عشاق الروايات الدينيه 🤎🤎
عشاق الروايات الدينيه 🤎🤎
February 14, 2025 at 11:40 AM
*"ࢪوايـة : جعلني ملتزمةة فجعلته ملتزماً 🤎"* *({ الــفــ✰ــصــل『7』})* ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏تابع قناه عشاق الروايات الدينيه 🤎🤎 https://whatsapp.com/channel/0029VagVZwWLSmbUNeYGbr0z ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ يوسف : بجد جاي عشان اقولك برافو ويكمل يوسف يعني مش لايق عليكي انك تبقي دكتوره المفروض تبقي ممثله انتي عامله كل التمثليه دي مع البنت الـ بتبيع مناديل عشان تلفتي نظري واقول قد ايه انتي انسانه حساسه وكده .. والجو دا قديم اوي يابنتي لم تلتفت له مريم وهمت لـ تكمل سيرها يوسف : مكسوفه طبعا عشان كشفت اسلوبك الرخيص وهنا لم تستطيع مريم ان تظل صامته ردت مريم : ممكن اسالك سؤال بجد محيرني دلوقتي اوي !!! يوسف : قولي مريم : هو يعني ايه انك تكون واقف وفيه طفله قاعده علي الارض ومنهاره وبتعيط قدامك وحتي دا ميلفتش نظرك !!! ويلفت نظرك واحده خارجه من الجامعه ؟!! طيب يعني ايه تشوف الموقف قدامك ودا كله ميأثرش فيك وكله الـ يفرق معاك انا خدت بالي منك ولا لا وبعمل كده ليه طيب تعرف ان الطفله دي كانت بتعيط عشان عشرين جنيه وقعت منها .. وانها لو مكانتش روحت بـ العشرين جنيه كان جوز امها هيضربها وكان هيطردها تعرف انها كانت ممكن تفكر ف اي طريقه عشان تجبها كانت ممكن تسرق او تقتل او حد يستغلها عشان عشرين جنيه لو حضرتك قاعد ف كافيه هتتكسف تديها تبس للجرسون يعني ايه كل دا ميفرقش معاك ولا حتي يشغل بالك ولا ياثر فيك وتفكر بـ الطريقه دي وتركته وذهبت دون ان تعطيه ايه فرصه للرد وقف يوسف خمس دقائق بعد ان ذهب هي يستوعب ماحدث منذ فلفل وفي عقله علامات استفهام ؟؟؟؟... ............. مريم : ياسمين انا عاوزه ابقي زيك ياسمين : لالا متحاوليش انا مفيش مني اتنين مريم : بجد بقي عاوزه اللبس النقاب ^__^ ياسمين : انتي مقتنعه بيه ؟؟ مريم : انا مش لسه هقتنع بيه يا ياسمين دا حلمي من زمان اوي بس كنت مستنيه الوقت المناسب الـ هفاتح فيه عمي ياسمين : دا القرار الوحيد الـ راجع ليكي لازم تفاتحيه فـ الموضوع متستنيش مريم : ان شاء الله هقفل بقي احسن لسه ورايه مذاكره ياسمين : حاضر يابطتي بالتوفيق في رعايه الله مريم تدق باب الغرفه ع عمها ممكن ادخل اشرف : طبعا يابنتي مريم : عمو انا كنت عاوزه اقول لحضرتك حاجه انا قررت ان شاء الله ان ألبس النقاب عشان حجابي يكتمل تغيرت نبره اشرف من نبره الحنان لنبره غصب اشرف بغضب : البت الي بتمشي معاها دي هي الـ لعبت في دماغك صح مريم بهدوء : ياعمو النقاب دا ستر للبنت وحفاظ عليها بتكون ماشيه فـ الشارع متلاقيش حد يدايقها او يبص ليها بصه وحشه اشرف وارتفعت نبره صوته : يبقي سميه والبنات عندهم حق اما بيقولوا انك عاوزه تقللي مننا قدام الناس مريم وهي تبكي : بالله عليك ياعمو متقولش كده ده انا ماليش اهل غيرك في الدنيا ايه دخل ان هلبس النقاب بـ اني هقلل منك اشرف : مش كفايه سايبك تلبسي لبسك المبهدل دا والناس كلت وشي عاوزاهم يقولوا ان شوهنا وشك عشان كده لبسناكي البتاع الـ هتلبسيه دا مريم بصدمه : انا بـ البس كده عشان ربنا اشرف : مين قال كده ان الله جميل يحب الجمال مش الـ بتعمليه في نفسك ده مريم : ربنا بيحب جمال الروح وجمال الادب وجمال الاخلاق ياعمو مش الزينه المحرمه لان للاسف ده دمار مش جمال !! دا ربنا قال " ولا تبرجن تبرج الجاهليه الاولي " وربنا نهي في اية تانيه وقال " ولا يبدين زينتهن " وتكمل وهي تبكي بحرقه ربنا امرنا ان نستر نفسنا مش نكون سلعه رخيصه الكل يتفرج عليها ياعمو عمرك شوفت جواهرجي رامي الدهب علي الارض واقف بيبع فيها بسعر رخيص مش بنشوف كده غير في السلع الرخيصه ربنا حفظنا زي الالماظ والدهب اشرف وينهي الكلام : الـ عندي قولته انا مش ناقص فضيحه وطول مانتي في بيتي علي جستي انك تلبسي البتاع دا .. خرجت مريم من غرفه عمها تبكي فوجدت زوجه عمها وبناته يقفون ع باب الغرفه ويضحكون اغلقت باب غرفتها عليها لم تتخيل ان يفكر عمها بهذه الطريقه ابدا كيف يوصف الحجاب والستر بهذا الوصف وكيف يكون نظره الناس للالتزام بهذه الطريقه ؟؟؟؟؟ من يترك العفه من اجل مظاهر مزيفه قامت لتفيم الليل وتصلي ركعتين قضاء حاجه فقد اعتادت ع ان تصلي ركعتين كلما وقعت في شده او اصابها مكروب فليس لها منجد غير الله فهو الذي يريح قلبها ويبعد عنها الحزن والهم *«يــتــبــع 🤎»* تابع قناه عشاق الروايات الدينيه 🤎🤎 https://whatsapp.com/channel/0029VagVZwWLSmbUNeYGbr0z *تـفـاعـلـوا بـࢪيـأڪـت عـلـۍ الـفـصـل لأسـتـمـࢪ 😊🤎..))*
❤️ 🩷 2

Comments