حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
May 30, 2025 at 02:53 PM
*ـ صعيدي علمني الادب ﺟ2🩰👳🏻‍♂️:ـᬼ❥⍣⃟* ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​ *part 11♡゙ُ* *part 12♡゙ُ* *part 13♡゙ُ* *part 14♡゙ُ* *part 15♡゙ُ* ‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G البارت الحادي عشر بيلاقي حد بيخبط علي كتفه. يونس بيرفع دماغه وبيبص.. يونس: روح .... بيقوم يحضنها ومش بيدي اهتمام للناس ولا بيتحرج زي باقي الرجاله اللي بيشوفوا كده عيبه. يونس : كنت عارف اني مش هاهون عليكي تسيبيني روح: اسيبك ازاي عاوزني اسيب روحي يونس: كنت عارف ان حبنا مش ضعيف حبنا قوي وهايقدر يتخطي كل حاجه... كرم: ياعم مش انا ..مش انا واللهي يونس بعد عنه ... يونس: كرم ! كرم : جري ايه يا يونس هوا في ايه بالظبط يونس: معلش يا كرم كرم: ركز بعد كده يا حبيبي انت حاضني بقالك ساعه وقاعد تقول حبنا وحلمنا الناس تقول علينا ايه يونس: معلش يا كرم ما خلاص بقا ..في حاچه ولا ايه كرم: لاه ...انا لقيتك بتجري وجاي علي هنا جيت اشوف في ايه ! يونس: روح ... كرم: قمر مالها ؟! يونس : قمر ؟! كرم: احم...قصدي روح مالها يونس برفعه حاجب: مالهاش..... كرم: طيب...انا يونس: ايوه روح شوف اشغالك .. كرم: احم..طيب.. بيمشي كرم ويونس قاعد مش عارف يعمل ايه. . بيطلع تليفونه مش عارف يكلمها لان تليفونها في الشاليه ... يونس: خالد ! ازاي ماجاش في بالي وهوا فين الفتره اللي فاتت دي... بيرن عليه بس مش بيرد... بقلم حنين عادل ....................... خالد وروح في العربيه... خااد: يونس بيرن بقاله كتير. روح : سيبه ماتردش يا خالد انا عاوزه افضل لوحدي .. خالد: دا بقاله كتير...طب ردي انتي.. بتمسك روح التليفون بعصبيه... يونس: خالد ...الحمد لله انك رديت تعرف روح فين روح: عاوز ايه يا يونس يونس: حبيبتي الحمد لله انا كنت هاموت من القلق عليكي انتي فين وانا اجي اخدك. روح: ماتجييش يا يونس اعتبر كل شئ بينا يونس: انتي بتقولي ايه انتي مش في وعيك روح: طلقني يا نمر ...لو راجل طلقني... بترمي التليفون من الشباك... خالد: انا ماليش اتدخل وعارف ان موت عمي الله يرحمه مأثر فيكي بس يونس بيحبك ليه عاوز تبعدي عنه وتطلقي... روح: عشان حرمني من اني اكون جمب بابا في ايامه الأخيره ...سابه يتعذب لوحده كان عارف انه عنده الكانسر وماقاليش .. خالد بصدمه: ايه كانسر روح: ايوه يا خالد والوحيد اللي كان عارف يونس ... خالد: لا اله الا الله ربنا يجعل تعبك في ميزان حسناتك يا عمي .. .............................. في المستشفي ... بيروح يونس يقعد جمب مصطفي... يونس: مافيش جديد... مصطفي: خايف يا يونس يفارق ويسيبنا يونس: اجمد...وادعيله ربنا يقومه بالسلامه مصطفي: يارب.. يونس بتفكير: معقول ..عاوزه تسبيني هونت عليكي طب انتي ان قدرتي انا مش هاقدر...ماقدرش اسيب ابوي واچي وراكي الدنيا دي بتحطنا في مواقف صعبه قوي بطبطب علي الكل واطمنه وانا مين يطبطب علي قلبي ويطمني.. ........................... في الليل... دخلت روح الڤيلا... خالد: انتي احسن دلوقتي روح: ايوه...معلش يا خالد انا عاوزه اقعد لوحدي.. خالد: ماقدرش اسيبك لوحدك كده روح: معلش ياخالد انا هابقي كويسه صدقني.. خالد: علي راحتك بس هاجي اطمن عليكي... روح: طيب ... خالد: خلي بالك من نفسك.. بتهز روح دماغها ... بيطلع خالد بره الڤيلا وبتقعد روح في الجنينه .. بتفتكر لما كان ابوها بيقعد في المكان ده.. بتقعد عليه وكأنه متخيلاه بيحط ايده علي كتفه... روح بدموع: الله يرحمك يا حبيبي ان شاء الله في الجنه بتقوم وبتدخل اوضته بتفتح دولابه بتطلع جاكت من بتوعه.. بتنام علي السرير وبتحضن الچاكت بتاعه.. ......................... في الصباح... ميرا: يعني ايه يعني يا مرات ابويا _ انا قلت ايه مش مفهوم جايلك عريس ميرا: مش عايزه اي حاجه تيجي من ناحيتك _ اتلمي يابت احسنلك بدل ما المك والعريس هتقابليه والا وديني وايامي ما انتي قاعده فيها ميرا: انا سكتلك كتير يا وليه انتي ما تنسيش ان البيت بإسم امي انتي اللي قاعده فيه بإرادتنا يعني انتي اللي تمشي مش احنا خلاص الواحد فاض بيه _ كده يا ميرو اخص عليكي ده عشان عايزه اطمن عليكي ميرا: لا اتطمني من غير عرسان _ طب والراجل اللي اديته كلمه شوفيه بس وابقي قولي كلمتك ميرا: لا اله الا الله _ دا غني ومرتاح ..وانتي عارفه اخوكي محتاج علاج ميرا: خايفه علي اخويا برده _ ماالخير هايعم علي الكل ميرا: طيب هايجي امتي _ الساعه 8 ميرا: طيب ...انا هاروح الجامعه دلوقتي .. _ ربنا يجعلك في خطوه سلامه... ابتسمت مرات ابوها بخبث... ............................. في الجامعه..... بسمه قاعده علي الكافتيريا...والهم باين علي وشها... _ مافيش فايده بسمه: كل الظروف ضدي مش عارفه اعمل ايه ...ساعات بتجيلي افكار اني اموت نفسي بس بستعيذ بالله بس خايفه اضعف..وخايفه ابقي اضعف واقبل بالوضع تفكيري في الموضوع مكدر عليا حياتي. _ مش عارفه يا خيتي نفسي اقدر اساعدك بس مافيش في يدي حاجه بسمه: ادعيلي ... _ بدعيلك من قلبي... ............................. بقلم حنين عادل . بتصحي روح من النوم وبتبص للجاكت اللي حضناه. .. روح: صباح الخير يا بدر ... بدر : صباح النور.. روح: اكيد انت صاحي من بدري كالعادة وفطرت صح بدر: ويلا انتي كمان قومي افطري روح: انا ماليش نفس بدر: افطري قبل اي حاجه روح: لأ انا عاوزة اقعد معاك استني القميص ده مش بحبه انا هاجيبلك هدوم بتروح تفتح الدولاب وبتطلع قميص روح: يلا غي.....بدر انت روحت فين بابا لا ماتقولش انك مشيت تاني بدأت تعيط وهيا ماسكه القميص حتي لو كانت متخيلاه اتمنت اللحظه دي تفضل العمر.. في حد ساعات بيكون جمبك ومابتشوفهوش ما تحسش ابدا بوجوده مع انه قريب وفي حد يفارق ويسيبنا انما بيعيش جوا قلوبنا بتغيب الشمس انما اسمه عمره ما بيغيب. .......................... يونس كان بايت في المستشفي هوا ومصطفي . ونايمين علي كتف بعض. بيصحوا علي صوت كريمه وصفاء... صفاء: هوا عامل ايه دلوك مصطفي: ادعيله ياما كريمه: ربنا يقومه بالسلامه صفاء: روحوا انتوا البيت ارتاحوا شويه وانا وكريمه هنا .. مصطفي: لاه انا هافضل جمب ابوي يونس: ارتاح شويه يا مصطفي مصطفي: طيب وانت يونس: لاه انا هافضل هنا مصطفي: خلاص وانا هافضل انا كمان يونس: يا مصطفي صفاء: روحوا يا يونس ارتاحوا واحنا موچودين يونس: طيب ..بس كلموني لو حوصل اي حاچه لا قدر الله صفاء: ماشي بيمشي يونس ومصطفي وبيروحوا علي البيت .. .......................... في الجامعه ...(القاهرة) ميرا قاعده علي الكافتيريا ومعاها اسلام ... اسلام: وياتري هوا مين بقا ميرا: ماعرفش ..بس بتقول غني وانا عارفاها طماعه اسلام: اكيد مش هتوافقي صح ميرا: مش عارفه ......................... بيطلع يونس من الحمام بعد ما اخد شاور بيقعد علي السرير... يونس: سامحيني يا حبيبتي اني مش جمبك بس الظروف اقوي مني ده ابويا ان شاء الله هايخف وهاجيلك وهافضل جمبك وهاترجعيلي تاني وهاترجع روح القديمه عارف انك هاتتعبيني بس لو هافضل عمري كله اصالح فيكي مش كتير عليكي.. بيلبس هدومه وبيسرح شعره وبيطلع من الاوضه بيلاقي مصطفي واقف .. يونس: مانمتش ليه وارتحت شويه مصطفي: ماعرفتش يونس بابتسامه: طيب يلا نروح ................................. في المساء.... بتلبس ميرا دريس وبتسيب شعرها رغم بساطتها الا انها جميله جدا بتسمع الجرس بيرن بتعرف انه العريس جه بتدخل مرات ابوها وبتقولها تجيب الشربات وتطلع بتطلع وهيا شايله الشربات .. بتتفاجئ لما بتشوف العريس ميرا بصدمه: انت! ............................... بيدخل خالد الفيلا ... روح بتكون قاعده في الجنينه بتبص للفراغ... خالد: عامله ايه...انا جبت بيتزا انتي بتحبيها يلا ناكل مع بعض روح: معلش يا خالد ماليش نفس خالد: لأ عشان خاطري يلا ... روح بتاكل حته من ايده وفجأه بتمسك بوقها وبتطلع تجري علي الحمام ....يتبع ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ ‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ البارت الثاني عشر بيطلع خالد يجري وراها .. بتدخل الحمام وهوا بيقف بره بقلق .. بتطلع روح وهيا بتنشف في الفوطه.. خالد: تعالي نروح للدكتور يلا روح: انا كويسه يا خالد ماتقلقش خالد: سمعتها من عمي بدر وصدقت كلامه لكن دلوقتي لأ انا مش مستعد اخسرك روح: ياخالد انا كويسه بجد ما تخافش عليا خالد: روح ارجوكي روح: ارجوك انت انا لو لقيتني تعبانه هاكلمك نروح لدكتور صدقني خالد: اكيد؟! روح: اكيد . بيطلعوا يقعدوا في الجنينه... خالد: طيب وبعدين ؟! روح: وبعدين ايه ؟! خالد: هاتفضلي كده... روح: يعني هاعمل ايه يا خالد خالد: ماتبقيش مستسلمه كده روح: ماعدش حاجه تستاهل اني احارب عشانها خالد: لأ فيه نفسك ..نفسك تستحق تحاربي عشانها روح: نفسي! ...انا مش عارفه نفسي دي خالد: روح.. دي سنه الحياة هوا احنا خالدين كل واحد ليه يومه والموت مصير محتوم .. روح: عارفه ياخالد...عارفه انا كل اللي قاهرني ومأثر فيا اني ماكنتش جمبه شال همي العمر وطبطب عليا وانا ماكنتش جمبه ولا هونت عليه تعبه وتعب نفسيته ..عارفه لو قضيت حياه فوق حياتي معاه مش هاشبع بس احساسي اني قصرت ..احساس اني ماكنتش حاسه بيه دا بيموتني...كل لما بفتكر وبتخيل الوضع وهوا بيتوجع وانا مش جمبه قلبي بيوجعني اوي.. خالد: ياروح ...ماتظلميش يونس لو كنتي عرفتي كنتي هتنهاري وكنتي هاتزودي علي عمي بدر تعبه روح: قفل يا خالد علي الموضوع ارجوك..انا هاقوم انام تصبح علي خير خالد: وانتي من أهل الخير ............................. بتتفاجئ ميرا من العريس ميرا بصدمه: انت!.....دكتور عبد الغني عبد الغني: هييييي اذيك يا اميره ميرا بتقعد ... ميرا: هوا ..حضرتك ....... عبد الغني: عارف انك مستغربه وجودي ..ايوه اني العريس بصراحه كده يا ميره انا من اول يوم شفتك فيه وانا انبهرت بيكي وقلبي حبك ميرا: بس حضرتك مش شايف فرق السن اللي بينا يعني مش عشان انا فقيرة تفتكر انك ممكن تشتريني مرات ابوها: والنبي يا خويا ماتزعل هيا مش قصدها عبد الغني: اشتريكي ...عمري ما اقدر لأنه غاليه اوي علي اي حد وعلي العموم فكري وان وافقتي هابقي اسعد واحد في الدنيا وصدقيني هاسعدك . بيمشي عبد الغني... وبتقعد ميرا تبص لمرات ابوها بقرف مرات ابوها بتقعد جمبها: راجل بيحبك وشاريكي وقيمه وسيما .. ميرا: ده قد ابويا _وماله ..المهم مريش وهايطلعك من الفقر اللي انتي فيه ده ميرا: انا راضيه بعيشتي الحمد لله _ ماتبقيش انانيه ميرا: انانيه ... _ ماتنسيش اخوكي اللي لازم يتعالج وعايز عمليه في القلب وطبعا عارفه تمنها كام اللي لو اشتغلتي في الممنوعات مش هاتعرفي تجمعي فلوسها ميرا: انتي بتقنعيني بايه اني ادمر حياتي ومستقبلي _ لأ انك تنقذي اخوكي اللي مالهوش غيرك في الدنيا بتقوم ميرا وبتدخل اوضتها وبتغير هدومها وبتقعد علي السرير تفكر في كلام مرات ابوها ميرا: الله يرحمك يا بابا ويسامحك ............................. في المستشفي ... يونس واقف قدام العنايه المركزه .. يونس: يلا بقا يا بوي خلعت قلوبنا عليك شد حيلك بقا ربنا يقومك بالسلامه يا حبيبي .............................. في الصباح.... بتصحي بسمه وبتجهز وبتنزل علي السلم.. _ واللهي ما انا عارفه ايه لازمته العلام اخر البنت بيت چوزها. . بسمه: بيكبر المخ ياما بيخليكي تعرفي حاچات ماكنتيش تعرفيها بينور الدماغ _ طيب ياختي بتمشي بسمه وهيا في طريقها لكليتها بسمه بارتياح : الحمد لله ماشفتهوش النهارده يارب بعده عني ... بتدخل بسمه الكليه وبتدخل محاضراتها ......................................... في القاهرة... اسلام وميرا قاعدين علي الكافتيريا اسلام: ايه...استاذ عبد الغني معقول ميرا: ايوه واللهي اسلام: اتاريه بيتعصب كل ما بيشوفني معاكي وانا كنت مفكرة مقفل طلع بيكرش عليكي ميرا: بيكرش ...هههه .. اسلام: ده داخل من باب البيت ههههه ياتري ايه شكله بعد ماترفضيه.. ميرا بصتله وسكتت اسلام بصلها: اوعي تكوني ناويه توافقي دا انتي تبقي اتجننتي .. ........................ بقلم حنين عادل كاتبه الجيل بتصحي روح من النوم ...بتاخد شاور وبتقعد في الجنينه كالعاده... مش بتاكل وحاسه بدوخه بس مش فارق عندها حاجه وكأنها بتموت نفسها بالبطئ . .............................. في الجنينه في البيت الكبير . كرم: طلعتي نحس نحس يعني يا كريمه كريمه: لا اله الا الله انا اللي قولت للراجل يموت دا عمره كرم: وانا اقول لسه 6 ايام وبعد الليالي والحمد لله كريمه: مستعجل اوي كده تكونش بتحبني اياك كرم: يابت ...يابت دا انتي العين والنن يابت كريمه: بس ماتقولش يا بت دي كرم: اه يا جزمه ...جتك البلا في شكلك انا ماشي بيقوم كرم يمشي كريمه: خد بس هنا ماتزعلش كرم: لاه زعلان كريمه: طب اصالحك ازاي كرم: بوسه .. كريمه: بس كده كرم بصدمه: ايه ده بجد كريمه: طبعا ما انت هاتبقي جوزي كرم: وابو العيال كريمه: وابو العيال وامهم لو عاوز كرم: طيب يلا كريمه: طيب غمض عينيك كرم: ماشي بيغمض كرم عينيه وبيعمل بوقه علي وضعيه البوس. وبيبوس ... بيفتح عينيه .. كرم: اما ....عاااااا... كريمه بتجري وبتضحك ... كرم: بقا اول بوسه ياربي ابوس كلبه ماشي يا كريمه ماشي... كريمه: تعيش وتاخد غيرها هههههههه ......................... بيعدي اسبوع ... شاكر حالته بتتحسن وبيطلع من العنايه المركزة بس بيفضل تحت المتابعه في المستشفي . يونس ومصطفي مش بيسبوه ميرا بتفكر في عرض الدكتور عبد الغني واسلام بيحاول يخليها ترفض ومستغرب انها بتفكر . خالد بيروح يطمن علي روح كل يوم وشايف انها تعبانه وبيقنعها تروح لدكتور لكنها مش بتوافق مش بتخرج من البيت وعلطول قاعده ساكته .. بسمه ماشافتش جمال ودي كانت حاجه غريبه بالنسبه ليها لانه لزقه. .......................... في بيت روح... روح واقعه علي الارض بيدخل عليها.. روح....روح ...روح ...وبيحاول يفوقها روح بتفتح عيونها ودايخه : انت!......يتبع ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ ‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ البارت الثالث عشر روح بتفتح عيونها ودايخه... روح: انت!.... بيشتالها يونس وبيركب عربيته بسرعه وبيروح عالمستشفي... يونس وهيا علي رجله: وحشتيني يا روح النمر ................................ في الصعيد... بسمه ماشيه رايحه جامعتها... بتشوف جمال بس وشه فيه كدمات ودراعه مكسور بسمه ضحكت ... جمال : وايه اللي بيضحكك ان شاء الله بسمه: لاه مافيش مين اللي شلفطك اكده جمال بعصبيه: انا ماحدش يقدر يعمل معايا حاچه بسمه: ههههه ماهو باين اكيد دي وقعه صوح بتمشي بسمه وهيا بتضحك عليه وهوا واقف متعصب جمال: ماشي يابسمه هاطلعه كله علي جتتك لما اتچوزك بس اصبري .. ................................ في المستشفي... يونس بيشوف الدكتور طالع من اوضتها يونس: طمني يادكتور مالها .. بيدخل يونس ل.روح اللي كانت قاعده علي السرير بتبص في حته فاضيه... يونس : حمد الله علي السلامه يا روح النمر وحشتيني روح بصتله بعصبيه: انت ايه اللي جابك طلقني افهم بقي ماعتش بطيقك يونس: ويرضيكي ابني يتربي بعيد عني روح: اه ...يرضي....ابن مين؟! يونس: مبروك ياروح النمر ...انتي حامل روح: لأ مش معقول يونس بيقرب منها ...بتبعده عنها.. بيقرب تاني وبيحكمها في حضنه .. يونس: ولازم تهتمي بأكلك وصحتك عشان يطلع جامد زي ابوه روح: ابعد يا نمر يونس: ياااه ماتتصوريش وحشتني اد ايه الكلمه دي روح بعصبيه: انت عايز مني ايه ابعد عني بقي كفايه اللي عملته .. يونس: عارف انك متضايقه مني روح: وعمر مافي حاجه هاتتصلح ... يونس: بالنسبالي كفايه اني ابقي جمبك روح: بكرهك طلقني .. يونس: بس انا بحبك روح: هاخلعك يونس: هههه حليني بقا شهور عما القضيه تخلص اجراءتها اكون صالحتك وخاوينا الواد كمان روح: ماتطلعش العرق الصعيدي يا نمر يونس: ياااه ...ياريت وحشني كل حاجه جنانك ..ضحكتك ..شقاوتك ..غباوتك ..ذكاوتك ..واكتر حاجه وحشتني. بيقرب منها جامد ونفسه السخن بيجي علي وشها... يونس: شفايفك .. بيطبع بوسه علي شفايفها... روح بتزقه وبترفع ايدها بعصبيه ولسه هاتضربه بيمسك ايدها وبيبوسها... روح : انت ايه مش بتحس هوا بالعافيه يونس: كنت مش بحس ولا داري قبل ما اقابلك انتي اللي جددتي فيا الحياة روح: وانت اخدتها مني .. بتفك روح نفسها منه وبتطلع بره الاوضه... يونس: عارفك هاتتعبيني بس وجودك جمبي كفايه وهاعمل اي حاجه عشان ارضيكي... بيقوم من علي السرير يطلع يجري بره المستشفي. بيلاقيها راكبه عربيته .. بيدور علي المفتاح في جيبه مش بيلاقيه.. يونس: عارفك مش ناويه علي خير .. بتبص ليه بتحدي وبتسوق العربيه علي اعلي سرعه... ...................................... في الصعيد..في الجنينه كرم: انتي عارفه يا كريمه كريمه: ايه؟! كرم: النهارده كانت هاتبقي صباحيتنا كريمه: هههه كرم: طبيعي يا كريمه تضحكي .. كريمه: نفسي اعرف مستعجل ليه كده كرم: يابت بحبك يا بت كريمه بابتسامه: صوح يا كرم بتحبني كرم: صوح الصوح...كمان كريمه بصتله بابتسامه... بيقرب منها كرم كرم: ماتجيبي بوسه بقا يابت بتبعد كريمه... كريمه: لاه اما نتجوز كرم: يابت عايز ابل السفنجه كريمه: حضره العمده... كرم بيقوم بصدمه : واللهي هيا...... كريمه بتضحك عليه: هيا ايه يا كرم ليك مستقبل باهر بيسيب كرم جلابيته اللي كان ماسكها ... كرم: انا مش متفائل انا قطعت الخلف ................................. في الجامعه .. اسلام: مش فاهم بقالك تسبوع بتفكري في ايه وليه انتي في وعيك يا ميرا ؟! ميرا بصت لإسلام بتفكير... ميرا: رب الخير لا يأتي الا بالخير اسلام: ربنا يستر ..شايفه اللي بيراقبك من بعيد بقاله اسبوع ده ميرا: مين؟! اسلام: خالد ميرا: ايه ده بجد اسلام: بصي وراكي كده بتبص ميرا بتلاقي خالد..وخالد عمل نفسه بيبص في حته تانيه.. .............................. بيركب يونس تاكسي وبيروح عالبيت بسرعه... بيلاقي روح واقفه سانده علي العربيه ... والعربيه متبهدله بعد ماخبطتها في الشجره.. وواقفه بتبصله بتحدي... يونس بيقرب منها... يونس بابتسامه: فداكي الف عربيه يا روح النمر... بيشتالها يونس علي كتفه روح بعصبيه: نزلنيييي ...نزلني يا يونس يونس: نمر...بتطلع منك زي العسل ... روح: نزلني يولا ... يونس: يولا ...هههههه بيدخل يونس الڤيلا وروح عماله بتحرك في رجليها في الهوا وبتضرب فيه .. بينزلها يونس... يونس بيمسك ضهره : ااااه .. روح بخضه: في ..ايه ..انت كويس يونس بابتسامه : يعني ما كرهتنيش زي ما قولتي اهو روح بعصبيه: اطلع بره ..يلا يونس بيقعد علي الكنبه وبيرفع رجليه روح: اطلع بره وورقه طلاقي توصلني يونس: مش مطلق روح: هاتطلق ورجلك فوق رقبتك يانمر يونس: فوق رقبتي ...ازاي ده بيحاول يونس يطلع رجله فوق رقبته وهوا بيضحك.. روح بعصبيه: ماشي يا يونس انا هاوريك يونس: بجد روح: بجد ايه؟! يونس بغمزه: هاتوريني روح بعصبيه: يابارد... ............................. بتخلص بسمه محاضراتها وبترجع علي البيت... بتتفاجئ بوجود جمال بسمه بصتله وفي دماغها مية سؤال _ تعالي يا بسمه بسمه: نعم... جمال: اذيك يا عروسه بسمه: عروسه ؟! جمال: انتي بقيتي مراتي رسمي بسمه بصدمه: انت بتقول ايه ........................... بتدخل ميرا الشارع بتلاقي ناس متجمعه... ميرا: فيه ايه ..اخوكي تعب ووقع في الشارع والاسعاف اجي ياخده ميرا بصدمه: ايه...طب راح انهي مستشفي ..مستشفي****** ميرا بتركب تاكسي بسرعه وهيا قلقانه وخايفه .. ............................ بتطلع روح ببندقيه الصيد بتاعت ابوها. يونس بيبصلها بصدمه... يونس: بتعملي ايه يا مجنونه روح من غير كلام بتصوب عليه وهوا قاعد يستخبي ورا الكنب والكراسي يونس: انت اتجننتي روح: زيك ...ولا ناسي لما كنت بتجري ورايا بالمسدس يونس وهوا بيجري: بس ماكنتش عاوز ائذيكي روح: انا بقي عاوزة ائذيك يا نمر يونس : ااااااه...قلبي بيمسك يونس قلبه بايده .. بترمي روح البندقيه وبتروح ناحيته... يونس : اااه....خلي بالك من نفسك ومن ابننا واوعي تنسيني.. روح : لا ماتموتش والنبي يونس: لا لازم اموت روح: لا .... يونس : اااااه ...ليه كده روح كبت فوقه ازازة ميه روح: تمثيلك فاشل يونس: بس ما تنكريش انك بتخافي عليا يا قطتي روح: يابني اطلع بره حياتي وسبني في حالي بقا بيحط يونس ايده تحت دماغه وهوا علي جنبه يونس: وها تقدري تبعدي عني روح: هاقدر... يونس: لو انتي قدرتي تقسي قلبك عليا انا مش هاقدر روح بتسيبه وبتطلع تجري علي فوق... يونس: قابل يا نمر دا انت هاتشوف ايام ربنا يرحمك يا عمي ... ........................... في المستشفي. بتدخل ميرا تجري ... بتلاقي مرات ابوها ودكتور عبد الغني ميرا: هوا ايه اللي حصل مرات ابوها: اخوكي وقع في الشارع وكان قاطع النفس ماعرفتش اعمل ايه كلمت استاذ عبد الغني عبد الغني: ماتقلقيش يا ميره ان شاء الله هايبقي كويس ميرا: ربنا يستر ...يارب ...الدكتور ..الدكتور قال ايه؟! عبد الغني: بيكشف عليه بقاله نص ساعه جوا ميرا قعدت بقلق وبتدعي ربها يكون بخير ................................ الباب بيخبط جامد... بيستغرب يونس مين اللي جاي في الوقت ده بيقوم يونس وبيفتح الباب يونس بصدمه : لا بقي كده كتير.......يتبع ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ ‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕ البارت الرابع عشر يونس بيفتح الباب ... يونس بصدمه: لأ بقي كده كتير بيكون البوليس ظابط ومعاه عساكر... بتنزل روح تجري علي السلم وهدومها متقطعه وشعرها متفركش.. يونس بصلها وهوا متفاجئ ومصدوم روح : الحقيني يا حكومه الحقني يا حضره الظابط وبتقف وراه. الظابط: في ايه اهدي يا انسه واحكيلي يونس: انسه ههههههه روح بعياط: امسكوه ده حاول اهئ اهئ الظابط: امسكوه. بيمسكوه العساكر... روح بعياط: انا اسفه يا حضره الظابط بس مش هاقدر اجي القسم لانك شايف الوضع الظابط: ولا يهمك افتح يا بني المحضر روح: شكرا يا حضره الظابط ربنا يكتر من امثالك بيدخل الظابط يقعد والعساكر واقفين ماسكين يونس . الظابط: اهدي يا انسه واحكيلي يونس: احكي.... احكيله يا انسه هههه الظابط: اخرس يونس بصله بعصبيه: حاضر يا حضرة الظابط الظابط: احكي يا انسه قولتيلي اسمك وسنك وعنوانك يونس: هههه هوا انت من الناس اللي حافظه مش فاهمه عنوانك اومال ايه ده .. الظابط: اخرس روح: روح....روح بدر النمر 23 سنه...بص حضرتك انا كنت قاعده لوحدي كالعاده في الجنينه الظابط: لوحدك! يونس: يا حنين! الظابط: اخرس...كملي يا انسه قاعده لوحدك ليه روح: بص حضرتك انا والدي متوفي وماكانش ليا غيره عشان كده من بعده بقيت وحيده الظابط: الله يرحمه يا حبيبتي يونس: حبيبتي ؟! بصله الظابط بعصبيه اخرس.. يونس: خرست .. الظابط بإعجاب: كملي . روح: سمعت صوت جاي من جوا الڤيلا طلعت اجري ودخلت اشوف في ايه لقيت الصوت جاي من اوضه المكتب اتسحبت وبفتح الباب لقيته واقف فاتح الخزنه وبيطلع الفلوس منها يحطها في شنطه وفي شنطه حاطط فيها الانتيكات والتحف الغاليه شافني...طلعت اجري وهوا ورايا بس عرف يلحقني ومسكني وحصل اللي حصل ده حاول يتحرش بيا ضربته وطلعت جريت استخبيت وكلمتكم ..اهئ اهئ يونس بصفير: الله عليكي يا فنانه ايه الجمال ده ايه الخيال ده.. الظابط: اخرس .. يونس: خرست... الظابط: جاتكم البلا مليتوا البلد .. روح: انا مش عارفه الناس ليه وحشين كده الظابط: انتي اللي حلوه اوي يونس: وعندك اتنين ليمون .. الظابط: اخرس يا مجرم...دا انا هاخلي ليله اهلك سوده . يونس بيجز علي اسنانه : خرست... الظابط بيقوم يقف وبيديها كارت . الظابط: ده الكارت بتاعي ان احتجتي اي حاجه روح: شكرا يا حضره الظابط بيمشي الظابط وهوا بيبص ليها بصات اعجاب وبيسبل بيخبط في الباب... يونس بيضحك بصوت عالي الظابط: احم...اخرس يا مجرم.. بيبص يونس لروح بابتسامه والعساكر بياخدوه.. بتقفل روح الباب... روح: عشان تتربي يا نمر ............................. في بيت بسمه.. بسمه : ازاي ده يحصل جمال: عادي جدك كان وكيلك بسمه: انا مش موافقه ده كده يبقي جواز باطل... جمال: مبروك يا عروسه بسمه والدموع في عينيها : مستحيل جدي كان واعدني .. بتطلع تجري برا البيت .. وهيا بتعيط ومنهاره... بتدخل بيت جدها بتدور عليه في المكتب مش بتلاقيه بتروح المندره... الچد: بسمه ايه اللي چابك الساعه دي خير.. بتقعد بسمه جمبه علي الارض وبتعيط.. بسمه ببكاء: اكده يا چدي تعمل فيا اكده .. الچد: عملت ايه ؟! بسمه: مش كنت واعدني يا چدي ليه كده حرام عليك الچد: ماتفهميني عملت ايه لكل ده بسمه: كتبت كتابنا انا وجمال وانت وعدتني لما اكمل تعليمي الچد: مين اللي خبرك الحديت الفاضي ده؟! جمال: انا يا چدي.. دخل جمال ... الجد: انت خبرتها ايه؟! جمال: ولا حاچه يا چدي هيا جت من الجامعه وانا قاعد مع مرات عمي فابقولها ازيك يا عروسه في اعتبار ما سيكون وحوصل اللي حوصل بسمه: لاه يا جدي هوا خبرني انك كتبت كتابنا الچد: الوقت اتأخر روح بسمه يا چمال... جمال بضحكه استفزاز: يلا .. بتمشي بسمه وجمال وراها... بتقف وهيا متعصبه.. بسمه: انت ايه مش بتحس خبرتك مليون مرة اني مش بطيقك بكرهك.. چمال: عشان كده انا متمسك بيكي بسمه: ايه البرود ده تقبل تاخد واحده مش بتحبك جمال: عارفه لو كنتي وافقتي بسهوله من غير كل اللي بتعمليه ده كنت سبتك ..لكن انتي مش سهله وانا كده الحاجه اللي تشغلني وتحايلني تبقي اصيله امسك فيها واتبت والحاجه اللي ماتشدنيش اسيبها وانا الكسبان .. بسمه: يا شيخ انت ايه انا مش بطيقك جمال: طيب انا ممكن اسيبك وافركش الجوازة دي واقول لجدي اني مش عاوزك.. بسمه بفرحه: بجد ازاي چمال: بس بشرط بسمه : شرط ايه جمال بضحكه استفزاز: تقضي معايا ليله وانا اوعدك انها هاتبقي ولا كل الليالي بسمه بعصبيه بترفع ايدها ولسه هاتضربه... بيمسك ايدها وبيلفها ورا ضهرها .. بيقرب منها وبيلمس بوشه وشها .. چمال: لازم هاتخضعيلي ...انت بتاعتي يا بسمه.. بتضربه برجلها بكل قوتها علي رجله.. وبتمشي وبتسيبه... بيمسك رجله بوجع وهوا بيضحك ضحكته المستفزة . بتدخل بيتها ..بتتجاهل امها اللي قاعده ..وبتطلع علي السلم .. _ دا انا لو عدوتك مش هتعامليني كده بسمه بتقف وبتبص ليها: للاسف مش عدوتي انتي امي ياريتك كنت عدوتي كنت بررت ليكي اللي بتعمليه فيه لكن مش عارفه سبب اللي بتعمليه معايا.. بتطلع تجري علي اوضتها بتدخل وتقفل الباب... بتقعد علي السرير وبتنكمش في نفسها وبتعيط... بسمه: ربنا يرحمك يا بوي ..يارب...مش معقول يكون ده نصيبي ..يارب .. .............................. في المستشفي بيطلع الدكتور ... ميرا: خير يا دكتور طمني الدكتور: للأسف القلب تعبان اوي ومحتاج عمليه صعبه ميرا: ايه...طب امتي قدامي وقت قد ايه الدكتور: في جراح الماني مشهور هايجي بعد اسبوعين هوا متخصص في العمليات دي لو عملها ان شاء الله هايكون بخير ميرا: طيب يا دكتور وهاتتكلف كام الدكتور: هاتتكلف 200000 ميرا بصدمه: ايه ... بتبسم مرات ابوها بخبث وتفكير.. بسمه بتقعد وبتحط ايديها علي دماغها... عبد الغني بيقعد جمبها... عبد الغني: ماتقلقيش يا ميره كل حاجه هاتبقي تمام انا موجود واسد من جنيه لمليون.. ميرا: شكرا يا دكتور عبد الغني مرات ابوها: اصيل يا استاذ ...ابن اصول واللهي ربنا يزيدك من فضله ................................. في القسم... يونس قاعد علي المكتب وحاطط رجله فوقه يونس: دا انت ليله اهلك سوده الظابط: سامحني يا يونس باشا ارجوك يونس: اسامحك...دا انا هانفخك... محضر ايه اللي عملته ده دا انت حتي ما عرفتش اسمي ...قالتلك الخزنه اتسرقت رفعت بصمات...حرزت مسروقات لأ ..كنت عمال تسبل لمراتي....طب حتي خدت بطاقتها ..مضيتها علي المحضر.. الظابط: انا اسف يونس: اسف ...اصرفها منين دي انا هاخليك تترفد وتتسجن كمان اصبر عليا الظابط: لا ارجوك يا باشا انا هاعمل اي حاجه عشان تسامحني يونس: حلو ...انت هاتقضي الليله في الحجز الظابط بصدمه: ايه ... يونس: اه عشان اعديلك كل العك ده هاتقضي الليله في السجن زي ما كنت عاوزني اقضيها كده الظابط: بس يا باشا يونس: يبقي استلقي وعدك بقا الظابط: خلاص خلاص انا موافق يونس: يا عسكري بيدخل العسكري... يونس: خود حضرة الظابط للحجز.. العسكري بصدمه : ايه؟! الظابط: يلا يا بني يونس: انا جاي معاكوا يلا . بيمشي يونس والعسكري والظابط... يونس: افتح يا بني بيفتح العسكري الباب.. بيشوف يونس اللي محبوسين باين عليهم الغلب .. يونس: كل اللي ليه حساب يخلصه الفرصه مش هاتتكرر مرتين قدامكم النهاردة بس ماتخافوش مش هايقدر يعملكم حاجه لان لو فكر انا هاكون واقف ليه كل اللي ليه حق ياخده وبزيادة .. الظابط بلع ريقه بخوف وبصدمه .... يونس: دخله يا بني بيمشي يونس والعسكري بعد ما الباب اتقفل. بيسمعوا صوت دربكه عالي ... يونس: شكلك مسوي البدع يا حضرة الظابط صحيح يا ما في الحبس مظاليم .. بيدخل يونس المكتب وبينام علي الكنبه... .................................. في الفيلا.. بتدخل روح تنام في اوضه بدر كالعاده وبتحضن الچاكت بتاعه روح: وحشتني يا بدر وحشتني اوي .................................... في الصباح.. بيصحي يونس وبيبص في ساعته بيلاقيها بقت 12 بيقعد وبيرفع شعره بايده... بيقوم يدخل الحمام وبيغسل وشه بيطلع وبينده للعسكري العسكري: ايوه يا فندم يونس: يلا عشان نطلع الظابط بتاعك بيمشي يونس مع العسكري العسكري بيفتح الباب .. يونس: هوا فين؟! العسكري: يا حضرة الظابط بيقوم وهوا لابس لبس متقطع ووشه مليان كدمات وجسمه يونس: ايه ده كله ده انت جاحد بقا بيطلع الظابط من الحجز... الظابط بدموع: منك لله يا باشا يونس: وايه لازمتها باشا بقا الظابط: انا قضيت اسوأ ليله في حياتي يونس: هدومك راحت فين انت كنت داخل اخر شياكه بيغمض الظابط عينيه يونس: لا ..يارب اكون اللي فهمته غلط .. بيطلع يونس محفظته وبيطلع منها فلوس وبيديها للعسكري يونس: روح هات هدوم علي مقاس الباشا بيروح العسكري ... بيمشي يونس مع الظابط لحد ما بيروح مكتبه.. يونس بيقعد جمبه... يونس: انا اسف بيبصله الظابط باستغراب يونس: ماتستغربش انا اسف اني حطيتك في الموقف ده بس لو كنت راعيت ربنا فيهم كان راعوه فيك لكن انت ظلمتهم وهما غلابه وضعفاء ومنكسرين لما جالهم الفرصه طلعوا كل غضبهم فيك ..لو كنت راعيت ضميرك فيهم ماكانوش عملوا كده .. كلكم راع وكلكم مسؤول عن رعيته حط ربنا في اعتبارك قبل اي حد ماتظلمش حد انت مش قد دعوه مظلوم صدقني قبل اي حاجه اسأل نفسك لو كده حصل معاك واتظلمت ايه هايبقي شعورك اما تحس انك ضعيف ايه هايبقي شعورك عارف ان هنا التعذيب موجود واهدار الكرامه. انت ماحسيتش ولو 10% من اللي هما بيحسوه... بيحط الظابط وشه في الارض بيخبط العسكري وبيدخل يونس: اتفضل ادخل غير هدومك .. بياخد الهدوم وبيدخل يغير.. بيطلع الظابط من الحمام بيلاقي الفطار عالمكتب وكوبايه ليمون... وورقه مكتوب فيها... ( هدي اعصابك يا كابتن ) .................................. في الجنينه.. خالد وروح كانوا قاعدين علي الارض.. خالد: انتي لازم تبقي اقوي من كده ايه الاستسلام اللي انتي فيه ده يونس دخل من الفيلا.. روح: اقوي ...انا تعبت ...تعبت خلاص من التمثيل انا لا بخير ولا قلبي ..قلبي فيه شرخ كبير ..بصبر نفسي الصبح وبموت بالليل لما افتكر ..بتوه نفسي في الدنيا بس التفكير مش راضي يسبني ..تعبانه اوي يا خالد.. يونس : وليه شايله لوحدك وانا موجود.. بتبص روح عليه بعصبيه بيقعد يونس جمبهم روح: انت طلعت ازاي يونس: عملت حسابي وربنا الهمني وجبت القسيمه ومافيش حد بيتحرش بمراته روح: انا مش مراتك ولا بعتبرك موجود اساسا خالد: ليه انت كنت فين يونس: دودي حبيبي عامل ايه خالد: هههه الحمد لله انا استئذن بقا عشان الموضوع شكله كبير يونس: ماشي يا خالود.. بيمشي خالد... يونس: ها ياستي كملي يا قادره هونت عليكي من امبارح للنهارده جو اكشن وضرب نار وسجن روح: ولسه اخري ما جاش ابعد عني احسن يونس بيقرب منها... يونس: كل ما تقولي ابعد عني هاقرب منك روح بعصبيه: طب قرب مني يونس: اوي اوي بس كده ده انا نفسي بيقرب منها بتزقه وبتدخل علي الفيلا وهيا بتدب في الارض زي الاطفال يونس: حاسبي الواد روح: لو نزل ابقي تعالي القفه يونس بيضحك عليها وعلي عصبيتها. . بيحط ايده تحت دماغه وبينام الشمس بترصف في عينيه بتبينها عسلي بزياده تترسم لوحه من جمالها يونس: ياتري ناويه علي ايه تاني ماعتش متوقعك .. ............................ في الصعيد...في البيت الكبير مصطفي كان بيسند ابوه وبيقعده في المكتب.. مصطفي: خلعت قلوبنا عليك يا بوي ربنا يديك الصحه ويديم حسك في الدنيا شاكر بابتسامه: مع ان نفوخك ضارب بس حنين يا واد مصطفي: انا كنت زي العيل الصغير تايه مش عارف اسوي ايه كنت خايف قوي يا بوي كانت فكره فراقك بس بترعبني ... بيحضنه شاكر بحب... شاكر: يلا روح علي جامعتك مصطفي: لاه انا هاخليني جمبك شاكر: ياواد انا مليح ماتخافش انا سبع يا واد ياجبل مايهزك ريح مصطفي: بس انا اكده هابقي مطمن.. شاكر: كفايه الأسبوع اللي ماروحتش فيه كليتك عاد يلا يا واد مصطفي: بس يابوي شاكر: مابسش مصطفي: طيب اللي يريحك مش هاعوق عليك شاكر: ماشي.. ................................... بتسمع روح صوت في المطبخ بتنزل تجري تشوف في ايه يونس: انا شوفت ناموسه شايله جاموسه وعدت بيها من تحت الباب ابقي انا كداب روح بتفطس ضحك عليه... بيلف يونس وهوا لابس المريله والطربوش ووشه معكوك دقيق وقالب المطبخ . روح: ههههه مش قادره .. يونس: احم..ايه بعمل بيتزا ما عملش ! الجرس بيرن .. روح بتروح تفتح وهيا مبتسمه .. يونس : هيفت اوي يا نمر ...بس كله يهون عشانك ياروح النمر... بتفتح روح الباب بتلاقي.........يتبع ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ ‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕ البارت الخامس عشر بتفتح روح الباب بتلاقي عامل لتوصيل البيتزا كان منزل الطاقيه علي وشه ووشه مش باين روح : مين اللي طلب بيتزا ماحدش طلب ؟! ..اسمه في الورقه دي اتفضلي شوفيها بتمسك منه الورقه بيطلع بخاخ وبيرش عليها بيغمي عليها وبيشدها العامل.. بيطلع يونس من المطبخ بعد ماقلع المريله والطربوش بيلمحه ... بياخد مسدسه بسرعه وبيطلع يجري العامل بياخد باله من يونس بيجري وبيدخلها في العربيه وبيسوق يونس بيقف وبينشن علي العجل بتاع العربيه. العربيه بتيجي يمين وشمال وبتروح داخله في الشجرة بيفتح العامل باب العربيه وبيطلع يجري بيرفع يونس مسدسه وبينشن علي ضهره الرصاصه بتيجي في دراعه وبيكمل جري.. بيجري يونس علي العربيه وبيطلع روح.. بيشتالها وبيدخل الفيلا وبيطلع علي الاوضه بينيمها علي السرير .. بينام جمبها وبيحضنها بيكون شعرها نازل علي وشها بيرفعه بإيده .. يونس: وحشني حضنك يا بنت الإيه شرد بتفكير: ياتري مين اللي عمل كده هيا المشاكل مش هاتسيبنا في حالنا بقي ______________________________ بتصحي بسمه .. بتصلي فرضها وبتلبس هدومها وحجابها وبتاخد كتبها وبتنزل علي السلم بتلاقي امها قاعده.. بسمه: صباح الخير امها مش بترد عليها .. بتمشي بسمه وكأنها اتعودت علي كسرة القلب وماعدش فارق معاها حاجه.. بتقرب من الجامعه بيعاكسها شابين بتتجاهلهم وبتمشي وهما بيفضلوا يضايقوها ويمشوا وراها بيقرب واحد منها وبيمسك ايدها بسمه بتضربه بالقلم بعصبيه.. بيتعصب الشاب وصاحبه وبيمسكها الشاب وبيشيلها وهيا بتصرخ. بيكون مصطفي راكب عربيته بيشوفها بيوقف عربيته وبينزل منها والشابين بيحاولوا يدخلوها العربيه بالعافيه .. بيمسك مصطفي شاب منهم وبيضربه بالبونيه في وشه والشاب التاني بيدخلها العربيه غصب عنها .. بيشده مصطفي وبيرميه فوق صاحبه وبينزل فيهم ضرب بيزقوا مصطفي.. وبيقوموا من علي الأرض وواحد بيطلع مطوه.. بسمه بتخاف بتقف ورا مصطفي.. بيهجموا عليه ولسه هايضربه بالمطوه ايد بتمسكه ...بيكون صاحب مصطفي بيزقوا بعيد .. مصطفي بيمسك الشاب اللي بسمه ضربته وبينزل فيه ضرب وصاحبه بيمسك التاني وبيضرب فيه .. بيسيبوهم مرميين علي الأرض ومش قادرين يقوموا بسمه كانت واقفه بتعيط وحجابها متبهدل.. مصطفي: خلاص اهدي ما تخافيش.. بسمه بصتله وعيونها مليانه دموع مصطفي: الطريق ده مافيش فيه حد ماتمشيش منه يلا اوصلك.. بتهز راسها وهيا بتعيط مصطفي: خلاص اهدي ما تخافيش بتركب بسمه ورا وصاحبه بيركب جمبه.. وبيسوق مصطفي عربيته . بسمه بتعدل في حجابها ومصطفي كل شويه بيبص في المرايه. وبسمه بتلاحظ وبتبص في الأرض بخجل.. بيوصل للجامعه . مصطفي: يلا اما اجيبلك ليمون يريح أعصابك بسمه: لأ شكرا كتر خيرك لحد اكده مصطفي: بقيتي كويسه دلوك بسمه: الحمد لله بتنزل بسمه من العربيه ومصطفي ملاحظها وفضل مركز معاها لحد ما دخلت من الباب _ حلوة مصطفي: قوي.. _هههههه مش ماكانتش عاجباك مصطفي: احم..انت قصدك علي ايه _ مش علي حاجه ياخويا انزل يلا _________________________ في جنينه البيت الكبير كريمه: اتچنيت انت إياك واعي ؟! كرم: وه وانا قولت ايه كريمه: قولت ايه ..ايه حديتك الماسخ ده عاوز نتزوج كرم: ايه كفرت كريمه: الراجل ميت ولسه حتي ماعداش الاربعين كرم: واحنا مالنا هوا كان من بقيه قرايبنا كريمه: كيف احنا مالنا دا العمده لسه راقد وتعبان كرم: ايوه برده مافهمتش احنا مالنا يابت وحشتيني يابت كريمه: وانت كمان...عارف انت كلامك صوح كرم: ايوه اكده اخيرا فهمتيني كريمه: يلا انفش صدرك كده وروح خبر العمده كرم: ها... كريمه: ها ..ايه ؟! مش عاوز نتجوز يلا وانا عاوزة من بكره كرم: بس اخو العمده لسه متوفي وماينفعش ياكريمه ايه خلي عندك حساسه كده كريمه: ههههه يا عاقل كرم: عارفه يا كريمه كريمه: ايه؟! كرم: أنا متفائل ! ______________________ في المستشفي.. ميرا كانت ماشيه وشايله أخوها . وعبد الغني ومرات ابوها وراها . نزلت من المستشفي. فتحلها عبد الغني عربيته .. ركبت ورا وهيا سانده اخوها .. ومرات ابوها ركبت قدام . ساق العربيه.. عبد الغني: أنا مش عايزك تقلقي من أي حاچه خالص يا ميره طول ما أنا موجود .. مرات ابوها: أمير ابن امراء. بصتلهم ميره وحضنت أخوها وهيا بتبص من ازاز العربيه ______________________ بتدخل بسمه الكليه وبتقعد علي الكافتيريا بتطلب ليمون وبتهدي وبعدين بتكمل محاضرتها. بسمه اتعودت تبقي قويه وتواجه مشاكلها وتعدي الصعب لانها طول عمرها لواحدها اتعودت تعتمد علي نفسها وانت كمان خلي عندك يقين ماحدش هايعرف يطبطب علي قلبك غيرك انت انت اللي تقدر وبس ______________________$ في القاهرة . بتفتح روح عيونها بتلاقيها نايمه في حضنه.. بتبص عليه بتلاقيه نايم .. بتفضل تبص ليه بتأمل وكأن ملامحه واحشاها وقربها منها للدرجه دي .. يونس: ماكنتش اعرف اني حلو كده . اتصدمت روح لما لقته صاحي.. فتح عيونه وبصلها.. يونس: عارفه انا كان واحشني الحضن ده قد ايه بصتله بعصبيه وحاولت تزقه .. مسكها جامد .. روح: ابعد عني يونس: يعني لسه مأنقذك من خطف الله أعلم ايه اللي كان هايحصل ودي مكفأتي روح : خطف؟! يونس: ايوه...بتاع البيتزا رش عليكي مخدر وشالك وركبك العربيه وكانت شغلانه روح بتوتر: مين وليه يعمل كده يونس: عارفه كانت ايه اصعب حاجه روح: ايه يونس: وانا شايلك روح : ليه؟! يونس: تخنتي يا روح النمر روح بعصبيه: واللهي بقا كده ..طب ابعد .. سابها وهوا شايف مناخيرها حمرة من عصبيتها.. طلعت من الاوضه وسابته. يونس: غريبه يا روح أتف الاسباب بتبسطك وأتفها برده بيضايقك.. بتنزل روح تقعد في الجنينه . بتلاقي حد بيحط ايده علي كتفها بتمسكها تعضها بغل خالد: عااااا....ليه كده يابنت المفتريه روح بصدمه: خالد ؟! انا فكرتك يونس معلش خالد: ايه ده هيا دي طريقتك مع يونس المفروض يهرب ياشيخه روح: اقعد وبطل غلبه قعد خالد... خالد: دلوقتي عمي بدر الله يرحمه تعب كتير وشاف كتير عشان شغله يبقي ناجح كده عاني كتير لما بني نفسه روح: ليه بتقول الكلام ده يا خالد خالد: بقول كده ..لان عندنا صفقه مهمه ياتعلي الشركه يا تهدها عمي بدر دفع فيها ثلاث اربع فلوسه روح: ماتشوف شغلك زي ماكان موجود خالد: للاسف انا موظف ..ماليش صلاحيات اني امضي علي الأوراق والشغل ده روح: وايه العمل خالد: عمي كان كاتب وصيته وفي وصيته مين اللي يدير أعماله ويبقي رئيس مجلس الإداره . روح: حبيبي كان حاسس الله يرحمه خالد: الله يرحمه ...لازم نفتح الوصيه.. روح: ماتفتحها.. خالد: هنفتحها بس لازم تكوني موجوده .. روح: طيب يا خالد..ماشي بس اكيد بابا عاملك رئيس مجلس الإدارة لأنك فاهم في شغله .. خالد: هانشوف في الشركه بكره ان شاء الله روح : ان شاء الله.. خالد: ماتنسيش تيجي من بدري روح: حاضر يا خالد خالد: سلام .. بيمشي خالد .. وروح بتفضل قاعده مكانها وهيا بتفتكر لحظاتها مع أبوها بتنزل دمعه علي وشها.. بيمسحها بإيده.. يونس: العيون دي مالهاش تزعل .. روح : ابعد عني بقا.. بتطلع علي اوضه بدر كالعاده وبتقفل الباب وراها وبتقعد علي سريره تعيط... بيطلع يونس وبيحاول يفتح الباب بس بتكون قافلاه من جوه.. يونس: افتحي يا روح بيقعد يونس قدام الباب ..وبيركن ضهره عليه روح: ابعد عني يانمر وسيبني في حالي يونس: مش يمكن اقدر اريح قلبك روح : مهما قولت مش هاتقدر تطفي نار قلبي ...قلبي مقفول علي الحزن والياس من كل الإتجاهات يونس: أقولك علي حاجه روح: مش عاوزة اسمع حاجه يونس: هايعوضك روح: مافيش عوض بعده ههه عوضي في الجنه ان شاء الله يونس: بلاش تنطي السلم مرة واحدة روح: سلم ايه يونس: سلم المؤمن ..بلاء_ صبر_ رضا_شكر_جبر_عوض روح: يعني ايه ؟! يونس: ربنا حط علب كتفك البلاء ..انتي هاتعملي ايه بقا. هاتصبري ومش هاتشتكي هاترضي بقضاء ربنا وبيقين ورضا من قلبك مش كلام وخلاص. هايعوضك عوض يتعجب ليه اهل الارض والسماء.. وخليكي عارفه عمرك ماهتشوفي العوض ده الا لما تعدي السلم بيقين وقناعه ورضا بربنا. قولي ياروح ( الحمد لله الذي لا يحمد علي مكروه سواه) اتقربي من ربنا قلبك هايرتاح .. بتكون روح سامعاه مش بترد عليه .. يونس: تصبحي علي خير يا روح النمر ________________________ في الصباح . بتصحي روح من نومها وبتدخل الحمام بتاخد شاور بتفتكر انها لازم تروح الشركه ل.خالد . بتخلص وبتنسي انها ماجبتش هدوم بتلف الفوطه علي جسمها . وبتفتح الباب بتاع الاوضه بالراحه بتستغرب انه مش موجود .. بتجري علي اوضتها بسرعه و.....يتبع

Comments