روايــ🩵ـاتٌ تُـࢪضِــ♡ــيه ﷻ
روايــ🩵ـاتٌ تُـࢪضِــ♡ــيه ﷻ
February 14, 2025 at 07:43 PM
*"ࢪِوايَــ🩵ـات تُـࢪضِــ♡ــيه ﷻ"* *|أصبحتُ مُتيَّمٌ بمُنتقِبَة👤🎀|* *`الفصل"3"`* ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​الفصل الثالث من رواية اصبحت متيم بمنتقبة فى المستشفى داليا ازاى هاتطلعة من المستشفى وهولسةتعبان جاءها صوت من خلفها انا الاقولتلة يطلعه داليا بدهشة انت استاذ انس بس انا اتصلت بيك عشان تساعدنا مش تطردنا من المستشفى انس دى مستشفى مش كويسة انا هاانقلة مستشفى ملك واحد صاحبى وهو هايعملة العملية داليا بفرحة الحمدلله شكرا شكرا بجد ذهبو الى مستشفى كبيرةجدا فيها عدد قليل من الناس وباالطبع لانها غالية الثمن وفور وصولهم وجدو غرفة العمليات جاهزة ودخل يوسف الى غرفة العمليات وظلت داليا وانس وحنين وسالى باالخارج وكانت داليا تبكى انس بضيق بس صدعت من عياطك اسكتى دة مكان راقى مينفعش فية الصوت دة داليا الخوف ملوش دعوةباالمكان الراقى اخويا الوحيد الاجوة وحضرتك ملكش حق تستهين بخوفى علية انس بغضب انا من اول مرة شوفتك فيها وانتى بتستفزينى انا مغلطتش انا بقولك اخرصى شوية الناس بتبص علينا واخيرا خرج الدكتور داليا بسرعة هوكويس يادكتور الدكتور باابتسامة الحمد لله العمليةنجحت بس هو محتاج راحة لمدة شهر لومش ممكن دةبرةخلية هنا شهر انس هايفضل هنا لحد الشهر مايخلص فى مكتب الدكتور انس عامل اى ياصاحبى ياحذيفة بقالى كتير مشفتكش حذيفة الحمدلله مااتوقعتش انك تتجوز منتقبة بصراحة انس بضيق انا اصلا مش فارق معايا هى منتقبة والالا انااصلا معرفش شكلها حذيفة بدهشة انت مجنون هاتتجوز واحدة متعرفش شكلها انس كلهم زى بعض مش هايفرق الشكل هى زى غيرها رفضتنى ولمااحتاجت فلوس رجعت حذيفة انت لسة عايش فى الماضى ياصاحبى ماتنسى بقى وتبدا حياتك معاها من اول وجديد انس بحزن مينفعش انا اتجوزت عشان اخلص من زن امى الاماصدقت رجعتلى لكن صفحة جديدة متنفعش معايا انااصلا كتاب محروق فى غرفة يوسف داليا حمد الله على السلامه يابطل يوسف بتعب الله يسلمك داليا بخوف خلاص خلاص متتكلمش دلوقت لما تصحى ابقى اتكلم سالى حمد الله على سلامتة ياداليا انا رايحة الشغل فى اجتماع مهم لازم احضرة داليا خلاص ياقلبى مع السلامه كانت سالى خارجة من المستشفى بسرعة فااصطدمت بشخص ووقعت على الارض وقهقة الشخص الذى اوقعها سالى بغضب اى قلة الذوق دى انت انسان مستفز بتضحك على اى حذيفة باابتسامة تصدقى كنت ناوى اعتزلك بس انتى متستهاليش تستاهلى الوقعة دى قناة روايات ترضيه لـ مريم طارق سالى بغضب يخرب بيت البهايم حذيفة ببرود لية بتدعى على نفسك بس زعلتينى ياالله مع السلامه وتركها تغلى ورحل اما داخل المستشفى كانت داليا خارجةمن غرفة اخوها وجدت انس امامها .دالياانا بقول نأجل معاد الجواز لحد مايوسف يخرج من المستشفى انس ببرود عادى بس انا عندى شرط واحد انك متدخليش فى حياتى خالص اتصرف براحتى طريقتك دى وكأنك امى تنسيها فاهمة داليا ماشى وانا شرطى ان يوسف يبقى معايا انس تمام بس الاتفاق دة محدش يعرفة من اهلى ولاحتى الخدم فاهمة داليا اتفقنا مر شهر كامل وخرج يوسف من المستشفى بعد تلقية العلاج الكامل وكانت داليا جوارة طوال الوقت وتم زواج داليا وانس واخذها بسيارتة هى واخوها لبيتة الجديدمع اهلة كانت داليا فى السيارة شاردة وقطع شرودها صوت السيارة فقام احد الاشخاص بفتح البوابة بوابة كبيرة دخلت السيارة مرت على جسر وحولها الخضرة وامام ذلك بيت كبير يشبة القصر لم تحب هذا داليا لان المال لايجلب السعادة ولكن ثقتها بربها تجعلها على يقين ان الخير فيمااختارة الله فتح انس الباب ودخل ومعة زوجتة واخيها ووجدت داليا اشخاص داخل المنزل لاتعرف منهم سوى والدتة قناة روايات ترضيه لـ مريم طارق انس دول عيلتى هاابدا من الاصغر للااكبر دى شهد اصغر واحدة 20سنة وبعدها اسيل 22سنة وبعدها زينة 24سنة وبعدها جاد 26سنة وبعدة مازن 28سنة وبعدة حمزة 30سنة واناوهو توام ودى ماما عارفها طبعا وانتى طبعا هاتقوليلها ماما رحب الجميع بهم وبعدها ا خذ انس يوسف الى غرفتة الخاصة لة وذهب هووداليا الى غرفتهم ذهب هو الى حمام الغرفة ليبدل ملابسة اما باالخارج خلعت داليا النقاب وكانت تلبس عباءة وطرحة الى الان لم يرى انس وجهها خرج انس من المرحاض وتفاجى بوجودها انس بدهشة لوسمحتى انااتجوزت انهردةومراتى كانت هنا ممكن اعرف راحت فين وانتى مين داليا نعم انس دةصوتها صح انتى داليا داليا ايوا ومستغرب لية انس اصل كنت فاكر الابيلبسو النقاب بيلبسوة عشان هما مش حلوين هوانتى بجد داليا داليا بضيق امال مين انا تعبانه وعايزة انام ممكن تقولى هاانام فين ظلت تنظر حولها فقال انس مستنية تشوفى الكنبة الاهاانام عليهاانا وحضرت تنامى على السرير زى الرويات مش كده داليا نفسى مرة ترد عليا من غير لف ودوران هاانام فين لم يتكلم واستدار الى الكوميدينو واخرج ريمود وتوجة بةنحو الحائط وضغط على زر فاانفتح الحائط وظهرت غرفة اخرى ومن يدخل الغرفة يستحيل ان يعرف ان بداخلها غرفة فباب الغرفة هو الحائط وداليا مندهشة قطع شرودها انس اوضتك جوةهنا وانا هاانام هنا ودى ريمود تفتحى بيها من جوة لماتعوزى تطلعى واعطها الريمود فاالباب لة ريمودان الاول يفتح من الخارج والثانى يفتح من الداخل اخذهوالاول واعطاها الثانى واغلق الغرفة عليها فصرخت من الداخل فتح الباب بسرعة انس بقلق فى اى انتى كويسة داليا بخوف انا عندى فوبيا من الاماكن المغلقة انس ببرود وبعدين داليا سيبة مفتوح واطلع نام انت اصلا هاتشلنى بااسلوبك دة هواى الاوبعدين بقولك بخاف انس طيب يانونو متخافيش وتركها وخرج داليا لنفسها انا اتجوزت واحد هايجبلى الجلطة بطريقة كلامة محسسنى انة ابن الرايس كان انس نائم وفاق على صوت داخل غرفة داليا نظر الى الساعة وجدها 3بعد منتصف الليل فذهب اليها انس بغضب هى البشر بتعمل اى بعد نص الليل وتكركب ممكن افهم داليا بسم الله الرحمن الرحيم انت طلعت منين ماتتكلم براحة انا كنت قايمة اتوضا وبعدين كنت كح والا اعطس والااعمل اى مصيبة تخلينى اعرف انك هنا انس بغضب اسمعى بقى انا مش بحب الدوشة وانا نايم فاهمة يعنى اى حاجة هاتعملية تبقى من غير صوت داليا بغضب على فكرة انا مغلطتش انس بصوت عالي انا من قبل ماتنزفت نتجوز قولتلك انى مش بحب طريقتك دى وان كان على المصيبة فالمصيبة انى اتجوزتك داليا بغضب زى ماانت رافض الجوازة دى انا كمان رفضاها فللازم تتقالم على وجودى هنا عشان نعرف نعيش لكن طريقتك دى متنفعش معايا انس بهدوء واضح ان الزوق مش هاينفع معاكى وشكلى كدة هااضطر اوريكى وشى التانى داليا بسخرية مش بخاف انس بضيق اناطالع انام ولوحابة تفضلى عايشة متعصبتنيش وتركها وخرج واخيرا مرت هذة الليلة بسلام وصلت داليا الفجر ودعت الله لها ولااخوها ودعتة ان يدبر امورها فى بيتها الجديد وظلت تقرا قرآن حتى طلعت الشمس وصلت الضحى بعد طلوع الشمس بنصف ساعة وقررت النزول لبدا حياتها الجديدة فخرجت من غرفتها واغلقتها ونزلت للاسفل لانة لابد من التاقلم على ماارادة الله فرب الخير لا يأتي الاباالخير ✪𔘓𓊔˖ִ𔘓˖ִ𓊔˖✪𔘓𓊔˖ִ𔘓𓊔˖ִ✪𓊔˖ִ𔘓𓊔𔘓✪ *تابِــع لِـقَـنَاة🩵🖇️* *"ࢪِوايَــ🩵ـات تُـࢪضِــ♡ــيه ﷻ"* *(""الأصلية "")* https://whatsapp.com/channel/0029VaaJm3t2phHJHZwDzm3J *ڪـل مَـا هو جميــل هُـنا 🩵🖇️* ✪˖ִ𔘓𓊔˖ִ𔘓˖ִ𓊔˖ִ✪𔘓𓊔˖ִ𔘓𓊔˖ִ✪𓊔˖ִ𔘓𓊔𔘓✪
❤️ 💜 🤍 🤎 🩷 👍 💕 💚 🥰 🫀 62

Comments