⤸عـالم الࢪوايـات ↻“.
⤸عـالم الࢪوايـات ↻“.
January 26, 2025 at 06:02 PM
https://whatsapp.com/channel/0029VajgYJK84OmDbSMdP12g " الفصل الثاني " رواية *" النور الحازم "* ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️ _نور صرخت بس العربيه وقفت عل آخر لحظه بس من الخضه اغم عليها الناس اتلمت _صاحب العربيه نزل والل كان معاه حاول يفوقوها بس م فاقت _ي حمزه ساعدني هي مش بتفوق _اهدي ي حازم تعالا نروح عل المستشفى.. بعد وقت كتير كان الدكتور طلع _ها ي دكتور الإنسه الل جوا دي كويسه _ اهه كويسه مفيهاش حاجه هو بس إغماء مش اكتر _اهدي بقا ي عم حازم _ي حمزه انا اول مره اسوق وكنت هموت روح _خلاص وهي كويسه خلاص بقا يلا روح انت شوف الكليه بتعتك وانا هفضل معاها لحد م تفوق _حاضر ي حمزه الل تشوفوا حازم كان مشي وحمزه رح عند الباب وكان باصص عل نور من برا وبيقول وبعدين ي بنت الناس لاتاني مره اشوفك وانا برضوا بنجذب ليكي ومش عارف انتِ عملتيلي ايي بس.. نفهمكم كدا عل السريع.. "نور السيد علي " عندها 23 سنه باباها متوفي عايش مع والدتها واخوها يوسف والدتها بتساعد معاها ف المصاريف وشغاله خياطه من البيت اما يوسف ف هو ف اولا ثانوي ولسا م طلع بطاقه عشان يشتغل.. يعتبر نور هي الل بتمشي البيت.. نرجع نكمل عند مامتها _يوسف _ايوا ي امي _هي مالها اختك ي يوسف _مالها ي حببتي _يعني امبارح كنت حساها مرهقه زياده أو زعلانه كانت فيها حاجه مش مريحاني _ لا ي امي اطمني نور كويسه واحسن مني ومنك _مش حس بكدا طاب بالله لما ترجع اتكلم معاها وشوفها _حاضر ي امي بس م تقلقي يعني هي كويسه _يارب يا بني ف المستشفى _ ي فندم الانسه الل جوا فاقت _تمم شكرآ دخل حمزه عند نور كانت هي بتفوق _حمدلله على السلامتك احنا اسفين والله م كان قصدنا نخبطك _نور بصدمه!! هو انت! انت الل خبطني _ حضرتك اهدي كمان مش انا الل خبطك انا كنت جمب الل كان سايق وكمان ايوا انا بس تسمحيلي اقول قبل م يكمل كلامُ كانت هي قطعتُ " هتقول ايي انا بسببك اطردت من الشغل لا وكمان كنت انت والل معاك هتموتني عاوزني اقولك خلاص حصل خير يعني انا بسببك خسرت شغلي والله واعلم هتلاقي شغل ولا لاا _خلصتي؟ _ انت ازاي بارد كدااا اههه خلصت واتفضل اطلع برا _ هطلع بس عاوز اقولك حاجة انا اولا رجعت كلمت مديرك ف الشغل الل هو استاذ رامي وقلتلوا أن مفيش سرقه ولا حاجه واني بعد م مشيت لاقيه أن الشيك كان واقع عند استاذه ريهام ف المكتب عشان انا دخلت المكتب عندها وهي حولتني عندك وقلت كدا للأستاذ رامي بس هو قلي انك قدمتي استقالتك ومشيتي وانا لسا دلوقتي عارف ان حضرتك اطردتي مش استقالتي وعل العموم انا بتاسفلك سواء عل الل حصلك انهارده أو قبل كدا وعل الشغل ف دا الكرت بتاعي وفي رقمي ورقم الشركه بتاعتي لو حب تجي تشتغلي معايا وشكراً استأذن حضرتك حمزه طلع وقفل الباب وهي فضلت قعده مصدومه من كل الل قالوا وهي بتقول لنفسها _معنا كدا ان استاذ رامي قصد أن يمشيني ماشي ي استاذ رامي وكمان م هو الل غبي م قال كدا من الاول بدل م ازعق ف الحلوه دا بس يستاهل هو الل م فهمني لا وكمان خبطني يلا ربنا يسهل قالت كدا وطلعت من الغرفه ومشيت فضلت تلف عل شغل محدش كان بيشغله الل يقولها مفيش شغل والل يقولها سيبي رقمك وهنكلمك لحد م فقدت الأمل بليل وهي رجعه كانت بتكلم نفسها وتقول ياربي ساعدني انا بجد محتاجلك اووي بس افتكرت كرت الل اديهولها حمزه طلعوا وبصت في بعد كدا قالت لا مش هرن عشان انت كنت سبب ف طردي سكتت وبعد كدا قالت لا مش هو دا استاذ رامي الكلب وفضلت تشتم في بعد كدا قالت ربنا يسهل بقاا ويقدم الل فيه الخير نروح عند يوسف كان ماشي مع صاحبُ _بقلك ي معتز مشفتش حوار الشغل الل قلتلك عليه دا _اهه شفتلك وكلمت صاحب المحل وقالي عاوز يشوفك الأول _خلاص تمم هات رقموا وانا هتابع معاه ونتقابل ويشغلني _تمم خد ******* عند حمزه كان رجع البيت _السلام عليكم ي امي _ اهلا ي حبيبي عامل ايي يلا غير هدومك ويلا عشان نتعشا عشان ابوك مستنيك _ الحمدلله ي ست الحبيب حاضر هدخل اغير واجي هو فين الحاج؟ _ جوا يا حبيبي _تمم هدخلوا عبال م تخلصي _ماشي ي حبيبي حمزه دخل لاقا ابو قاعد راح باس أيدوا وراسوا _ عامل اي ي حاج _الحمدلله ي ابني طول م انت بخير لا دا طول م حسك بدنيا ف انا بخير يلا بقا عاوزين ناكل انا جعان ضحك الأب وقالوا يلا ي حمزه انت ديما جعان طلع ف قل _هو فين حازم لحد دلوقتي؟ _والله م أعرف ي ابني آن عليه شوفوا فين _ حمزه كان بيرن عليه مش بيرد ف قلق فضل يرن لحد م حد رد.......
❤️ 👍 💗 😮 8

Comments