
عشاق الروايات📚📙🇸🇩 كتابات مذكرات ملخصات انمي Pov سكسشينات حزن نکت ثانوية ملصقات
February 16, 2025 at 01:36 PM
*ـ ࢪواية آبُن آلصِعيد5-6🥳🥀↻≯🍒⸙•♡»»))
*تـم مـشـارڪه الـࢪوايـة مـن قـنـاة عشاق الروايات ➶𝄞🥂📓ツ))*
تابع قناة عـًٌٍّ̨̥̬̩ـشـًٌٍّ̨̥̬̩ـآقـًٌٍّ̨̥̬̩ـ آلَرٍوٌآيـًٌٍّ̨̥̬̩ـآتـًٌٍّ̨̥̬̩ـ 🦋📚🇵🇸 في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaG4kKrKQuJKW4U8383w
قناتنا التانيه غرام الروايات
تابع قناة غـ͓̽ـرٍآمـ͓̽ـ آلَرٍوٌآيـ͓̽ـآتـ͓̽ـ 🧚♀️📚💅💫 في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VakuN1aHwXbJf5jj7w0J
" ابن الصعيد " البارت الخامس♥
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
" بعد عدت دقائق أتت ليله سريعاً إليه وعلي وجهها ابتسامه حالمه"
_هه يلا بينا... انا جاهزه...
تحدث مازن ببعض الحر.ج:
طيب يعني مش واجب عليكي تعزمي الضيفه اللي عندنا حتي يعني عشان نبان اننا صحاب واجب...
تحدثت ليله متناسيه: يا نهااار اتصدق صح انا ازاي فاتتني دي اكيد حور هتز.عل طب ثواني...
" خرجت سريعاً وبعد دقائق عادت ويبدو عليها الضيـ.ق"
تحدث مازن بشـ.ك:
اي حصل مجتش ليه؟
_حاولت كتير بس ر.فضت باين كده فيه حاجه مضا.يقاها بس مش عايزة تقول...
_طب وبعدين...
_خلاص نروح انا وأنت ولما اجي اعرف مالها...
_طيب انا عندي حل...
_اي هو قول...
" بعد ثواني عادت ليله إلي غرفتها حز.ينه وشار.دة "
"اند.هشت حور لعودتها سريعاً فجلست بهدوء بجانبها وتحدثت ببعض القلـ.ق
: مالك يا ليله اي رجعك تانى...
_مش هروح...
_مش هتروحي!!!!
_ايوه... هروح ليه طالما مش معايا حد بيفهم في الاذواق ويختار معايا...
_طب ما مازن معاكي...
_مازن اي... مازن راجل يعني صعب يفهمني وانا وحيده مليش اخت ولا صحبه تروح معايا...
_طب وغاليه ما هي برضو...
_غاليه اي... غاليه لو شافت فستان حلو شويه ممكن تقـ.تلني فيها اصلها قفـ.ل اوي...
_طب وبعدين انتي بُكره فرحك...
_خلاص بقا مفيش مشكـ.له امري لله...
" نهضت حور بإصر.ار
: يلا يا ليله قومي مفيش وقت انا هاجي معاكي..
_مش انتي قولتي...
_خلاص انا قولتلك يلا بينا.. حصليني انتي عقبال ما اجهز...
"ظهرت ابتسامه جميله علي وجه ليله عندما نجحت خـ.طة اخاها سريعاً"
" ظل مُنتظر في السيارة حتي أتت ليله ومعاها حور التي تحاول بقدر الاماكن ان لا تنظر إليه ولا تحتـ.ك به"
" قاد السيارة سريعاً إلي إحدي المحلات الفاخرة "
_يلا يا حور دا فيه هنا فساتين روعه...
"جذ.بتها سريعاً من يدها وجلست في إحدي المقاعد منتظرة ليله تُجرِّب أحد الفساتين الفاخرة"
_هه اي رأيك...
_جميل جدا ولونه هادي... هو دا...
"ابتسمت ليله بحب ثم تحدثت بعو.فيه
: طب يلا جربي دا...
_اي؟؟ لا طبعاً انا جايه معاكي عشان اختار ليكي حاجه كويسه مش أكتر...
_ايوه فاهمه بس دا هيكون فيكي جميله جدا عشان خاطري جربيه...
_خلاص هجربه بس بعديها هسيبهُ ونمشي اتفقنا؟؟
_حاضر يا ستي اتفقنا يلا بقا...
"دخلت حور ل تجربة ذلك الفستان اما ليله فنجذ.بت قليلاً لبعض الاكسسورات الغاليه وتركتها لبعض الوقت"
" انتهت حور من تجربة الفستان وحاولت بالبحث عن ليله لكنها لم تراها "
_راحت فين دي اومال خلتني ليه بس اقيسُه...
" خرجت قليلاً ل تبحث عنها ولكنها لم تنتبه ل تلك الماسورة التي علقـ.ت ب حلقة شعرها فنفرد باكمله علي ذراعيها "
_نهار الوتكه راحت فين؟؟
"حاولت في البحث عنها لكنها لم تجدها.. فنادت علي ليله بصوت مرتفع قليلاً "
" كان يتحدث في الهاتف قليلاً حتي انتبه لذلك الصوت فالتفت سريعاً لكنه توقف نظروه فجأ.ة ليراها واقفه ترتدي ذلك الفستان الذي يظهر جمالها وشعرها الأسود الناعم منسكـ.ب علي ذراعيها "
" اغلق الهاتف بهدوء وتطلـ.ع بها شارداً لشعور اخر لا يعلمه، شعور يجعله حا.ئراً وخا.ئفاً منه لكن رغم ذلك يشعر بالسعادة "
" وقفت فا.قدة الأمل في أن تجدها لكنها ما إن نظرت امامها وجدته يقف من بعيد يتطـ.لع بها ومصو.ب عيناه عليها"
"حركت عيناها بعيدا عنه وهي تحاول ان لا تراه ولا تلفت إليه، لكنها لم تستطع فسرعان ما نظرت إليه مجددا راته مازال يتطـ.لع بها؛ فسار نحوها وعيناه مصو.به إليها"
" زاد تو.ترها بعض الشي لكنها حاولت الثبات والهدوء"
"وقف امامها مباشرتا متعجباً بشـ.دة من تلك الحورية التي لم يكن يعرف انها في غاية الجمال"
تحدثت بصوت هادي وحنون لأول مره
: خا.يفه ليه؟
تحدثت بهدوء مُبعـ.ده نظرها عنه:
انا مش خا.يفه من حاجه انا بس متو.ترة عشان...عشان بدور علي حاجه ضيعه مني...
_بدوري علي اي؟
تحدثت بتنـ.هد وعُنـ.ف:
حاجه متخصـ.كش ياريت تخليك في حا.لك و ملـ.كش دعوه بيا...
"ابتسم ابتسامه صغيره حيث انه علم انها تتجـ.نب النظر له فتحدث بستفـ.زاز مكملاً
: انا افتكرتك ز.علانه مني علي الكلام اللي قولته بس باين من الفستان دا إنك مبسوطة عشان كده هتبر.ع و ادفعلك تمنه ومتحسيـ.بيش ان دا اعتذ.ار مني لا دا بس عشان انتي حبه الفستان...
تحدثت بكُر.ه بداخلها محاوله رد كبر.يائها
: مين قالك إني حبا.ه دا اكتر فستان انا مش طيـ.قاه خصوصاً دلوقتي، وانا مش قبـ.له منك اي حاجه ولا اعتذ.ارك ولا عشان حبا.ه فا.هم...
" اقتر.ب منها هامساً
: مش باين عليكي دا هيطلع من عينك بس بتنـ.كري، ومع ذلك انا برضو هجبهولك عشان خاطر ليله ومستوانا احنا مير.وحش في الأرض...
" انتهي من الحديث وغا.در سريعاً من امامها، نزلت دمو.عها بحر.قة مره اخري فهو الآن يسـ.تعار منها ولا يقـ.بل وجودها"
" نظرت للمرآه بحز.ن شـ.ديد وانكسا.ر، تسـ.قط دمو.عها التي تحمـ.لت تلك الاها.نت والغـ.ضب والقسو.ة منه"
_خلاص يا ستي ه.... اي دا؟؟ حور انتي بتعيـ.طي...!
_لا أبداً انا بس عشان حاسه اني هفتـ.قد شخص بحبهُ للمره التانيه بيبقي شعور صعـ.ب لما تفر.قي شخص عزيز عليكي...
_عارفه رغم اننا مش بنشوف بعض غير كل فين وفين بس هفتقـ.دك...
" احتضنتها حور رغـ.ماً عنها فكانت تحتاج ان تبـ.كي وتبكـ.ي بداخلها "
_تعرفي يا ليله انا بجد بحسدك عشان هتبقي مع الشخص اللي حبك وحبتيه بجد، هتكوني اخيرا مبسوطه وهو كمان مش هيحسسك بالنقـ.ص أبداً ولا هيكسـ.رك لأنك غاليه أوي عنده ولان مفيش شخص بيحب ف بيكـ.سر...
" وقف بيعـ.دنا يستمع لحديثها، احس و لأول مره ان حديثها ك سكيـ.نه تغر.س بداخله، كان يريد ان يحتضنها ويحميها من قسو.ته تلك لكنه لم يفعل سوي أنه مازال يجر.حها ويكـ.سر بقلبها"
توقفت السيارة أمام السرايا بهدوء، نظر لها من المرأة بحز.ن شـ.ديد عليها إلا أنه تنـ.هد كثيراً وتحكم في مشاعرة سريعاً حتي لا يفقـ.د كبر.يائه وغر.وره...
" دخلت ليله وحور السرايا بهدوء بينما فرحت ليله كثيراً عندما رات...
: زيااااااااد
تقدم سريعاً نحوها وتحدث مبتسماً بمرا.وغه
: وحشتيني كبرتي اهو وبقيتي عروسه...
_شوفت عشان بس كنت بتقعد تقولي محد.ش هيعبر.ك اديني سبقتك...
_ايوه طبعاً وعشان كده معز.متنيش و...
"انتبه سريعاً ل تلك الفتاة التي تقف من بعيد فقد ظهرت ابتسامته واعجابه الواضح بها
_بقولك هي مين دي صحبتك؟؟
_لا يا ر.خم دي حور بنت عمو سيف الله يرحمه...
_اه بنت مدام كوثر...!!
_ايوه عليك نور... تعالي بقا اعرفها بيك...
_حور دا زياد قر.يبنا من بعيد و اخويا في الر.ضاعة...
_اهلا وسهلا تشرفنا...
_الشرف ليا انا يا حور... ثم تحدث بمرا.وغة
: بس قوليلي انتي ازاي مستحمـ.لها دي تُخـ.نق...
_بس يلا احسن اخبـ.طك خبـ.طه اجيب اجـ.لك...
" ضحكت حور كثيراً علي مرا.وغتهم فتحدث زيادة مبتسم
: اللهم صلي على النبي شوفتي البنات مش انتي...
_طب يا خفيـ.ف يلا بقا يا حور عشان نفسي انام...
ذهبت حور معاها بينما تطلع زياد مره اخري لها فقد انجذ.ب كثيراً لها....
" لكن في مكان اخر من بعيد كان يقف والنير.ان تمتـ.لكه فهو لم يتحـ.مل تلك النظرات الواضح وحديثها مع ذلك المر.اوغ بها "
"في غرفة ليلة"
_شوفتي دا خليت مازن يجبهولك عشان تلبسيه بكره...
_اي دا وليه تاخدي حاجه ذي كده منه انا مش محتاجه منه حاجه فا.همه مش محتاجه...
_في اي يا حور ليه العصـ.بيه دي كلها دا... دا نفس الفستان اللي عجبك وبعدين انا افتكرتك هتكوني مبسوطة...
_انا اسفة يا ليله بس بجد انا مش محتاجة حاجه ولو علي الفستان والفرح سبيها لظرو.فها...
_تمام يا حور اللي يريحك المهم تبقي مبسوطة...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
"في الصباح الباكر"
_ليله...
_ايوه يا زياد...
_فاضيه؟
_اكيد لا ما النهاردة فرحي وخلاص اهو ماشيه عشان الكوافير وكده بس كُنت عايز اي....
_بصي انتي عارفه إني طول الوقت بره مصر عشان كده جبتلك دا و دي حاجه بسيطه ل حور...
_الله جميله و حور هتفرح جدا بس انت عرفت ازاي يعني انت مشوفتهاش غير امبارح...
_لا مهو بصراحه كنت جايبها ل غالية ك مجا.مله يعني بس بصراحه مش بيطـ.مر فيها…
_ههههه والله عندك حق هي اصلا مش بتلبس الحاجات دي...
_طب كويس عشان ضميـ.ري برضو...
_غو.ر يلا قال يعني عندك ضمـ.ير....
_شوف البت منا لسه مديكي طقـ.م اساور عايزة اي تاني دا انتوا مفتر.يين أوي...
_غو.ر يلا بقولك عشان الحق اجهز...
_ماشي متنسيش السلام للقمر هه...
_ ماشي يا خفيـ.ف...
"في مساء الليل"
أتي معاد الحفلة فقد كان فرح فاخر كثيراً يليق بعائلة عصام رشوان...
_هي حور مش هتنزل يا كوثر كده راح نتا.خر علي البت...
_مش عارفه مالها اتا.خرت ليه إن شاءلله تنزل...
_خلاص روحوا انتوا وانا لما تجهز هجبـ.ها معايا...
_ماشي يلا احنا يا كوثر و زياد اهو هيجـ.بها وياه...
" وقف زياد منتظر بينما أتت سيارة اخري و.قفت امامه"
_مازن!! اي جا.بك مش المفر.وض...
_انا حُر السرايا دي ملكي وبعدين غر.يبه إنك لسه مرو.حتش الحفلة؟! مستني مين يعني!
" لكنه لم ينتبه له فقد رأي اجمل ما شاهدته عيناه تلك الحوريه التي لم تغفـ.ل عن عيناه طوال الليل"
" التفت مازن بشـ.ك يري ما الذي اصا.به لكنه تجـ.مد فجأ.ة عندما راها تقف من بعيد مبتسمه وترتدي فستان زهري انيق للغاية ومُمسـ.كه في يدها حذائها الابيض الناصع "
" تقدمت نحوه غير منتبها للاخر وتحدثت بهدوء
: انا جهزه معلش اتا.خرت عليك شويه بس بسبب دا عماله اتكعـ.بل ور.جلي و.جعتني ف قولت كده كده هنركب العربيه ف ملوش لزمه دلوقتي...
تحدث زياد بلطف:
ولا يهمك يا قمر فداكي ولو اتا.خرتي اكتر من كده كنت هستني...
_دا العشم برضو وشكرا علي الفستان عجبني جدا...
_لو كنت اعرف أنه هيكون فيكي جميل كده كنت جبت اكتر والله...
_تسلم كلك ذوق يا زياد مع إني لسه شايفاك امبارح بس حسيتك انسان لطيف مش د.بش كده...
" كانت تنظر له با.نتصار بينما هو نظر لها بغـ.ضب شـ.ديد وغِير.ه تا.كُله... "
_طيب يلا بينا عشان منتا.خرش علي الحفلة...
_اتفضلي يا سندريلا...
" ضحكت حور مُبتسمه وهي تحاول اغا.ظت مازن لتلقـ.يه در.ساً لا يـ.نساه"
" انطلـ.قت السيارة من امامه بينما هو حاول السيـ.طرة علي اعصا.به وتر.ك ما أتي إليه وذهب سريعاً ورا.ئهم"...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
/بقلم ياسمين الكيلاني💕✍🏻
* اتاخرت عليكوا بس عشان طول الوقت مش فاضيه
" ابن الصعيد" البارت السادس♥
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
" وقفت في منتصف الحفلة ب نبهار شـ.ديد فقد لم تكن تعلم انها ستري ذلك الجمال في الصعيد، لكنها ابتسمت بحُب وتحمس أن تري ابنت عمها عروسة اليوم.. "
تحدث بصوت هادئ و مُبتسم:
باين عليكي مبسوطه جدا...
_اه مكنتش متخيله ان هلاقي الحفلة كده وبعدين شكل العرسان يفرحوا...
_بس غر.يبه انتي تعرفي ليله من زمان؟ اومال ليه مكنتش بشوفك!...
_عشان مجتش غير مرتين بس... وانا صغيره أوي زمان ودلوقتي ف اكيد مش هتفتكرني...
تحدث باعجاب وحُب:
انتي محدش ينساكي يا حور...
" ابتسمت مجامله اياه لكنها سرعان ما شر.دت امامها مُتطلعه به عندما وجدته يقف علي خشبة المسرح متحدثاً بوقار:
اهلا بيكم في مكاننا المتواضع انا عملت الحفلة دي مخصوص ل المستثمرين والمساهمين في شركتي في القاهره شركة "M A " للاستثمار والتجارة...
حبيت ارحب بيكم رغم إن فيه ناس كتير واخده عني طبع مختلف عشان اللهجة واللبس بس دول اهلي وناسي وانا مستعـ.رش ان اقول إني اتولدت وسطيهم وليا الشرف اكون معاهم انهارده في مناسبة ذي دي نورتوا بلدنا....
" صفق الجميع له ب إعجاب واضح من بينهم الفتيات اما هي ف كانت الصد.مه عا.رمه علي وجهها فقد كانت تظن أنه لا يفقه شيء سوي الكـ.برياء والقسو.ة التي تملئه لكنها ابتسمت عندما رات كم تليق به تلك البدلة وهذه اللهجة المصرية.. "
_حور... روحتي فين بقالي ساعة بكلمك...
_هه لا أبداً بس مستغر.به هو مازن عنده شركة في مصر...؟
_اه اكيد من أكبر الشركات العالمية في التجارة والاستثمار بس هو بيحب يقضي معظم وقته هنا وسط اهله بيقول أنه مش بير.تاح غير وسطهم رغم قعدته في مصر إلا أنه بيـ.ميل ل هنا اكتر...
_عشان كده دايما لابس الجلبيه و لهجته بتختلف من شخص للتاني...
_اه... بقولك اي احنا هنقضي السيرة في مازن تعالي نرقص...
_لا مش هينفع احنا في وسط ناس من بينهم صعيده يعني مش هيقبـ.لوا ب كده...
_رغم إن عادي عشان دي حفله كبيره بس احتراماً ل كلامك انا عندي حل...
" بعد عدت دقائق اتي زياد حاملاً معه و.شم يخـ.في الوجه.. "
_اتفضلي...
_اي دا!!
_ دا يستي قناع بيلبسوا في المناسبات اللي ذي دي وفي نفس الوقت محدش هياخد با.له انك نفس الشخص اللي بيرقص معايا...
_بس انا بجد مش حبه ارقص يعني انت شا...
_حور مفهاش حاجه صدقيني وبعدين احنا قرايب ومحدش هيقدر يكلمك...
_طب انا مش بعرف ار...
_هعلمك... يلا؟؟
_تمام ثواني هروح اظبطه وجايه...
" انتهت حور من ارتدائه وحاولت البحث عنه هنا لم تراه "
_هو راح فين دا يعني كان لاز....
" رات من يلمـ.س يدها بالقر.ب من يده احست بر.عشه خفيفة لكنها علمت أنه زياد لأنه هو فقط من يرتدي ذلك الو.شم "
"وقفت معه أمام المسرح بجانب العرسان تحاول الرقص معه"
_زياد انا بجد مش عارفه ارقص عشان...
" وجدته يجذ.بها نحوه حتى صارت امامه مباشرتاً يتطـ.لع ل عيناها بشر.ود وهي كذلك احست لأول مره ان قلبها يد.ق بشـ.دة وكان يَرودها شعور اخر أنه شخص اخر تعرفه "
" بدأت بالرقص معه بخفو.ت وانجذ.بت إليه ودقا.تها تعلوا شيئاً ف شيئاً "
تحدثت بر.تجاف وبعض الخو.ف يمتلكها
: زياد هو انت ليه مش بتتكلم يعني من ساعة ما لبست الو.شم وانت ساكت...
" جذ.بها نحوه بعنـ.ف وهتف بجانب اذنيها بغير.ه واضحه
: متنطـ.قيش الاسم دا تاني مفهوم يا حوريتي...
" قبـ.لها بخـ.فه علي جبينها وتركها بعيداً وهي واقفه مغمـ.ضه العينان رغم علمها أنه ليس زياد إلا انها و.قعت في حُب ذلك الشخص التي احست انها تعرفه جيدا "
_ هه يلا نرقص... حور؟.. حوووور
_هه اي في اي.. حاجه حصلت؟؟
_بقولك يلا نرقص...
_زياد بعتذ.ر منك بس فيه حاجه لازم اعرفها حالا...
" تركته سريعاً هار.به من امامه تحاول البحث عنه ف كل مكان "
حور لنفسها= معقول يكون هو؟! مستحـ.يل معتقدش انا خيالي راح ل بعيد بس.. بس انا ليه حاسه الاحساس دا وليه قلبي د.ق ليه؟ يا تري مين الشخص دا؟ و اشمعنا انا اللي رقص معاها؟
" التفت للوراء وجدته بعيداً يتحدث مع بعض المستثمرين بخصوص بعض الاشياء ف تاكدت أنه ليس ذلك الشخص الذي رقص معاها فتنهـ.دت بحير.ه وعادت مره اخري للحفلة "
_مبروك يا ليله بجد فرحنالك اوى...
_الله يبارك فيكي يا حور عقبالك...
_دا بعينك انا عرفاكي محتاجه تفرحي فيا...
_لا يختي محتاجه نفرحلك عشان تتهـ.دي شويه من الخروجات والسفر...
_امممم أسطوانة ماما دي اكيد و.صتك عليا عموما انا لسه بدري عليا ف...
_مبروك يا حبيبتي خلي بالك منها يا شريف
" د.ق قلبها مجدداً لم تعرف لما ذلك الشعور عندما تجده مقتر.ب منها، حاولت ان لا تتطـ.لع به كثيراً وتبعد عيناها عنه بقدر الامكان "
_متخـ.فش يا مازن اختك في عينيا...
" انتـ.هت الحفلة والتهنئات للعرسان، وقفت حور تحاول البحث عنه حتي تقدم زياد متحدثاً بهدوء
: يلا يا حور عشان اوصلك...
_تمام يلا... لكنها ما إن سارت حتي اتلو.ت رجليها بسبب ذلك الحذاء...
_مالك حصل اي
_مفيش بس عشان الجز.مه دي مش عارفه اتعا.مل معاها...
_طب اسنـ.دي عليا...
" كان يقف يتحدث معه شخص ما إلا أنه تطلع فجـ.أه إليها وهي تسـ.ند عليه، لكنه كان ملها في الحديث فلم يستطيع ان يصر.ح بتلك الو.قاحه إلا انه ظل واقف يحاول الثبات "
" دخلت السيارة شاردة تفكر في ذلك الشاب حتي افا.قها صوت زياد الغا.ضب
: انا مش فاهم في اي أول مره تعمل كده...
_يمكن بس البنزين خلص أو....
_ثواني يا حور اشوف في اي...
" رأي ان إحدي العجلات فارغه فتحدث باند.هاش
: اي دا؟؟ مين عمل كده.....
_خلاص يا زياد مفيش حاجه ناخد تاكسي...
_انا مكنتش حابب ابهد.لك في الموصلات خصوصا ان الوقت متا.خر...
" تقدم مازن نحوهم متسائلا
: اي موقفكم لحد دلوقتي ممشتوش ليه؟
_العربية واخده منوم بينها ولا اي...
_خلاص خد تاكسي....
_مش عيـ.ب عليك يعني امر.مط حور في الموصلات دلوقتي...
_مين قال حور!! انا بقولك انت تاخد تاكسي لكن حور هتيجي معايا...
_الله علي الند.اله طب خُد.ني معاك ثواب...
_بس يلا انت راجل وتعرف تتصر.ف يلا معايا...
_مين قالك إني هاجي معاك اتفضل انت انا واقفه مع زياد لحد ما التاكسي يجي...
تحدث بغضـ.ب من حما.قتها:
انتي فاهمه بتقولي اي؟ الساعة داخله علي ١٢ والدنيا ليل يعني مفيش أي وسيله مواصلات ومش هكر.ر كلامي تانى هتيجي ولا لا...
_حور مازن عنده حق روحي معاه الدنيا ليل عليكي ومتقلقـ.يش عليا انا هاجي وراكي...
" امسك زياد بيدها وقـ.بلها برقه شد.يدة وحب ظاهر في عيناه فقد ظن انها تخا.ف عليه وانها تبادله نفس الشعور.. "
" وقف مازن وقد عما.ه الغضـ.ب
: انت بتعمل اي؟ انت مين سمحلك تعمل كده...
_في اي يا مازن حور مش غر.يبه وبعدين هي معتر.ضتش انت متعـ.صب ليه...
" امسـ.كه من قميصه بقو.ة وغضـ.ب شد.يد قد عما.ه ف نحا.زت بينهم وهي تحاول وقف الشجا.ر...
_ انت بتعمل اي مش هتبطل الهـ.مجيه دي وبعدين انا مطلبتش انك تتكلم نيبتاً عني لو سمحت سيـ.به...
" نظر لها باند.هاش وغمو.ض شد.يد لا يفهمه لكنه تر.كه بهدوء وتحدث بصد.مه من حديثها
: عندك حق انا مليش دخل في حياتك انتي حره....
تركها راكبا السيارة بغضـ.ب شديد وعيناه حمر.اء مما قالته...
_يلا يا حور روحي اركبي زمانه مستنيكي...
"ركبت السيارة بهدوء فنطلق سريعاً بها بدون ان يتفوه بكلمه واحده"
ف تحدثت بانز.عاج من معا.ملته
: انت بتعمل كده ليه مش مستهله العصـ.بية دي كلها انا يعني مهمـ.كش وانسانه لا تُطا.ق بالنسبالك ومش من مستواك....
" وقفت السيارة فجأ.ة وتحدث محاولا السيطر.ة علي انفعا.له
: انزلي....
" نظرت امامها لكنها لم تري سوي ظلا.م فتحدثت مند.هشه
: انزل فين أنت اكيد بتهزر...
_بقولك انزززززلي....
ار.تجفت من صوته العا.لي عندما صر.خ بها فلمعت عيناها وهي تنظر بداخل عيناه
"كم تمنت لو انها لم تراه؟ كم تمنت لو تمـ.حي شعورها له لكنها لا تستطيع فعل هذا؛ فذلك قلبها وتلك عيونها تد.مع مجددا منه..."
" نزلت من السيارة بهدوء وقفت لا تعلم اين تذهب وكيف تسير"
"تطلع بها قبل ان يذهب وحاول ان يفوت سريعاً لكنه لم يستطع فمـ.نعه ذلك الشعور"
نزل من السيارة وتحدث بامر
: اركبي...
" نظرت له غير مصدقه لكنها تحدثت بغضـ.ب
: مش هركب ولو اخر واحد انت ان اركب معاه أو امو.ت ف افضل المو.ت عنك...
تحدث باند.هاش وحز.ن امتـ.لكه
: للدرجادي بتكر.هيني...! طب وركبتي ليه من الأول ما دام مش طا.يقاني كنتي خليكي مع حبيب القلب...
_انت ازاي كده!! حكـ.مت وقرارت من غير فهم، من غير ما تشوف الحقيقة اللي انت مش عايز تشوفها...
" امسك بذر.اعها بقو.ة وهو ينظر ل عيناها بغـ.ضب وعنـ.ف شـ.ديد
: اشوف اي اكتر من اللي شوفته انهارده ما الموضوع باين من اول يوم وانتي اعجابك واضح ب زياد حتي نظرتك لي وكلامك عنه ودلوقتي دلوقتي كنتي بد.فعي عشانه كل دا ومفهمتش...
" نظرت له بعيون دا.معه وتحدثت بحز.ن شد.يد بداخلها
: عشان مفيش حد فينا مش بينجـ.ذب للشخص اللي ارتحله! اللي حس وياه ب الدفء والامان، زياد مكسـ.رنيش ولا اذ.اني ولا عُمره حسسني ب النقـ.ص ولا عايـ.رني لكن أنت!! أنت عمرك ما عملت كده ولا هتعمل عشان عمرك ما هتكون ذيه...
تحدث بغضـ.ب و غير.ه واضحه
: وانا ليه اكون ذيه هه انا مش محتاج ابقي ذيه عشان اقعد طول الوقت جمبك، عشان اغا.زل فيكي في الرايحه والجاية عشان في الاخر يوم ما تختاري تختاريه هو ذي ما اختارتي الفستان دا...
_ وانت اي مضا.يق مدام انت شايف ان كل دا مش مهم فاهمني اي مضا.يق...
" ضغـ.ط علي ذرا.عيها بقو.ة اكبر المـ.تها وهو ينظر لها بعيو.ن حمر.اء قا.تمه
: ايوه لازم اضا.يق لازم اتجـ.نن عشان انا.....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
/بقلم: ياسمين الكيلاني✍🏻♥
❤️
🥹
♥️
🥰
🌚
🫶
🍓
🤍
👍
💗
851