
" عَ ـشّـآقَ آلَروِآيّآتُ"🕊♥
June 6, 2025 at 04:13 AM
*- في قلبي زهره🌼🤍!"))*
الحلقه 9
الحلقه 10
الحلقه 11-قبل الاخيره
الحلقه 12-الاخيره
تم مشاركة الرواية من قناة
عَ ـشّـآقَ آلَروِآيّآتُ من الواتساب:
تابع قناة عَ ـشّـآقَ آلَروِآيّآتُ 🕊♥ في واتساب:
https://whatsapp.com/channel/0029VaGH05rD38COYidKgD0D
🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧
*الحلقة 9*
اني مش صغير عشان تقرر عني لا وكمان البلد كلاتها تعرف واني الي عامل زي الاطرش في الزفه ما كنت اتجوز انت بدالي احسن قال كده عامر وهو في قمه غضبه وكمل
وبعدين مين قال اني هجوز بنتك ها انت عارف رايي في الموضوع ديه من زمان اني لو هجوز يبقي مفيش غير زهره الي هتكون مرتي سامع يا عمي زهره وبس عامر قال كده ومشي
منصور وهو بيتوعد لها
يبقي انت الي بديت ياولد اخوي اني هحسر قلبك علي زهره العشق بتاعتك دي مباقش اني منصور مسك التلفون وطلب رقم
منصور بأمر
تجبلي الزفت حسان من تحت الارض سامع
..أمر جنابك
دخل الراجل وجاب حسان معاه والي كان باين عليه الحزن الشديد وشكله متبهدل
الراجل
حسان اهو ياجناب البيه
منصور
خلاص روح انت ولما هحتاجك هبعتلك
الراجل
اوامر جنابك اني تحت اشاره منك ومشي
منصور بغضب
اسمع يا زفت انت نفذ الليله الاتفاق الي قولناه ومش عاوز حد يعرف حاجه واني هأمنلك رجاله تطلعك بيها برا البلد بس تاخدها وتخفي مش عاوز المح طرفها ولا طرفك في البلد ولا في اي مطرح جارنا فهمت معوزش عامر يقدر يوصلك مهما دور عليك فهمت
حسان بحزن
لا يا جناب البيه اني خلاص رجعت في اتفاقي معاك(فكرينه لما اتفقوا سوا كان أن حسان يخطف زهره ةيبعدها عن عامر)😔
منصور بغضب
ايه انت اتخبلت يا واد انت ولا ايه هو لعب عيال اياك مش انت الي جيت وقلت إنك معاك طريقه تبعد بيها عامر عن مرات اخوك ايه كنت سكران ساعتها ودلوق فوقت ولا ايه مكانش ديه كلامك من اسبوع
حسان بندم شديد
ايوه اني فوقت بس متأخر يابيه ياريتني فوقت من زمان من قبل ما انهش لحم اخوي واجيب في عرضه واخد ماله بالباطل نسيت ساعتها أن ربنا موجود ومطلع ومش هيهملني اظلم كتير وهياجي يوم واتظلم عشان افوق بس ياريته كان خدني وساب عيالي وفضل حسان يبكي بقهر
الي انت عاوزني اخطفها واكسر فرحتها هي وابن اخوك مهمهاش كل الي عملتوا فيها والي لسه كنت ناوي اعمله ونسيت كل حاجه اول ماشافت بيتي بيولع والنار بتاكل فيه من غير رحمه نسيت كل حاجه وراحت عشان تلحق عيالي اني كنت جاي من برا شوفتها وهي بتصرخ وتلم في الخلق عشان يلحقوا عيالي وبقيت تطفي النار معاهم
بكي بقهر
حتي لما شافتني واني بجري ادخل لحقتني عشان ماموتش معاهم واتحرق ياريتها هملتني اموت وياهم اهون من انها تنجدي واني الي كنت السبب في عذاب ليالي معلش يابيه اني مش هقدر ااذي زهره تاني سامحني
منصور بلا مبالاه
ياعني جايلي دلوق عشان تقولي انك توبت ومعرفش ايه والكلام الفاضي ديه ماشي يا شيخ حسان اني هصدق علي العموم اني رجالتي علي قفي مين يشيل ولو انت منفذتش غيرك الف مين يتمني يخدم اني بس قلت انت أولي بالحم اخوك وكمان عشان ميتمش عيالوا علي امهم كمان بس ولا يهمك أني هتصرف
حسان وهو يبصله بغضب
انت قصدك ايه اقسم بالله لو فكرت تلمس شعره منها لكون اني الي واقفلك اني خلاص معادش ليا حاجه ابكي عليها يعني بقيت مستبيع ومش باكي علي الدنيا بالي فيها
منصور خاف من تهديد حسان لانوا كان واضح عليه انو قد كلامه وهينفذه حاول يبان طبيعي ويجريه عشان ميبوظش خطته
خلاص يا حسان اني مش هأذيها وعلي رايك الي يظلم هيتظلم واني معايا ولايه لازمن اخاف عليهم
حسان بشك لكنه محاولش يبين
صوح يا بيه لو كل واحد يفكر في الي حداه ويعرف أن مهما طال ظلمه مسيره يترد عليه ويرجعله اضعاف مضاعفه الظلم ظلمات يا بيه
قال كده حسان ومشي وهو ناوي يحمي زهره لو حتي هيفديها بحياته عشان يكفر عن الي عمله في حقها
عند زهره كانت بتطبخ والباب خبط
زهره وهي بتحمر الفراخ
يابنت ياجميله روحي افتحي الباب تلقيه عامر اخوكي بقالي ساعه بعتاه ينده علي عمك حسان عشان يتغدي معانا وتلقيه كان بيلعب وتوك ما افتكر بس اما اشوفه لكون منزله الشبشب علي خلقته
جميله بطاعه
حاضر يامه
جميله فتحت ولقيته عامر الي اول ماشافها ابتسم وشالها واتكلم بحب
ايه اخبارك يا قمر انتي
جميله بزعل طفولي
اسمي جميله ولا انت نسيت اسمي كمان
عامر ضحك بصوته كلوا وقرصها من خدودها وقال
ما اني عارف انك جميله اني بدلعك يا قمر انتي معقوله الجمال ديه يتنسي
جميله
ايوه قول أكده عشان مزعلش منك وازعقلك
عامر بحب
ومين يقدر يزعلك يا جميلتي واني ادبحولك
جميله بزعل
انت زعلتني عشان بطلت تسال علي ومجيتش تاخدني اني وامي وأخوي علي بيتك زي ما قلت وهملتنا لحالنا
عامر بحزن علي كلامها
والله غصب عني اني بس كان ورايا كام حاجه لازمن اعملها وبعدين اني كنت برن علي انك كل يوم عشان اطمن عليك بس الظاهر انها هي الي مكنتش عاوزه تكلمني
جميله
مهي برضوا كانت زعلانه منك
عامر بفضول
متعرفيش كانت زعلانه مني ليه لو قولتي هجبلك عروسه كبيره بتغني وحلوة كيفك
جميله بفرحه
هقولك بس توعدني متقولش لامي
عامر
اوعدك
كانت لسه هتتكلم بس سكتت لما زهره طلعت من المطبخ وهي بتقول
زهره وهي بتمسح أيدها في الفوطه
جرا ايه يا مزغوده انتي ليكي ساعه علي الباب بتحدتي مين سكتت فجاه لما شافت عامر شايل جميله وبيبصلها وهو مبتسم وسرحان في منظرها الي خطفه من اول نظرها كان بيبصلها بشوق ولهفه وعتاب وغضب مشاعر كتيره معرفش يحددها
انا عن زهره فمتقلش عنه كانت فرحانه اوي لانوا كان وحشها حاولت كتير تهرب من فكره حبها ليه لكن بمجرد رؤيته اتاكد انها بتعشقه مش بتحبه وبس
عامر قرب منها بعد ما نزل جميله ومد أيده وسلم عليها واتكلم بحب
كيفك يا زهرتي
زهره مكنتش لاقيه صوتها مدت ايدها وسلمت عليها ومتكلموش لكن عيونهم كانت بتتكلم كل واحد كان بيعاتب التاني ويشكيلوا من وجع الفراق ومن لهفه الشوق
.........
منصور بغل
نفذ الليله مش عايزها يصبح عليها صبح فاهم ولا لا
......
بس يا بيه عامر ولد اخوك هناك حداها وانت قلت اني مقربش منيه
منصور
ما اني عارف خليه يشوفها وهي بتموت قصاده اني عارف زين أن نشانك ميخيبش واصل واهو يبقي احسن عشان تموت في حضنه
🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧
*الحلقة 10*
ممكن اعرف فيه ايه مالك متغيره من ناحيتي ليه أكده برن عليكي معترديش علي ولما باجي اهنه عامر ولدك يقول انك مش قاعده مالك يا زهرتي ايه الي حوصل مني عشان القسوه والمعاملة الناشفه ديه
عامر قال كده وهو باصص في عينيها ومستني منها الاجابه
زهره بتوتر
مفيش حاجه يا حضره العمده اني بس كنت مشغوله شوي ومش بمسك التلفون كتير وحضرتك عارف اني معايا العيال مطلعين عيني
عامر استغرب كلامها وطريقتها الجافه
حضره العمده الظاهر أن احساسي صوح وفيه حاجه وحاجه كبيره كمان قرب منها ورفع وشها ليه وقال
بصي لي يا زهرتي اني عامر الي بيحبك وبيعد الليالي عشان تكوني جاروا ليه أكده بتعملي في اني ايه الي حوصل مني
زهره وهي بتحاول متضعفش
ولا حاجه اني بس عاوزاك تهملني لحالي وتخليك في حالك اني مش ناقصه وجع قلب
عامر بحب
اهملك لحالك كيف وانتي بقيتي حالي ومحتالي وامنيتي الي بترجاها من ربنا اني مش رايد غيرك من الدنيا يا زهره قلبي الي معرفش ولا داق العشق وعذابه غير علي يدك وبيدك ترحمي قلبي التعبان وتفرحيه لما توافقي انك تبقي مرتي قدام الخلق كلاتهم
زهره
هو انت بتضحك عليا ولا علي نفسك كيف عتحبني ورايد تتجوزني وانت فرحك علي بنت عمك كمان يومين وجاي فاكرني هوافق لا اني صوح عيالي اتعلقوا بيك وقلبي العبيط صدق كلامك وكدب كل الي سمعوا عنك بس خلاص يا بيه معادش فيه كلام تاني يتقال روح الله يخليك وهملني اربي عيالي كافيه خيري شري
عامر
خلصتي أكده ولا فيه خربطه تاني عاوزه تخربطيها هو انتي عقلك صغير قوي أكده من ميته واني الي قلت انك كبيره وعاقله الظاهر أن عقولةالحريم كلاتهم كد غلايه القمح دا لو فيكي عقل اصلا طلعتي عبيطه وهبله هتصدقي اي حاجه وخلاص
زهره بعبوث
متحسن الفاظك امال مين دي الي هبله وعقله صغير دا اني حتي مفيش اعقل مني اني عارفه كل حاجه
عامر
مهو باين يا اختي العقل وقرب منها مسك أيدها وقال بجديه
يا بت افهمي اني عمال اقولك انتي حب عمري واني رايدك في الحلال وربنا يشهد وقلت أكده بدل المره الف وقصاد الخلق كلاتهم صوح ولا لا
زهره بكسوف
صوح
عامر
طب كويس طالما صوح يبقي كيف عقلك الصغير ديه يصدق الي اتقال يعني اي حد يكدبلك كدبه تروحي تصدقيه امال فين الثقه هااا انتي مش مصدقاني دا انا من يوم ما وعيت عليكي وانا واقع فيكي يا بت الناس وقلتهالك انا مش رايد غيرك بس انتي الي غاويه وجع قلب وعلي العموم اني جيت لاني كنت متاكد ان الحديت الي داير في البلد هيوصلك وعلي كد ما كنت حاسس انك هتصدقي الكدبه الي دايره في البلد عن جوازي ببنت عمي لكن بالرغم من أكده قلبي كان عنده امل انك تكوني واثقه في حبي ليكي مكنتش اعرف اني. ولا حاجه عندك وسهل تتخلي عني وتصدقي قبل حتي ما تتحدتي معاي وتساليني
عامر قال كده بحزن وقام عشان يمشي بس اتفاجي بزهره الي مسكت أيده وقالت بدموع
حقك عليا اني مش عارفه اقولك ايه بس والله غصب عني مكنتش اقصد خليك مطرحي اني معرفش العشق غير علي يدك وقلبي مدقش يوم غير ليك برغم اني كنت متجوزه قبل أكده بس كان جوازنا من غير حب ولا الكلام ديه يدوب اهلي قالوا اتجوزي محمد اتجوزته لا أعرف احب ولا سألته هو حبني ولا لا لكن انت معرفش ليه لما بشوفك قلبي بحس انوا هيطلع من كتر دقاته وبحس معاك بأمان ودفي بحس لما اشوفك أن مفيش غيري في الدنيا من نظره عنيك انا اول مره اقولك الكلام ديه
عامر بحب
ومش هيكون اخر مره اني مليش غيرك في الدنيا كلاتها ماصدقيش الي بيتقال انا عارف ايه الغرض منه ومين الي مطلعه عشان أكده جيتلك النهارده عشان اعرف ردك وبعديها اقدر اتصرف قوليها يا زهره قلبي ونور ايامي هااا موافقه تكملي حياتك معاي وتنوري داري
زهره بحب
موافقه يانور عين زهره وفرحه أيامها
عامر بفرحه
يا فرج الله اوعدك مش هتندمي لانك مش هتلاقي حد بحبك كد العبد لله حضري نفسك أكده عشان انا ناوي اعملك احلي فرح اتعمل في البلد واي حاجه نفسك فيها اشري بس واني ومالي تحت امرك
زهره
اني مش عاوزه حاجه غيرك انت يا عامر
عامر
يا بووووي الله علي حلاوه اسمي من شفايفك يا بركه دعاكي يامه دا احنا شكلنا داخلين علي ايام عسل والله
زهره اتكسفت عامر كان فرحان جدا بموافقتها قام عشان يمشي بس زهره وقفته
رايح فين اقعد اتغدي معانا زمان حسان علي وصول هو وعامر الصغير عشان ناكل سوا
عامر استغرب
حسان ودا ايه الي جايبه اهنه
زهره بخوف من رده فعله
مهو مهو يعني اصل بص حسان مبقاش زي الاول ديه ربنا تاب عليه علي اخر وبق انسان تاني وطيب علي الاخر من ساعه الي حصل لعياله وبيته وهو محدهوش حد مبيقدرش يروح ناحيه بيته من ساعه الحريقه الله يكون بعونه
عامر
ربنا يصبر قلبه اني عرفت بالي حصله وعلي كد ما كنت كارهه وكنت مستني بس فرصه واخلص عليه بس بعد الي حصل لبيته. عياله عرفت أن ربنا ليخلص حق المظلوم من الظالم أكده عيني عينك قصاد الخلق هو ظلمك كتير وربنا نصرك عليه
زهره
اني مش شمتانه فيه ولا كنت اتمني ليه الذي برغم كل الي عملوا فيا لكني بردوا مهانش عليا اشوفه بيرمي نفسه في النار واقعد اتفرج عليه
عامر بحب
اصيله يا زهرتي والله علي العموم اني همشي دلوقتي عشان اشوف الي ورايا وانتي كمان جهزي حالك اني هحيب المأذون عشان يكتب كتابنا لحسن ترجعي في رايك
ولسه هيطلع لقي حسان في وشه وسلم عليه
حسان
كيفك يا جناب العمده اني سالت ٧ليك من شويه عشان كنت عاوزك في موضوع مهم
عامر
خير يا حسان فيه حاجه ضروري. لا ايه
حسان
لا متقلقش مش وقته دلوق خليها بعد الغدا
عامر
لا اعفيني اني من الغدا روح انت اني لسا حداي كام
كانوا بيتكلموا وغفلنين عن الي بيراقبهم ومستني اشاره
المجهول
ايوه يا جناب البيه اهوم قصاده الحرمه الي اسمها زهره وجناب العمده والي اسمه حسان واقف معاهم
منصور بغل
الكلب تلقيه عاوز يخبر عامر بس علي مين نفذ انت ولو قدرت تخلصني منها و من الي اسمه حسان كمان معاها هيبقي ليك الحلاوه خليني افضها السيره المقندله ديه
المجهول
اوامر جنابك
قفل منه ومسك البندقيه وبقي ينشن علي حسان وهيضرب
كانوا واقفين قصاد البيت زهره وحسان بيحاولوا يقنعوا عامر يتغدي معاهم
عامر
والله ما هقدر خليها مره تانيه اني ورايا مشوار مهظ عاوز اخلص منيه عشان احضر للفرح
حسان
اتغدي معانا وبعدين يحلها الحلال
زهره
زي ما قال حسان يلا تعالوا ادخلوا اني عملت لكم واكل من الي هيعجبكم
ولسه هيدخلوا سمعوا صوت رصاصه وفجاه وقع سايح في دمه ......
ياترا مين..........
🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧
*الحلقة 11*
وقع بين أيديهم سايح في دمه بعد ما فداها بروحه حاول يتكلم بالعافيه وقال
سامحيني علي الي حوصل والي عملته فيكي اني مستهلش دموعك دي يا خيتي أني مرعيتش ربنا فيكي وفي عيال اخوي محفظتش علي الامانه الي سبهالي لا وكمان طمعت فيكي وفي مالها حقك علي اني كنت عميان ومكنتش اعرف ان التمن هيكون عيالي حقك علي يا زهره بالله عليكي تسامحيني عشان اقابل اخوي وانا مش شايل ذنبك اني خايف من مقابلته
زهره بدموع
حقك انت علي يا خيي انت فديتني بروحك كيف مسامحكش بعد الي عملته اني الي محقوقه لك. ومديونالك بروحي انت هتعيش وسطينا متخافش قول يا رب خليك قوي عشان خاطر عامر وجميله
حسان وهو بيبتسم بوجع ودموع
اني مش خايف لا اني فرحان ومبسوط خلاص آن الأوان اروح لعيالي اصلهم وحشوني قوي أن اتمنيتها من ربنا وهو ناولهالي اني رايح عند مصطفي وأنور وفاطمه هم. مستنيني هناك واني مش عاوز اتاخر عليهم اني وعدتهم اني اروح لهم بس لازمن أكفر عن الي عملته في حقك انتي وعيالك وعامر كمان عشان اموت واني مرتاح
زهره بقت تصرخ
لا متقولش أكده انت هتعيش يا حسان وفقت في الشارع وفضلت تصرخ يا ناس حد يلحقنا حد يجيب إسعاف حسان هيروح منينا يا ناس حد يلحقني
ورجعتله وقالت
هتروح المستشفي وهتروق وترجع تاني زي الاول واحسن عشان عيال اخوك عامر وجميله بقوا بيحبوك كيف ابوهم واكتر اني مسمحاك وخلاص نسيت الي راح كلاته بس انت اقوي عشان ترجع لعيال اخوك
حسان وهو بياخد نفسه وخلاص بيفارق الحياه
زهره اني كنت عاوز اقولك خلي بالك من نفسك ومن العيال وعلي فكره عامر بيحبك قوي وكل الي عم بيدور في البلد كلاته كدب هو مش عاوز غيرك وكمان قوليلوا يحرص من عمه منصور هو السبب في حصل والي بيحصل وهو الي زق عليكي حنان عشان تكرهك في عامر هو كان متفق معاي بس اني رفضت وقلتله اني خلاص مهقدرش ااذيكي تاني اني تبت وعاوزك تسامحيني عشان اموت مرتاح وابتسم وهو باصص قدامه وقال
مصطفي ازيك ياقلب ابوك اني خلاص معدتش عاوز ابقي لوحدي خد يدي عشان اروح معاك ومد أيده وفجاءه وقعت علي الارض وتوفي
زهره بقت تهزه وهي مش مصدقه
حسان قوم يا حسان يلا يا اخوي قوم عشان العيال متتخلعش عليك قوم كلم عامر عاوز يروح معاك الجامع وكملت بدموع ورجاء
ليه أكده حتي انت هملتنا ومشيت ارتاح يا اخوي اني مسمحاك قلبي مسامح وربنا يشهد أنك من ساعه ما تاب عليك وانت كنت كيف اخوي واكتر ربنا يرحمك يا خيي وخدها مني وعد مرا لكون اني الي واخده بتارك من الي غدر بيك وكان عاوز يقتلني وانت فديتني تارك في رقبتي
أما عن عامر اول ما شاف حسان وهو بينضرب بالنا،ر راح يجري وراي الي قتله لكنه مقدرش يوصلوا رجع تاني واتفاجئ بزهره وهي بتبكي وحسان م،يت
عامر قرب من زهره واتكلم بحزن
شد حيلك يا زهره هو في مكان احسن بكتير ربنا يرحمه ويغفر له
زهره بدموع ووجع
ما،ت بدالي راح عشان يفديني بحياته اداني عمره وراح شيلني ذنبه وسابني
عامر باستغراب
انتي بتقولي ايه قصدك ايه بالكلام الي عتقوليه ديه كيف يعني فداكي
زهره بقهر
قصدي ان اني الي كنت مقصوده يا جناب العمده
عامر فجاءه جيه في باله لحظه ما حسان زق زهره واخد الرصاصه بدالها وعامر ساعتها ماخدش باله وراح يجري وراي الي ضر،ب النار لكنه هرب منه
عامر
يا بوي كيف ما اخدتش بالي لما زقك هو كان شايف الي هضرب عليكي عشان أكده اخد الطلقه بدالك طيب مين الي اتجرا وعملها وليه ردي علي هيكون مين يعني
زهره كانت ساكته ومش راضيه ترد عليه عشان خايفه ميصدقهاش
عامر بتساءل
زهره انتي تعرفي مين الي عاوز يقتلك ها ردي علي متسبنيش أكده قوليلي هو مين واني وعهد الله لكون جايبه تحت رجليكي وواخدلك حقك وحق حسان من حباب اعنيه الاتنين قول يا زهره وريحيني
زهره بدموع
انت.الي تريحني وتهملني لحالي يا جناب العمده اني مش ناقصه كفايه الي حوصل لحد أكده مبقاش ليه لازمه الحديت حسان راح دمه لساه علي يدي وذنبه انكتب علي مبقاش ينفع اقول ولا اعيد هملنا وروح لحال سبيلك وانهارت في البكي
عامر محبش يضغط عليها سابها وراح طلب الإسعاف الي جات ونقلت جثه حسان وبعدها تم الدفن والعزا
بعد كام يوم
عند عامر كان قاعد حزن بيفكر في زهره الي تقريبا منعاه من انوا يشوفها رغم محاولاته
ياااه ليه القسوه ديه يا زهره ليه غاويه تتعبي قلبي معاكي معرفش ليه الدنيا معاكسه معانا وكل ما اقول فرجت وخلاص هانت وهتبقي ليا وفي حضني فجاءه تطلع حاجه من تحت الارض وتخربط كل الي كنت عم اخططله اه يا مرك الطافح ياعامر
قطع تفكيره.صوت دوشه وتكسير جاي من اوضه عمه راح وفتح الباب واتفاجئ بعمه مربوط وفيه واحد مغطي وشه وماسك مسدس وحاطه علي راس منصور
عامر بغضب
ايه الي بيحصل ديه انت مين يا ولد المركوب ومين دخلك اهنه وه وه وكيف تمد يدك علي عمي أكده وفي بيتي كمان كنك ااتخبلت في مخك
.......ا متخبلتش بس عمك هو الي بدأ والبادية اظلم اني بيني وبينه دم وحساب لازمن يتصفي الليله يا عمده وفجاءه كشف عن وشه
عامر بدهشه
🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧🫧
*الحلقة 12*
زهره انتي طب كيف وليه تعملي أكده اني مش مصدق عنيا قالها عامر بدهشه وهو شايفها قصاده ماسكه مسدس وحطاه علي رأس عمه
زهره بسخرية
لا صدق يا عمده والي لازمن تصدقه اكتر اني مش هطلع من اهنه غير لما اخد حق الي راح وابرد ناره واريحه في تربته
عامر باستغراب
انتي تقصدي ايه لتكوني فاكره أن عمي هو الي كرا علي قتل حسان طب ليه طيب وايه مصلحته في أكده
زهره
مش يمكن مكانش حسان هو المقصود
عامر وهو بيفتكر
وه. وه اني أكده فهمت وبص لعمه بحزن وقال
ليه يا عمي كنت ناوي تخليه يقتل زهره صوح يعني كنت عاوز تحرمني منيها وانت عارف اني متعلق بيها وعم احبها كد ايه وكل دا ليه عشان المال والسلطة طب كنت تقولي وانا كنت اهملك العموديه وكل حاجه واخد زهره ونمشي ليه تشيلني وتشيل نفسك دم بني ادم ملوش ذنب
زهره بدموع
حسان فداني بروحه واني عهدت نفسي اخدله بتاره منك يا منصور بيه واديني نفذت وعدي
عامر برجاء وهو شايفه هتطلق الرصاصه
زهره اسمعيني بلاش تودي نفسك في داهيه عشانه طب حتي فكري في عيالك هيعملوا ايه من غيرك اني هبلغ المركز وهما هيقبضوا عليه ويخدوه
زهره برفض
لا مستحيل أهمله لازمن اخلص الناس من شره وارجع حق الي راح
عامر.
صدقيني انا بيدي هسلمه للمركز بس بالله عليكي اسمعي الكلام وسيبي الي في يدك ديه
زهره سمعت كلامه هي أصلن مكانتش ناويه تموته بأنها ماقدرش بس حبت تخوفه وفعلا عامر اتصل علي المركز واخدوا منصور الي طبعا أنكر كل الي حصل لكن مع سوء حظه أن عامر كان مركب كاميرات في البيت وصورت حسان وكلامه مع منصور واتفاقهم سوا وكمان سجلت مكالمات منصور الراجل الي اتفق معاه أن يقتل زهره وبكده منصور اتسجن وزهره فرحه أن ربنا ظهر الحقيقه
....بعد كام يوم
جميله بتساءل
هو ليه عمي عامر مبقاش ياجي حدانا زي الاول ياما
زهره وهي بتسرح لها شعرها
وانتي ايه الي فكرك بيه دلوق
جميله
اقولك ومتزعليش مني
زهره بحب
واني من ميته بقدر ازعل منك يا نور عيني
جميله
اصلي كنت بشوفه كل يوم واقف قصاد البيت بالليل يقعد شويه وبعدين يمشي تاني
زهره بستغراب.
كل ليله وانتي شوفتيه كيف
جميله
في مره اني وعامر اخوي كنا بنلعب وعامر رمي الكوره في البلكونه ولما روحت اجيبها لمحت عمي عامر واقف قصاد شباك اوضك قعد شويه وبعدين مشي والمره التانيه كنت هقفل الشباك بتاع اوضتنا ولقيته قاعد بردك ومنها كل يوم كنت ابص كنت القيه قاعد عارفه ياما كان بيصعب علي قوي
زهره وهي تايها في كلام جميله
وكان بيصعب عليكي ليه
جميله
عشان الجو كان بيبقي برد وهو بردك واقف ممتحركش هو ليه مكانش بيدخل انتي زعلانه منيه ومش راضيه تدخليه البيت صوح ياما مش أكده
زهره بحزن
لا يا بنتي مش زعلانه
جميله
امال ايه ليه مش ليدخل وبيفضل برا اني اتوحشته حتي عامر اخوي بيبقي عاوز ينادم عليه بس بيخاف لتزعقيلنا أو تضربيه
زهره.
اني مقدرش اضربكم كل الحكايه أن فيه شويه زعل بينا وان شاء الله هيروحوا لحالهم متشغليش بالك انتي
جميله مشيت وزهره فضلت تفكر في كلامها متنكرش أن عامر وحشها ونفسها تشوفها من ساعه الي حصل وهي مشفتهوش كانت مستنيه انوا يكلمها لكنه مرنش ولا حتي جالهم البيت مكانتش تعرف انوا كل يوم كان بياجي عشان يشوفها
بالليل كانت زهره بتتقلب مش جايلها نوم افتكرت كلام جميله وقامت خرجت وهي بتدعي ربنا انوا يكون موجود عشان تشوفه وفعلا بصت من الشباك لقته وافق تحت شباكها بس مكانش واخد باله انتهزت الفرصه ونزلت
عامر لنفسه
وه يا زهره ولا مره تغلطي واشوفك طاله من الشباك وبقي يدعي يا رب اني بس عاوز املي عيني من طلتها انت الي عالم هي كيف واحشاني واني مش قادر علي بعدها بس خايف اقرب لتكسر بخاطر زي كل مره ولا قادر اوريها وشي من ساعه الي حصل من عمي يارب هون علي قلبي
زهره من وراه
يارب يهون علي كل القلوب يا عمده مش قلبك بس
عامر مكانش مصدق انها قصاده
وه زهره انتي صوح قدامي ولا اني من كتر الشوق بقي يتهيالي
زهره وهي تكتم ضحكتها
لا مش زهره اني عفريتتها الي طلعه تخلعك جرا ايه يا عمده انت من ميته بقيت أكده
عامر بحب
من يوم ما طليتي علي بعيونك الي كيف الضي من يوم ما قلبي دق علي نغمه صوتك يا ست البنات قرب منها وقال
عارفه اني مبقيتش عارف انام من يوم ما شوفتك بقيت عامل زي الي متعلق بالهوا لاني طايل سما ولا ارض في يدك ترحمي قلبي من عذابه ليه مستكترا علي الفرحه يا زهرتي ليه
زهره بحزن علي حاله
حقك علي قلبي يا قلبي اني كنت خايفه عليك من الذي عمك لو اتجوزتني كان هيحرمك من العموديه وياخد ارضك ومالك واني ميهومش علي تهمل حالك ومالك لجل خاطري
عامر
وه مين الي قالك أكده وبعدين اني لو خيروني بينك وبين البلد كلاتها اختار واخدك واهج ربك رزاق وكريم ومع ينساش حد
زهره
اني محقوقالك لاني سمعت كلام حنان هي الي طلعتها في دماغي مع انها عملتها قبل سابق وقالت لي انك بياع ومليكش امان واني مصدقتهاش يوميها لكن لما قالتلي أن عمك هو الي باعتها وانوا بيحذرني عشان ابعد عنك والا هيحرمك من مالك ومن العمودية ومش بعاده يحبسك ساعتها صدقتها وحاولت ابعدك عني وانساك لكن مقدرتش وبقت تبكي
عامر بحزن
ياااااه كل ديه كتماه ومخبياه عليا لو كنت قلتي ماكنش حصل الي حصل يلا الله يسامحه عمي ويجازيه علي الي عمله فينا وفي حسان الله يرحمه وبعدين اني برضوا غلط كان لازم افهم منك واحاول اخليكي تحكيلي مكانش لازم ابعد بس غصب عني انا كنت فاكرك زعلانه علي حسان ومشيلاني ذنبه كيف عمي عشان أكده زعلانه مني مكنتش فاكر انك مستنياني
زهره بحب
اني عمري ما اقدر ازعل منك اني كنت مستنيه تاجي واشوفك كنت كل يوم ادعي ربنا يرجعك ليا تاني وأملي عيني برويتك
عامر بفرحه
وه يابوووي علي الكلام الحلو الي يطيب القلب ديه دا اني الي عيني فرحتها بشوفتك النهارده كأنها شافت هلال العيد وعشان أكده اني خلاص معدتش قادر اتحمل احنا لازمن نتجوز اني بعشق يا زهرتي مش بس أكده لا اني عديت العشق بمراحل اني ميت عليكي يا بنت الناس كفياكي بعد عاد وخلينا نتكلم سوا عشان متفرقيش حضني واصل بعد أكده ها قلتي ايه يا زهرتي ابعت اجيب الماذون
زهره بكسوف
وه دلوق ميصحش يا عمده
عامر بحب
يابووووي علي قلب العمده الي عم يرقص علي نغمه شفايفك بالله عليكي لتقوليها تاني
زهره بضحك
هي ايه دي الي اقولها تاني
عامر بابتسامه.
قولي يا عمده ديه تاني طالعه من شفايفك كيف العسل والله
زهره قربت منه وقالت بدلال
بحبك عمددددده
عامر
واني بموت في تراب رجليكي يا احلي زهره في قلب العمده
🫧🫧🫧🫧🫧 النهاية 🫧🫧🫧🫧🫧
❤️
❤
👍
💗
🤍
♥
❔
🌸
🍓
💐
93