
حـڪايـه فـي ࢪوايـه📓🖤🥂 || روايات متنوعه حب حزن اكشن كوميدي صعيدي خيالي واقعي قصص صوتيه قران
February 11, 2025 at 10:39 AM
*-ࢪوايــه نـبـض الادم↻≯🍒⸙•♡»»))*
*تابع قناة حـڪايـه فـي ࢪوايـه🦋 ً᭣ٌ᭫ ᨳ في واتساب:*
*https://whatsapp.com/channel/0029VakfoTc8qIzzKA6lLf2g*
البارت1
البارت2
نبض الآدم
البارت الأول
نبض : آدم أنا بحبك أوي
آدم :نعم بتحبيني إنت هبله يا بت
نبض :ليه عشان بحبك آدم أنا بحبك من وأنا صغيره وبعدين أنا متأكده إنك بتحبني تصرفاتك معايا بتقول كده
آدم :وعلي أساس إنك مش صغيره ليه ده إنتي لسه عندك 18 سنه وبعدين تصرفاتي ديه نفس ال التصرفات ال بعملها مع أريج أختي وبعمل كل ده معاكي عشان عمي وصاني عليكي قبل ما يموت
نبض :آدم إنت بتقول إيه
آدم بعصبيه :إلحق عليا إن عاوز كنت عاوز أعوضك عن يتمك لما عمي مات
نبض بوجع :تعوضني عن يتمي يتمي يا آدم
نبض : شكرا يا إبن عمي عن أي حاجه عملتها وياريت تنسي كل حاجه قولتها لك
آدم :ده يبقي أحسن ليكي
ويذهب من أمامها
وأنا طلعت أوضتي مكنتش أتوقع رده الجارح ده اه نسيت أعرفكم بنفسي
"أنا نبض في كلية طب عندي 18 سنه وال كنت بكلمه ده يبقي آدم إبن عمي عنده 26 سنه بحبه من وأنا صغيره وحبيته أكتر لما وقف جمبنا أنا وماما لما بابا إتوفي وأصر هو وعمي إن إحنا نعيش معاهم من وإحنا صغيرين ولغايت الوقتي دايما عيلتنا بتقول إن آدم بيحبني لأنه دايما فارض سيطرته عليا فعشان كده أنا إتشجعت إنهردا وإعترفتله ويارتني ما قولت حاجه أنا هعلم نفسي من هنا ورايح أكرهك يا آدم أنا كرامتي عندي أهم من أي حاجه حتي لو كنت بحبك "
ومن اليوم ده وأنا حبسه نفسي في الأوضه ومخرجتش منها خالص يمكن عشان خايفه أشوفه ويجرحني تاني
أريج : قومي يا بنتي إنتي من يومين حبسه نفسك في الأوضه
نبض : سبيني يا أريج عاوزه
أريج :يلا يا نونو عشان خاطري قومي يلا
نبض :يا بنتي مش عاوزه أقوم
أريج :يلا بقي يا نبض عشان ننزل نشتري شوية هدوم للجامعه
نبض : حاضر يا أريج إخرجي بره وهغير وأجيلك
" وديه أريج بنت عمي وأخت آدم هيا تبقي أدي ومعايا في نفس الجامعه أنا بحبها أوي وهيا الوحيده ال عارفه ال أنا بحب آدم"
نبض :يلا يا أريج أنا لبست
أريج :إيه ال إنتي لابساه ده يا هانم عاوزه آدم يقتلنا النهارده
فكانت نبض ترتدي دريس طويل باللون الوردي وطرحه بيضاء اللون وكوتشي إبيض
نبض :وهيقتلنا ليه أنا لبسه دريس عادي
أريج :إنتي عارفه إن آدم مش بيخليكي تلبسيه وبيزعق ليكي لما تلبسيه
نبض :أنا حره يا أريج ألبس ال أنا عوزاه
أريج :أمري لله يلا
والحمدلله مشينا ومش شوفت آدم لغايت دلوقتي
وبعد ما تعبنا من المشي وإشترينا اللبس ال عاوزينه
روحنا قعدنا في كافيه عشان نرتاح شويه
وكانت الصدمه إن إحنا شوفنا آدم هناك وال وجعني أوي إن كان معاه بنت جميله جدا
وكانت البنت ترتدي دريس باللون الأزرق بلون عينيها وطرحه بيضاء وكوتشي أبيض
أريج :مش معقول آدم ومين ال معاه ديه
نبض :مش عارفه
لتنادي أريج علي آدم
أريح : آدم آدم
آدم :أيوه إيه ده أريج بتعملي إيه هنا
أريج : كنا بنشتري أنا ونبض لبس للجامعه بس مين البنت ديه
وأخيرا آدم أخد باله إن أنا موجوده وأخد باله من لبسي
ليقول بغضب :إيه ال إنتي لبساه ده يا هانم
نبض :إيه لبسه لبس عادي يعني
آدم :لا بجد وبتردي عليا ده إنتي شكلك عاوزاني أربيكي من الأول
نبض بعصبيه :وإنت مالك ما ألبس الألبسه روح شوف ال إنت كنت قاعد معاها بدم هيا ديه الأشكال ال بتعجبك
يتبع
#جني عيد
عاوزه تفاعل ومتابعه عشان انزل اللي بعده يلاااااا بقا
آدم ونبض
البارت التاني
💕بقلمي جنا عيد
آدم :أنا آعد مع الأشكال ال تعجبني إنتي مالك أنا حر
نبض : وزي ما إنت حر أنا كمان حره ألبس ال يعجبني
آدم بصوت عالي :لا مش حره
نبض :وإنت مين أنت عشان تقولي كده كنت أخويا أبويا جوزي
أنا قلت كلمة جوزي لأني كان نفسي فعلا يكون جوزي ربنا يسامحك يا آدم علي آل عملته في قلبي وكمان بتزعقلي وبتتحكم فيا ماشي أنا هعرفك
نبض :إيه سكت ليه عشان عارف إن إنت يدوبك إبن عمي
آدم بصوت عالي : عاوزه تعرفي أنا أبقي إيه أنا جوزك يا نبض
أريج بصدمه :جوزها
أنا إنصدمت صدمة عمري يعني يعني آدم جوزي طب إزاي وإمتي لو هو جوزي ليه لما إعترفت ليه إني بحبه قالي إني أخته خلاص عقلي وقف مش عارفه أفكر
ومفوقتش غير وآدم بيمسكني من دراعي جامد وركبني العربيه انا وأريج
وبعد ما وصلنا البيت
آدم بصوت عالي : يا بابا يا بابا
عمي وأبو آدم :أيوه يا آدم فيه إيه
آدم :إزاي سايب الهانم تخرج بالشكل ده مش شايف الدرس ضيق عليها إزاي لأ ولما أكلمها تقولي أنا أبقي أنا مين عشان أأمرها
آدم :قولها أنا مين قولها إن أنا جوزها
نبض بصوت عالي :إنت مجنون جوزي إزاي يعني لأ بجد إنت إتجننت
والد آدم :لا يا بنتي متجننش هو جوزك فعلا
نبض :جوزي إزاي يعني ده أنا لسه 18 سنه وبعدين ده حصل إزاي إنا موفقتش علي حاجه
آدم : مش أنا من يومين يا هانم قولتلك إن عمي وصاني عليكي قبل ما يموت وكمان طلب مني أتجوزك وكتب كتابك عليا قبل ما يموت
نبض :نعم إزاي يعني أنا مش ممكن أكون مراتك أنا مش موافقه
آدم : علي أساس إن أنا ال بموت فيكي أنا كمان مغصوب علي الجوازه ديه وبعدين ما تخافيش أوي كده يا شاطره أنا هطلقك لما تتمي ال 20 سنه وتاخدي ورثك بتاع عمي وتشوفي حياتك بعيد عني
مين ال قال إن عايزاك تتطلقني أنا عاوزه أكون معاك علطول
حتي لو جواز صوري بس
نبض :نعم يعني أنا هكون مطلقه في سن العشرين عشان سيادتك
آدم بسخريه :لا متقلقيش أوي كده لما يبقي حد عايز يتجوزك أنا وبابا هنفهمه كل حاجه وأنا بحذرك أي حاجه بقولها ليكي تعمليها
أظن عرفتي أنا مين وإن من حقي أعلق علي طريقة لبسك
نبض :نعم لا يا بابا متنساش إن ده جواز صوري يعني ملكش حكم عليا ربنا يسامحك يا بابا علي آل دبستني فيه
آدم بعصبيه :اه فعلا ربنا يسامحه بقي مش إنتي لوحدك ال إتدبستي
والد آدم :إنتي غلطانه يا نبض آدم ليه حكم عليكي ومن حقه كده متنسيش إن هو جوزك يا بنتي
نبض :جوزي اه جوزي ماشي يا عمو تحت أمرك
آدم بتحذير :وإياكي أي حد بره البيت يعرف بالكلام ال إتقال دلوقتي
أنا إتعصبت جدا عشان إفتكرت البنت ال كان قاعد يعني هو غلطان وبيتعصب عليا كمان
نبض بعصبيه : اه قول ال إنت خايف علي البنات ال بتقابلهم ليعرفوا تصدق البت ال كنت قاعد معاها خساره فيها الحجاب ال هيا لابساه مينفعش واحده رخيصه وحقيره زيها تلبس الحجاب
أنا قولت الكلام ده وللأسف يارتني ما قولته آدم المره ديه تخطي كل حاجه لما قال
آدم بعصبيه :إياكي تغلطي فيها ديه أحسن منك بمليون مره ديه حبيبتي وال هتبقي مراتي
نبض :مراتك إزاي طب وأنا
والد آدم :نبض يا بنتي إنتي وآدم هتتطلقوا يبقي سبيه يعيش حياته وإنتي كمان هتعيشي حياتك
أنا مش مستوعبه أي حاجه آدم هيتجوز وبيقول حبيبته بيقولها لغيري : وفجأه كل حاجه بقت سوده أدامي ووقعت علي الأرض
و
يتبع
رأيكم
وشكراً ل k1 علي الفصل الأول لو إستمر التفاعل كده هكمل بسرعه مكنتش أعرف إنها هتعجبكم كده 😍😍بس لو عايزني إكمل بسرعه بلاش الملصقات ولا تم أنا عايزه التوقعات 🖤🖤
الكاتبه الصغيره
جني
❤️
💗
💘
🤍
🖤
💖
😭
🤎
💙
💚
1.5K