع ايه ياعز اسمع ان هما رمو بنتهم زماان وجاي يخدوها مني دلوقتي
انا ريم مش هسيبها لحد انا احق واحد بريم انا ال كنت
معاها مش هما
عز/ بس هما أهلها
رحيم/ الاهل ال بيعلموا ويسهروا علي راحه عيالهم
مش ال بيخلفوا ويرموا في الشارع
عز/ طب اسمع مني بس وبعدين احكم علشان خاطري
انا بس
رحيم/ اتفضل
بدأ عز يحكي كل حاجه لرحيم وبكل التفاصيل
عز/ بس هو ده ال حصل وانت ظالم أهلها ال اتحرمت
منهم وهما اتحرموا منها وريم لازم ترجع علشان
تاخد حقها من عمها
رحيم/ وليه ترجع احنا مش عايزين حاجه منهم
انا اهم حاجه عندي ريم ياعز
عز/ انا عارف بس ده حق ريم ليه تسيبوا لواحد
طماع ذي ده ليه لازم تدافع عن حقوقها وانت
تفضل معاها لفايط لما توصل للحق ده
رحيم / طيب والمفروض نعمل ايه دلوقتي
عز/ لازم تفاتح ريم في موضوع ان لقينا أهلها
رحيم/ طب وموضوع صافي
عز/ موضوع صافي لازم يخلص خد اكتر من وقتو
أصلا
رحيم/ ماشي
*****************************
في بيت رحيم
صافي/ ياااه دول كانوا اصعب يومين في حيااتي
الحمدلله اني خلصت من عفريتها وهي عايشه قرفاني
وهي ميته قرفاني برضو
صافي قامت غيرت هدومها وقررت انها تنام ولسه
هتنام لقت النور اتقغل والشباك اتفتح
صافي/ بسم الله الرحمن الرحيم في ايه
ريم / انتي فكرتيني هسيبك ولا ايه انا كنت
بوهمك اني اختفيت
صافي بخوف/ عايزه مني ايه
ريم/ هاخدك معايا هموتك زي ماموتيني
صافي بعياط/ ارجوكي متأذنيش انا مش عايزه
امووت انا غلط لما موتك بس انا عملت كده علشان
رحيم يبقي ليا انا سامحيني
ريم/ اسامحك علي ايه زلا ايه اسامحك لما ضربتيني
علي راسي ولا لما قولتي لرجالتك يرموني في البحر
صافي/ سامحيني ياريم وسبيني في حالي
ريم/ لا هقتلك هقتلك
صافي بزعيق/ الحقوووني الحقووووةةونيييييي
ريم/ اندهي زي مانتي عايزه بس انا مش هسيبك
هقتلك ياعني هقتلك
ر حيم/ في ايه ياصافي في ايه
صافي/ ريم عايزه تقتلني
رحيم/ ريم مين
صافي/قدامك اهي
ريم بضحك/ محدش هبشوفني غيرك لو عايزاني
مقتلقيش اعترفي بكل حاجه انتي عملتيها دلوقتي
مين ال قتل ريم ومين ال قالها تسيب البيت وتمشي
صافي بزعيق/ انا ال قتلت ريم يارحيم وانا ال كنت
دايما بفهمها انك مش بتحبها وان هي حمل كبير عليك
انا
رحيم/ انتي اتجننتي ياصافي ايه ال بتقوليه ده
صافي/ بقول الحقيقه انا السبب في كل ال حصل لريم
كل ده علشان بحبك
ريم/ علشان انتي طماعه وجشعه وكل همك الفلوس
وبس
عز/ اخيرااا المسلسل ده خلص وأخيرا اعترفتي
انك مجرمه
صافي بعدم فهم في ايه
رحيم/ في انك اكتر انسانه قزره شوفتها في حياتي
انتي عايزه القتل انتي ازاااي تقتلي روح بريئه
كل ده بسبب اطماعك
صافي بزعيق/ انا حبيتك وهي كانت بتاخدك مني
انت كنت مش بتفكر غير فيها هي وبس وانا ولا علي
بالك فكان لازم اخلص منها
رحيم/ محدش هيقدر يبعدني عن ريم حتي لوكونتي
انتي الشخص ده ريم دي روحي ال مقدرش اعيش
من غيرها ويلا اتفضلي اطلعي بره انا هعمل علي
العشره ال كانت بينا ومش هقول للشرطه حاجه علشان
متتسجنيش واسم عيلتك يبقي في الارض هسيبك
لنفسك كده لغايط لما عذااب الضمير يموتك يلا
بررررره
صافي بصت لريم ولرحيم بحسره كبيره وطلعت تجري بره البيت زي المجانين
ريم بضحك/ ييي غمه وانزااحت كانت كابته علي نفسي
البعييده
رحيم بضحك/ دلوقتي مستريحه
ريم/ طبعاً مستريحه ولا انت عايزها ترجعلك ولا ايه
رحيم/ اكيد لا طبعاا اديها راحت لحالها بقه ربنا يهديها
******************************
رغد/ عز
عز/ نعم
رغد/ هو رحيم مضايق ليه حساه متلغبط كده بقالو
يومين
عز/ شويه مشاكل كده
رغد/ ايوه ايه المشاكل دي بقه
عز بضحك/ فضوليه اوي انتي
رغد/ يلا بقه بليييز
عز/ اهل ريم ظهروا وعايزنها
رغد/ هما ليهم عين يظهروا بعد السنين دي كلها
ولما هما عايزنها اوي كده رموها ليه
عز بضحك/ طيب كملي انتي ومحكيش انا
رغد بضحك/ خلاص خلاص أسفه كمل سمعاك اهو
عز / الموضوع اكبر ماانتي متخيله بابا وماما ريم
متوفيين من زمان وسبوها لعمها وعمها ده كان
السبب في موت ابوها امها علشان ياخد الفلوس
كلها لنفسوا واول لما نفذ مخطتوا قرر يقتل
ريم وكان في هناك واحده بتشتغل خدامه كانت
بتحب مامت ريم اوي هي خدتها ورمتها في الشارع
واقنعتهم ان هي موتت البنت
رغد/ كل ده بيحصل دول اكيد مش بشر
عز/ الناس بقت وحشه اوي يارغد
رغد/ صح
عز/ رغد
رغد/ نعم
عز بص في عين رغد كتيير واتنهد تنهيده كبيره
بحبك يارغد
❤️
❤🩹
🤎
💛
👍
🤍
💚
♥️
🧡
💗
1.4K