عالم الروايات🎀🦋🇵🇸عشق WhatsAppحزن قصص حب استوريهات اخبار ملصقات نكت فيديوهات حالات روايات صور كتابات
عالم الروايات🎀🦋🇵🇸عشق WhatsAppحزن قصص حب استوريهات اخبار ملصقات نكت فيديوهات حالات روايات صور كتابات
June 13, 2025 at 05:01 PM
*ـ ࢪواية. صرخات لايسمعها احد🥳🥀↻≯🍒⸙•♡»»)) الاخير ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ غرام الروايات ‏تابع قناة غـ͓̽ـرٍآمـ͓̽ـ آلَرٍوٌآيـ͓̽ـآتـ͓̽ـ 🧚‍♀️📚💅💫 في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VakuN1aHwXbJf5jj7w0J ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏#صرخات_لا_يسمعها_احد الحلقة ٥ صفوت " هامسا " : مفكرتش تهر.ب من هنا ؟؟ حسن : مستحيل . صفوت : مفيش حاجة اسمها مستحيل ، اديني فرصة افكر والاقي طريقة نهرب بيها من هنا . ممدوح : وانا كمان معاكم . صفوت : اكيد يا ممدوح ، ده انت وجودك معانا ثروة !!! حسن : تصدق يا صفوت بيه انا من يأسي مش بفكر لما اخرج من هنا هعمل ايه ؟!! صفوت : متخليش اليأس يتمكن منك ، لما تخرج من هنا ممكن تعمل حاجات كتير اوي . حسن : هنخرج من هنا ازاي ؟ صفوت : سهلة ، ممدوح يقدر يكسر السور ونهر.ب منه . حسن : مستحيل ، الباب بيكون مقفول باحكام ولما بنخرج ساعة الصبح بتكون اسوار المصحة عليها الحراس . ممدوح : لأ انا اخا.ف اهرب !! صفوت : ليه يا دوحه ؟ مش كنت بتقول عايز تخرج معانا ؟!! غيرت رأيك ليه ؟ ممدوح : لأ انا خا.يف !!! صفوت " يهمس " : حاول تقنعه انت يا حسن ، من غير ممدوح مش هنعرف نخرج من هنا . حسن : طيب سيبه دلوقتي انا احاول اقنعه بعدين . بعد ايام ... بعد جلسة الكهرباء يبدو عليهم جميعا الهدوء والاسترخاء التام . ينفتح الباب ويدخل دكتور زهدي ... زهدي : عاملين ايه ؟ صفوت " بصوت ضعيف " : يا دكتور انا باخد الجلسات دي ليه ؟؟ مش تعبان !! زهدي : الجلسات دي مفيدة جدا وعلي العموم مش هتستمر كتير . حسن : انا من ساعة ما دخلت هنا باخدها لحد ما اتعودت عليها !! زهدي : الجلسات ضرورية ليك يا حسن علشان التهيؤات تنتهي من عندك ومترجعش تاني . حسن : انا مش عندي تهيؤات !! زهدي : مفهوم .. مفهوم ، عامل ايه يا ممدوح ؟؟ ممدوح : انا كويس . زهدي : عايز اقولك خبر يهمك يا ممدوح . ممدوح : خبر !! ايه يا دكتور ؟ زهدي : زوجتك بعتتلك اعلان انها رفعت عليك قضية طلاق . ممدوح : طلاق ؟!! زهدي : ايوه . ممدوح " بحزن " : ليه ؟؟ زهدي : معرفش السبب ، لكن كنت لازم اقولك . تنزل دموع ممدوح بطفولية !!! حسن : ايه يا ممدوخ انت راجل متبكيش !! ممدوح " بطفولية " : سابتني ليه ؟! ماشي يا مروة ، انا زعلان منك !! ينصرف الطبيب ويغلق الباب ويجلس ممدوح حزينا يبكي فيأتي حسن وصفوت الي جانبيه ويواسيانه ثم يقول له حسن : معلش يا دوحه ، انا وصفوت هنمشي من هنا ونسيبك لوحدك و مروة مش هتزورك تاني !! انت لازم تمشي معنا من هنا وتشوفها عملت كده ليه وترجعوا لبعض . ممدوح : خايف لو هر.بت من هنا يمسكوني ويضربوني !! صفوت " يضحك " : يضر.بوك ازاي ؟!! ده انت مفيش حد يقدر يضر.بك ابدا . حسن : متخافش يا ممدوح ، لو مسكونا هقول ان انا اللي قولتلك تمشي معنا علشان مفيش حد يضر.بك . ممدوح " بطفولية " : بجد ؟؟ حسن : ايوه بجد . صفوت : قولت ايه يا دوحه ؟ هتمشي معانا ولا نسيبك هنا لوحدك ؟؟ ممدوح " يبتسم " : امشي معاكم . حسن : برافو يا حسن . صفوت : تعالي نقعد و انا هقولكم هنخرج من هنا امتي وازاي ..... في اليوم التالي مر اليوم التالي حتي جاء وقت جلسة الكهرباء . فتح الممرضان الباب ليجدا صفوت وحسن امامهما ، وحينما دخلا الي الغرفة امسك حسن وصفوت بأحدهما بينما سيطر ممدوح الذي كان مختفي وراء باب الغرفة علي الأخر وقيد.حركته بعد ر.بطه جيدا ثم امسك بالأخر وتم تقييد.ه ايضا . بعدها تسللوا واحدا تلو الأخر حتي وصلوا الي احد اسوار المصحة وقام ممدوح بكسر.ه واستطاعوا ان يخرجوا منه دون ان يراهم احد !!! مشهد خارجي ليلي في الشارع لا يوجد احدا من المارة في الشارع بينما يجري الثلاثة حتي ابتعدا عن المكان كثيرا !! وقف حسن بعد ان شعر بالتعب قائلا : احنا هنروح فين دلوقتي ؟ صفوت : الاول عايزين اي ماكنة Atm اصرف منها فلوس علشان نقدر نتحرك . ممدوح : هنعمل ايه بالفلوس ؟ انا عايز اروح لمروة دلوقتي . صفوت : انا عندي شالية في الساحل هنسافر مع بعض نقعد يومين نغير جو المصحة ونقدر نفكر كويس نشوف هنعمل ايه . مشهد نهاري خارجي في الساحل يجلس الثلاثة في الشالية المواجة للشاطئ مباشرة يرتدون الملابس الصيفية ويتناولون الطعام سويا ... حسن : حلو اوي اوي الشاليه ده يا صفوت بيه والجو هنا كمان روعة . صفوت : والأجمل ان مفيش حد يعرف عنه حاجة ولا حتي هدير ولا اولادي !! المكان ده كنت مخصصه لنفسي وبس لما احب ابعد واعيش في هدوء يوم ولا اتنين . ممدوح : انا عايز امشي من هنا ، انا عايز ارجع . صفوت : ما تشوف يا حسن صحبك ده !! حسن : هنرجع يا دوحه ، هنقعد بس يومين بعدها ترجع لمراتك . ممدوح : لأ انا عايز ارجع لمراتي دلوقتي . صفوت : هترجع ازاي يا ممدوح بعد ما اتطلقتوا ؟؟ ممدوح : معرفش . حسن : بص يا ممدوح احنا هنساعدك ترجع لمراتك . ممدوح : بجد ؟ حسن : ايوه بجد ، لكن الاول لازم تساعدنا احنا الاتنين وبعدها هنساعدك ترجعلها علطول . ممدوح : موافق ، عايزيني اساعدكم في ايه ؟ صفوت : انا وانت هنساعد حسن في الانتقا.م من مراته وعشي.قها اللي اتجوزته ، وانتوا الاتنين تساعدوني ارجع فلوسي من هدير وسليم ، وانا وحسن هنساعدك ترجع لمراتك . ممدوح : موافق ، عايزيني اعمل ايه ؟؟ صفوت : الاول انتوا الاتنين تساعدوني ارجع فلوسي وانا بفلوسي هقدر اساعدكم انتوا الاتنين . حسن : لو قولتلي كل حاجة تعرفها عن هدير اعتبر موضوعها منتهي . صفوت : وسليم ؟؟ حسن : سليم ده ممدوح يقدر يخلصك منه خالص . صفوت : لأ انا مش عايز د.م . حسن : زي ما تحب . صفوت : قولي بقي هتعمل ايه يا حسن ؟ حسن : قولي الأول شركتك بتشتغل في ايه بالظبط ؟؟ صفوت : شركتي بتشغل في ادارة المطاعم والفنادق . حسن : جميل ، عرفني بقي كل حاجة عن هدير . صفوت : هدير من اسرة بسيطة والدها كانت موظف محدود الدخل يادوب قدر يعلم اولاده ، هي لها اخين تؤأم اصغر منها لسه متخرجين من الجامعة ، امها ست بسيطة . حسن : انا عايز اعرف شخصيتها بتحب ايه بتكره ايه ، ايه اكتر حاجة بتخاف منها ، ايه اكتر نقطة ضعف عندها ؟ صفوت : هدير شخصية ذكية طموحة الي اقصي درجة ، شخصية عملية جدا لكن رومانسية في نفس الوقت ، اكتر حاجة بتحبها الفلوس ونقطة ضعفها الكلمة الحلوة والهدايا . حسن : وبالنسبة لسليم ؟؟ صفوت : سليم من عيلة كبيرة نسبيا وله معارف كتير ، شخصية عملية جدا لأقصي درجة ، ميعرفش حاجة عن الرومانسية ، حياته كلها شغل وبس ، عنده معارف في كل مكان وهو اللي دخلني المصحة عن طريق معارفه علشان ابعد عن طريقه هو وهدير . حسن : واذا كان سليم مش رومانسي قدر ازاي يتفق مع هدير عليك ؟ ولا تفتكر ان علاقتهم مش اكتر من مصلحة مشتركة انهم ياخدوا فلوسك ؟ صفوت : معرفش ، لكن الأكيد ان علاقة هدير بسليم اساسها المصلحة ، اما اذا كانت تطورت لعلاقة عاطفية او لأ مقدرش احدد !! حسن " يضحك بصوت عال " !!! يرتاب صفوت ويسأله " بقلق " : بتضحك ليه ؟!! حسن : خلاص يا صفوت بيه ، اعتبر فلوسك رجعتلك . صفوت " بتعجب " : ببساطة كده ؟!!! حسن " يبتسم " : بمنتهي البساطة كمان . صفوت : ازاي بقي يا عبقري عصرك وأوانك ؟؟ حسن : ازاي دي سيبهالي انا ، اوعي تستقل بمخي وتفكيري !!! و الأيام هتثبتلك كلامي ده ، خلال اقل من شهر هتكون فلوسك وشركتك رجعولك . صفوت : طيب اشرح لي خطتك يا عبقري . حسن : انا مش طالب منك غير طلبات بسيطة جدا وتقعد تتفرج علي اللعب وتصقف للعبة الحلوة . صفوت : اعتبر كل طلباتك مجابة . حسن : عايز جواز سفر مضر.وب . صفوت : اعتبره موجود . حسن : وعايز عربية موديل السنة تكون معايا لمدة شهر . صفوت : اعتبر مفاتحها معاك . حسن : وعايز شوية بدل مستوردة اخر شياكة ومبلغ يكون تحت تصرفي . صفوت " يبتسم بحذر " : اوعي تكون ناوي تنصب.عليا يا حسن ؟؟ حسن " يضحك " : عيب عليك يا صفوت بيه ، ده احنا هر.بانبن سوا واكلنا مع بعض عيش وملح . بعد ايام ... مشهد داخلي نهاري شركة الصفوة المتحدون تجلس هدير علي كرسي رئيس مجلس الادارة يدخل مكتبها سليم فجأة ... هدير : فيه ايه يا سليم ؟؟ سليم : شوفتي الاعلان ده ؟؟ ثم يعطيها هاتفهه لتقرأ احد الاعلانات . هدير : لأ ، بس واضح انها شركة كبيرة !! سليم : فعلا دي شركة اماراتية عاملة اعلان عن نيتها لبدء عملها في مصر . هدير : وانت شايف ان ده خبر حلو ؟!! ده خبر سيئ جدا علي الصبح !!! سليم : بالعكس ، ده ممكن تكون بداية توسعات خيالية لشركتنا . هدير : ازاي يا سليم ؟!! دي شركة منافسة لينا وهتبدأ شغل في السوق بتاعنا وواضح انها شركة عملاقة يعني مش هنقدر ننافسها !!! سليم : اسمحلي تفكيرك سطحي جدا . هدير : انا تفكيري سطحي يا سليم ؟!! متشكرة اوي !! سليم : اسف يا حبيبتي ، لكن انتي فكرتي من ناحية انها هتكون منافسة لنا !! ليه مش فكرتي اننا نعمل تعاون مشترك بين شركتنا والشركة دي وبالتالي ممكن نفتح اسواق لنا في بلاد تانية ونوسع عملنا خارج مصر !!! هدير : يخر.بيتك يا سليم !!! دماغك رهيبة !!! دايما بتعرف تطلع المصلحة حتي من المواقف السلبية !!! سليم : علشان تعرفي قيمة دماغ شريكك وقدراته . هدير : و هنتفاوض معاهم ازاي علشان نكون شركا لهم ؟؟ سليم : بصي في الاعلان كويس ، فيه ايميل الشركة وتليفوناتها . هدير : سيبلي انا بقي الاتصال بيهم . سليم " يضحك " : اومال انا جايلك ليه !! علشان عارفك في التفاوض والاقناع مفيش بعد كده !! هدير " تضحك " : علشان تعرف قيمة شريكتك يا عم الذكي . مشهد نهاري خارجي " قبل الغروب " في الساحل يجلس صفوت يتحدث مع حسن الذي يتابع هاتفهه و يتصفحهه باهتمام !!! بينما يجلس ممدوح جانبا ينظر الي البحر و يستمتع بالجو اللطيف !! فجأة يضحك حسن بصوت عال يهز جنبات المكان وينهض واقفا !!! صفوت " بتعجب " : فيه ايه يا حسن ؟؟ ر.عبتني يا اخي !!! حسن : الفار دخل المصيدة يا صفوت بيه . صفوت : فار ايه ؟ ومصيدة ايه ؟؟ حسن : صاحبتك هدير باعتتلي رسالة من ايميلها دلوقتي حالا بتطلب مقابلة مع اي مسئول للشركة . صفوت : هتقابلها امتي ؟؟ حسن : هحدد ميعاد معاها بعد تلات ايام . صفوت : اهم حاجة تقابلها لوحدها يا حسن ، سليم لازم يكون مش موجود ، وجود سليم معاكم ممكن يبوظ اي تخطيط يا حسن !! يضحك حسن : ده دور ممدوح بقي . ممدوح : نعم ، مين بيقول ممدوح ؟؟ حسن : بقول دور هيبتدي يا ممدوح . ممدوح : قولي اعمل ايه ، المهم نخلص و ارجع لمروة . صفوت : هترجع لمروة يا ممدوح ، اهم حاجة تسمع كل كلمة يقولهالك حسن وتنفذها . ممدوح : حاضر . مشهد ليلي داخلي شركة الصفوة المتحدون مكتب هدير ... يدخل سليم : ايه يا بنتي هتباتي هنا في الشركة ولا ايه ؟؟ كل الموظفين مشيوا من بدري !!! هدير : لأ خلاص انا همشي اهو . سليم : الشركة ردت عليكي ولا لسه ؟؟ هدير : لسه بعتينن الرد من خمس دقايق ، حددوا ميعاد بعد تلات ايام في فندق سفن ستار لأن لسه مش مجهزين فرع الشركة في مصر . سليم : طيب كويس ، المهم لازم اكون حاضر معاكي المقابلة دي . هدير : اكيد طبعا ، رجلي علي رجلك . في احد الفنادق الفاخرة تجلس هدير وحدها ، يبدو عليها قليلا من القلق !! تنظر في ساعتها وتتصل بسليم الذي تجد هاتفهه مغلق !!! تحاول الاتصال به عدة مرات دون جدوي !!! تقول في ملل : أنت روحت فين بس يا سليم ؟!! وكمان مسئول الشركة الز.فت ده سايبني ملطو.عة كده اكتر من نص ساعة !!! ايه قلة الذوق دي !!!! تفاجأ ب " حسن " يقف أمامها مباشرة مبتسما : أسف جدا لو اتأخرت علي ميعادنا !! تنظر له هدير وتبتسم ب " انبهار " : لأ ابدا يا فندم ، ده انا اللي جيت بدري . " لقد استحوذ حسن علي اعجابها سريعا باطلالته المبهرة وفخامة ملابسة و أسلوبه الراقي !! يجلس حسن في مقابلتها تماما : حضرتك جيتي لوحدك ولا معاكي حد تاني من مسئولين الشركة ؟؟ هدير : الحقيقة المفروض شريكي كان جاي معايا لكن تقريبا حصله ظروف . حسن " مبتسما " : دي اكيد ظروف جميلة جدا اللي تخليني اكون موجود مع ست جميلة زيك لوحدنا . هدير " بتعجب " : نعم ؟!!!! حسن " يبتسم ثم يخرج علبة صغيرة من حقيبته " : اسمحيلي اقدملك الهدية البسيطة دي عربون تعارف . هدير تفتح العلبة الصغيرة لتفاجأ بساعة حريمي ماركة عالمية باهظة الثمن !!! هدير : مش ممكن !!! جميلة اوي . حسن : هتكون جميلة اكتر في ايدك . ترتدي هدير الساعة وتنظر ليدها بأنبهار وتسأله : انتوا بتقدموا هدايا غالية بالشكل ده لكل الناس اللي بتتعاملوا معاهم ؟؟ حسن : كل انسان وقيمته ، لكن الحقيقة انا مش لقيت حاجة بقيمتك فاشتريت الهدية البسيطة دي اقدمهالك بأسم الشركة كرمز لسعادتنا بتعاون معكم . هدير : مش ممكن !! حسن : ايه اللي مش ممكن بالظبط ؟؟ هدير : مش بس مظهرك اللي شيك وجذاب ، كلامك واسلوبك كمان !!! بعتذر عن تأخري في الحلقة ، عوضتها النهاردة بحلقة طويلة 🥰#صرخات_لا_يسمعها_احد الحلقة ٦ حسن : كل انسان وقيمته ، لكن الحقيقة انا مش لقيت حاجة بقيمتك فاشتريت الهدية البسيطة دي اقدمهالك بأسم الشركة كرمز لسعادتنا بالتعاون معكم . هدير : مش ممكن !! حسن : ايه اللي مش ممكن بالظبط ؟؟ هدير : مش بس مظهرك اللي شيك وجذاب ، كلامك واسلوبك كمان !!! حسن : انا حقيقي سعيد بمقابلتك واعتقد اننا ممكن نعمل مع بعض شغل رائع جدا . هدير : ده اكيد ، حضرتك موقعك ايه بالظبط في الشركة ، قصدي المجموعة ؟؟ حسن : انا هكون مدير فرع المجموعة في مصر ، لأني المصري الوحيد في الشركة وعندي خبرة كبيرة في السوق المصري . بعد ساعتين ... حسن : الوقت اخدنا ، خايف اكون اخدت كتير من وقتك ؟ هدير : بالعكس ، الوقت مع حضرتك بيمر بدون ما اشعر به . حسن " يبتسم " : فعلا معاكي حق ، احنا لسه قدامنا اسبوعين علي ما نخلص اتمام التعاقد ، بيتهيألي انهم هيمروا بسرعة مش هشعر بيهم ابدا . هدير " تبتسم " : اكيد . حسن : تسمحيلي ممكن نتعشا مع بعض بكره لو مش يضايقك ؟؟ هدير " بارتباك " : ياريت !! قصصصدي افكر . يبتسم حسن : ياريت تكوني لوحدك ، بلاش شريكك يكون موجود . تبتسم هدير في سعادة !!! مشهد خارجي ليلي امام منزل سليم ... يخرج سليم من منزله ويركب سيارته ويسير لها بعض الخطوات حتي يجد شاب قوي البنية " ممدوح " يقف أمامه !!! سليم : وسع من قدام العربية خليني امشي . ممدوح يتجه ناحية باب القيادة : وصلني معاك لأول الشارع . ينظر له سليم بريبة و خو.ف : لأ ، مش فاضي . ويهم بالسير فيقف ممدوح امامةالسيارة مباشرة !! يحاول سليم مفاداته ولكنه لا يستطبع !! يشك سليم بأنه لص فيحاول د.هسه الا ان السيارة توقفت حين اصطد.مت به !! يفتح ممدوح الباب و يقيد.حركته سريعا و يحمله ليضعه في سيارة صفوت بعد ان قام بتخد.يره . مشهد داخلي ليلي في احد المخازن المملوكة لصفوت ... يجلس سليم مقيد. تماما ومكمم. الفاه و لم يستعيد وعيه بعد . بينما يجلس صفوت وممدوح امامه وبمجرد ان يعود اليه وعيه تتسع عيناه ذهولا حينما يري صفوت امامه !!! يحاول ان يتكلم ولكنه لا يستطيع !! يدرك بأن صفوت سيصب عليه العذ.اب صبا فيبدو علي وجهه ملامح الهلع. !!! صفوت : مالك يا سليم ؟ خا.يف ليه ؟؟ يحاول سليم الرد عليه ولكنه لا يستطيع !! يمسكه ممدوح بقوة ويضر.به بقوة فيكاد ان يفقد وعيه من أثر قوة الضر.بة !!! يضحك صفوت : بالراحة عليه يا ممدوح ، هو مش هيتحملك !!! علفكرة يا سليم ممدوح ده بياكل بنأدمين !!! تكاد عينيه ان تخرج من مكانهما ر.عبا !! صفوت : اكسر الحبطة اللي هناك دي يا ممدوح . بعد ان يراه سليم يكسر الحائط وبهدمها بضر.بة خفيفة بقبضة يده يبكي سليم ويطلق صر.خاته !!! مشهد داخلي ليلي منزل ماجدة ... يعد شادي الي المنزل بعد يوم عمل شاق ليجد ماجدة تجلس مهمومة !!! شادي : الجميل قاعد زعلان ليه ؟ ماجدة : البنات يا شادي !! شادي : مالهم ؟؟ ماجدة : لسه زي ما هما ، رافضين يذاكروا او يتكلموا معايا وكتير بيرفضوا الأكل كمان !!! شادي : انا حاولت كتير معاهم ومفيش فايدة !!! ماجدة : طلعين عنديين زي اللي جابهم . شادي : البنات بعد ما كانوا بيحبوني جدا لما كنت المستر بتاعهم دلوقتي رافضين وجودي بشكل غريب !!! ماجدة : علشان فاكرين ان انت السبب اني اتطلقت من ابوهم . شادي : مع احترامي ليكي يا ماجدة اكتر حاجة شجعتني اني اتجوزك حبي للبنتين وذكاؤهم وشطارتهم . ماجدة " تبتسم " : بس كده ؟؟ شادي " يبتسم " : انا بتكلم جد يا ماجدة ، تمارا وتاليا قبل جوازنا كانوا حاجة ودلوقتي حاجة تانية خالص . ماجدة : والله يا شادي انا كمان مستغربة اوي ، ازاي كانوا بيحبوك بالشكل ده و فجأة ينقلبوا عليك بالطريقة دي !!! ومعرفش ازاي بنتين في السن ده يفكروا ان انت السبب في طلاقي من ابوهم ؟!!! شادي : بناتك يا ماجدة ما شاء الله اذكيا جدا وتفكيرهم سابق سنهم بكتير . ماجدة : انا خا.يفة عليهم اوي ، خايفة يضيعوا مني . شادي : ادخل احاول معاهم . غرفة الاطفال ... يفتح شادي الباب ليدخل وعلي وجهه ابتسامة عريضة . شادي : حبايبي الحلوين احلي بنوتين في الدنيا وحشتوني اووووي . تنظر نحوه تمارا وتاليا ببرود ولم تجيباه !! شادي : عاملين ايه في المذاكرة ؟؟ تتجاهل الطفلتين وجوده تماما !!! شادي : انتوا بردو لسه مخاصمين اونكل شادي ؟!! فاكرين لما كنت بجيبلكم شيكولاته لما بتذاكروا ؟ انا النهاردة جيبتلكم شيكولاته كتير اوووي . يستمر تجاهل الطفلتين له حتي يشعر باليأس ويخرج من الغرفة ويغلق بابها !! في غرفة النوم يستلقي شادي علي فراشه وبجواره زوجته ماجدة ... ماجدة : انا مش عارفة اعمل معاهم ايه يا شادي ؟ شادي : ولا حاجة ، مادام شايفنا مهتمين بيهم للدرجة دي هيعندوا اكتر ، حاولي تتجاهليهم شوية . ماجدة : اتجاهلهم ؟!! مقدرش . شادي : فترة صغيرة بس لحد ما يستوعبوا ان اللي بيعملوه ده مفيش منه لزوم . ماجدة " بدموع " : مش هقدر . شادي : ميجو ، كفاية بقي علشان خاطري ، انتي وحشاني اوي . بعد مرور بعض الوقت شادي : احنا متجوزين من سنة ولحد دلوقتي مش مصدق نفسي . ماجدة " تضحك " : ليه ؟ شادي : مش مصدق لحد دلوقتي اننا اتجوزنا !! انا كأني بحلم حلم مش عايز اصحي منه ابدا . ماجدة : لا يا حبيبي انت مش بتحلم احنا فعلا اتجوزنا حقيقي ، لكن قولي بقي ليه مش مصدق ؟؟ شادي : الحقيقة انا كنت معجب بيكي من زمان وكنت بقول انك خسارة فيه . ماجدة : وانا عمري ما حسيت بكده !!! شادي : لأني كنت بخبي اعجابي بيكي لأنك ست متجوزة !! لكن كنت من جوايا بتمني لو تكوني مش متجوزة علشان نتجوز . ماجدة : علشان كده كانت دايما عينيك مركزة معايا وانت بتدي البنات الدروس . شادي : بصراحة ايوه ، لحد ما حصلت المعجزة واتطلقتي من جوزك حسيت وقتها ان فرصة عمري جاتلي . ماجدة : لولا ان حسن ات.جنن كان هيفضل حلمك مجرد حلم و عمرك ما كنت هتحققه . شادي " يضحك " : يا ريته اتجنن. من زمان . ماجدة : بصراحة بعد اللي حصل لحسن كانت الدنيا سودا في عينيا ، مكنتش عارفة هكمل ازاي حياتي انا وبتاتي وهو في مستشفي المجانين لحد ما انت طلبت مني اتطلق منه ونتجوز ساعتها حسيت ان الامان بدأ يرجع لحياتي من جديد . مشهد داخلي ليلي في احد المخازن المملوكة لصفوت ... سليم : ارجوك يا صفوت بيه انا معترف اني غلطت وندمان علي غلطتي لكن ارجوك بلاش تأ.ذيني . صفوت : تفكيرك و طمعك هو اللي أذ.اك مش أنا !! وأذ.تني معاك رغم اني عمري ما بخلت عليك بحاجة . سليم : سامحني ، غلطة يا صفوت بيه واوعدك اصلحها . صفوت : هتصلحها ازاي ؟؟ ده انت مش بس اخدت شركتي وفلوسي وبس !! لأ وكمان دخلتني مستشفي المجا.نين علشان تضمن تتمتع بجر.يمتك انت و هدير !!! سليم : هدير هانم مراتك هي السبب ، هي اللي ضحكت عليا واقنعتني نعمل كده !!! صفوت : انت كداب ، انت اذكي شخص قابلته في حياتي ومستحيل هدير او غيرها تضحك عليك . ثم يخرج صفوت مسد.سه ويصوبه تجاه رأسه !!! سليم " بر.عب " : متمو.تنيش أبو.س ايدك !!! صفوت : لازم تمو.ت !! مش هقدر اشوفك قدامي وانا عارف انك اخدت فلوسي وشركتي ومراتي !!!.......الحلقة ٧ يخرج صفوت مسد.سه ويصوبه تجاه رأسه !!! سليم " بر.عب " : متمو.تنيش أبو.س ايدك !!! صفوت : لازم تمو.ت !! مش هقدر اشوفك قدامي تاني وانا عارف انك اخدت فلوسي وشركتي ومراتي !!! سليم : ارجعهوملك يا سليم بيه ، ارجعهوملك كلهم ، واعيش خد.ام تحت رجليك . صفوت : لأ انا عايز امو.تك . سليم : أبو.س ايدك . صفوت : هترجعلي الشركة والفلوس . سليم : طبعا ، طبعا ، وهدير هانم كمان . صفوت : لأ هدير دي خليهالك ، انا عايز شركتي وفلوسي وبس . سليم : حاضر .. حاضر ، تحت امرك . صفوت : وانت هترجعلي نصيب هدير و الفلوس اللي هي اخدتها ازاي ؟؟ سليم : لأ انا اقدر اتحكم في نفسي انما هدير مقدرش اتحكم فيها ، دي كانت مراتك وحضرتك تقدر تتصرف معها . صفوت يرفع مسد.سه عنه ويقول : هتعيش خد.ام ؟؟ سليم : ايوه يا سليم بيه بس ارجوك بلاش تمو.تني . صفوت : هسيبك كام يوم وبعدين افكر أمو.تك ولا لأ !!! يبتلع سليم لعابه ويتنفس الصعداء . بعد ايام مشهد خارجي ليلي في احد الفنادق الفاخرة ... تجلس هدير ويبدو عليها التوتر !!! تنظر في ساعتها بين الحين والاخر وتحاول اجراء مكالمة !!! يظهر حسن فجأة فتتنفس الصعداء وتحاول اخفاء استيائها وتو.ترها : معقول كل التأخير ده ؟!! حسن : اسف يا هدير كنت في مقابلة مع مديرين بعض المطاعم الكبيرة والوقت سر.قني !! هدير : ونسيت معادنا طبعا . حسن : لأ طبعا مستحيل ، ده انا كنت منتظر الميعاد ده من بدري . هدير : اتصلت بيك كتير تليفونك كان مغلق !!! حسن : اسف ، كنت عامل الفون وضع اجتماع ونسيت اغيره . يلاحظ حسن استيائها من الموقف فيبتسم !! هدير " بغيظ " : انت كمان بتضحك ؟!!! حسن : غمضي عينيكي . هدير : وكمان بتهزر ؟!!! حسن : علشان خاطري ، غمضي عينيكي خمس ثواني بس . تغمض هدير عينيها ثم تفتحها لتفاجئ به يضع في يدها خاتم باهظ الثمن !!! هدير : مش ممكن !! جميل اووووي !!!! حسن : جميل علشان في ايدك بس . هدير " تضحك " : الشركة عندكم كريمة اوووي . حسن : لأ الهدية دي مني انا شخصيا . هدير تبتسم " : معقول !!! بمناسبة ايه بقي ؟؟ حسن " يضحك " : بمناسبة اني اتأخرت عليكي . هدير " تضحك " : أرجوك بعد كده لازم تتأخر علطول . ترتفع ضحكاتهما عاليا في سعادة . هدير : بجد يا حسن قولي بقي الهدية دي بمناسبة ايه ؟؟ حسن : الصراحة بمناسبة اني قاعد دلوقتي مع اجمل ست في مصر . هدير : مش للدرجادي !! حسن : حقيقي يا هدير انا معجب بيكي من اول لحظة شوفتك فيها . هدير : بسرعة كده ؟!! حسن : بسرعة جدا . هدير : لكن انت سافرت كتير واكيد شوفت ستات اجمل مني بكتير !!!!! حسن : لو شوفتي جواز سفري هتلاقيني لفيت اغلب بلاد العالم لكن عمري ما قابلت ست في جمالك وانوثتك وجاذبيتك !! هدير " تبتسم بأعجاب " : ده غزل صريح !!! حسن " يضحك " : صريح جدا جدا . هدير : وهتفضل معجب كده لحد امتي يا عم المعجب ؟؟ حسن : مش عارف ، طول ما انا شايف عينيكي قدامي مش بعرف اتكلم ولا افكر . هدير : كل ده ومش عارف تتكلم ؟!!! حسن : الكلام اللي في قلبي اكتر بكتير . هدير " تبتسم " : احم .. اااا، ممكن اعرف هنكتب عقود الشركة امتي ؟؟ حسن : تصدقي اني نسيت اننا بنتقابل علشان الشغل !!! هدير " بابتسامة " : اومال بنتقابل ليه ؟؟ حسن : مش عارف ، مش لسه كنت بقولك اني لما بشوف عينيكي بنسي كل حاجة !!! هدير : طيب ينفع نتكلم في الشغل شوية ؟؟ حسن : اوكي ، انا كلمت محامي الشركة في دبي وهيبعت العقود جاهزة بعد اسبوع . هدير : كويس اوي ، يارب يكون سليم ظهر علشان يمضي العقود معنا . حسن : سليم ده شريكك ؟؟ هدير : ايوه ، من كام مختفي مش عارفة اختفي فجأة كده ليه ؟!! حسن : لأ ، خلي لازم يكون شريكك موجود و الا كل الصفقة هتقف !! هدير : متقلقش اكيد لازم هيظهر . ينتهي اللقاء وتخرج هدير مع حسن وتركب سيارته ويقوم بتوصيلها حتي منزلها ... هدير : ميرسي اوي علي السهرة الجميلة دي يا حسن . حسن : انا اللي متشكر علي الوقت الجميل اللي بكون معاكي فيه . هدير : كان نفسي اقولك اتفضل لكن مينفعش علشان عايشة لوحدي !!! حسن " يبتسم " : وفيها ايه ؟ انتي مش واثقة فيا ؟!!! هدير : مش كده ، لكن كلام الناس !!! حسن " بأبتسامة " : ماشي ، هنشوف موضوع كلام الناس ده بعدين . يتركها حسن وينصرف و يركب سيارته ويسير حتي يعود الي ذات الفندق !!! وقبل ان ينزل يجري اتصالا هاتفيا !!! يدخل حسن مطعم الفندق ليجد صفوت يجلس بأنتظاره !!!!!!!!! صفوت : ايه يا حسن الجمدان ده كله ؟!! حسن : ايه يا صفوت بيه ؟؟ صفوت : مكنتش اعرف انك دنجوان للدرجادي !! حسن : لا ابدا مش دنجوان ولا حاجة . صفوت : ازاي بقي !! انا كنت قاعد من بعيد وشايف هدير معجبة بيك جدا !!! حسن : يا صفوت بيه انت اللي عرفتني كل حاجة عنها علشان كده قدرت اوصلها بسهولة . صفوت : تعرف انك غريب اوي يا حسن !!! حسن : ليه يا صفوت بيه ؟؟ صفوت : اول ما عرفتك قولتلي انك كانت كل حياتك الشغل ومكنش لك اي تجارب عاطفية وعلشان كده والدتك اللي اختارتلك مراتك ، دلوقتي اكتشفت انك دنجوان كبير !!!!! حسن " يضحك " : مش دنجوان ولا حاجة يا صفوت بيه ، هما كلمتين كنت بشوفهم في الافلام مش اكتر . صفوت : ما علينا ، قولي المهم اتفقت مع هدير علي ايه ؟؟ حسن : اتفقنا اننا نمضي العقود بعد اسبوع ، علشان كده سليم لازم يظهر . صفوت : سليم خلاص دلوقتي بقي رهن اشارتي بعد اللي شافه . حسن : اهم حاجة انه ميغيرش رأيه بعد ما يخرج من عندك ويشوف هدير ، ممكن وقتها يعرفها لعبتنا وساعتها كل تخطيطنا هيضيع علي الارض . صفوت : متقلقش من ناحية سليم خلاص ، المهم دلوقتي ممدوح بيزن علي دماغي علشان عايز يرجع لمراته . حسن : هو فين ممدوح ؟؟ صفوت : ممدوح نايم في غرفته فوق . حسن : وسايبين سليم لوحده ؟!! ده كده ممكن يهر.ب !! صفوت : متخافش ، انا سايب حراس عند سليم مش ممكن يهر.ب منهم . حسن : يلا بينا نطلع لممدوح . في احدي غرف الفندق يجلس صفوت وحسن مع ممدوح الذي يبدو عليه النعاس ... ممدوح : كنت فين يا حسن ؟؟ حسن : كنت بخلص شغل لصفوت بيه . ممدوح : انا عايز اروح لمروة . حسن : لما نخلص شغلنا يا ممدوح هرجعك لمروة . ممدوح : لأ انا عايز ارجعلها بكره . حسن : بكره ؟!! ممدوح : ايوه . حسن : حاضر يا ممدوح . صفوت : حاضر ازاي يا حسن ؟؟ لازم نخلص شغلنا الاول !!! يغمز حسن لصفوت بأحدي عينيه فيسكت !!! حسن : معلش يا صفوت بيه ، ممدوح لازم يرجع بكره لمراته وهيكمل معانا عادي . صفوت : اللي تشوفوه ، وانت بقي يا حسن عايزين نخلص موضوعك انت كمان . حسن : موضوعي !!!!! صفوت : ايوه ، لازم تاخد حقك من ماجدة طليقتك وعشي.قها . حسن : انا لحد دلوقتي مش عارف هاخد حقي منهم ازاي ؟؟ صفوت : سيبلي انا الموضوع ده ، وعلي ما تخلص موضوع هدير هكون قدرت ارجعلك فلوسك من طليقتك . حسن : مش كفاية ارجع فلوسي . صفوت : عايز ايه تاني ؟؟ حسن : لازم اخل.ص عليها وعلي المجر.م اللي اسمه شادي . صفوت : لا يا حسن ، انا قولتلك مش عايز د.م . حسن : ده في اللي يخصك يا صفوت بيه ، انما في اللي يخصني انا ، انا اللي احدد اخد حقي ازاي . صفوت : انت حر يا حسن ، لكن ابعدني انا عن الموضوع ده . حسن " بغضب " : انت هترجع في كلامك ولا ايه ؟؟؟ صفوت : لأ ، انا وعدتك ارجعلك فلوسك ، غير كده لأ . حسن " يضحك " : ده دور ممدوح . ممدوح : عايزني اعمل ايه يا حسن ؟؟ حسن : تخلص.علي ماجدة وعش.يقها . ممدوح : لأ ، حر.ام ، انا مش بمو.ت حد . حسن : انت قت.لت الراجل قبل كده . ممدوح : لأ ، مش انا ، انا مش حسيت بحاجة الا وانا شايف الراجل مييت علي الارض . حسن : هتعمل فيهم زي ما عملت في الراجل . ممدوح : لأ ، لأ يا حسن . حسن : خلاص يا جماعة ، مش مهم ، المهم دلوقتي ترجعولي فلوسي و قبلهم عايز بناتي الاتنين تمارا وتاليا . صفوت : اعتبره حصل يا حسن ، هات عنوانها . في اليوم التالي يذهب صفوت ومعه ممدوح للعنوان ويفاجئوا حينما يعلموا ان ماجدة تركت مسكنها وانتقلت لمكان اخر !!! يذهبوا الي عنوان مسكنها الجديد ... في شقة ماجدة تسمع دقات جرس الباب فتفنح الباب لتجد رجل خمسيني ذو هيبة ووقار ومعه شاب ثلاثيني قوي البنية !! ماجدة : عايزين مين ؟ صفوت : حضرتك مدام ماجدة ؟؟ ماجدة : ايوه انا . صفوت : عايزين حضرتك في كلمتين . ماجدة " بتردد " : اتفضلوا . بمجرد دخولهما واغلاقها للباب قيد. ممدوح حركتها وكمم فاها واجلسها وهي تنظر لهما في ر.عب وف.زع !!! صفوت : مش عايزينك تخافي ، لو تعاونتي معانا مش هنأذيكي ابدا انما لو رفضتي ممكن .... تخا.ف ماجدة وتحاول ان تداري مفاتن جسمها بيديها المقيد.تين !! صفوت " يضحك " : لأ انتي فهمتيني غلط ، احنا مش عايزين منك كده ، احنا عايزين حاجة اهم . تنظر له بدهشة وتساؤل !!! يخرج صفوت مسد.سه من طيات ملابسه ويضعه صوب رأسها ويقول : هسمحلك تتكلمي دلوقتي ، لكن لو صر.ختي في لحظة هيكون رصا.ص مسد.سي في راسك . تشير ماجدة برأسها بالموافقة . يرفع صفوت الكمامة عن فم ماجدة ثم يسألها : عايز فلوس حسن ؟؟ ماجدة " بدهشة " : حسن !!! وانتوا تعرفوا حسن منين ؟؟ صفوت : انتي متسأليش ، انتي تنفذي ويس . ماجدة : حسن مسابش معايا فلوس ، حسن لما اتجن.ن ودخل مستشفي المجا.نين روحتله وحاولت اعرف منه مكان اي فلوس لأنه كان سايبنا من غير ولا مليم لكن حسن كان بيسكت ومش بيتكلم ابدا . صفوت يرفع مسد.سه صوب رأسها ويقول : اوعي تفتكري اني اصدق كلامك ده !! ألعبي غيرها ، واحدة زيك باعت جوزك وجننته وعرفت عليه راجل تاني مش هتقدر تضحك عليا . ماجدة : اخر.س قطع. لسانك ، انا اشرف منك ومنه ومن اي حد . صفوت : انتي فاكرة انك هتضحكي عليا انا كمان وتفهميني اني عندي تهيؤات زي ما عملتي مع جوزك ؟؟!!!! ماجدة : أنا ؟!!!! ابدا ، مين قالك كده ؟؟ حسن اتجنن ..... تابع اللي جاي احداث ساخنة ومفاجأت مذهلة#صرخات_لا_يسمعها_احد الحلقة ٨ ماجدة : اخر.س قطع. لسانك ، انا اشرف منك ومنه ومن اي حد . صفوت : انتي فاكرة انك هتضحكي عليا انا كمان وتفهميني اني عندي تهيؤات زي ما عملتي مع جوزك ؟؟!!!! ماجدة : أنا ؟!!!! ابدا ، مين قالك كده ؟؟ حسن اتجنن وكانت التهيؤات مسيط.رة عليه . صفوت : انا مش عايز ادخل في تفاصيل مش مهمة ، انا كل اللي عايزه .. ماجدة : استني هنا ، دي سمعتي ولازم تكونوا فاهمين ان كل كلام حسن كد.ب وتهيؤات !! صفوت : عايزة تفهميني ان حسن فعلا مريض ؟؟ ماجدة : ايوه مريض ومجن.ون كمان . صفوت : لكن انا اتعاملت مع حسن لفترة عن قرب ومش حسيت منه ابدا انه مش طببعي !! بالعكس ده في منتهي العقل والذكاء !!! ماجدة : حسن كان كويس جدا و ذكي وشاطر في شغله وكان بيسافر في شغل كتير جدا ، و كل سفرباته واشغاله كانت ناجحة جدا ، لكن فجأة بدأت تظهر عليه التهيؤات لدرجة ان في يوم اتهج.م علي المستر اللي بيدي بناتي الدرس و اتهمني انه شافني معاه في وضع غلط !!! وكان دايما يتخيل مواقف مش حقيقية لكن بعدها كان يرجع لطبيعته ويكون طبيعي جدا . ينظر لها صفوت بدهشة ثم ينظر لممدوح الذي يبدو عليه ايضا الاندهاش !!! ممدوح : لأ ، انتي كدا.بة ، حسن مش مجنو.ن . صفوت : انا بدأت اتلخبط واحس اني مش فاهم حاجة !!! ماجدة : مفيش اي لخبطة !! اللي بقول لحضرتك عليه هو الحقيقة . صفوت : وانتي اتجوزتي المدرس بعد طلاقك من حسن ولا لأ ؟؟ ماجدة : اتجوزته ، وفيها ايه ؟؟ صفوت : اهووو ، يبقي كلام حسن هو الصح وانتي بتكد.بي . ماجدة : وهي كل واحدة تتجوز واحد لازم يكون فيه بينهم حاجة قبل الجواز ؟؟؟!!! صفوت : وليه تتجوزي المستر ده بالتحديد ؟؟؟ ماجدة : عايزني اعمل ايه بعد ما جوزي اتجن.ن ودخل المستشفي وانا معايا بنتين ومفيش ولا مليم ؟؟ كنت لازم اتطلق و اوافق علي اول عرض جواز يجيلي . صفوت : معني انه يطلب يتجوزك بالسرعة دي ان كان عينه منك !!! ماجدة : معرفش بقي ، مش هقعد احقق معاه علشان طلبني للجواز !! اللي انا متأكدة منه ان الراجل عمره ما اتصرف معايا اي تصرف غلط و من اول ما بدأ يذاكر للأولاد وكان بيتعامل معايا بمنتهي الاحترام . صفوت : بردو الموضوع ده شخصي يهمكم انتوا الاتنين ، احنا جايين علشان فلوس حسن . ماجدة : حسن ملوش فلوس عندي . صفوت : يعني انتي مش رفعتي قضية وحجرتي عليه واخدتي كل فلوسه ؟؟ ماجدة : انا فعلا حجرت عليه علشان اعرف اصرف علي البنات ، ولا كنت اخلي جوز امهم يصرف عليهم ؟؟ صفوت : يعني اخدتي كل ثروة حسن علشان تصرفي علي البنتين ؟؟ ماجدة : انا معرفش من فلوس حسن غير معرض الموبيليا والمفروشات وبس !! معرفش اي فلوس تانية ، حتي المعرض لما فتحته اكتشفت انه عليه فلوس بضاعة متأخرة !!! صفوت : رجعي لحسن فلوسه و البنتين و عيشي حياتك مع جوزك . ماجدة : لااااا ، بناتي عمرهم ما يبعدوا عني ابداااا . صفوت : انا اضمنلك لما تحبي تشوفيهم حسن مش هيعترض . ماجدة : بقولك لاااا ، مستحيل !!! يرفع صفوت مسد.سه صوب رأسها مهد.دا اياها !! ماجدة : مو.تني لكن بناتي مش هيبعدوا عني ابدا . صفوت : حسن من حقه ياخد بناته لأنك اتجوزتي . ماجدة : لأ مش من حقه ، القاضي مستحيل يحكم لبناتي يعيشوا مع واحد مجنو.ن !! ده ممكن يكون خطر علي حياتهم !!! بعد ايام تجلس هدير ويبدو عليها التوتر !!! وتفكر بصوت عال " معقول يا حسن بومبن مش تتصل بيا ؟!! اخر مرة كنا بنتكلم كنت حاسة خلاص انك قربت تقولي بحبك !!! ده انت يا حسن الانسان اللي كنت بحلم بيه من زمان واللي اقدر معاه احقق كل احلامي ، انت معاك اكتر من فلوس صفوت و لسه شباب وفي نفس الوقت رومانسي احسن من الزفت اللي اسمه سليم !!! مش هسيبك تضيع من ايدي . ثم تمسك بهاتفهها وتتصل ... هدير : ايه يا عم مش عايز تشوفني ولا ايه ؟؟ حسن : بالعكس ، ليه بتقولي كده ؟؟ هدير : من يومين لا شوفتك ولا اتصلت !!! حسن : بصراحة متضايق شوية . هدير : ليه ؟ ايه اللي حصل ؟؟ حسن : مش لاقي اصحاب ولا لاقي حد اقعد معاه ، كلهم مشغولين !! وجودي بره مصر باستمرار خلي الناس تنساني وتبعد عني !! هدير : وليه مش كلمتني نتقابل ؟؟ حسن : معرفش ظروفك ايه يا هدير ، ممكن تكوني مشغولة . هدير : حتي لو مشغول افضي نفسي علشانك ، انت متعرفش انت ايه بالنسبالي . حسن " يبتسم " : عايز اعرف بقي انا ايه بالنسبالك ؟؟ هدير : طيب يلا جهز نفسك علشان نتعشا مع بعض . حسن : انا عايز اغير جو حاسس بزهق . هدير : تحب نروح فين ؟؟ حسن : عايز اروح مكان بعيد فيه ميه وهوا ووجه حسن . هدير " تضحك " : الميه والهوا موجودين وحسن اهو قاعد زهقان !! حسن : ايه رأيك نسافر شرم او الغردقة نقضي يومين هناك ؟؟ هدير : أيه رأيك انت في عشا رومانسي في مكان هادي علي اضواء الشموع ؟؟ حسن : فين ؟؟ هدير : عندي في البيت . مشهد داخلي ليلي في منزل هدير حسن يجلس بجوار هدير في جلسة رومانسية يغمض عينيه ، بينما تضع هدير يدها علي صدره بحب : حسن ، احنا لازم نتجوز . حسن : اكيد لازم نتجوز يا حبيبتي ، انا بعد كده مش هقدر ابعد عنك يوم واحد . هدير : هنتجوز امتي ؟؟ حسن : نمضي الصفقة و تاني يوم نتجوز ونسافر نقضي شهر العسل في اوروبا . هدير " بسعادة " : بجد يا حسن ؟؟ حسن : ايوه بجد يا قلب حسن . هدير : هنمضي الصفقة امتي ؟؟ حسن : بمجرد محامي الشركة يوصل من دبي هنوقع عقود الصفقة تاني يوم . هدير : ماشي يا حسن ، اول ما يوصل عرفني علشان اكلم محامي الشركة عندي يحضر توقيع الصفقة . حسن : حبيبتي انا عايزك تريحي نفسك خالص ، انا هخلص كل حاجة وانتي مرتاحة . هدير : ازاي ؟؟ حسن : انتي هتعمليلي توكيل وانا اتصرف . هدير : توكيل !!!!! حسن : مالك ؟ خايفة مني ولا ايه ؟؟ هدير : لأ ، ابدا . حسن : لما نوقع الصفقة ونتجوز هكون انا مدير المجموعة في مصر و هدير هانم حرم مدير المجموعة في مصر والمدير النفيذي علشان كل حاجة تكون في ايديكي . هدير : للدرجادي بتثق فيا يا حسن ؟؟ حسن : طبعا يا قلب حسن ، ده انتي هتبقي مراتي وكل حاجة في حياتي . مشهد خارجي في سيارة صفوت يقود صفوت سيارته ويجلس بجواره ممدوح . صفوت يخاطب نفسه بصوت عال : انا بقيت محتار !! كلامها وتصرفاتها بيقولوا انها صادقة ومش بتكدب ، لكن في نفس الوقت مش مقتنع ان حسن مجنون !!! مين فيهم صادق ومين كدا.ب ؟؟ حسن مجنو.ن فعلا زي ما مراته بتقول ولا طبيعي و هي اللي بتكدب ؟؟ انا خلاص قربت اتجن.ن !!!! يضحك ممدوح بصوت عال !!! صفوت : بتضحك علي ايه ؟؟ ممدوح : علشان بتقول قربت تتج.نن !! وانت اصلا مجنو.ن وهر.بان من المستشفي !!! صفوت : انا مجنو.ن يا ممدوح ؟؟ ممدوح : طيب خلاص متزعلش . صفوت : طيب قولي انت رأيك أيه ؟ حسن بيكد.ب ولا مراته اللي بتكد.ب ؟؟ ممدوح : مش عارف ، بس احنا لازم نرجع بنات حسن وفلوسه علشان يرجعلي مروة . يضحك صفوت بصوت عال !!! في اليوم التالي ممدوح : عملت ايه يا حسن ؟ روحت لمروة مراتي ؟؟ حسن : ايوه . ممدوح : وافقت ترجعلي ؟؟ حسن : بصراحة لأ . ممدوح " بحزن " : ليه يا حسن ؟؟ انا عايز مروة . حسن : قولتلها يا ممدوح انك عايز ترجعلها وهي رفضت .. ممدوح : وبعدين يا حسن ؟؟ اعمل ايه ؟؟ حسن : مش عارف يا ممدوح . ممدوح : روحلها تاني يا حسن . حسن : لأ . ممدوح : علشان خاطري يا حسن . حسن : لو عايزني اروحلها تاني تسمع اللي هقولك عليه وتنفذ اللي هقولك عليه . ممدوح : حاضر يا حسن ، هسمع كلامك واعمل اي حاجة . حسن : بكره بالليل هتيجي ومعاك سليم في الفندق كأنك محامي الشركة . ممدوح : حاضر . حسن : متتكلمش خالص ، تقعد ساكت خالص ولا كلمة ، لما اقولك طلع العقود يا استاذ بكر تفتح الشنطة اللي هتكون معاك وتطلع الاوراق اللي فيها . ممدوح : حاضر يا حسن . حسن : تاني يوم هتروح بيت ماجدة بالليل تخلص. عليها وعلي جوزها وتجيب بناتي الاتنين وتيجي ، واوعدك هرجعلك لمروة في نفس الليلة . ممدوح : بجد يا حسن ؟؟ حسن : ايوه بجد . ممدوح : موافق .#صرخات_لا_يسمعها_احد الحلقة ٩ ( قبل الأخيرة ) يمسك حسن بهاتفهه يتصل بها ... حسن : عندي خبر حلو اوي ليكي . هدير : اكيد خبر حلو علشان ان اللي جايبه . حسن : محامي الشركة لسه واصل من الامارات ومعاه العقود ، يعني ممكن نوقعها بكره . هدير : لكن سليم لسه مش ظهر !! حسن : ابعتيله رسالة يكلمك ضروري لما يفتح تليفونه ، مش عايزين نتعطل اكتر من كده ، علشان كمان نتجوز يا حبيبتي . هدير : حاضر يا حبيبي ، هحاول اتصل به كل نص ساعة وابعتله رسالة . ينهي معها المكالمة ثم يلتفت لصفوت وممدوح قائلا : سمعتوا ، دلوقتي لازم سليم يظهر . صفوت : وافرض سليم بلغ هدير باللي حصل وحذرها مننا ؟؟ ساعتها كل تخطيطنا هيضيع هباء !!! حسن : معاك حق يا صفوت بيه ، تعالوا بينا نروح لسليم وانا هخلص معاه كل حاجة . في احد مخازن صفوت يدخل صفوت ومعه حسن وممدوح ليجدوا سليم مقيد وبجواره حارسان . سليم : انا هفضل هنا لأمتي يا صفوت بيه ؟؟ صفوت : لغاية لما ارجع فلوسي وشركتي اللي سر.قتوها . سليم : انا قولت لسيادتك اني تحت امرك ومستعد ارجعلك كل حاجة ، اما بالنسبة لهدير مش اقدر اجب.رها ترجعاك فلوسك . حسن : ونضمن ازاي انك مش هتلعب بينا ؟؟ سليم : خدوا اي ضمانات . حسن : بالنسبة لهدير سيبها لنا احنا هنعرف نجيب منها حق صفوت بيه ، لكن انت عليك دلوقتي هتفتح تليفونك . سليم : تليفوني مع صفوت بيه . صفوت : خد التليفون اهو . حسن : افتح تليفونك هتلاقي هدير بعتت لك رسايل كتير ، هترد عليها وتقولها انك عند اهلك في الصعيد وانك هتعملها توكيل في التصرف في الشركة وبعدها تقفل تليفونك تاني . سليم : وتسيبوني امشي ؟؟ حسن : هتمشي بعد ما هدير تمضي عقود الشركة . سليم " بتعجب " : هي الشركة دي ل.... حسن : ايوه ، الشركة دي لعبة عملناها علشان نرجع فلوس الراجل الطيب ده . سليم " في ذهول " : حاضر ، هنفذ كل اللي تؤمروا بيه . حسن : اهم حاجة انك لما تروح معنا الشهر العقاري علشان تسجل التوكيل لهدير اوعي تعمل اي حركة كده ولا كده ، وقتها هيكون التمن مو.تك !! صفوت بيه معندوش حاجة يبكي عليها . سليم : متقلقوش ، انا من ايدكم دي لايدكم دي . حسن : هنشوف ، امسك تليفونك وافتحه وابعتلها الرسالة . فتح سليم هاتفهه ورد علي رسائل هدير وابلغها بما اتفقوا عليه . يفاجئ بعدها مباشرة باتصال من هدير !!! ينظر لصفوت وحسن وممدوح !!! حسن : رد عليها ونفس الكلام اللي كتبته في الرسالة قوله في المكالمة . سليم : ايوه يا هدير . هدير : انت فين يا سليم كل ده ؟؟!! سليم : معلش عندي ظروف اضطرتني اسافر لأهلي في الصعيد . هدير : و ايه موضوع التوكيل اللي بتقول عليه في الرسالة ؟؟ سليم : هعملك توكيل في الشهر العقاري هنا وانتي اتصرفي . هدير : توكيل مرة واحدة ؟!!! ومش خا.يف مني ؟؟؟ سليم : لأ انا بثق فيكي يا هدير ، بكره الصبح هعمل التوكيل وارسلك رقمه وانتي اتصرفي مكاني . انتهت المكالمة ثم اخذ صفوت منه الهاتف مرة اخري . بعد قليل هدير تتصل بحسن ... هدير : سليم كلمني وهيعملي توكيل علشان مش فاضي . حسن : معقول ؟؟ هدير : ايوه انا لسه قافلة معاه حالا . حسن : طيب تمام اوي ، بكره الصبح بعد ما تاخدي رقم التوكيل منه هتعمليلي توكيل بالشركة كلها وانا هتصرف في كل حاجة . هدير : اوعي تلعب بيا يا حسن ؟ انا وثقت فيك علشان بحبك !! حسن : معقول انا العب بيكي يا قلب حسن !! ده انتي قلبي وحبيبتي وهتبقي مراتي . هدير : بجد يا حسن بتحبني كده ؟؟ حسن : أسألي قلبك هيقولك . هدير : قلبي مصدقك يا حسن ، بس عقلي ... حسن : ماله ؟ هدير : خايف منك !! حسن : بكره تعرفي ان قلبك هو اللي كان صح ، وعموما بلاش توكيل اذا كان ده يقلقك ، انا هجيب محامي الشركة وتمضي العقود بنفسك . ينهي حسن مكالمته فينظر له صفوت بأنبهار ثم يقول : تعالي يا حسن عايزك في موضوع . يخرج حسن مع صفوت الذي يسأله : قولي بقي يا حسن انت حكايتك ايه بالظبط ؟؟ حسن " يضحك بصوت عال " : ياااه يا صفوت بيه !! لسه بتسأل حكايتي ايه ؟؟!! انا قولتلك حكايتي من البداية . صفوت : لا يا حسن ، انا دلوقتي حاسس اني واقف قدام حد غير اللي انت حكيت حكايته خالص . حسن : صدقني يا صفوت بيه كل اللي حكيتلك عليه حقيقي . صفوت : ناوي تعمل ايه بعد توكيل هدير ؟؟ حسن : تاني يوم الصبح هكون بيعت كل حاجة بأسمك ، وبكده اكون رجعتلك كل فلوسك يا صفوت بيه . صفوت : انا مش مصدق ان شقي عمري يرجعلي تاني بعد ما ضحكوا عليا !! حسن : انت بقي عملتلي ايه في موضوعي ؟؟ صفوت : انا مكسوف منك يا حسن !! مراتك قصدي طليقتك بتقول ان معرضك كان مديون بفلوس بضاعة وانه لبناتها ومش هتقدر ترجعلك حاجة ، معلش يا حسن كان نفسي اساعدك . حسن : ولا يهمك يا صفوت بيه ، انا هعرف ارجع فلوسي منها بطريقتي . صفوت : وانا مقابل اللي انت عملته معايا لك عندي مكافأة كبيرة اول ما استلم شركتي وحاجتي . حسن : مكافأة !! انا مكافأتي اني اتعرفت بشخصية محترمة زيك يا صفوت بيه . صفوت : عايزين نخلص موضوع ممدوح كمان علشان كل واحد يفوق لاشغاله . حسن : سيب موضوع ممدوح ليا ، انا هخلصه بطريقتي . صفوت : انت فعلا روحت لمروة مراته ورفضت ترجعله ؟؟ حسن : قولتلك يا صفوت بيه سيب موضوع ممدوح عليا ، بمجرد ما اخلص موضوعك هخلص موضوعي انا وممدوح بطريقتي . صفوت : ماشي يا حسن . صباح اليوم التالي يذهب سليم مع صفوت وممدوح ويقوم بعمل توكيل لهدير . يرسل سليم لها صورة التوكيل . في المساء يرتدي حسن بدلته الانيقة ومعه ممدوح الذي يرتدي بدلة جديدة فاخرة ومعه حقيبة الاوراق ويذهبوا للقاء هدير . يقوم حسن بتعريفهم ببعض ... حسن : هدير هانم صاحبة الشركة اللي هنمضي معاها العقد . يبتسم ممدوح ابتسامة خفيفة في صمت !! حسن : ده استاذ بكر محامي شركتنا يا هدير هانم . هدير : اهلا وسهلا نورت مصر . يبتسم ممدوح في صمت . حسن : العقود بعد اذنك يا استاذ بكر . يخرج ممدوح من حقيبته العقود ويعطيها لهدير . تمسك هدير بالعقود وتقرأها لتفاجئ بعدم وجود اي اسم لها بالعقود سوي اسمها كبائع لنصيبها ونصيب شربكها سليم بالتوكيل !!! هدير : ايه ده يا حسن ؟!! حسن : فيه ايه يا هدير ؟ فيه حاجة مش واضحة ؟!! هدير : فين اسمي في الهيكل التنظيمي للشركة الجديدة ؟؟ مفيش اي حاجة واضحة !!! حسن " هامسا " : يا حبيبتي ده عقد بيع منك لشخصي وانا لأني معايا جنسية اماراتية مع الجنسية المصرية هعمل عقد الشراكة للشركة الجديدة واسمك هيكون تاني اسم بعد اسمي مباشرة كمدير تنفيذي الشركة في مصر . هدير : انا مش مرتاحة للشكل ده !! المفروض العقود تكون ف.... حسن " بعصبية " : خلاص يا هدير هانم انا بحاول افهمك الخطوات ولكن واضح ان مفيش ثقة من البداية !!! هدير : فيه ثقة طبعا لكن ... حسن : من غير لكن ، اعتبري كل اتفاقنا لاغي وهنشوف شركة تانية غيركم . هدير : مالك يا حسن ؟ اتعصبت ليه ؟!! حسن : خلاص يا هدير هانم ، المفروض ان شغلنا مبني علي الثقة ، واذا كانت مش موجودة من البداية هتكون النهاية مش مبشرة ابدا . هدير : خلاص يا حسن انا همضي العقود علشان اثبتلك اني بثق فيك . توقع العقود ثم تعطيها له ثم تهمس في أذنه " بأبتسامة " : وعقد جوازنا هنمضيه امتي ؟؟ حسن " بأبتسامة " : بكره الصبح هوصل المحامي للمطار وبالليل نكتب كتابنا ونجهز نفسنا نسافر شهر العسل يا قلبي . هدير : هيكون اجمل شهر عسل . حسن : احم !!! حضرتك يا استاذ بكر تقدر تتفضل ونتقابل بكره الصبح . ينصرف ممدوح ويبقي حسن مع هدير التي تسأله : غريب اوي محامي شركتكم !!! حسن " يضحك " : ليه ماله ؟ هدير : ساكت علطول مبيتكلمش !! حسن : هو شخصيته كده ، لكن شاطر اوي ، المهم يا حبيبتي . هدير : ايه يا حبيبي ؟ حسن : عايزين نحتفل بقي بتوقيع العقود . هدير " بدلال " : اصبر لبكره . حسن " يضحك " : عايزين نحتفل النهاردة . هدير : لازم يعني ؟؟ حسن : لازم جدا . هدير " تضحك " : يلا بينا . في شقة هدير حسن : تصدقي يا دودو انا كنت هزعل منك النهاردة بجد !! هدير : يا حبيبي انت فهمتني غلط ، انا مش قصدي خالص اني مش واثقة فيك ، كل الموضوع اني كنت متوقعة ان كل حاجة تكون مكتوبة في العقود . حسن : يا حبيبتي لما نسجل العقود دي بكره الصبح هنعمل بعدها الهيكل التنظيمي للشركة الجديدة وهتشوفي كل حاجة بنفسك . هدير : يا حبيبي المهم بالنسبالي اننا نكون مع بعض ، بعد كده مش مهم . فجأة يدق جرس هاتف حسن ليجد المتصل صفوت بيه !!! حسن : الو ... صفوت : ايوه يا حسن ، انت فين ؟؟ حسن : انا في مشوار . صفوت : عملت ايه ؟؟ خلصت العقود ؟؟ حسن : ايوه تمام ، خلصنا كل حاجة وبكره الصبح هنسجل العقود . صفوت : وهنتقابل امتي ؟؟ حسن : هكلم سعادتك بكره بعد التسجيل . صفوت : ماشي يا حسن هنتظر منك تليفون . تنتهي المكالمة لتسأله هدير : مين كان بيكلمك ؟ حسن : ده اامدير التنفيذي للمجموعة في دبي . هدير : كانت بيطمن علي العقود . حسن : ايوه ، حبيبتي كفاية كلام في الشغل بقي ، عايزين ننسي اي حاجة ونفتكر بس اننا مع بعض دلوقتي . صباح اليوم الثاني تستيقظ هدير وتنظر بجانبها فلا تجد حسن !! تنادي عليه فلا تجد مجيب !! تنهض من فراشها تبحث عنه في كل مكان داخل الشقة فلا تجده !!! تتعجب لماذا انصرف وتركها نائمة دون ان يبلغها !! تلتقط هاتفها لتتصل به عدة مرات فتجد هاتفهه مغلق !!!#صرخات_لا_يسمعها_احد الحلقة ١٠ ( الأخيرة ) صباح اليوم الثاني تستيقظ هدير وتنظر بجانبها فلا تجد حسن !! تنادي عليه فلا تجد مجيب !! تنهض من فراشها تبحث عنه في كل مكان داخل الشقة فلا تجده !!! تتعجب لماذا انصرف وتركها نائمة دون ان يبلغها !! تلتقط هاتفها لتتصل به عدة مرات فتجد هاتفهه مغلق !!! صفوت يظل ينتظر مكالمة من حسن لوقت طويل حتي يشعر بالقلق والملل !! يحاول صفوت الاتصال بحسن الا ان هاتفهه مغلق باستمرار !! ينتهي اليوم ويحين المساء ومازال حسن مختفي !!! يتسرب الي صفوت احساس بأنه وقع في فخ الخديعة من حسن !! يلتقي صفوت بممدوح في الفندق ويسأله عما جري في الليلة السابقة ... صفوت : قولي يا ممدوح حسن راح فين بعد ما خلصتوا العقود ؟؟ ممدوح : معرفش ، حسن قالي امشي انت . صفوت : والعقود معاك ولا معاه ؟؟ ممدوح : لأ العقود مع حسن . صفوت : حسن شكله كمل اللعبة لحسابه !! ممدوح : يعني ايه ؟؟ صفوت : يعني حسن اخد كل حاجة لنفسه واختفي . ممدوح : انا عايز مروة . صفوت : يا عم اسكت !!! احنا في ايه ولا في ايه ؟!!! ممدوح : مليش دعوة ، حسن قالي هيرجعني لمروة النهاردة . صفوت : مش لو حسن ظهر اصلا !!! حسن خلاص كده فص ملح وداب !!! ممدوح : يعني ايه ؟؟ مش هرجع لمروة ؟؟ صفوت : انا اللي غبي. !! لعبته كانت بدأت تبان لكن انا كنت بكدب نفسي واقول مش ممكن . ممدوح : صفوت بيه انا عايز ارجع لمروة . صفوت " بعصبية " : اسكت واخرس خالص ، امشي من قدامي يلا . تتغير ملامح ممدوح وينفعل ويبدأ في تكسير محتويات الفندق !!! يحاول الموجودين و افراد امن الفندق السيطرة عليه دون جدوي !!! في دقائق تصل قوة من الشرطة تلقي القبض عليه ، ويذهب معهم صفوت بأرادته !!! في قسم الشرطة المحقق : يا صفوت بيه انا مش فاهم من كلامك حاجة !! ارجوك فهمني كلامك واحدة واحدة علشان استوعب الموضوع بالكامل . يبدأ صفوت في سرد ما حدث منذ خديعة هدير له والزج به في المصحة النفسية حتي تم القبض عليه وعلي ممدوح . المحقق : يعني انت وممدوح هربانين من مصحة نفسية ؟؟ صفوت : ايوه ، لكن انا زي ما قولتلك اني مش مريض و ان سليم مدير اعمالي هو السبب في دخولي المصحة عن طريق علاقاته . المحقق : مفيش مريض نفسي بيقول علي نفسه مريض . صفوت : كنت ممكن علي الاقل هربت من الفندق قبل ما توصلوا !!! المحقق : دلوقتي الاجراء اللي هعمله اني اسلمكم للمصحة اللي كنتوا بتتعالجوا فيها وهناك يقرروا اذا كنت تكمل علاج او تمشي . صفوت : انا لو رجعت هناك مش هخرج من هناك ابدا بسبب سليم !!! المحقق " بعصبية " : يعني ايه ؟؟ هيحجزك بدون ما تكون مريض ؟؟!! صفوت : ايوه ، هي دي الحقيقة . المحقق : الحل انكم تتعرضوا علي مستشفي حكومة وفيها الدكاترة يقرروا اذا كنتم مرضي او لأ ، ولو كنتوا مش مرضي هتكونوا مجبرين تدفعوا كل التلفيات اللي حصلت في الفندق . صفوت : وانا موافق يا فندم ، لكن انا كمان لازم اوصل لحسن اللي قولت لسيادتك عليه علشان دلوقتي شركتي وفلوسي كلها معاه . المحقق : دي بسيطة ، حسن دلوقتي معاه الفلوس والعقود والعربية واكيد مش عارف يستخبي فين !! ، فيه منشور باسمه ورقم العربية هتتوزع علي الفنادق والاكمنة الشرطية وخلال ساعات هيكون تحت ايدينا . بعد ايام في مكتب محقق الشرطة المحقق : ايوه يا حسن عايزك تحكيلي كل حاجة . حسن : اقول ايه يا فندم ، كل حاجة قدام سيادتك . المحقق : ده انت عليك قضايا ملهاش حصر في مصر وبره مصر !! كل دي قضايا ؟!!! حسن : يا فندم انا مظلوم . المحقق : سيبك من نغمة انت مظلوم دي علشان مفيش منها فايدة ، انت دلوقتي لازم تتكلم وتقول كل حاجة بصراحة يمكن اقوالك تفيدك وتخفف عنك الاحكام شوية . حسن : عايز تعرف ايه يا فندم ؟؟ المحقق : عايز اعرف انت ليه و ازاي اقنعت مراتك وكل اللي حواليك انك مجنو.ن علشان يدخلوك المصحة ؟؟ حسن : يا فندم انا كان عليا قضية برة مصر علشان كده رجعت بسرعة وجاتلي فكرة المرض النفسي لما قابلت زهدي صديقي من ايام ثانوي ولما قولتله مشكلتي قالي لازم يكون الموضوع شكله حقيقي ، وبدأت امثل علي مراتي موضوع التهيؤات لحد ما اقتنعت وكل اللي حوالينا اقتنعوا اني مريض تهيؤات وبعدها دخلت المصحة . المحقق : وموضوع صفوت ؟؟ حسن : صفوت لما دخل المصحة وقال حكايته كانت فرصة بالنسبالي علشان اخد كل اللي اقدر عليه خصوصا انه كان غني اوي ، واهرب بره مصر ومرجعش تاني . المحقق : وزهدي كان عارف انك هتنصب. علي صفوت ؟؟ حسن : ايوه ، وهو اللي سهلنا الهروب من المصحة وانه يبان بشكل طبيعي . المحقق : يا ولاد ال....... !!! ، وليه طلبت من ممدوح انه يتخلص من طليقتك و جوزها وياخد بناتك ؟؟ حسن : انا اتصدمت لما عرفت انها استغلتها فرصة واتطلقت مني واتجوزت مدرس البنات علشان كده كنت عايز انت.قم منهم واخد بناتي يسافروا معايا . المحقق : احب ابشرك يا حسن ان مجموع القضايا اللي عليك محتاج اد عمرك عمرين تلاته علشان تتحبسهم ، يعني عمرك ما هتخرج من السجن. !!! بعد ايام المحقق : فعلا يا صفوت بيه كلامك طلع مظبوط والاطباء اثبتوا سلامتك ، لكن ممدوح محتاج رعاية طبية لفترة . صفوت : وحسن عملتوا معاه ايه ؟ وشركتي يا فندم هترجعلي ولا لأ ؟ المحقق : شركتك وفلوسك بالفعل رجعولك ، و حسن طلع نصاب محترف يا صفوت بيه والقضايا اللي عليه هتخليه يكمل حياته في السجن !! صفوت : وهدير وسليم ؟؟ المحقق : هيتحاكموا بتهمة الاحتيال ، والمصحة النفسية اتقفلت والدكتور هيتحاكم . صفوت : كان ليا رجاء عند سيادتك . المحقق : اتفضل . صفوت : كنت عايز اتولي مهمة علاج ممدوح في اي مستشفي خاصة لأنه انسان طيب جدا ، حتي لو هسفره بره علي حسابي المهم انه يخف او علي الاقل يقدر يعيش حياته بشكل قريب من الطبيعي . المحقق : ممكن لو انت وقعت علي اقرار انك هتتولي مسئولية علاجه . صفوت : موافق يا فندم . في المستشفي يلتقي صفوت بممدوح الذي يبدو عليه الحزن !! صفوت : مالك يا ممدوح ؟؟ ممدوح : انا مش عايز اقعد هنا ، انا عايز ارجع لمروة . صفوت : حاضر يا دوحه ، هنروح لمروة حالا . في منزل ممدوح تتفاجئ مروة بممدوح امامها ومعه رجل غربب " صفوت " . بمجرد ان يراها ممدوح : وحشتيني اوي يا مروة . مروة : حمدلله ع السلامة انت كونت فين يا حبيبي ؟؟ انا روحتلك المصحة عرفت هناك انك هر.بت !! ممدوح : ايوه هر.بت علشان ارجعلك . صفوت : علفكرة ممدوح بيحبك اوي !! انتي ليه اتطلقتي منه ؟؟ مروة : اتطلقت !!! مين قال كده ؟؟ انا مش اتطلقت منه ، انا بحبه جدا ومستحيل افكر اتطلق منه !!! صفوت " بذهول " : معقول ؟!!!!! مروة : فيه ايه حضرتك انا مش فاهمة حاجة !!! يضحك صفوت : تقريبا الكلام اللي قاله الدكتور كان من ضمن خطة حسن . مروة : حسن !!! حسن مين ؟؟ صفوت " يضحك " : لأ ده موضوع كبير مش وقته خالص ، المهم ان ممدوح رجعلك ، خلي بالك منه وانا هراعي حالته واحاول اسفره يتعالج في اوروبا في اقرب وقت . مروة " تضحك " : انا عرفت ممدوح كده وحبيته كده ، مش فارق معايا يتعالج او لأ . انتهت . ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏
😂 🤗 😍 ❤️ 🖤 👍 💍 😮 1.5K

Comments