حكاية في رواية 🩷🎀.. ))حالات نكت قصص دينية POV فديوهات 𝗤𝘂𝗿𝗮𝗻 الجزيرة تحفيز روايات رومانسية حب
January 27, 2025 at 03:57 PM
*⏎[ رواية احببت طفلتي💗🎀🔥 ]*
*الجزء التاني*
*إداره: حكاية في رواية*
`الفصل 16`
الفصل17
الفصل 18الخاتمة
فصل خاص 1
فصل خاص 2
فصل خاص 3
> تابع قناة مـا لا نــبـوح بـه⊀①❤️؍؍⤹ في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VazkYTqL2AU6fBSLrs1r
`من اجمل قنوات الوتساب لروايات ادخلوا اعملوا فولو للقناة:`
> تم مشاركة الرواية من قناة حكاية في رواية في الوتساب:
> تابع قناة حكاية في رواية 🩷🎀في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaDlnq3D8SE0iENtWr3G
`فلسطين حكاية الأرض ونبض القلب فلسطين عربية حرة`
> تابع قناة قناة فلسطين تمضي وحدها 🇵🇸❤️🩹: https://whatsapp.com/channel/0029VauXwfu9xVJho5kKji0M
*`ثانيًا إِبعد عن البني آدمين دول خطر 😔😂🧡🧡🧡🧡🧡)".`*
تابع قناة قناة شوية'ة ونس ♥🫀في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaudApqJpe8XUe985o41
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
الجزء الثاني بارت 16
رحيم بصدمه/ قدررررر
قدر / بابي الكلام ده صح انا مش بنتكم
رحيم / اسمعيني بس يابنتي
قدر/ بابي الكلام ده صح ولا غلط هي كلمه واحده
رحيم بتوتر/ صح ياقدر صح انتي مش بنتنا
قدر بعيااط/ ياعني فاارس كان عندو حق كل كلمه
قالها كاانت صح
رحيم/ اسمعيني يابنتي
قدر بعيااط/ مش عايزه اسمع حااجه كتر خيركم
جداااا انكوووو ربيتوني خلال الفتره دي انتو
كان ليكووو الفضل في كل ال وصلتلوااا وان شاء الله
قريب هديكو كل الفلوس ال صرفتوها علياااا
رحيم/ اي ال انتي بتقولي ده
قدر جريت من قداام رحيم وخرجت من البيت كلوا
وفضلت تجري في الشاارع وهي مش عارفه هي
هتروح فين
رييم/ قدر مالها يارحيم قدر مالها
رحيم/ ريم احنا لازم نتكلم بعض شويه
ريم/ نتكلم في اي وقدر مشيت وهي مضايقه لي
رحيم/ ريم لازم تسمعيني الأول احنا متجوزين بقالنا
تلاتين سنه انا عمري مكدبت عليكي غير في حاجه واحده بس وعملت كده علشان بحبك ياريم
ريم/ في اي يارحيم قول متقلقنييش اكتر من كده
رحيم/ قدر مش بنتناااا ياريم
ريم /--------------&
رحيم/ انا عارف اني جرحتك بس صدقيني ياريم
انا عملت كده علشااانك انتي
ريم/ بس يارحيم انا مش بحب اشووفك حزيين كده اصلا انا عارفه ان هي مش بنتتاااا
رحيم بصدمه/ انتي عرفتي امته وازااي
ريم / انا ام يارحيم عارف ياعني اي ام
قدر مش بتشبهناااا في الشكل خاالص ولا في فصيله
الدم ازااي فصيله دمها O ساالب وانا فصيله دمي A وانت A وفارس A لما قدر كانت طفله عمرها شهوور
عملتلها تحاليل وسألت الدكتور واكدلي انها مستحيل
تكوم بنتناااا ده غير حاجات كتيير ذي لوون عيونها
الازرق محدش لون عيونو ازرق كل ده كنت بقول
يمكن صدفه لغايط اما سمعتك بتكلم الدكتور وبتسالوا
اذا كان في حد سأل عليها من أهلها ولا لأ
بس انا مكنتش قادره اصدق وفضلت اني اعمل
نفسي مش فاهمه حاجه لاني قدر بنتي اناااا وانت
الاهل هما ال ربووو مش ال بيخلفوا بس
رحيم /ومقولتليش لي انك عارفه ان هي مش بنتنا
ريم / زي ماانت مقولتليش ان هي مش بنتتاااا
رحيم/ احنا في ورطه ياريم
ريم/ ورطه اي
رحيم/ فاارس بيحب قدر
ريم / علشان كده مشي وسااب البيت
رحيم/ فارس مش هيرجه غير لما نوافق علي
انو يتجوز قدر
ريم/ خلاص لو قدر بتحبو يتجوزا
رحيم/ انتي ازااي واخده الامر ببساطه كده ازاااي
بقولك بيحبها ياعني بيحب اختو النااس كلها عارفه ان
هما اخوااات
ريم/ انا مليش دعوه بالناااس انا اهم حاجه عندي سعاده
ولادي وطز في راي الناااس كلها
رحيم/ ياريت الامر بالبسااطه ال انتي واخداها دي
عدي اسبوووع ومفيش اي اخبااار عن قدر ولا فاارس
ومعتز كان رجع القااهره تاني وجوان رجعت علشان
تطمن علي قدر ال محدش يعرف عنها حاجه
حازم/ انا بلغت في الشرطه ياعمي وان شااء الله هنوصلها قريب
ريم بعيااط انا عايزه عياالي يارحيم ولا عارفه حاجه
عن ابني ولا اعرف بنتي اي انا لو عياالي مرجعووش
ممكن يحصلي حاااجه اتصرف ورجعهوملي
رحيم/ اهدي ياريم اهدي وهماا هيرجعوا ان شاء الله
غزل/ متقلقيش ياطانط ان شاء الله هيرجعوا
احنا هننزل ندور عليهم بنفسنااا ومش هنخلي مكاان
الا لما ندور في
حاازم/ هدوري فين هي القااهره صغيره دي مدينه كبيره
وممكن تكون خرجت بره القااهره اقعدي واحنا هنتصرف
غزل/ أولا ملكش في انا اعمل ال انا عايزااه
عن اذنك يابابي يمكن اتأخر متقلقش عليااااا
غزل مشيت وساابت حاازم هيولع من تصارفتها معااه
جوان/ انا كمان هنزل ادور عليهم شويه يابابي
في اسكندريه
قااعده وحييده ضامه ركبتيها الي صدرها وعيوونها لم
تجف من الدموووع
اد كده طول حيااتي كنت عايشه في وهم في عيله
مش عيلتي اكيد اهلي رموني وسابوني لوحدي وهما
ال أنقذوني اكييد كنت عبئ عليهم طول السنين دي
انااا خلاص مبقااااش لوجودي معني في الحياااه انا مبقااااش لياااا حد خاااص
- ازاااي بقه وانا روحت فين
قدر اتلفت بسرعه وقالت فااارس
فاارس/ ايوه اناااا
قدر/ انت عرفت مكاني منين يافارس
فارس/ انا عارف عنك كل حاجه وعارفه انك بتحبي المكاان ده وبتيجي هنا لما تكوني مضايقه
قدر/ انت عرفت منين اني مضايقه
فارس/ غزل قالتلي علي كل حاجه
قدر بعيااط / كلامك صح يافاارس انا مش اختك
فارس بضحك/ وهو ده ال مضايقك ده انا هعمل فرح
قدر باستغرااب / انت بتقول اي
فارس / افهمك ياستي دلوقتي احنا لو كونا اخواات
بعد الشر ياعني كونا هنتجوز ازااي لاكن دلوقتي هنقدر نتجوز ونخلف كماان ومفييش حاجه تمنعناااا
قدر/ لا في انا ملقش بيك يافاارس ولا هنفع نكمل
مع بعض انا اصلا قررت هساافر
فارس/ انتي اكييد اتجننتي انا مش هسيبك تبعدي عني
تاني انتي فاهمه ولا لأ
قدر/ فاارس انت مش مجبوور تبقي معاياا
فارس/ انا لو مجبور عليكي مش هسييب البيت
علشان مش طايق اشوفك مع وااحد غيرييي
مش هحاارب علشااانك انا اول مره اعارض بابا
في حاجه كان بسببك كل ده وابقي مجبوور عليكي
مقوولتلك بحبكككك بحبككككككك ياقدريييييي
قدر/ النااس بس
فاارس بضحك/ وانت معايااااا ميشغلنييييش الناااس
ميهمنييييش حد قدااام انتي معايااااا ريحي قلبي
بقه وقوليلي بحبك هموووت واسمعها منك
قدر/ منااا اكيييد بحبك يافااارس ومحبتش غيرك
قااارس شال قدر وفضل يلف بيهااااا جاامد
قدر/ هنعمل اي مع ماما وبابا
فاارس/ انا هتصرف المهم نرجع لهم بس
قدر/ بس انا مش قاادره ارجع
فاارس/ متقوليش كده ياقدر انتي عارفه ان بابا وماما
بيحبوكي ويمكن اكتر مني كماان يلااااا بس
*****************************
حازم/ الساعه ٣ الفجر لسه بدري
غزل بصت لحازم وجت تمشي حازم مسك ايديها
غزل/ سيب ايدي
حازم/ وانا بكلمك تبوصلي
غزل/ انت مين أصلا علشان تمسكني كده الزم حدودك
حازم/ انا ابن خالك الكبير وكلامي يمشي عليكي
غزل/ كلامك يمشي علي نفسك مش عليااا اوعي
تدخل في حاجه تخص حيااتي انت فاهم ولا لأ
انا ادخل واخرج زي ماانا عايزه علشان دي حريتي انااا
حازم/ ايوه اظهري علي حقيقتك وانك اتربيتي في بلاد
الاجانب ولا عندك اخلاق ولا ادب والظاهر اهلك معرفوش
حازم مكملش الكلمه وكانت غزل ضربتوا بالقلم علي وشو
غزل بعصبيه/ اياااك تجيب سيره تربيتي واخلافي
وايوه انا عشت خمسه وعشرين سنه في انجلتراا
واكييد خدت كتير من عادتهم بس عمري منسيت اني
من اصل عربي وال يتكلم عن اخلاقي ادوسوا برجلي
عن اذنك
غزل مشيت وساابت حازم مصدووم من تصرف غزل
معااه ومش قادر ينسي انها ضربتوا بالقلم
*************************
حاازم/ انتي جاايه هنااا لي انتي لسه فاكره
ان ليكي عياال اي ال مرجعك بعد عشرين سنه
احنا مش ولادك متجييش تخربي حياتنااا تاني
وخليكي عارفه اني عمري منسيت انك السبب
في مووت بابا
استوووب على كده
الجزء الثاني بارت 17
غزل/ بابي انا راجعه انجلتراا بقه انا مش قاادره اتأقلم
هنا خاالص
عز/ غزل انتي عارفه انا بثق فيكي قد اي وانا عارف
انك قد الثقه دي وانا عارف ان في حاجه ضايقتك
غزل حضنت عز جااامد
غزل/ خليك معايا دايماااا يابابي طول ماانت في ضهري
بحس اني اقوي وااحده في العاالم
عز/ انتي قويه يانور عين عز انتي اغلي حاجه
في حياااتي ومستحييل اخلي حااجه تزعل نور عيووني
انتي بنتي وحبيبتي وصحبتي وانا دايما فخور بيكي
وبكل قرارااتك دايمااا هدعمك سافري ياحبيتي
وانا ورغد هنحصلك بس لما المشاكل ال هنا تتحل
غزل/ ماشي يابابي انا حجزت تيكت علي الطياره ال
هتسافر كمان ساعه
عز/ ماشي روحي وانا هقول لرغد
*****************************
معتز/ جوان انتي بتعملي ايه
جوان/ مساافره
معتز/ مسافره لي ياعني
جوان/ مسافره علشان اشوف حيااتي ال وقفت دي
انا حيااتي وشغلي وكل حاجه في تركيااا مش في
مصر
معتز/ هتيجي تاني
جوان/ معرفش ال اعرفوا اني لازم امشي دلوقتي
معتز / ماشي بس استني
معتز حضن جواان جااامد وجوان خضنتو جاامد
جوان / معتز ارجووك ابعد عني علشان لو حد شافنا
هتبقي مشكله
معتز بهمس / استني شويه
جوان/ ارجوووك يامعتز ارجووك
معتز/ ارجوكي انتي سبيني حاضنك شويه سبيني
جوان استسلمت لمعتز وحضنتو وحاوطتوا بإديها
الاتنين
جواان بهمس / ياااه لو تفضل حاضني دايمااا كده
وتخليك معايااااا بس انا يكفيني ان احس بقربك
ولو سااعه او دقيقه بس احس انك قريب
اللحظه دي هتفضل محفوره في ذاكرتي وقلبي وعقلي
معتز/ بتقولي اي
جوان/ مش بقول بس ارجووك ابعد عني بقه
جواان زقت معتز وجريت من الاؤضه وسابتوا
*****************************
فارس/ مالك ياقدر انتي قلقانه كده ليه
قدر/ مش عارفه بس قلقانه اوي
ريم/ قدر حبيبتي كونتي فييين ياقلبي قلقتيني عليكي
ريم حضنت قدر
ريم/ قدر انتي بنتي اناااا ورحيم احنا ال ربنااكي وتعبنااا
عليكي انااا امك ومفيش حد تاني يقدر يشاركني فيكي
انتي فاهمه ولا لأ انتي ليكي كل الحقوق عليا وعلي
رحيم احنا ابوكي وامك وانتي بنتناااا
قدر/ بس انا كده عبئ عليكوا
رحيم/ قدر انتي بنتي ومسؤوله مني ياقدر
أنتي بنتي وعارفه أن حيااتي مش بتمشي غير
بوجودك انتي واخووكي
فارس/ بابا انا وقدر مش اخوااات مش اخوااات
ريم بضحك/ كلنا اخوااات
فارس/ ياعني لو وانتي وبابا اخوات انجوزتوا ازااي
بقه
ريم/ ياقليل الأدب
فارس/ بابا انا عايز اتجوز قدر ودلوقتي قبل بكره
ريم/ ومستعجل علي اي كده استني لما تخلص السنه دي
فارس/ انا لسه هستني شهر
ريم/ ااه والا مفيش جواز
فارس/ خلاص في عرضك نستني شهر
ريم/ يلا اطلعوا ارتااحوا انتو الاتنين
فارس خد قدر واطلعوا
ريم/ مالك يارحيم
رحيم/ انتي مش فاهمه معني ال انتي قولتي
ازااي هنعلن للناس ان قدر وفارس هيتجوزا وهما اخوات
ريم/ رحيم انا اهم حاجه عندي سعاده ولادي ومليش
دعوه بالناااس فارس بيحب قدر والظاهر ان قدر
يتحب فارس واهم حاجه اشوفهم مبسوطين
رحيم/ بس
ريم/ مفيش بس يارحيم اهم حاجه نشوفهم مبسوطين
*****************************
حازم/ مالك يامعتز
معتز/ مش عارف
حازم/ مضايق ليه علشان قدر ؟
معتز،/ لا اهم حاجه قدر تبقي مبسوطه وانا مكنتش
هقدر ابسط قدر
حازم/ اوماال مالك
معتز/ انا ضيعت اكتر انساانه بتحبني ياحازم
حازم/ قصدك جوان
معتز/ جوان بتحبني اوي واكتر واحده بتفهمني وبتقدر
تخليني مبسوووط في لاحظه انا اكتشفت ان جوان
وجودها في حياتي اهم من وجود قدر
حازم/ انا مبقتش فاهمك يامعتز
معتز/ بس انا فهمت نفسي ياحاازم عن اذنك
حازم/ رايح فين بس
معتز/ رااايح ارجع جواان لحياااتي تاني ارجع
اهم شخص عندي
حازم/ روح يامعتز
في مطار القاهرة
جوان كانت ماشيه وكانت مقرره ان هي مش هترجع
القاهره تاني لغايط اخر يوم في عمرها
وهتبدأ حيااه جديده بعيده عن معتز
وبعيدده عن كل ذكري هتفكرها بمعتز معتز
ال حبيتو وخذلها ال كانت مستعده تديلوا عمرهاا
كلوا بس هو مخترهااش هو خسرهااا وخسر حبهااا
خلاص جوان خليكي قويه هو ساابك ومحسش بيكي
محاولش يمنعك محاولش يقولك خليكي معايياااا
محاولش يعمل حااجه ليه بااقيه علي حد مش باقي
عليكي
جوان/ خلاص يامعتز كنت صفحه وهقلبها
معتز/ انا عمري مكنت صفحه في حياااتك
جوان ب صدمه/ معتز!!!
معتز/ انا لايمكن اسيبك تضيعي مني تاني ياجوان
انا غبي اني محستش بيكي من الأول ازااي
معرفتش انك انتي ال بتحبيني انتي ال سعدتي معاكي
ازاااي كنت غبي طول الفتره دي ارجووكي سامحيني
ياجواان سامحيني علي غبائي
جوان/ -----------
معتز/ جوان رودي علياااا متسبنيييش كده انا بحبك
ومش هسيبك تضيعي من ايدي تاااني انا كنت غبي
اناا عارف اني جرحتك لما قولتيلي انك بتحبيني
ومرضتش عليكي بس مكنتش عارف اني بحبك
جوان/ ارجووك سبني علشان الطياره متفوتنييش
معتز/ انا مش هسيبك تمشي ياجوان مش هغلط نفس
الغلطه تاني مش هسيبك انا بحبك وانتي بتحبيني
جوان/ انت مش بتحبني وانا كنت بحبك
معتز/ لا ياجواان انتي لسه بتحبيني وأنا بحبك ومش
هسييبك ابداااا
جوان/ معتز انت مش يتحبني انت بتسد فرااغ قدر بيااا
انما انت محبتنييش ولاهتحبني انا عمري مقبل إني واكوون الاختياار التاني لييك لكون اهم حاجه في حياتك لمكونش
معتز/ انا يمكن كنت معجب بقدر بس ده كان مجرد اعجاااب او انبهااار لاكن انا محبتهاااش انا محبتش غييرك مفتقدتش عغيرك يومي مبيمشيييش غير بيكي
انتي انتي ال بتعرفي تأثري عليا وفهماني انتي الشخص
ال بيغييب بحس بغيابوااا ارجووكي صدقيني واديني فرصه واااحده بس وانا هثبتلك اني محبتش حد غييرك
جوان/ مش قادره اصدقك
معتز/ والله بحبك بحبببببك بحبكككك ياجواااان
ياناااااااس انااااا بحب جواااان ومستعد افضل اعمل اي حاااجه علشانك انتي انااا عايزك تبقي شريكتي في كل
حااجن عايزه اكمل بقيت عمري معاكي عايزه اصحي كل
يووم علي وشك انتي والله العظيييم بحبك
جوان بحب/ وانا بحبك
معتز حضن جوااان وفضل يلف بيهااااا والناااس كلها صقفتلهم
معتز/ عاجبك منظرنا كده
جوان/ يانهااار ااسووووح
معتز/ ان يافضحتك يادودييي
جوااان/ بقولك اي انا هعمل مغمي عليااا وشيلني
وخرجني من هناااا
معتز/ انت عايزه تخليني انا ال اتكسف لوحدي
لازم نواجه الموقف بكل شجااعه يلااااا بيناااااا
****************************
غزل/ مامي انتي جيتي امته
رغد/ دلوقتي
غزل/ في حاجه
رغد/ هو لازم يبقي في حاجه علشان اجي بيتي
غزل/ اكييد لا
رغد/ مالك ياغزل فيكي اي ياروحي انا حاسه ان فيكي حاجه
غزل/ مفييش
رغد/ لا في انا امك واكتر واحده اعرفك في الدنياااا
غزل حضنت مامتها وفضلت تعيط
رغد/ اهدي ياروحي اهدي متعيطييش واحكيلي
غزل/ مش قادره احكي
رغد/ حازم صح؟
غزل/ حضرتك عرفتي منين
رغد/ انتي بنتي وانا بحس بيكي متعيطييش ياروحي
مفييش حاجه تستاهل دموعك تنزل علشانها
غزل/ علشان كده ساافرت يامامي مش قادره اقعد
في كايرو اكتر من كده علشان مضعفش قدامو
رغد/ انا بنتي قويه ومفيش حاجه نضعفعا ابدااا
انتي هتواجهي وحاازم لازم يبقي مرحله وتعديها
حيااتك لسه طويله وياما هتقابلي وهتشووفي
وبعدين انتي اي حد يتمني وجودك في حيااتو
غزل/ صح يامامي
رغد/ يلا قومي غيري هدومك وتعالي هخرجك
خرووجه مخرجتيييش زيها قبل كده
غزل،/ ربنا يخليكي لياااا يامامي يااارب
*************************
مرت ايااام كتييير وغزل بدأت تعيش حياتها من غير حازم وفارس كل يوم كام بيقرب من قدر اكتر
وجوان ومعتز كان علاقتهم ذي القط والفاار بالضيط
بس معتز كل يوم كان بيتاكد انو محبش غير جواان
وان حياتوا كانت مستحييل هتمشي من غيرها وانو كان هيبقي غبي لو سابها تضيع من أيدوا وخاازم ال كان دافن نفسوا في الشغل ومكانش بيششووف غزل خاالص من يوم مسافرت ولا يعرف عنها أي اخباار
وجه يووم حفله تخرج قدر
--الطالبه قدر
قدر/ ممكن اقوول حاجه
-اكيد اتفضلي
قدر طلعت علي المنصه ومسكت الماايك وقالت
النهارده اسعد يوم في حيااتي اخيرااا حققت حلمي
وبقيت دكتوره بعد سنين تعب أخيرا استلمت شهادتي النهارده انا بهدي نجاحي ده لماما وبابا هما احلي اب وام
شفتهم في حياااتي هما السبب في وجودي هنااا
والسبي اني اوصل للي انا في ده وعمري مهنسي فضلهم
علياااا استحملوني طول السنين دي معأني مش بنتهم
ايوه مش بنتهم بس محدش فيهم حسسني اني مش بنتهم بل بالعكس كنت بحس اني اكتر من بنتهم
واخيراااا بحبك جدااا وعمري مهقدر ارد جزء من ال عملتوه معايااا
استوووب على كده
`من اجمل قنوات الوتساب لروايات ادخلوا اعملوا فولو للقناة:`
> تم مشاركة الرواية من قناة حكاية في رواية في الوتساب: تابع قناة حكاية في رواية 🩷🎀في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaDlnq3D8SE0iENtWr3G
`فلسطين حكاية الأرض ونبض القلب فلسطين عربية حرة`
> تابع قناة قناة فلسطين تمضي وحدها 🇵🇸❤️🩹: https://whatsapp.com/channel/0029VauXwfu9xVJho5kKji0M
*`ثانيًا إِبعد عن البني آدمين دول خطر 😔😂🧡🧡🧡🧡🧡)".`*
تابع قناة قناة شوية'ة ونس ♥🫀في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaudApqJpe8XUe985o41
الجزء الثاني بارت 18
ريم/ متقوليش كده ياقدر انتي بنتي وبنت رحيم
احنا ال ربناااكي انتي بنتنااااا وبعدين شكرااا
ليكي انك في حياتنااا واياااك اسمعك تقولي الكلام ده تاني
رحيم/ قدر انتي مش من دممي بس انتي بقيتي في دمي
احنا ال سهرنا معاكي وانتي تعباانه انتي ال اول مقولتيلي بابي قلبي طااار من الفرحه لما بتنجحي
في حيااتك بحس بالفخر انك بنتي وبعدين انتي
وجودك مهم في حياتنااا ياقدر انتي بنتنااا وشويه
وهتبقي مرااان ابناااا
فارس/ من قلبك الكلام ده يافواااذ
رحيم/ انت طالع لمين يالا انت المهم انا مهما لفيت
مش هتلاقي ذيك عرووسه لابني واياااك تزعلها
ساعتها هنسي انك ابني فاهم ولا لا
ريم/ ربناااا ميجيب زعل ياارب
فارس/ اظن بقه كده نقدر نحضر لفرحي انا وقدر بقه
ريم/ هو انت مستعجل لي هاااا اي الاستعجال ده
فارس/ ياماما العمر بيجري لازم نلحق نعيشلنااا يومين
ريم/ مش لما نشوف رأي قدر الأول افرض مش بتحبك
فاارس/ خودي رايها براحتك لعلمك بتمووت فيااا
ريم/ اي الثقه دي اي الثقه دي
فارس/ طالع لبوياااا
ريم/ سيب ابوك في حالو ابوك مش بجح زيك كده
فارس/ ماشي ياريمووو ياقمر أنتي كل حاجه مقبوله
منك ياقمر
ريم/ يابني بس يابني انا زي امك عيب
معتز/ امك اي بس في ام بالحلاوه والطعامه دي
ريم/ انا مش هخلص منكو انتوا الاتنين انا قايمه اشوف ال ورايا
فارس/ معتز كنت عايزك في موضوع
معتز/ عارف عايزني في اي ومتقلقش يافاارس
انت اخويا وقدر اختي وانا لقيت ال بتفهمني
انا أصلا مكنتش بحب قدر يمكن كنت معجب بيها
بس انا اكتشفت اني محبتش غير جوان
جوان هي حب حيااتي بجد هي ال لو غابت عني
لاحظه هحس اللحظه دي سنه ومش هقدر افكر مجرد
تفكيير ان تكون لحد تاني لو بقت لحد تاني ممكن اقتلوا بإيدي
فاارس/ وجوان بتحبك وكان باين عليها كده بس انت
مبتفهمش
معتز// فعلاً انا مش بفهم وجوان حاااجه كبيره اوي
في حياااتي وهعمل كل ال في وسعي علشان اخليها
مبسووطه وسعيده دايما
كانت جوان واقفه من بعيد وسمعت كل كلمه قالها
معتز وكانت حاسه ان هي هطيير من الفرحه
*******************************
عز/ غزل فرح قدر وفارس ومعتز وجوان بعد اسبوعين
مش المفرووض ننزل القاهره بقه علشان هيزعلوا
مننا كده
غزل/ اكيد طبعاا يابابي هضبط شويه حاجات في الشغل
وهنزل اكييد
رغد/ طيب جهزتي فستاان تلبسيه في الفرح ولا
غزل/ اكييد طبعاا ده فرح قدر وجوان
عز/ ماشي انا هحجز التزاكر بقه
غزل/ اوكي يابابي عن اذنك
***************************
فارس/ قدريييي
قدر/ خضتني يافااارس
فارس بحب/ قلب فاارس زعيووون فاارس وكل حيااه
فاارس
قدر/ ده انت راايق اوي بقه
فارس/ ومروقش ليي ياعني فرحنا اخر الاسبووع
وهتبقي بتااعتي لوحدي ياكوكووووو
قدر/ بتحبني بجد يافاارس
فارس/ انتي هبله ياقدر لا بجد انتي مبتفهميييش
ده انا سبت البيت بسببك ووقفت قداام بابا كل ده ليه
بقه فهمني بقه
قدر/ هتفضل معايا دايماااا
فارس حضن قدر
هفضل معاكي لاخر عمري هشااركك كل حاجه في حيااتك حتي تفاهتك هشاركها معاااكي
هنعيييش حياااه هاديه هنشتغل الصبح ونرجع
نحكي كل حااجه لبعض بليل هاخدك في حضني
وهتحكيلي كل حااجه ونحل كل المشااكل سوا
هنجييب ولد وبنت ويتخانقوا سوااا واحنا نحل مشاكلهم
سواااا
قدر / بحببببببك بحببببببك
فاارس/ اااه لو تعرفي انا مبسوووط ازاااي في اللحظه دي
بتمني الزمن يوقف عند اللحظه دي
قدر/ هيبقي في لحظااات احسن من دي بكتييير
فاارس / بس دي هتبقي اجمل لاحظه في حياتنا
قدر/ اشمعنااا
فاارس قرب من قدر وحاوطها بأنفاسوااا
وقدر غمضت عيونها وفارس قري منها وبدأ
يقبلها بحب وهدوووء ومكنش عايز يبعد عنهااا
وقدر قربت منو وبادلتوااا قبلاتوووو
فاارس بعد عنها وخد نفس طوييل وقال
- علشان دي اول مره ابووسك فيها واحس بقريك
كده
قدر بخجل/ بس بقه
فاارس/ يارووحي علي ال بتتكسف دي
قدر/ ااه بتكسف اوماال بجحه زيك
فاارس/ قلي ادبك كل ده هيطلع عليكي علي فكره
****************************#
جوان/ يامامي العرض هيكووون في القاهره في اي
غدير/ في عرووسه تشتغل قبل فرحها بأسبووع
جوان/ مامي هو يووم خليني امشيي بقه
غدير/ اتفضلي ياختي انفضلي قال ياعني هتسمعي مني
جوان/ حبيتي ياغدغووود
مشوفتيش معتز
غدير/ لاااااا
جوان/ طول عمروووو واطي قولتلوا يجي يوصلني
بس نعمل اي بقه قليل الاصل
غدير/ يابنتي احترميه شويه ده هيبقي جوزك
جوان/ هو ال بيجيب لنفسو التهزيق يلا سلاموووو
****************************
حازم/ انتي لو جيتي هنااا تاني متعرفيش ال هيحصلك
انا ساكت بس علشان انتي امي
عصمت/ يابني
حازم بنرفزه/ انا مش ابنك متقوليش ابني دي تااني
ومتجيييش تاني وانسي ان احنا هنساامحك ولا انا
ولا معتز انت ال سبتينااا ياما اترجييتك تفضلي جنبنااا
بس انتي ال اخترتي البعد
عصمت/ سامحنيح يابني
حازم/ اسامحك علي مووت بابا ولا هروبك ولا اي ولا اي
لو قدرتي ترجعيلي بابا ساعتها هساامحك غير كدخ لأ
انا محترمك بس علشاان انتي امي لاكن انا عمري
مهساامحك ابداااااا انا حياااتي اضمرت بسببك
ارجوكي لو احنا ولادك فعلاً سبيناااا نعييش في سلااام
احنا مصدقنااا حياتنا تضبط
عصمت/ سامحني انت واخووك
حازم/ ادعي ربنا يسامحك الاول علي ال انتي عملتيه
ربنا غفوور رحييم صلي كده واتقربي من ربناااا
واضمني اخرتك احسن وانا هحااول انسي ال انتي عملتيه فينااا عن اذنك
*******************************
جوان/ لما اروحلك يامعتز استني عليااا يابن عصمت
- آنسه جوان لازم تطلعي علي الاستيدج مع العارضاات
جوان/ اوكي هضبط الميك اب وجايه
جواان ضبط نفسهاا وطلعت قداام العارضاات
واتفاجأت بمعتز واقف علي ركبته ومااسك علبه قطيفه
جواان بصدمه/ معتز
معتز/ تقبلي تتجوزيني
جوان بضحك/ احنا فرحنا اخر الاسبووع انت نسيت ولا اي
معتز/ اخلصي رجلي وجعتني
جواان بضحك/ موااافقه طبعاااا
معتز لبسهاااا الخاتم وحضنها ولف بيهااااا
وكل الحضوور صقفلهم
جواان بحب/انا بحبك اوي يامعتز انا حاسه اني في حلم
معتز/ حياتنا هتبقي وكلها اخلااام ياجوجووو
جواان/ ربنا يخلييك ليااااا
معتز/ ويخليكي ليااااا ياحياااتي انتي
***************************
غزل/ هالووووو يايناااااات
قدر/ لسه فاكره تيجي ياختي
غزل بضحك/ احمدي ربنا اني جييت
جوان/ متواضعه اوي انتي
غزل/ المهم اي الصمت الي انتو في ده
جوان/ اوماال نعمل اي
غزل/ شغلوا اغاني كده ارقصوا هيصوااا ودعو العزوبيه
جوان/ اي رايكوا نرووح ديسكووو
غزل/ يخربيتك انا مقولتش كده
جوان/ طيب تعالوا نلف بالعربيه ونشغل ميوزيك بصووت
عالي اوي
قدر/ اوكييي يلاااا بينااااا
غزل خدت جوان وقدر وخرجواا وفضلوا يلفوا بالعربيه
ويسمعوا اغاني ورجعوا بعد وقت كبير جداااا
جوان/ هموووت واناام
قدر/ واناااا
غزل/ يلاااا بيناااا
جوان وقدر طلعوا وغزل كانت واقفه بتتكلم في الموبايل
- حمد لله على السلامه
غزل / الله يسلمك يابشمهندس
حازم/ عقبالك
غزل/ ميرسي عن اذنك
حازم/ استني ياغزل عايز اقولك حاجه
غزل/ انفضل
حازم/ غزل انا اسف علي كل ال عملتوا معاكي انا بحب
غزل/ متكملهاااش يابشمهندس وقتها فااات خلاااص
معدش في زقت ليها لو كانت انقالت قبل كده
يمكن كنت قبلتها لاكن دلوقتي لاااااا
حازم/ لا ليييه انا غلط ومعترف بكده وبعتذر
غزل/ للأسف اعتزارك مش هيفيد بحاجه دلوقتي
تعرف انت جرحت كرامتي وانا اسامح في اي حاجه
الا ان حاجه تمس كرامتي حتي لو مين انا ادووس
علي قلبي بالجزمه بس كرامتي متنجرحش ولا حد
يهينها انت متخيل انك لما تيجي تقولي بحبك
هقولك وانا كمااان وهنسي لاااااا مش انااااا
انا غزل عز انا تااج فوق راس بابي بيعاملني
كملكه وعمرو مسمح اني اتهاان ابداااااا
ومعلمني ان ال يجرحني مبصلوووش تاني حتي
لو اي عن اذنك
غزل ساابت حاازم هيتجنن من ردها
حازم/ انا ال ابتديت ولازم اشرب نتيجه افعالي
****************************
جه يوم الفرح والكل كاان مبسوووط ماعادا حاازم
فارس/ ده احلي يووم في حيااتي
قدر/ واناااا والله
فارس/ طالعه زي القمر ياقدر
ريم/ الف مبروووك ياحبااييي خد باالك منها يافاارس
دي قلبي وعيووني دي
فارس/ متقلقنييش ياماما مش هعذبها متخافيش
ريم/ متقدرش أصلا
فارس/ قوليلي الحقيقه هو انا مش ابنك
ريم/ والله مش فااضيه لكلامك ده
غدير/ خد باالك من جواان يامعتز دي حته مني
دي بنت عمري وبنتي الوحيده حطها في عينيك
جواان/ مامي بلييز متعيطييش والله هعيط
معتز/ بس للميك اب يبووز ده انا دافع في قد كده
جوان/ اه يامعفن مستخسر فيااا
معتز/ عيب عليكي انتي لو طلبتي عيوني اديهملك
جوان/ ياحبيبي ياحبيييي
************************
حازم/ عقبالك ياغزل
غزل/ عقبالك انت كمان
حازم/ علي فكره ذي القمر
غزل/ ميرسي
حازم/ غزل انا مش هسيييك هتكوني ليا ياعني هتكوني لياااا
غزل قربت من حاازم
- شاايف النجمه ال هنااك دي
حازم/اااه
غزل/ لو مسكتها هبقا انا لييك
حازم/ بس انتي مش نجمه
غزل/ ده بعدك ياحااازم مش هكوون ليك ولا حتي في
احلامك
حاازم مسك غزل وبحركه سريعه خطف منها بووسه
علي شفايفها
حازم بغمز/ دي البدااايه يازوز
غزل/ قليل الادب بس بردو مش هكوون ليك
حازم/ هنشوووف
*************************
فاارس / واخيراااا بقيناا لوحدنااا
قدر/ ااه
فارس/ ااه اي انا لسه معملتش حاجه
قدر/ اهدي كده واقعد الله لا يسيئك
فارس/ اهدي واقعد انا بقالي كتيير مستني اليووم
ده انتي النهارده هتبقي مرااتي وكمان تسع شهور هتبقي ام عياالي
قدر بضحك/ وكمان عشرين سنه هبقي ام احفادك صح
فاارس/. شااطره احنا مش هنضيع وقت تاااني كفاايه
ال فاتناااا
قدر/ انا جعانه عايزه اكل
فارس/ اي التفاصه دي مانتي كلتي في الفرح
قدر/ مشبعتش ياعم انت هتعد الأكل علياات
فارس/ هأكلك بعدين بس دلوقتى انا ال هكلك ياجمييل
***********************
جوان بحب/ متعرفش انا مبسووطه قد اي
معتز حضن جوووان
محدش مبسوووط قدي ياجواان انتي احلي هديه من ربناااا ليااااا
جوان/ ربنا يقدرني واسعدك
معتز/ طول مانتي في حضني هبقي اسعد شخص
في الدنيااا دي كلهاااا
معتز قرب من جواان وقبل عنقها بكل رقه
وجوان حضنتوووو جااامد
فااتت سنتين والكل كان عاايش مبسوووط
وغزل كانت لسه علي موقفها وحاازم ميأسش
لغاايط اما اخيرااااا غزل اعلنت استسلامها لمحاولات
حاازم
حاازم/ سنتين مدوخااني وراااكي اي ياشيخه قلبك ده حجر ولا اي
غزل/ علشان تحرم ومتهنش كرامتي بعد كده
حاازم/ ظرووف ياغزل وكنت خايف اظلمك معايااااا
غزل/ حصل خيير حد قالك انك مزز قبل كده
حاازم/ كتيييير
غزل/ مين دوول ان شآء الله
حاازم بضحك/ محدش انتي بس
غزل/ بحسب تعرف ولو في واحده فكرت تبصلك بس هقتلهااااا مفييش نقاااش
حازم/ ياجاامد انت ياجاامد
غزل/ طبعاا مش جووزي حبيبي
حازم/ بحبكككك اوي ياغزل
غزل/ بس احسن بتكسف
حازم/ انتي بتتكسفي مصدقش
غزل/ لا صدق يااخويااا
حازم// ربناااا يخليكي لياااا ياارب
*************************
-مامي مامي
قدر/ نعم ياسليم
سليم/انا عايزه اتجوز
قدر بضحك/ نعم عايز اي
سليم/ عايز اتجوز لانا بنت عمو معتز
قدر/ ولانا موافقه علي الموضوع ده
سليم/ مش عارف يامامي
قدر/ طيب روح قول لبابي وهو هيحل الموضوع ده
فارس بضحك/ مدخليش زفت في الموضوع
قدر/ مش دي المشاكل ال هنحلها سوا اتفضل حل
ياابو العريف
فارس/ مش شايف ان لسه بدري علي الجواز ياسليم
سليم/ عايز اتجوز زي ؤنكل حازم
فارس/ استني لما تكبر طيب
سليم/ طيب اوعدني انك هتجوزني لانا
فارس/ ماشي ياسيدي هوعدك
سليم/ ميرسي يابابي هرووح اقول للانا بقه
فارس/ مبسووطه لما دبستي زفت كده
قدر/ انا واحده حامل وتعباانه ومش فيقالك اوعي بقه
فارس/ اوعي اي هو انتي بتحلوي كده ليه نفسي افهم
قدر/ متكسفنيش
فارس/ لا بجد اول مره اشوف حامل قمر كده
قدر/ ياعني لسه بتحبني
فارس بحب/ بحبك اي انااا بمووووت فيكي
النهااااايهه
بتمني تكووون الرواايه عجبتكم
وياريت تدوني رايكم فيهاااا
وبشكركم علي دعمكم ليااااا دايماااا
وحقيقي انا زعلانه ان هي خلصت 😢
بارت خاص 1
قدر/ انا خلاص مبقتش قادره استحمل انت مبقتش
تحس بياااا ليه
فارس/ مالك ياقدر وبعدين انتي مكبره الموضوع اوي
كده ليه
قدر/ لانو كبير فعلا ياعني اي تتصور وانت في احضاان واحده انت اي فاكرني مبحسش
فارس/ قولتلك ده شغلي ياقدر وكان لازم اعمل كده
علشان نقبض علي العصابه دي
قدر/ وانا ميلزمنييش الشغل ده شغل اي ده
تلاقيك مبسوط وانت بتعمل كده طبعا
فارس/ انتي عايزه اي دلوقتي
قدر/ تختار لأنا لاما شغلك
فارس/ انتي اكييد اتجننتي انتي عارفه ان شغلي
ده كل حاجه بالنسبه لياااا أهدي كده واعقلي انا مقدر
وضعك بس ال بتقوليه صعب
قدر/ ياعني انت اختارت خلاص يافارس خلي شغلك
ده ينفعك
فارس بزعييق/ في اي ياقدر انتي مكبره الموضوع اوي اوي انا مبقتش فاهمك ولا عارف افهمك بجد ولا انتي فهماني
قدر/ خلاص رووح للي بيفهموووك
ريم/ اي ياولاد صوتكوا عالي ليه في اي يافارس
مزعل قدر ليه انت مش شاايف يابني انها قربت تولد
والمفروض منعصبهاش
قدر/ سيبيه يامامي سبيه انا خلاص زهقت منو
طلقوني منو طلقووني منوووو
ريم/ أهدي ياروحي أهدي بس
سيبنا لوحدنا شزيه يافاارس
فارس/ ماشي
ريم/ أهدي ياحبيتي زاحكيلي مالك
قدر/ كل يومين يبقي مع واحده وبقولك شغل
شغل اي ده يامامي ولا انا علشان بقه شكلي شبه الكووره
كده خلاص راحت علياااا هو يلف ويتسرمح
وانا اقعد اربي العيال في البيت مش كفايه
قاعده مش بشتغل
ريم/ ياحبيتي ده شغلوا وبعدين انتي لازم تكوني
فخوره بجوزك ان هو ضابط ناجح وبيترقي
لازم تثقي في جوزك ياقدر وتثقي ان هو بيحبك
ومش هيحب حد غيرك الغيره مطلوبه في الحب
بس غيره بعقل ياروحي غيري بس متخربيش بيتك
قدر/ ياعني انا غلطانه
ريم/ غلطانه شويه صغيرين
قدر/ مهو علشان ابنك بتشهدي معاه
ريم/ ماانتي كمان بنتي انتي الحمل اثر علي مخك
ولا اي فوقي كده لحيااتك ياروحي
****************************
رنا/ مالك يافاارس
فارس/ قدر مضايقه مني بسبب اخر عمليه عملناها سوا
رنا/ لا معندهاااش حق متعرفش ان ده شغل
ولازم نعملوا سوا معندهاش حق
فارس/ انا مش عارف اتصرف كويس وكمان
هي حامل ومش عايز صحتها تتأثر بحاجه
رنا قربت من فاارس وكانت يتكلموا بميااعه
رنا/ مضايقش نفسك يافاارس انا موجوده اهو
فارس بعد ايد رنا عنو وقالها
فارس/ رنا الزمي حدودك معايا إحنا أصحاب في الشغل
بس انا واحد متجوز وبحب مرااتي جدااا
وبحترمها في وجودها وفي غيابهاا عن اذنك
فاارس فضل قاعد في العربيه كتييير
وبعدين عدي علي محل ورد اشتري بوكيه ورد كبيير
وشيكولاته ورجع البيت وشاف قدر قاعده في البلاكونه
فارس/ قدري
قدر/----------
فارس/ قدري بوصيلي انا اسف
قدر قامت ولسه هتمشي فارس شدها من ايديها
وحضنها
فارس/ والله مهما اشووف اي حد مش بشووف
غيرك انتي ماليه عنيااا وحياااتي وقلبي
قلبي مفيهووش غيرك
قدر/ والبت المفعوصه ال كنت حاضنها كده
فارس/ والله العظيم محبتش غيرك وبعدين انتي ام عياالي اناا اسف ياقدري اني زعلتك
قدر/ كتتأسفش وانا كمان اسفه اني زعلتك الصبح
فاارس/انتي تعملي ال انتي عايزاااه وانا اسمع واسكت
قدر/ بحبك اوي اوي والله
فاارس/ وانا بعشك ياام سلييم وشوفي جبتلك ايه
قدر / ايييي
فارس/ الشيكولاااا ال بتحبيهاااا
قدر/ اللله كان نفسي فيهاااا اوي اوي اوي
ربنا يخلييك ليااا يااحلي فااارس في الدنيا
فارس/ وشوفي دول تزكرتين للمالدييف
هنسافر اسبوعين ونقضي شهر العسل من اول وجديد
قدر/ بجد يافاارس
فارس/ طبعااا ياروح فاارس ربنا يخليكي لياااا يارب
`من اجمل قنوات الوتساب لروايات ادخلوا اعملوا فولو للقناة:`
> تم مشاركة الرواية من قناة حكاية في رواية في الوتساب: تابع قناة حكاية في رواية 🩷🎀في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaDlnq3D8SE0iENtWr3G
`فلسطين حكاية الأرض ونبض القلب فلسطين عربية حرة`
> تابع قناة قناة فلسطين تمضي وحدها 🇵🇸❤️🩹: https://whatsapp.com/channel/0029VauXwfu9xVJho5kKji0M
*`ثانيًا إِبعد عن البني آدمين دول خطر 😔😂🧡🧡🧡🧡🧡)".`*
تابع قناة قناة شوية'ة ونس ♥🫀في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaudApqJpe8XUe985o41
بارت خاص 2
قدر/ يامامي ارجعي البيت انتي بقالك يومين في المستشفي وانا وفارس جانب بابا متقلقيش
فارس/ ايوه ياماما ارجوكي ارجعي البيت استريحي شويه
ريم بزعيق/, قولتلكوا مش همشي من هنااا غير لما
رحيم يرجع البيت معايااا انتو مش بتفهموو
فارس/ أهدي ياحبيتي أهدي وبعدين بابا كويس
هو السكر كان عالي اوي علشان كده غااب عن الوعي
والدكتور قال ان هيبقي كويس
ررييم/, كل ده ابوووك مفاقش يافاارس بقالو يومين
اهو ومتوصل بكل الاجهزه دي ليييي انا لو ابووك
جرالوا حااجه هموووت بجد مش هقدر اعييش من غيرووو
فاارس/ متقلقيييش ياحبيتي هيبقي بخيير والله
ريم بعياااط/ يااارب يااارب
الممرضه/ رحيم بييه فااق وعايز مدام ريم
ريم قاامت بسرعه جريت علي ؤضه رحيم
ودخلت اترمت في حضنووو وفضلت تعيط
رحيم بتعب/ رييم أهدي يااريم انا كويس
ريم بعيياط/ لا مش كويس يارحيم انت تعباان
شوف نايم ازاااي وسايبني حراام عليك انت عارف
لو حصلك حاجه هيحصلي اي ولا مش عاارف
رحيم/ أهدي انا كويس والله وبعدين مكنتش اعرف
انك لسه بتحبيني كده
ريم بعيياااط/ حراام عليك يارحيم انت كل حيااتي
انت جوزي وحبيبي وابوياا واخويااا انت كل عالمي الحلو
انا لو بتمني حاجه في حيااتي ان ربنا يجعل يومي قبل يوومك
رحيم/ متقوليش كده ياريم ماانا كمان مقدرش اعييش من غييرك انتي حياااتي كلها وام عياالي واحفادي كماان
ريم مسكت ايد رحيم وباستها بكل حب وضمتها ناحيه قلبها جاامد
رحيم بحب/, انا معاكي متخافيش ياريمي
قدر/ شايف بابي بيحب مامي ازاااي
فارس/ اه هل بقه لو انا تعبت هتسبيني ولا هتعملي
زي ماما
قدر / بعد الشر عليك يافااارس متقولش كده
انت حياااي كلهااا يافاارس
فاارس/, ربنا يخليكي ليااا ياقدري يااحلي قدر في حيااتي
قدر بتعب/ ويخليك لينا ياارب
فارس/ مالك ياقدر فيكي حاجه
قدر/ مفييش بس تعبانه شويه
فارس/ مانتي بقالك يومين في المستشفي ومكلتيش وبعدين انتي حامل وغلط عليكي
قدر/ ااااه
فاارس بقلق/ مالك
قدر/ ااااااه شكلي بولد اااااه الحقني يافااارس هموووت
فارس/ دكتوووور بسرعه دكتوووور بسرعه
قدر/ عايزه اشوووف ابني يافااارس ااااااه
فارس/ متقلقيش ياحبيتي هتبقي كويسه وهتقومي بالسلامه
****************************
حازم/ مالك ياغزل
غزل/ مفييش
حازم/ لا في
غزل/ هو انت مش مضايق بسبب تأخر حملي ده
حازم/ انتي هبله اكييد لأ دي حاجه بتاعت ربنااا وبعدين هو ال يعاشرك يبقي محتاج اطفال كفاايه انتي علياااا
غزل بضحك/ قصدك اي
حازم/ مش انتي ال من يومين مسكتييش غير لما وديتك دريم باارك والاسبوع ال فاات مصالحتنيش غير لما جبتلك الشيكولاته ال بتحبيها
غزل/ ااه حصل حصل
حازم/ ودي بقه تصرفات اي غير طفله
غزل/ بس انا عايزه طفل منك ياحازم عايزه اشيل في بطني جزء منك ويوقلك يابابي ويقولي مامي من حقي اسمع مامي
حازم/ هيحصل ياحبيتي بس الصبر ربنا بيختبرنا واحنا ولازم نصبر وكل حاجه مكتووبه
غزل/ ياعني مش هتزهق مني
حازم/ مقدرش ياروحي حد بزهق من روحو
غزل/ أصلا متقدرش تزهق مني ده انا اقتلك
حازم/ ايوه كده ارجعي لاصلك مش متعود عليكي وانتي منكسره كده
غزل بتعب/ اااه ااه
حازم/ مالك ياغزل
غزل/ ده انا دايخه شويه كده مرهقه اوي بسبب تغيير الجو من انجلترا وهناا
حازم/ طب نرووح نكشف طيب
غزل/ دي حاجه بسيطه
*************************
جوان/ احنا اتكلمنا ميت مره في موضوع الخلفه ده وطفل زي ميه
معتز/ وانا قولتلك عايز طفل كمان عايز اخت او اخ للاما
جوان/ حس بيا شويه يامعتز انت عارف طبيعه شغلي
كويس وعارف ان شكلي وجسمي لازم يبقي ببرفيكت وميبقاش في غلطه والحمل بيبوظ الجسم يامعتز كفايه علينا لاما
معتز/ انتي كده بتظلمنين وبتظلمي بنتك وهتخليها وحيده وبعدين هي سنه وبعدين هترجعي لحيااتك تاني وممكن تتبعي نظام ببعد الولاده وجسمك هيرجع زي ماكان انا اول مره اعرف انك بتحبي شكلك وشغلك اكتر مني
جوان/ لا يامعتز انا بحبك لو مش بحبك مكنتش نقلت شغلي كلو مصر علشانك وسيبت تركيااا لو مكنتش بحبك مكنتش ضحيت بأكبر عرض ازيااء بسبب حملي في لاما
معتز/ براحتك ياجوان
************************
فارس/ ها يادكتور
دكتوري/ متقلقي جابت بنت زي القمر وهي في الافاقه
وصحتها تماام متقلقش
فاارس/ الحمدلله
ريم/ مبروووك ياحبيي مبروووك
حازم/ في اي ياماما وبابا كويس؟
ريم/ ااه ياحبيبي رحيم فااق وقدر ولد بنت عقباالك انت وغزل ياارب
حازم/ مبروووك يافاارس هتسميها اي بقه
فارس/ ريم طبعااا
ريم بفرحه/ لا ياحبيبي سمي الاسم ال انت عايزو
فارس/ انا وريم متفقين علي كده من زمااان
ريم/ ربنااا يباركلي فيكوااا يااارب
فااري دخل لقدر وكانت بدأت تفووق
قدر/ فااارس
فارس/ حمد لله على السلامه ياروحي جبتي بنت
قدر/ عايزه اشوفها ياافاارس
ريم/ جبتعاالك ياعيووني
قدر/ شبهي يامامي
ريم/ الصراحه كلها فاارس اي الحب ده كلووو
فاارس بضحك/ متكسفهاااش بقه ياماما
ريم/ بابا شافها ولا لسه
رحيم/ بابا جالك بنفسوو ياروحي الف مبروووك
ادوني بقه القمر الصغير دي كده
ريم شالت البنت وقربت من رحيم
ريم / سموها ريم علي اسمي يارحيم
رحيم/ محظوظه ان اسمها علي اسمك ياريمي
عدي اسبوووع والكل جه بيت ريم ورحيم علشان سبوع ريم الصغيره
غزل/ حاازم عندي ليك خبر بمليووون جنيه
حازم/ اي هو
غزل بفرحه/ انا حامل في شهرين
حازم بفرحه/ بجددد ياغزل
غزل/ انا كمان مكنتش مصدقه زيك كده وعملت التحاليل تلت مرااات
حازم/ الحمد لله يااارب ده احلي خبر سمعتوووو في حيااتي
رحيم/ متفرحني معاك
حازم/ غزل حامل يابابا
رحيم بفرحه/ الف مبروووك ياحبيبي
حازم/ غزل لو جه ولد هنسميه رحيم
رحيم / لا لا ياخازم سميه اي حاجه غير رجيم
حازم/ دي اقل حاجه اقدمها لحضرتك حضرتك عزيز علياااا اوي يابابا ربناا يباركلي فيك ياارب
***************************
جوان/ ميزوووو
معتز/ نعم
جوان/ انت لسه زعلانه
معتز/ عادي ياعني
جوان/ خلاص ياميزوو انا أسفه انا فكرت وعرفت اني غلطانه ومن حققك اجيب طفل كمان
معتز/ بجد
جوان/ اه والله وبعدين انا حامل في شهر يااستااذ
معتز بفرحه/ لا بجد متقوليييش
جوان/ اه والله منك لله وحسبي الله ونعم الوكيل فيك
معتز/ لي بس كده ده انا ميزوووو حبيبك
جوان/ ربنا يستر بقه وجسمي ميبوظش اوي
معتز/ هتفضلي قمرررر في عيووني ياقمررر
رحيم/ تعالو ياولاد عايزكم
الكل/ نعم يابابا
رحيم/ انا كلمت المحامي وقسمت كل حاجه بينكووو
بالتسااوي علشان محدش ضامن عمرو
حازم/, متقولش كده يابابا ربنا يخليك لينااا يااارب
رحيم/ اسمعني بس ياحازم انا كتبت نص الاملاك لحازم ومعتز
معتز/ ده كتيير علينااا يابابا ده مش حقنااا
رحيم/ مفيش حاجه كتيير عليكووو وبعدين ده حقوو وحق حاازم ال تعب معايا من صغرو علي الشركه دي
وحق الاداره من بعدي لحاازم بس وهو حر لو عايز يشغل حد معاااه
حازم/ ده كتيير عليااا ده
رحيم/ أنتي ابني الكبير ياحازم وزيك زي فاارس بالضبط
حازم/ ربنا يباركلنا في عمرك يابابا
رحيم/ نص الاملاك التاني هيتقسم التلتين لفارس وقدر ووالمستشفي التلتين لقدر والتلت لمعتز
قدر/ ربنا يخليك لينااا يابابي اهم حاجه ان حضرتك تكون معانا وبخيير
رحيم/ اخر حاجه انا عارف ان مهما اعمل مش هيكفي
حقك ياريييم كنوووز الدنيااا دي كلها لو جبتهالك قليله عليكي التلت الباقي من الشركه كتبتو بإسم ريم البيت هنااا بإسم ريم والعربيه بتاعتي كتبتها لرييم وحطيتلها وديعه في البنك بإسمها
ريم/ انا مش عايزه حاجه غيرك انت ياارحيم اهم حاجه
تكوون معايا بس
رحيم/ ياوش السعد علياااا يااريم كل ال انا في ده بسببك بسبب دخولك حياااتي ودي اقل حاجه
وبعدين انتي ادتيني هداياااا عمري مهقدر اوفيكي حقهاااا
دايمااا معايا ياام ولادي
وانتهت الروايه نهايه سعيده نهايه بيتمناها اي شخص في حيااتو اي حد بيحلم بشريك حياااه يفهموا ويقف معاااه في كل خطوات حياتو شريك يعاملوا بكل موده ورحمه وكل شخص عندو حياتو الخااصه مع شريكو احيانا بيكون في مشاكل وصعوبااات بي دي اوقااات وبتعدي وبلاااش نخلي اوقااات الزعل والخصااام تغطي علي اوقااات السعاااده ال بنعيشها في حياتنااا كل واحده فينا تقدر تصنع سعادتها مع الانساان ال بتحبو تقدر تعمل بيت هادي بيت كل ال يشيفوا يحلم ان يكون زيوو بس كل ده لازم يحصل بالهدووء والمحبه ال بينكو وكل واحده قادره تعيش اجما حيااه مع زوجها وشريك حياتها يمكن حياااه اجمل وأحلي ميت مره من حياااه الرواياات المزيفه الخيااليه ومتنسووش قول الله تعالي ( قال الله تعالى: {هُوَ الذي خَلقَكم من نَفْسٍ وَاحدَة وَجَعَلَ منْهَا زَوْجَهَا ليَسْكنَ إليْهَا} [الأعراف:189
اهم حاجه الموده في المعامله . دمتم دايمااا في سعاده مع شريك حياتكم وتقدروا تعيشوااا حيااه احلي من الروايات ,
بارت خاص 3
- انا نفسي افهم اي ال مضايقك ياريم
- بجد متعرفش اي ال مضايقني
- لا معرفش علشام كده بسألك
- رحيم متستعبطش بجد انا خلقي ضيق ومش مستحمله
ياعني اي هتسيبهم يسافروا اعيش من غيرهم ازااي طيب
رحيم مسك ايد ريم بحب وقالها ( ياحبيتي دلوقتي لازم
كل واحد يشوف حياته مش هيفضله قاعدين معانا
ع طوول جوان عندها شغلها وكفايه كانت سيباه السنتين
ال فاتوا دول ولازم معتز يسافر معاها اكيد مش هيسيبها تسافر لوحدها
- يارحيم مش هقدر اعيش من غيرهم طب يمشوا هما
ويسيبوا الولاد الصغيرين انا ههتم بيهم كويس اوي
- ياروحي مينفعش
- طب قدر تمشب لييه
- مش فاارس اترقي بس اتنقل وهو قالك فتره مؤقته
ويرجع
- قال سنه يارحيم سنه كتيييير اوي ولا هشوفوا ولا هشوف قدر ولا ريم الصغيرة رييم الصغيره مش هشوفها
- ع فكره بتكلميهم كل يوم فيديو كووول عايزه اي تاني
ريم بدأت تعيط جاامد زي الطفله الصغيره
- اهدي طيب متعيطييش بقه مبحبش اشوفك بتعيطي
- انت ازااي كده ياعني مش حااسس بالي انا حاسه بي أبيه
- ريم دي سنه الحياااه ياحبيتي مهما فضلوا معانااا
هيجي الوقت ويبعدوا ويشوفوا حيااتهم وبعدين احسن
انهم فضوا البيت علينااا دول كانوا عامليين زحمه ع الفاضي
- البيت وااسع اوي عليناااا وانا مش عايزه اقعد في خاالص
رحيم بص لرييم بحب ومسك ايديها وقبلها
- بتحبيني يارنييم
- شوف انا في اي وهو في اي قالتها بضحك
- بتحبيني ياريم
- شووف يارحيم عمري دلوقي ٥٠ سنه
٥٠ سنه مشوفتش رااجل غيرك ٥٠ سنه وانت كل دنيتي
انا يمكن تخطييت مرااحل الحب والعشق وكل الكلااام
ده انت بتجري في عرووقي وشراييني فلبي بيدخ بسبب
وجودك جنبي طول ماانت جنبي انا هفضل بخيييير
هفضل عاايشه هفضل اتنفس دايمااااا بدعي ان يومي
يكوون قبل يووومك لاني مش هقدر استحمل ييجرالك حاجه
- متقوليش كده ياريم بعد الشر عليكي وبعدين
احنا لسه صغيرين وفي عز شبابنااا أصلا وهنعمل شهر عسل جديد
- ياعم هو احنا لسه صغيرين
- باااس اول حاجه هنروووح نعمل عمره سوااا
وبعدين نطلع ع باااريس وعلشان عارفك بتحبيهااا
وبعدين رومااا فاكره رومااا؟
- اكيييد طبعاً احنا قضينا هنااك اول شهر بعد متحوزنااا
ييي كأننا كونا متجوزين امباارح
- وبعدين نرووح المالدييف ونلف البلد ال هتشاوري
عليهااا هوديهااالك
- انا بحبك بحبكككككككككك وبتنفس حبككك
انا مش عاىفه عملت اي علشان ربنا يرزقني بيك انت
احلي حاجه في دنيتي انت كل دنيتي بجد ربنااا يخلييك لياا
- ويخليكي لياااا يااحلي ريييم في الدنيااااا ويقدرني
ودايمااا اسعدك زيرزقني لقائك في الجنه ياروح روحي
انتي ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
تمت بحمد الله ♥
❤️
🩷
💗
🧡
♥️
🥰
🥹
💋
😚
🌸
1.4K