حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻)) WhatsApp Channel

حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))

53.1K subscribers

About حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))

·.· ¨ :ㅤ ` · . *᭙ᥱᥣᥴ᥆ꪔᥱ ƚ᥆ ƚɦᥱ ᥴɦᥲꪀꪀᥱᥣ 😍🧪꯭੭⸼* *تمت مشارڪتها من قنوات مـآࢪو*🐥🖤‘‘ *`‏‏تابع قناة حكايه و رواية`📚🩶* https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G *`‏‏تابع قناة لـ|ڪل ࢪواية حڪاية>>`💗🥥* https://whatsapp.com/channel/0029VaeOIp8ADTOF6I5O1G2y *`‏تابع قناة رٍوآيٰـات ديـنية`ه 🤎🦋⊁.↻))`* https://whatsapp.com/channel/0029VaqVr5g6GcGBmMo0VT1x *`‏‏تابع قناة مُـلخصٰات افـٰلام 🍿📽`* https://whatsapp.com/channel/0029VarFafkBvvsgJ0is992z *`تابع قناه (دحـيح الأفلام)`💗🥥* https://youtube.com/channel/UCD4yRjTfvn9DE1kK9aXytWQ?si=XMDcGut0lTmKHv9a *ࢪوم استيڪر💗* https://chat.whatsapp.com/CbkGPbRf94o7YBSPR7J4pW روايات صوتية قصص مشوقة روايات طويلة قصيرة كتب مسموعة قصص رومانسية رعب بوليسية درامية اجتماعية حكايات واقعية قصص حقيقية روايات كاملة مصرية / عربية حكايات الليل استيكرز Stickers Pov كتابات روايات Novels اقتباسات quotes قرآن Quran استمع إلى مكتبة صوتية غنية بالروايات والقصص العربية المميزة، بجودة عالية وصوت يأسرك روايات مشوّقة طويلة وقصيرة قصص رومانسية، بوليسية، اجتماعية، ودرامية أحداث واقعية، حكايات حقيقية، ومغامرات لا تُنسى قصص رعب وغموض لمحبي الإثارة روايات كاملة باللهجة المصرية والعربية الفصحى جديد كل يوم لمحبي الاستماع إلى الأدب والدراما والمحتوى الترفيهي الصوتي. تابعنا على منصات التواصل الاجتماعي: تيك توك، إنستغرام، فيسبوك، يوتيوب، تويتر، واتساب. احصل على تجربة استماع فريدة لعالم من الخيال والحقيقة! مناسب للمهتمين بـ: القصص الصوتية – الكتب المسموعة – فنون السرد – دراما صوتية – الحكايات الليلية – أدب عربي – محتوى ترفيهي – روايات اجتماعية وإنسانية – قصص الحب – الغموض والتشويق – حكايات رمضان – أدعية وأذكار – اقتباسات روايات رومنسية،كوميدية،أكشن،رعب، اقتباسات، حالات واتساب، نكت، استيكرات، قصص قصيرة، دراما، تحفيز، مقاطع مضحكة، حزن، فراق، فيديوهات حب، موسيقى حزينة نتائج الامتحانات مسلسلات رمضان ريال مدريد برشلونة مانشستر يونايتد بايرن ميونخ ليفربول يوفنتوس باريسسان جيرمان مانشستر سيتي نكت اقتباسات استيكرز قصص حكايات حكايه حلات اسكتشات كرتون بوستات فنانين افلام عربي كره منظمات نشاط تجاري اشخاص أسلوب الحياة أخبار ومعلومات الرياضة الترفيه قراءن بدون موسيقى •.xxx.• سعر الدولار أدعية رمضان

Similar Channels

Swipe to see more

Posts

حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
6/17/2025, 8:00:45 PM

._*ࢪوايـه عشق الاسياد🍒⸙♡»))*_ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ *تمت مشارڪتها من قنوات ميجو*🐥🖤‘‘ *`‏‏تابع قناة حكايه و رواية`📚🩶* https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G *`‏‏تابع قناة مٰقـهـٰى الــرٍوآيٰـات`☕🤎* https://whatsapp.com/channel/0029VaeOIp8ADTOF6I5O1G2y *`‏تابع قناة حڪاية و ࢪوآيـة②`📚💙* https://whatsapp.com/channel/0029VaqVr5g6GcGBmMo0VT1x *`‏‏تابع قناة ʂƚιƈƙҽɾ || 𝑀𝒾𝑔𝑜𝑜`💝’’* https://whatsapp.com/channel/0029VarFafkBvvsgJ0is992z *`تابع قناه (دحـيح الأفلام)`💗🥥* https://youtube.com/channel/UCD4yRjTfvn9DE1kK9aXytWQ?si=XMDcGut0lTmKHv9a الجزء 17: الفصل السابع عشر بسم الله الرحمن الرحيم رحيم رجع بص لخالد بعصبية:اسمعني كويس لاني مش هكرر كلامي مرتين قدامك لحد يوم الخميس الجاي لو ال اتفقنا عليه محصلش انا ال هخلص منك ب نفسي فاهمني خالد:هو انت ايه كميه الشر والغل تجاه اخوك دول عاملك ايه علشان تعمل فيه كده اذاك في ايه رحيم رد عليه بعصبيه:مش شغلك انك تعرف انت تنفذ ال انا بطلبه منك وبس من غير اسئله كتير رحيم سابهم وركب عربيته ومشي خالد بص ل قدر ال كان حاطط ايده في جيبه ومتحركش من مكانه خالد:انا مبقتش قادر افهمكم ازاي جالكم قلب تفكروا في اذيه اخوكم بالشكل دا قدر بصاله:ولا هتقدر تفهمنا لانك متعرفش ال فيها خالد:حتي لو مصطفى عمل فيكم اي في الاخر هو بردو اخوكم ومينفعش تأذوه قدر بصاله وفضل ساكت وبعدين مشي ركب عربيته ومشي خالد كان واقف وهو مش فاهم حاجه خالد طلع تلفونه وبعت رساله ل زينب _نمتي زينب مسكت تلفونها وهي مبتسمه وفتحته زينب بحزن:خالد! زينب رديت عليه _هنام _ممكن اتكلم معاكي شويه _مش قادره اتكلم يا خالد دلوقتي تصبح على خير _زينب انا عايز اتكلم معاكي في موضوع مهم وضروري _موضوع ايه _مينفعش في التلفون لازم اشوفك _تمام يا خالد نتكلم بكره في الجامعه تصبح على خير _وانتي من اهله زينب قفلت تلفونها وحطيته جمبها كامل راح وقف قدام حياه وحط ايده الاتنين ورا ضهره كامل:بقالي ربع ساعة هنا ودخلت الاوضه عندك علشان اتكلم معاكي شويه ملاقتكيش كنتي فين حياه:كنت كنت كنت بتمشي كامل: بتتمشي دلوقتي يا حياه الساعه ١ ونص حياه:وفيها ايه يعني يا كامل مانت عارف اني بحب اتمشي تحت المطر كامل:الكلام دا لو انا كنت معاكي يا حياه مش تنزلي نص الليل لوحدك وعلشان تتمشي تحت المطر حياه: خلاص يا كامل انا اسفه مش هعمل كده تاني مش هخرج من البيت متأخر غير لما اخد اذنك ممكن ادخل انام بقي كامل:ادخلي انا جيبتلك حاجتها كلها وحطتها في الاوضه عندك ادخلي نامي علشان عندك محاضرات الصبح حياه ابتسمت: حاضر تصبح على خير كامل:وانتي من اهله يا حبيبتي حياه دخلت الاوضه وطلعت بيجامه من الشنطه بتاعتها وغيرت هدومها ونامت علي السرير قاعده في المكتب حاطه الجاكيت على كتفها ومربعه ايديها وباصه قدامها جاه وقعد قدامها على المكتب سليم وهو بيمد ايديه ليها:السحلب بتاعك نور اخدت منه المج بتاعها وفضلت ماسكاه ب ايديها الاتنين وسندت راسها على الكرسي وهي ساكته سليم فضل باصص عليها وساكت نور:تفتكر ايه ال رجعها دلوقتي تاني سليم:يمكن وحشتيها انتي واختك نور:وحشناها! بعد ٢٥ سنه غيبه عننا ومحدش يعرف عنها حاجه ترجع دلوقتي وتقولي وحشناها طيب ازاي سليم:انتي مش عارفه ايه ال خليها تعمل كده نور:مفيش ام في الدنيا تسيب ولادها مهما كان السبب يا سليم سليم:يا نور يمكن نور: متحاوليش تقول اي مبررات يا سليم لاني خلاص اعتبرت امي ماتت في اللحظه ال سابتنا فيها ومشيت مفيش ميت بيصحي والروح ترجعله تاني يا سليم نور حطيت المج بتاعها على المكتب وقامت وقفت سليم وقف قدامها:رايحه فين نور وهي بتاخد حاجتها من على المكتب:مروحه سليم:طيب استني اوصلك نور:لا معلش انا هعرف اروح لوحدي نور وهي ماشيه شافت كارت على المكتب نور اترددت كتير انها تاخد الكارت دا لحد ما مدت ايديها واخدت وبصيت فيه سليم بصالها بخوف وقلق سليم:هتعملي ايه يا نور نور بصاتله:هشوف شغلي يا سليم عمري ما اتعودت اسيب قضيه جاتلي مهما كانت صعبه سليم:بس نور قطعته:دكتوره مياده طلبتني انا مخصوص يا سليم وانا لازم اشوف شغلي نور سابت سليم ومشيت وسليم كان واقف مش عارف يعمل ايه ولا يساعدها ازاي تاني يوم قاعدين على السفره بيفطروا مصطفى نزل على السلم وهو ماسك كتبه مصطفى من غير ما يبصلهم وهو مكمل مشي: صباح الخير كريم: صباح النور كريم بصاله: مصطفى مصطفى لف وبصاله:نعم يا بابا كريم:انت مش هتفطر ولا ايه مصطفى:معلش يا بابا اصلي عندي محاضره مهمه وخايف اتأخر عليها داليا:طيب كل الاول يا حبيبي وبعدين روح جامعتك مصطفى:معلش يا امي هبقي اكل اي حاجه خفيفه في الطريق كريم وهو بياكل:ودا من امتي أن شاء الله مصطفى قرب منه:مش حضرتك ال قولتلي اني اهتم بدراستي الاول وبعدين افكر في الجواز واديني سمعت كلام حضرتك وهبدا اهتم بدراستي علشان حضرتك توافق تروح تقابل اهل حياه وتطلب ايديها داليا:انت لسه مصمم على ال اسمها حياه مصطفى:ايوه يا امي لسه مصمم ويا ريت يا بابا حضرتك توفي بوعدك ليه زي ما انا هوفي وعدي لحضرتك انا كمان مصطفى مشي من قدامهم وقدر كان قاعد بيلعب في الطبق بتاعه بعصبية زينب:طيب عن اذنكم انا كمان زينب قامت كريم:خلي بالك من نفسك زينب: حاضر زينب مشيت داليا:عجبك الكلام ال بيقوله ابنك دا كريم:قصدك جوازه من حياه داليا:اومال هيكون قصدي ايه يعني كريم:انتي شوفتيني رايح اطلب ايديها بليل الكلام دا لما ابنك ينجح ويتخرج من الجامعه نور نزلت: صباح الخير يا بابا كريم: صباح النور اقعدي علشان تاكلي نور:لا معلش يا بابا اصلي عندي قضيه مهمه اوي استلمتها امبارح ولازم اشتغل عليها لدكتوره تجميل مشهوره جدا كريم:ومين الدكتورة دي بقي نور:دكتوره حضرتك عارفها كويس اوي كريم:وانا اعرفها منين نور:مش معقول يعني حضرتك متعرفش الدكتوره مياده حسين الجبالي كريم المعلقه ال بياكل بيها وقعت من ايده وبص ل نور بصدمه وداليا اتصدمت لما سمعت اسم مياده حسين الجبالي مدحت كان سايق عربيته وشريف كان قاعد جمبه وهو سرحان مدحت بصاله:مالك على الصبح شريف مردش مدحت: شريف انت سامعني شريف بصاله:ها بتقول حاجه يا مدحت مدحت:مالك سرحان في ايه شريف:قلقان مدحت:من ايه شريف:كلام خالد ال قالهولنا عن اخو زينب دا تفتكر تقصد ايه مدحت:مش عارف بس شكل خالد مش ناوي على خير شريف: خالد في الاول كان عايز يتجوز زينب علشان فلوسها وبس لكن دلوقتي في حاجه في دماغه تانيه ومش هيرتاح غير لما ينفذها مدحت: وبعدين احنا هنسكت شريف:اكيد لا انا ااه كنت طمعان في فلوس مصطفى واهله بس تولع الفلوس لو فيها اذيه صاحبي انا لو كنت بحب الفلوس شويه ف انا بحب اصحابي اكتر مليون مرة من حبي للفلوس ومش هسمح ل حد انه يأذي مصطفى أو رحيم أو حتي انت لانكم مش اصحابي وبس يا مدحت انتو اخواتي مدحت ابتسم:عارف يا شريف من غير ما تقول بس احنا لازم نقول ل مصطفى علشان ياخد باله شريف:لا احنا نقول ل رحيم الاول بلاش مصطفى رحيم عاقل وهيقدر يفهم مصطفى براحه لكن مصطفى ممكن يتهور ويعمل حاجه في خالد مدحت:عندك حق زينب ماشيه في الجامعه سمعت صوت خالد بينده عليها زينب اتنهدت ولفيتله خالد: صباح الخير يا حبيبتي زينب: صباح النور يا خالد خالد:نمتي كويس زينب: الحمد لله انت كنت عايز تقولي حاجه صح خالد:ها ااه صح كنت عايز اتكلم معاكي في موضوع مهم اوي تعالي نقعد الاول بس زينب:ماشي زينب مشيت جمب خالد وهما ساكتين رساله اتبعتت ل زينب زينب فتحت تلفونها وقريت الرسالة _اكيد الكلام ال هو هيقولهولك مش اهم من المحاضرة ال عندك ومش اهم كمان مني زينب وقفت في مكانها خالد بصالها:في حاجه يا زينب زينب سابته وفضلت تبص حواليها وهي بتدور على الشخص ال بيبعتلها الرسايل دي وهي نفسها تلاقيه وتشوفه خالد كان واقف مش فاهم حاجه زينب خبطت في واحد كان ماشي جمب واحده وحاطط زنط الجاكيت على راسه زينب وهي مش بصاله:اسفه زينب كملت مشي الشخص دا بصاله من بعيد _في حاجه يا حبيبي رجع بص للبنت ال واقفه جمبه:لا يا حبيبتي مفيش حاجه روحي بقي على محاضرتك علشان متتاخريش _حاضر سلام : سلام يا حبيبتي الجزء 18: الفصل الثامن عشر بسم الله الرحمن الرحيم كريم قام بسرعه وقف قدام نور :انتي قولتي مين نور:زي ما سمعت يا بابا مياده حسين الجبالي مطلعتش ميته زي ما احنا كنا فاكرين طلعت عايشه امبارح في دكتور جالي المكتب وطلب مني اني امسك قضية دكتوره زميلته وقالي اني اعرفها من زمان وانها خايفه تقابلني ولما سألته هي مين قالي على اسمها كريم:يعني ا انت وافقتي تمسكي القضية بتاعتها وهتقابليها دلوقتي نور: ايوه يا بابا هقابلها انهارده هقابل الدكتورة مياده حسين الجبالي ال همسك القضية بتاعتها واساعدها انها تكسبها مش هقابل امي مياده لان امي ماتت من ٢٥ سنه ومفيش ميت بيصحي تاني كريم:نور حبيبتي أن تلفون نور رن ونور مسكته وردت نور:الو يا سليم لا انا جايه دلوقتي بصيت ل كريم:نتكلم بليل يا بابا سلام كريم كان هيكلمها بس هي سابته ومشيت:ايوه يا سلام جهزلي ورق القضيه وانا جايه نور خرجت وكريم فضل باصص عليها داليا قامت وقفت بعصبية:مالك فرحت كده ليه اول ما سمعت اسم ال اسمها مياده دي انت نسيت ال هي عمالته فيك زمان ولا ايه كريم بصالها:لا يا داليا منستش ال هي عمالته فيا ولا نسيت ال انا كمان عمالته فيها كريم سابها وطلع على اوضته داليا مفهمتش هو يقصد ايه وفضلت واقفه مكانها قدر قام من على السفره وطلع على اوضه رحيم وفتح الباب ودخل رحيم كان قاعد قدام اللاب توب بتاعه بيلعب عليه بص على قدر وبعدين رجع بص للاب توب تاني رحيم وهو باصص للاب توب:مالك مدايق كده ليه قدر:ال اسمه مصطفى دا قال ايه هينزل جامعته ويذاكر كويس علشان بابا يوافق انه يروح يتقدم ل حياه رحيم:وفيها ايه هو انت كنت بتحبها علشان تتعصب كده قدر:وليه لا رحيم حط اللاب توب جمبه واتعدل في قاعدته رحيم:في ايه يا قدر انت هتكدب الكدبه وأصدقها ولا ايه انا وانت عارفين انك عملت الفيلم دا كله علشان تبعد مصطفى عن حياه وتخليها تحبك انت قدر قعد قدامه بعصبية:اديك قولت اهو عايزين نبعد مصطفى عن حياه لكن مصطفى بيعمل كل جهده علشان يقرب من حياه كل ال احنا بنعمله بيروح على الارض يا رحيم رحيم: متخافش كلها يومين وهنخلص منه للابد قدر:وافرض حد عرف هنعمل ايه ساعتها رحيم قام وقف واداله ضهره وحط ايده في جيبه:مش هنعمل حاجه ابوك وامك عرفوا! عادي هيزعل مننا شويه هيسحبوا العربيات والفلوس مننا شهر اتنين تلاته وفي الاخر هيسامحونا اكيد ابوك مش هيدخلنا السجن ب ايده علشان قتالنا واحد مش ابنه اصلا قدر:بس انا خايف يا رحيم ابوك وامك طول عمرهم بيحبوا مصطفى وبيخافوا عليه لو حصاله حاجه رحيم:بقولك ايه يا قدر انت وافقت تبقي معايا من الاول متجيش دلوقتي وتسبني لوحدي قدر:انا قررت اني ابقي معاك في الاول ااه بس مكنتش فاكر انها هتوصل للقتل يا رحيم رحيم:واديك عرفت وادبست معايا قدر:احنا لسه فيها يا رحيم ونقدر نعمل اي حاجه تانيه تبعده عننا رحيم:بقولك ايه يا قدر انا استحملت اهتمام ابوك وامك الزايد ل ال اسمه مصطفى دا وحب اخواتك ليه طول المده الفاتت دي وكنت ساكت من ساعه ما خالتك ماتت وابوك وامك اتبنوا مصطفى دا وهما مديانله كل اهتمامهم ونسينا احنا كأن هو ابنهم واحنا مش ولادهم دا حتي اخواتك بيحبوه اكتر ما بيحبونا احنا لكن انا مش هسمح ل ابوك انه يكتبله اسهم اكتر مننا في الشركه و لحد هنا وكفاية انا مش هلعب الباب اتفتح بسرعه وداليا دخلت بصوا عليها بخوف وقلق زينب اتبعتلها رساله فتحت تلفونها بسرعه وقرات الرسالة _بتدوري عليا وانتي متعرفيش انا مين؟! طيب هتعرفيني ازاي بذكائك _طيب خليني اشوفك _انا قولتلك هتشوفيني امتي بالظبط لما تبدأ تحبيني _وانا هحب شخص معرفهوش ولا عمري شوفته ازاي _مش بمزاجك قلبك هيحبني وساعتها انا هعرف وهتلاقيني بطلب اني اقابلك قبل كده مش هتقدري تشوفيني ولا تعرفيني زينب لاقيت حد بيطبطب على كتفها زينب قفلت التلفون بسرعه وحطيته في شنطتها وبصيت ل خالد خالد: زينب انتي كويسه زينب هزيت راسها ب ااه خالد:طيب يلا علشان المحاضرة هتبدا زينب:يلا خالد وزينب دخلوا ال قاعه ال فيها المحاضره والدكتور مكانش لسه دخل خالد بص على زينب:زينب انا كنت عايز اتكلم معاكي في موضوع مهم زينب: موضوع ايه دا يا خالد ال عايز تتكلم معايا فيه من امبارح خالد: موضوع مصطفى زينب: مصطفى! انت عرفت مين ال كان بيحاول يقتل مصطفى خالد هز راسه ب ااه وفضل باصصلها زينب:مين خالد:زينب انا قبل ما اقولك اي حاجه انتي لازم تعرفي اني حبيتك بجد وعلشان كده هقولك كل حاجه زينب: متقول يا خالد قلقتني خالد:ال كان عايز يقتل مصطفى هو ر قطع كلامه دخول الدكتور ادهم: صباح الخير يا جماعه خالد اتنهد بعصبية وبص قدامه زينب بصيت ل خالد شويه وبعدين رجعت بصيت قدامها ادهم بدا المحاضرة وزينب طول الوقت مش مركزه معاه وكانت عينيها طول الوقت على الموبايل بتاعها حياه خرجت من الاوضه ولاقيت فاطيمه وكامل قاعدين مستنينها والفطار قدامهم حياه وهي بتسحب كرسي علشان تقعد عليه: صباح الخير فاطيمه: صباح النور يا حبيبتي نمتي كويس امبارح حياه:ااه يا مرات عمي نمت كويس اوي فاطيمه:طيب يلا كلي علشان تروح جامعتك حياه: حاضر حياه بدات تاكل وبعد شويه خلصت اكل وكانت قايمه حياه:يلا بقي عايزين حاجه فاطيمه قامت:استني يا حياه انا عايزاكي حياه:نعم يا مرات عمي فاطيمه:خليكي عندك ثواني فاطيمه دخلت اوضتها وحياه بصيت على كامل وهي مش فاهمه حاجه كامل غمزلها وكمل اكل فاطيمه خرجت من اوضتها ووقفت قدام حياه فاطيمه:امسكي يا حياه خلي الفلوس دي معاكي حياه:شكرا يا مرات عمي انا معايا والله فاطيمه:انا عارفه انك معاكي وان كريم بيه كان بيديكي فلوس بس خلي دول معاكي علشان خاطري حياه:يا مرات عمي بس فاطيمه طبطب على كتفها: علشان خاطري يا حياه خليهم معاكي حياه اتنهدت: ماشي يا مرات عمي شكرا فاطيمه:العفو يا بنتي يلا بقي على جامعتك حياه: حاضر حياه اخدت حاجتها: سلام عليكم كامل وفاطيمه:وعليكم السلام حياه خرجت من البيت وبعدت شويه وسمعت صوت حد بيتكلم محمود:علي فكره انتي ال يمشي وراكي يخسر حياه بصيت ناحيه الصوت ال بيتكلم وضحكت حياه:ليه بقي ايه ال حصلك محمود عطس حياه ضحكت:خلاص فهمت محمود:شوفتي لما لعبت معاكي زي العيال الصغيرة تحت المطر حصالي ايه حياه:انا مش فاهمه ايه ال مدايقك كده انت مش لعبت واتبسطت شويه خلاص بقي محمود عطس تاني محمود:طبعا لازم تقولي كده هو انتي حاسه بحاجه مانتي زي الفل اهو ومحصلكيش حاجه حياه:ااه انت بتحسدني يعني محمود:بالظبط كده رايحه على فين على الصبح كده حياه:الجامعه وانت محمود:كنت رايح ل كامل نتمشي شويه بدل قاعده البيت دي بس لو حابه اني اوصلك انا معنديش مانع خالص على فكره سمعوا صوت حد بيزعق كامل:حياااه حياه ومحمود اتخضوا و وقفوا مكانهم ومتحركوش واقفه قدام المكتب بتاعها ماسكه اوكره الباب وكانت هتفتح نده عليها بصوت عالي سليم:نور نور بصاتله:في حاجه يا سليم سليم:اصل دكتوره مياده وصلت ف انا قولت اقولك قبل ما تدخلي نور بصيت ل الباب وقلبها بدأ يدق جامد سليم:نور انتي واثقه من ال انتي هتعمليه دا نور:انا بشوف شغلي يا سليم وبس ايه ال هيخليني مش واثقه من اني اعمل شغلي نور اتنهدت وفتحت الباب بسرعه مياده قامت بسرعه وبصيت ل نور رايكم الجزء 19: الفصل التاسع عشر بسم الله الرحمن الرحيم رحيم وقدر فضلوا باصين ل داليا وساكتين داليا ب استغراب:مالكم ساكتوا ليه اول ما شوفتوني وبعدين هو ايه دا ال مش هتسكت عليه يا رحيم رحيم:ها لا مفيش حاجه يا ماما اصل داليا:اصل ايه رحيم:احنا كنا بنتكلم في موضوع مصطفى وانا كنت بقول ل قدر اني لا يمكن اسمح ان مصطفى يتجوز ال اسمها حياه دي داليا: والله عندك حق يا حبيبي انا مش عارفه ايه ال عاجب اخوكم في الخدامه ال اسمها حياه دي دا شكله اتجنن على الاخر قدر قرب منها: متقلقيش يا ماما الجوازه دي مش هتم مهما مصطفى عمل داليا:بس انا خايفه اخوكم يزعل لو احنا رفضنا ومرحناش نطلب ايد حياه رحيم اتنهد:ماما متقلقيش انا وقدر هنحل المشكلة دي داليا: ماشي يا حبيبي قدر:طيب انا هروح الشركه بقي عايزه حاجه يا ماما داليا:لا يا حبيبي ربنا معاك قدر سابهم ومشي داليا بصيت ل رحيم:انت معندكش محاضرات يا حبيبي رحيم:لا يا ماما معنديش داليا:طيب ارتاح انت بقي رحيم ابتسم:ماشي داليا سابته وخرجت من الاوضه وقفلت الباب رحيم اتكلم بعصبية:خايفه عليه اوي ليزعل لكن تزعلي علينا احنا وعلى زعلنا ازاي هو احنا كنا ولادك اصلا علشان تخافي على زعلنا رحيم قعد على السرير بعصبية محمود وحياه فضلوا واقفين ومتحركوش من مكانهم كامل قرب منهم ومسك حياه من ايديها جامد محمود: صباح الخير يا كامل انا ك كنت جايلك كامل بصاله وهو متعصب وبعدين بص ل حياه كامل بعصبية:انتي مش قولتي انك رايحه الجامعه حياه:مانا كنت رايحه يا كامل بس قابلته وانا ماشيه و كامل قاطعها بعصبية:و ايه ايه ال يخليكي تمشي مع واحد متعرفهوش بص ل محمود:وانت يا بشمهندس يا محترم مش المفروض أن دي اخت صاحبك وانك تحافظ عليها مش تخلي الناس يتكلموا عليها محمود:يا كامل انا مكانش قصدي حاجه انا قولت اوصلها كامل بص ل حياه:حسابي معاكي بعدين انتي نسيتي تلفونك امسكي حياه اخدت التلفون منه وهي باصه في الارض كامل:امشي حياه مشيت وكامل فضل واقف لحد ما حياه مشيت من قدامهم خالص كامل رجع بص ل محمود بعتاب محمود كان هيتكلم بس كامل سابه ومشي محمود:يا كامل محمود فضل باصص على كامل ال مشي وبعدين بص ناحيه حياه وبدا يكلم نفسه محمود:شكلي هوقع نفسي في مشكله كبيره محمود اتنهد ومشي الناحية ال حياه مشيت فيها عند نور فتحت المكتب ودخلت ومياده اول ما شافتها قامت وقفت سليم دخل وراح وقف جمب مياده سليم: دكتوره مياده يا نور ودي الاستاذه نور المنشاوي يا دكتوره مياده بصيت ل نور وابتسمت نور:اهلا وسهلا يا دكتوره مياده قربت وكانت هتحضن نور نور بعدت عنها وراحت قعدت على مكتبها مياده بصيت في الارض بحزن سليم:اتفضلي يا دكتوره مياده اقعدي مياده قعدت قدام نور وفضلت باصه عليها وسليم فضل واقف سليم:طيب انا هطلع برا اعمل مكلمه وارجعلكم تاني سليم خرج نور وهي باصه للورق ال قدامها:خير يا دكتوره دكتور احمد امبارح قالي ان حضرتك عايزاني امسكلك القضية بتاعتك بس مقاليش اي تفاصيل عن القضية مياده: وحشتيني اوي يا نور وحشتيني انتي واختك زينب اوي نور:ااه نور سابت الورق ال في ايديها وبصيت على مياده نور:بصي يا دكتوره حضرتك جايلي هنا علشان شغل وبس ف لو حضرتك مش جايه علشان القضية بتاعتك دي وجايه علشان حاجه تانيه ف انا اسفه مش هقدر اساعدك مياده:يا نور يا بنتي انا نور قاطعتها:انا مش بنتك انا المحامية بتاعتك وبس لان انا امي ماتت من ٢٥ سنه ويا ريت حضرتك تقوليلي مشكله حضرتك ايه وبلاش تضيعي وقتي لاني ورايا شغل كتير مياده كانت هتتكلم بس شافت كريم واقف على الباب مياده فضلت باصه عليه نور بصيت الناحية ال مياده باصه عليها وشافت كريم نور:بابا ؟! مياده قامت بسرعه واخدت شنطتها:طيب انا هستاذن وهبقي اجيلك بعدين مياده قامت ومشيت لحد ما وصلت ل كريم وكانت هتعدي من جمبه بس كريم مسك ايديها مياده وكريم فضلوا باصين لبعض وساكتين نور بصيت عليهم وقامت من مكانها مياده حاولت تسحب ايديها من ايد كريم بس كريم كان ماسك ايديها جامد نور:كنت هستغرب والله لو مكنتش جيت كريم ومياده بصوا لنور وهما مش فاهمين حاجه نور:ازاي مكنتش هتيجي وتشوف حبيبتك بعد كل المده دي نور قربت منهم وربعت ايديها:بس يا ريت حبكم لبعض دا ميكونش هنا لان دا مكان شغلي كريم:نور انتي مش فاهمه حاجه خليني اقعد واحكيلك نور:مش فاهمه ايه مش فاهمه انها خانتك زمان وانت جاي دلوقتي علشان ترجعها ليك بعد ما بعدت عنك وسابت بناتها ال ملهومش غيرها ٢٥ سنه انا مش عايزه افهم حاجه لاني ال انا فاهماه حلو عليا علشان انا لو فهمت حاجه تانيه يمكن اكرهك انت كمان مياده:يا نور يا بنتي داليا هي السبب في كل ال حصل دا نور:ماما داليا!! وماما داليا ذنبها ايه في انك تسيبي عيالك وتمشي من غير ما تسألي عنهم علي فكره يمكن تكون هي أحسن منك مليون مرة على الأقل هي ربتني انا واختي في الوقت ال انتي سابتينا فيه ومشيتي بلاش تشيلي الناس غلطاتكم وارجوكي تبعدي عني وعن اختي لاننا خلاص اتعودنا على غيابك واعتبرناكي موتي بصيت ل كريم:انا هسيبلكم المكتب تتكلموا فيه براحتكم يمكن يكون عندكم كلام عايزين تقولوه لبعض انتو اكيد وحشتوا بعض نور فضلت باصه عليهم شويه وبعدين خرجت من المكتب كريم بص عليها وبعدين رجع بص ل مياده نور خرجت برا المكتب وشافت سليم واقف بعيد وماسك تلفونه بيلعب فيه سليم اول ما شافها جرا عليها سليم:نور انتي كويسه نور بصاتله وهي بتعيط وهزيت راسها ب لا نور:لا يا سليم انا مش كويسه انا تعبانه اوي كنت مصدقت انساها وافتكرت انها ماتت ايه ال يرجعها دلوقتي انا مش هقدر استحمل وجودها في حياتي تاني سليم مسك ايديها وحضنها:طيب اهدي متخافيش انا معاكي نور بعياط: متسبنيش يا سليم انا بحبك يا سليم بلاش تسبني انت كمان سليم بعدها عنه بسرعه:بتحبيني؟! نور هزيت راسها ب ااه : أيوه يا سليم بحبك بحبك من اول لحظه شوفتك فيها سليم: بتحبيني انا يا نور وانتي تحبي واحد محكوم عليه بالموت ليه نور بصاتله وهي مش فاهمه حاجه ومصدومه الساعه ٣ حياه خرجت من الجامعه لاقيت محمود واقف قدامها وماسك التلفون بيلعب عليه حياه بصدمه:انت محمود بصالها وابتسم حياه بصيت قدامها شافت كامل جاي من بعيد حياه:يلهووي كامل جاي حور كانت قاعده في بيتها وماسكه التلفون في ايديها والايد التانيه ماسكه مج نسكافيه الباب خبط حور ب استغراب:ودا مين ال هيجيلي دلوقتي دا حور سابت المج على الترابيزه ال قدامها ورميت التلفون على الكنبه وقامت علشان تفتح حور اول ما فتحت لاقيت قدر واقف قدامها وفي ايده بوكيه ورد وبيضحك حور وهي بتربع ايديها:افندم رايكم الجزء 20: الفصل العشرون بسم الله الرحمن الرحيم قدر:طيب قوليلي اتفضل ونتكلم جوا طيب حور:اعتقد مفيش كلام بينا بعد ال انت قولته امبارح قدر:طيب ندخل ونتكلم وبعد كده ابقي اعملي ال انتي عايزاه حور:وماله اتفضل قدر مد ايده بالورد ل حور حور اخدت منه الورد وراحت حطته على السفره قدر دخل وقفل الباب حور:اتفضل قدر قعد وحور فضلت واقفه قدامه حور:تحب تشرب ايه قدر بصاله: شكرا مش عايز اشرب حاجه ممكن تقعدي علشان نعرف نتكلم حور قعدت قدامه وحطيت رجل على رجل:خير قدر:حور انا عارف اني كنت قليل الذوق اوي معاكي وان كلامي دايقك اوي بس غصب عني انتي متعرفيش انا كنت بخطط للمشروع دا بقالي قد ايه ولما المشروع اترفض انا زعلت جدا وانتي ساعتها طلعتي قدامي وانا كنت مخنوق ساعتها ومش عارف انا بقول ايه انا اسف بجد يا حور ارجوكي تسامحيني انا بحبك بجد ومش هقدر ابعد عنك حور:وانا اسامحك ليه هو انا خطيبتك علشان ازعل منك ولا اعاتبك تالا خطيبتك هي الوحيدة ال ليها حق في كده وبس لكن انا لا قدر:حور انا بجد اسف انا من ساعه ما اتكلمنا انا وانتي امبارح وزعلتك بكلامي وانا مش عارف انام وزعلان من نفسي جدا وجاتلك علطول علشان اعتذرلك علشان خاطري يا حور سامحيني حور:وايه ال يثبتلي انك مش هتعمل ال انت عمالته دا تاني قدر:مستعد اعمل اي حاجه علشان خاطرك انتي لو عايزاني اسيب تالا انا مستعد اهم حاجه عندي انك تسامحيني حور رجعت بضهرها وهي لسه حاطه رجل على رجل: ماشي يا قدر هسامحك بس بشرط قدر ابتسم وطلع من جيبه عقد الماظ وقرب منها ووقف وراها ولبسها العقد قدر:انا تحت امرك في اي حاجه تطلبيها حور قامت من على الكرسي ومسكت العقد وبصيت عليه حور:عقد الماظ؟! حلو بس انا عايزه حاجه تانيه منك قدر:اطلبي وانا انفذ حور:انت بتقول انك مستعد تعمل اي حاجه علشان اسامحك صح قدر:طبعا حور:وانا بقي عايزه اضمن انك فعلا بتحبني قدر:قوليلي انتي عايزه تضمني دا ازاي وانا اعملهولك حالا حور:تتجوزني قدر بصدمه:اتجوزك؟! حور:ااه تتجوزني مش انت بتقول انك بتحبني ومستعد تعمل اي حاجه علشاني اثبتلي دا قدر:ايوه يا حبيبتي بس انا حور:بس ايه قربت منه:دا شرطي الوحيد اني اسامحك يا قدر قولت ايه موافق ولا لا قدر بصالها وفضل ساكت حور:سكت يعني قدر: ماشي يا حور انا موافق بس اهلي مينفعش يعرفوا لازم نتجوز في السر حور: في السر؟! انت مش لسه كنت بتقولي انك مستعد تسيب تالا علشاني قدر:ولسه عند كلامي بس المشكلة مش في كده المشكله في ابويا ممكن يرفض جوازنا حور:ماشي بس كده هيبقي في كلام تاني قدر:كلام ايه حور:تكتبلي مؤخر ٥ مليون جنيه قدر: ايوه يا حور بس دا مبلغ كبير اوي حور قربت منه ولفيت ايديها حوالين رقبته حور:هيغلي عليا بردو يا حبيبي وبعدين ما الشغل ال بينا هيكسبك اكتر من كده بكتير قولت ايه بقي قدر ابتسم: موافق يا حبيبتي حور ضحكت وحضنته وقدر حضنها حور بعدت عنه ومسكت ايده حور:يلا بقي روح شغلك وبليل هات المأذون والشهود وتعالي وانا هستناك قدر:الساعه ٨ بالدقيقة هكون عندك قدر باس ايديها وسابها ومشي قدر فتح الباب وخرج وقفل وراه حور فضلت باصه عليه وهي مبتسمه لحد ما خرج وقفل الباب وراه الابتسامه ال علي وشها بدات تختفي تدريجيا حور قربت من الورد وبدات تلعب بيه وبدات تتكلم حور بصوت عالي:اظن سمعتي بنفسك وصدقتي انه بيكدب علينا احنا الاتنين تالا نزلت على السلم ووشها متغرق دموع تالا نزلت وقفت قدام حور تالا:عمري ما كنت اتخيل انه يكون بيكدب عليا حور: علشان غبيه عرف يضحك عليكي امبارح ويخليكي تثقي فيه تاني انا كنت عارفه انه هو هيجي لحد عندي وهيعمل كده لان ال زي قدر يعمل اي حاجه علشان ميخسرش شغله علشان كده اتصلت بيكي وقولتلك تيجي علشان تسمعي كل حاجه بنفسك تالا مسحت وشها وبصيت ل حور تالا: وبعدين هنعمل ايه دلوقتي حور:يعني انتي هتساعديني علشان نتقم منه على ال عمله فينا تالا:انا مستعده اعمل اي حاجه علشان ارجع حقي منه حور:يبقي تروحي لحد عنده دلوقتي في الشركه وتعملي ال هقولك عليه بالظبط محمود بص وراه لاقي كامل باصص في تلفونه وبيقرب منهم محمود جرا بسرعه واستخبي ورا عربيه حياه مشيت براحه وقربت من كامل حياه:ايه دا كامل انت بتعمل ايه هنا كامل بصالها وقفل تلفونه كامل:خلصتي محاضرتك حياه:ااه ااه خلصت محاضرتي كامل:امشي قدامي حياه فضلت تبص حواليها حياه: ها حاضر حاضر كامل:مالك مش علي بعضك كده في ايه حياه:مش علي بعضي ازاي يعني من كويسه اهو فيا ايه يعني كامل:طيب امشي قدامي حياه: حاضر حياه مشيت وكامل مشي جمبها بعدوا شويه محمود طلع من ورا العربية ال كان واقف وراها محمود:ايه ال انا بعمله دا انا شكلي اتجننت على الاخر انا علشان شوفتها يوم وخرجت معها هفضل اروح وراها في كل حته هي ااه حلوه وكل حاجه بس مينفعش ال انا بعمله دا انا مش هينفع اخسر صاحبي علشانها خالص اكيد انا محبتهاش يعني وحتي لو حبيتها مش هينفع اخسر صاحبي علشانها حياه ماشيه جمب كامل ال كان ساكت ومش بيبصالها اصلا حياه وقفت مرة واحده كامل بصالها:وقفتي ليه حياه: هتفضل مبتتكلمش كده كتير كامل: امشي يا حياه لينا بيت نتكلم فيه حياه:لا يا كامل مش همشي وانت لازم تسمعني انا ااه غلطت لما مشيت مع صاحبك بس احنا مرتكبناش جريمه يعني كامل:انتي مش شايفه انك لما تمشي مع واحد غريب في الشارع أن دا مش غلط حياه:لا غلط وانا عارفه انه غلط واعترفت ب دا بس اعتذرت وبعدين انت عارفني كويس وعارف تربيتي واني مستحيل اعمل حاجه غلط كامل:انا عارف كويس و واثق من كده بس الناس متعرفش دا حياه:وهو الناس مالهم يا كامل مهو الناس شايفينا دلوقتي اهو هيعرفوا منين انك ابن عمي واخويا في الرضاعه الناس طول عمرها بتتكلم يا كامل ولو انت فضلت تسمع ليهم وتتاثر بكلمهم هتعيش حياتك كلها خايف من الناس ومن كلامهم علي العموم انا اسفه يا كامل بلاش تزعل مني ولا من صاحبك هو بس كان خايف عليا اني امشي لوحدي وكان عايز يوصلني كامل بصالها وفضل ساكت حياه:خلاص بقي يا كامل انا اسفه متزعلش بقي كامل ابتسم:خلاص مش زعلان حياه ضحكت كامل:يلا علشان اروحك وهعمل كام مشوار كده وهعدي عليكي اخرجك بليل حياه بفرحه:بجد كامل:بجد حياه:طيب يلا حياه كامل مشيوا وكامل روح حياه على البيت حياه فتحت باب البيت ودخلت حياه:مرات عمي انا جيت حياه دورت على فاطيمه في المطبخ واوضتها وملاقتهاش حياه:راحت فين حياه دخلت اوضتها لاقيت فاطيمه قاعده على السرير ماسكه الجواب ال اداته ل حياه وساكته فاطيمه بصيت ل حياه بعتاب وعيونها كلها دموع وفضلت ساكته حياه بصاتلها وبعدين بصيت في الارض كريم بص ل مياده:ممكن اتكلم معاكي شويه مياده:مفيش كلام بينا يا كريم بيه كل ال بينا انتهي من ٢٥ سنه كريم: مياده علشان خاطري اسمعيني انا عندي كلام كتير عايز اقولهولك اسمعيني علشان خاطري مياده:معتقدش ان في حاجه ممكن تقولها ترجع كل ال بينا وترجعلي بناتي ال كرهوني بسببك وبسبب مراتك كل ال بينا انتهي يوم ما شكيت فيا وطلقتني يا كريم كريم:اسمعني الاول يا مياده وبعدين اعملي ال انتي عايزاه مياده:مش قادره اسمعك ولا اقعد معاك في مكان واحد كريم:انا عرفت كل حاجه يا مياده مياده:والله وانت بقي مستني مني ايه بعد ما انت عرفت الحقيقة ارجعلك؟! طيب كنت طلق مراتك ال كانت السبب في كل دا وبعد كده ابقي تعالي كلمني كريم فضل باصص عليها وساكت مياده:انت لو عايزني اسامحك بجد يا كريم على شكك فيا وانك ضيعت ٢٥ سنه من عمرنا. ضيعت حبنا ب ايدك حاول ترجعلي بناتي وانا ساعتها هحاول اسامحك مياده سابته ومشيت نور بصيت على سليم بصدمه:قصدك ايه بالكلام دا يا سليم سليم تلفونه رن طلع التلفون و رد عليه سليم:الو طيب انا جاي حالا سليم قفل التلفون نور:رد عليا يا سليم سليم:هبعتلك لوكيشن مكان وهستناكي الساعه ٨ بليل وانا هقولك كل حاجه سليم سابها وهي مش فاهمه حاجه نور فضلت باصه عليه شويه وبعدين رجعت بصيت على المكتب تاني ومشيت بسرعه نور ركبت عربيتها ورجعت على البيت قدر كان قاعد على مكتبه مرجع راسه لورا وماسك القلم بيلعب بيه قدر:بقي عايزاني اتجوزك يا حور وماله اتجوزك واهو بالمرة هكسب من وراكي اكتر ميت مرة من ال كنت هكسبه وانتي حبيبتي وبس مش مراتي الباب اتفتح وتالا دخلت قدر قام بسرعه وقرب من تالا قدر: حبيبتي اهلا وسهلا اتفضلي يا حبيبتي اقعدي تالا وهي مدايقه:ازيك يا قدر قدر: الحمد لله يا حبيبتي بس انتي شكلك مش كويس في حاجه تالا:بقولك ايه يا قدر انا قعدت طول الليل افكر في علاقتنا دي واكتشفت اننا لازم نتجوز احنا مفيش حاجه تمنع اننا نتجوز وانا بصراحه مبقتش ضامنك وخايفه انك تبعد عني في اي لحظه ف انت لازم انهارده تجيب اهلك وتيجوا تتفقوا مع بابا علي معاد الفرح في اقرب وقت ولو انت مجاتش انهارده يا قدر هعرف انك مش عايزني في حياتك تاني تالا سابته وخرجت من المكتب قدر:يا حبيبتي ا قدر كان واقف مصدوم ومش عارف يعمل ايه قدر:اروح انا واهلي انهارده؟! هعمل ايه في المصيبه دي بس يا ربي

حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
6/17/2025, 8:00:39 PM

._*ࢪوايـه عشق الاسياد🍒⸙♡»))*_ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ *تمت مشارڪتها من قنوات ميجو*🐥🖤‘‘ *`‏‏تابع قناة حكايه و رواية`📚🩶* https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G *`‏‏تابع قناة مٰقـهـٰى الــرٍوآيٰـات`☕🤎* https://whatsapp.com/channel/0029VaeOIp8ADTOF6I5O1G2y *`‏تابع قناة حڪاية و ࢪوآيـة②`📚💙* https://whatsapp.com/channel/0029VaqVr5g6GcGBmMo0VT1x *`‏‏تابع قناة ʂƚιƈƙҽɾ || 𝑀𝒾𝑔𝑜𝑜`💝’’* https://whatsapp.com/channel/0029VarFafkBvvsgJ0is992z *`تابع قناه (دحـيح الأفلام)`💗🥥* https://youtube.com/channel/UCD4yRjTfvn9DE1kK9aXytWQ?si=XMDcGut0lTmKHv9a الجزء 13: الفصل الثالث عشر بسم الله الرحمن الرحيم فاطميه فتحت الباب ل كامل كامل: سلام عليكم يا امي فاطيمه:وعليكم السلام يا ابني طمني عملت ايه كامل:ولا حاجه اخدوا مني ال c.v وقالولي هنبقي نكلمك فاطميه:خير أن شاء الله يا حبيبي كامل:هي حياه نامت ولا ايه فاطيمه:لا حياه صاحيه وقاعدة في البلكونه ادخلها يا كامل علشان عايزاك في موضوع مهم كامل: موضوع ايه دا يا امي فاطيمه:حياه هتحكيلك انا هدخل احضرلكم الغدا عقبال متخصلوا كلامكم فاطيمه سابت كامل ودخلت المطبخ كامل قرب من البلكونه ودخل لحياه لاقي حياه قاعده على الكرسي وباصه قدامها وساكته كامل سند على الحيطه وحط ايده في جيبه كامل:امي قالتلي انك عايزاني حياه لفيت وشها ليه وفضلت بصاله وساكته كامل:في ايه يا حياه مالك وايه ال في ايدك دا حياه بصيت ل الجواب وقامت وقفت حياه:مفيش يا كامل اصل اصل اصلي كان بقالي مده مبروحش الجامعه ف الجامعه بعاتتلي على الفيلا جواب انذار انهم هيرفضوني لو غيبت تاني كامل:والجواب دا جالك هنا ازاي حياه:ها ااه اصل نور جاتلي هنا الصبح وجابتهولي كامل:كده بردو يا حياه انتي عايزه تضيعي اخر سنه ليكي غيابك دا مكانش ليه داعي يا حبيبتي حياه:معلش يا كامل بقي يومين كده هرجع اروح الجامعه من تاني بس نور تجيبلي هدومي وكتبي بس وانا هرجع الجامعة تاني كامل:وانتي لسه هتستني يومين انا هروح دلوقتي واجبلك حاجتك كلها حياه:تروح فين دلوقتي يا كامل استني بكره طيب ونروح مع بعض كامل:وتضيعي عليكي يوم كمان في الجامعه والله اعلم ايه ال هيحصل لو مروحتيش بكره كامل كان هيمشي بس حياه مسكت ايده حياه:استني بس يا كامل انا في موضوع مهم لازم اكلمك فيه قبل ما تروح هناك طيب كامل:لما اجي يا حبيبتي نبقي نتكلم في كل ال انتي عايزاه كامل مشي من قدامها وحياه راحت وراه وفضلت تكلمه بس هو مكانش بيرد فاطيمه خرجت من المطبخ وشافت كامل ماشي بسرعه فاطيمه وهي بتحط الاكل على السفره: على فين يا كامل كامل:مشوار صغير يا امي اكلوا انتو انا هتاخر شويه حياه:يا كامل استني شويه بس اسمعني وبعد كامل خرج وقفل الباب وراه فاطيمه:في ايه يا حياه حياه اتنهدت: في أن الحاجة الوحيده ال كامل مش هيبطلها ويكبر على انه يعملها العند ربنا يستر فاطيمه:يستر على ايه انا مش فاهمه حاجه حياه:ابنك راح يجيب حاجتي من الفيلا علشان ارجع الجامعة تاني من بكره يا مرات عمي فاطيمه:طيب ما كويس يا حياه ايه ال مزعلك في كده حياه:ال مزعلني اني معرفش رد فعل داليا لما تعرف أن ابنها عايز يتجوزني ولما تلاقي كامل قدامها الله اعلم بقي هتعمل ايه فاطيمه:يا حياه خضتيني هتكون هتعمل ايه يعني وبعدين هو مش مصطفي دا ابنها وهي ممكن تعمل اي حاجه علشانه اكيد هتوافق وهتحاول تحبك متخافيش بقي يلا علشان ناكل بقي فاطيمه قعدت على السفره حياه بصاتلها واتنهدت وراحت قعدت قدامها كريم:حياه!! انت عايز تتجوز حياه مصطفى:وفيها ايه يعني يا بابا هي حياه دي مش بني ادمه زيها زينا ولا علشان مش من نفس مستوانا كريم:بس انا مقولتش كده انا اقصد انك انت ال مش مناسب ل حياه أنا مش مستعد اجوز حياه ال ابوها سايبها امانه عندي لواحد صايع زيك ولا ناجح في دراسته ولا ناجح في حياته كلها اصلا داليا:يا سلام يعني لو كان مصطفى مهتم بدراسته كنت هتسيبه يتجوز الخدامه ال اسمها حياه دي كريم:مليون مرة اقولك حياه مش خدامه حياه زيها زي نور وزينب وانا مسمحلكيش انك تتكلم عنها كده داليا:وانا كمان مسمحش انها تكون مرات ابني في يوم من الايام كريم:انا اصلا موافقتش علشان انتي تقبلي مصطفى:ممكن تبطلوا خناق وتسمعوني شويه انا بحب حياه وهتجوزها يعني هتجوزها سواء قبلتوا او رفضتوا دي حياتي انا وانا الوحيد ال اقرر اعيشها ازاي مش انتو انا روحت وكلمت حياه ووعدتها اني هروحلهم وانتو معايا ف ياريت يا بابا حضرتك تتصل ب ابن عمها وتحدد معاه يوم علشان نروح نطلب ايديها لاني هتجوزها يعني هتجوزها مصطفى سابهم ومشي كريم:هي دي تربيتك ل ابنك شايفه بيتكلم معانا ازاي كريم سابها وخرج برا الفيلا داليا كانت متعصبه جدا داليا:مش هسمحلك تاخدي مني ابني يا حياه حتي لو وصلت اني اموتك نور راحت علي المكتب بتاعها وهي محنوقه سليم اول ما شافها قام وقف سليم:نور انتي ايه ال جابك دلوقتي نور :للدرجه دي مش طايق تشوف وشي سليم:ايه الهبل ال انتي بتقوليه دا يا نور وانا مش هطيق اشوف وشك ليه انا بس مستغرب انتي ايه ال جابك دلوقتي نور بصاتله بحزن:جيت اشوف شغلي ال أتأخرت عليه اصل الشغل دا الحاجة الوحيدة ال بقدر اخرج فيه حزني وزعلي سليم:حزنك؟! وايه بقي ال مزعلك يا ست نور سليم قاعد على المكتب بتاع نور ونور قعدت على الكرسي ورجعت راسها ل ورا نور:مشكله حصلت مع قدر اخويا خلتني أتأكد اننا ملناش حظ في الحب ولا انا ولا هو سليم:حب هو انتي حبيتي ولا ايه نور:مبقاتش فارقه بقي كده كده انا متحبتش يبقي ملهاش لازمه الإجابة على السؤال دا مسحت دموعها وابتسمت:قوم بقي علشان اعرف اشتغل انت هتفضل قاعدلي كده ولا ايه سليم حط ايده على وشها ورفع وشها ال كانت منزلاه في الارض سليم:نور انتي جميله اوي والف واحد يتمناكي ولو كنتي حبيتي شخص غبي مقدرش يشوف جمالك ويحبك ف انتي لازم تبعدي عنه وتنسيه وانا واثق ومتأكد أن هيجي يوم وهتحبي تاني بس ساعتها الشخص ال هتحبيه دا هو كمان هيحبك وهينسيكي ال فات نور :تفتكر سليم ابتسم:انا متأكد الباب خبط سليم قام بسرعه ونور وقفت احمد:انا اسف جدا بس انا لاقيت الباب مفتوح ف دخلت نور:لا ولا يهم حضرتك اتفضل اتفضل احمد دخل ومد ايده ل نور احمد:احمد التهامي دكتور تجميل نور مدت ايديها وسلمت عليه:اهلا ب حضرتك نور المنشاوي احمد مسك ايد نور وباسها نور سحبت ايديها بكسوف وابتسمت سليم ادايق ومد ايده ل احمد سليم: سليم حامد زميل الانسه نور احمد سلم عليه وسليم ضغط على ايده جامد سليم:اتفضل حضرتك على مكتبي اعتقد اني هفيد حضرتك اكتر من نور لان نور لسه مبتدئه نور بصاتله ب استغراب احمد:لا شكرا ل حضرتك انا جاي مخصوص للانسه نور نور:انا تحت امرك طبعا اتفضل حضرتك احمد قعد وسليم كان مدايق جدا حياه كانت قاعده بتاكل تلفونها اتبعتله رساله حياه مسكت التلفون وفتحت الرسالة:هستناكي الساعه ١٢ في الكافية ال كنتي فيه الصبح حياه ردت:تمام ماشي مش هتاخر على حضرتك حياه قفلت التلفون وحطيته جمبها فاطيمه:مين يا حياه حياه:دا واحده صاحبتي في الجامعه يا مرات عمي الباب خبط حياه:انا هروح افتح حياه قامت وفتحت وكان محمود محمود اول ما شافها فضل باصص عليها شويه وهو ساكت حياه: حضرتك عايز حاجه؟! محمود لف وشه بسرعه:انا اسف بس هو كامل هنا حياه ابتسمت:لا كامل راح مشوار وراجع بعد شويه محمود:طيب ممكن لما يجي تقوليله محمود سأل عليك حياه: حاضر محمود مشي حياه قفلت الباب وفضلت واقفه سرحانه شويه فاطميه:مين يا حياه حياه فاقت من سرحانها وراحت ل فاطيمه:دا صاحب كامل يا مرات عمي كان عايزه وانا قولتله انه مش هنا فاطيمه:وهيكون عايزه ليه بس حياه قعدت على السفره تاني وهي سرحانه زينب وقفت العربيه بتاعتها في مكان هادي ومسكت تلفونها وبعتت رساله للشخص ال بيكلمها زينب:قررت بعد شهر انها تبعت رساله ل ال بيكلمها دا كانت طول الوقت سايباه يتكلم بعد ما زهقت منه ومكانتش عارفه تخلص منه زينب كاتبتله رساله _انت مين وتعرفني منين رد عليها _انا واحد يعرفك من زمان وبيحبك اوي وعلى فكره انا قريب منك اوي وممكن تكوني بتشوفيني اغلب الوقت _انا بشوفك اغلب الوقت! فين وازاي _عارف انك في يوم هتوصليلي وهتعرفي انا مين زي ما انتي بقيتي متعوده عليا زي ما قولتلك قبل كده انك هتتعودي عليا وحصل هيحصل وهتعرفي في يوم انا مين وفي اليوم ال هتعرفي فيها انا مين هتكوني حبتيني مش اتعودتي على وجودي وبس زينب كانت عماله تفكر هي تعرفه منين بس مكانتش قادره تعرف في بيت تالا تالا قاعده وحاطه رجل على رجل وحور قاعده قدامها تالا:انا لحد دلوقتي مش فاهمه حضرتك عايزه مني ايه حضرتك عماله تقولي كلام انا مش فاهمه معناه ومش عارفه حضرتك عايزه ايه حور وهي بتحط رجل على رجل:ايه ال مش مفهوم في كلامي بقول ل حضرتك خطيبك بيلعب بيكي وبيخونك وخاطبك بس علشان الشغل ال بينه وبين اهلك ولما الشغل دا يخلص هيسيبك تالا:انا مش فاهمه حضرتك بتقولي الكلام دا ليه وايه دليلك على كده حور:دليلي اني ضحيه ل قدر زي زيك وانه كان بيلعب بيا انا كمان تالا اتنهدت:لحد دلوقتي حضرتك مقولتليش ايه المطلوب مني يا ريت حضرتك تقولي ال عندك لاني مش فاضيه و ورايا شغل حور: ماشي انا هقولك انا جايلك ليه انا جايلك انهارده علشان انا وانتي نحط ايدينا في ايد بعض وندمر حياه قدر قبل ما هو يدمر حياتنا احنا الاتنين ولو انتي وافقتي انا مرتبه انا هعمل ايه علشان ادمر حياته كلها هو وحبيبه القلب بتاعته الباب خبط تالا عليت صوتها:هانيا افتحي الباب هانيا راحت فتحت هانيا:قدر بيه رايكم الجزء 14: الفصل الرابع عشر بسم الله الرحمن الرحيم حور قامت بسرعه: قدر! تالا قامت وقفت:في ايه اهدي شويه بالراحه حور بصوت واطي:اهدي ازاي انتي مش سامعه بتقولك قدر جاه اعمل ايه انا دلوقتي دا لو شافني هتبقي مصيبه تالا: متخافيش مش هيشوفك ادخلي المكتب ال هناك دا وانا همشي بسرعه واخرجك حور:ماشي حور جريت علي المكتب وفتحته ودخلت وقفلت الباب وراها بسرعه قدر وهو واقف على الباب:تالا هانم موجوده هانيا:اه طبعا يا قدر بيه موجودة ثواني هندها ل حضرتك تالا جات:مين يا هانيا هانيا:قدر بيه يا تالا هانم تالا واقفت قدام قدر وبصيت ل هانيا:طيب ادخلي انتي شوفي شغلك هانيا دخلت قدر:ممكن اتكلم معاكي شويه تالا:طبعا اتفضل قدر:لا ممكن تيجي معايا نقعد في اي كافيه علشان نعرف نتكلم براحتنا تالا:ماشي ثواني اخد شنطتي واجيلك تالا دخلت المطبخ ل هانيا وكلمتها بصوت واطي تالا:هانيا أول ما امشي انا وقدر بيه تاخدي الانسه ال جوا دي وتمشيها بسرعه ماشي هانيا:تحت امرك يا تالا هانم تالا خرجت من المطبخ وراحت اخدت شنطتها وخرجت ل قدر زينب وصلت الفيلا بس لاقيت البواب واقف مع واحد بيتكلموا زينب وقفت قدامهم بالعربيه زينب:في حاجة يا عم اسماعيل اسماعيل:مفيش حاجه يا ست هانم بس الاستاذ كان جاي ياخد حاجة الانسه حياه وبيقول انه ابن عمها زينب بصيت ل كامل:حاجات حياه طيب خلاص يا عم اسماعيل روح انت يا استاذ كامل:نعم يا انسه زينب:اركب حضرتك وانا هخليهم يجهزولك حاجه حياه علطول كامل:شكرا ل حضرتك انا هروح اتمشي شويه عقبال ما يجهزولي الحاجة زينب:طيب اتفضل استني معايا جوا لحد ما الحاجة تجهز كامل:ملوش لزوم انا هتمشي شويه لحد ما تحضروا الحاجة كامل سابها ومشي زينب:ماله دا زينب دخلت الفيلا وركنت عربيتها ونزلت منها لاقيت كريم واقف بيبص عليها زينب ابتسمت وقربتله: مساء الخير يا بابي زينب باسته كريم: مساء النور مين ال انتي كنتي بتكلميه دا زينب:دا قريب حياه بيقول انه جاي علشان ياخد حاجتها كريم: ياخد حاجتها! ليه هي مش حياه قالت هتقعد كام يوم وترجع عايزه حاجتها ليه زينب:مش عارفه والله كريم:طيب وهو مشي ليه مش كنتي تقوليله يدخل يا زينب زينب:قولتله والله يا بابي بس قالي انه هيتمشي لحد ما حد يجهز حاجات حياه ومرضاش يدخل كريم:طيب يا حبيبتي ادخلي انتي قولي ل هاله تجهز حاجه حياه وانا لما كامل يجي هبقي اتكلم معاه زينب:حاضر زينب دخلت الفيلا وقالت ل هاله تجهز حاجه حياه زينب طلعت اوضتها وفتحت تلفونها لاقيت في رساله جديده اتبعتتلها زينب فتحتها _مش ناويه تقولي ايه ال حصالك في اليومين ال فاتوا دول _انا فعلا عايزه اتكلم مع حد بس انا معرفكش _لكن انا اعرفك اعتقد ال بيحب حد عمره ما يأذيه متخافيش اي حاجه انتي هتقوليها دلوقتي هتكون سر بينا زينب مردتش وفضلت باصه علي التلفون _اعتبريني نوت بتكتبي فيه كل ال مزعلك عمرك شوفتي نوت بيتكلم ولا بيقول اسرار صاحبه؟ _احكيلك ايه بس احكيلك ان الشخص الوحيد ال حبيته وفكرت انه هو كمان بيحبني وهيقدر يسعدني طلع كداب احكيلك انه حاول يقتل اخويا ولسه لحد دلوقتي بيمثل عليا الحب انا بقيت تايهه بجد ومش عارفه اعمل ايه _ابعدي _قبل ما اخد حق اخويا _ربنا موجود وهيجيب حق اخوكي _مش هقدر ابعد قبل ما اجيب حق مصطفى اخويا _مش يمكن اخوكي ال كان غلطان _قصدك أن مصطفى هو ال حاول يقتل خالد الاول _انا مقولتش كده انا اقصد ان ممكن اخوكي ضربه أو حاجه _وهو لو مصطفى ضربه يحاول يقتله؟! مش معقول الصراحه _انتي لسه بتحبيه _حتي لو لسه بحبه ازاي هقدر ارجع اكمل معاه وهو كان عايز يأذي حد من اهلي _يبقي مبتحبهوش ال بيحب بيسامح _بيسامح في القتل ؟! يسامح في اي حاجه غير القتل _زينب انتي لازم تعرفي ان ربنا عايزه هيحصلك ربنا خلاكي تكوني في الموقف دا ووراكي حبيبك على حقيقته علشان تسيبيه لانه شايلك الاحسن شخص هيحبك وهتحبيه ممكن ميكونش انا ويكون حد غيري بس ساعتها انا مش هزعل لانك لاقيتي شخص يحبك وتحبيه وسعادتك كانت معاه زينب ابتسمت _اعتقد اني مش هقدر اكون مع غيرك لاني اتعلقت بيك زينب مسحت الرسالة بسرعه وقفلت التلفون ورميته على السرير زينب: ايه ال انا بعمله دا هحب واحد معرفهوش ولا ايه فوقي يا زينب انتي شكلك اتجننتي على الاخر دا شخص انتي متعرفيش عنه اي حاجه غير انه بيبعتلك رسايل على التلفون انتي حتي متعرفيش شكله ايه زينب اتنهدت جامد وحطيت راسها على المخده وغمضت عينيها الساعه ١٢ فاطيمه كانت قاعده في اوضتها بتقرأ قرآن حياه خرجت من الاوضه ال هي قاعده فيها بالراحه وهي ماسكه الجزمه بتاعتها راحت عند الباب وحاولت تفتحه بالراحه حياه فتحت الباب وخرجت بسرعه وقفلت الباب براحه علشان فاطيمه متحسش انها خرجت حياه رميت الجزمه على الارض ولابستها وبعدين وقفت تاكسي وركبته في الوقت ال حياه كانت بتقفل الباب فيه محمود كان ماشي في الشارع وشافها محمود بعد ما حياه ركبت في التاكسي:هي رايحه فين في الوقت دا محمود وقف تاكسي وراح ورا حياه داليا واقفه في البلكونه باصه علي كريم ال قاعد على الكرسي بتاعه وماسك فرشه بيرسم بيها على اللوحه ال قدامه وال كان باين عليه انه قرب يخلصها داليا فضلت باصه عليه وساكته سمعت صوت تلفونه بيرن داليا دخلت الاوضه واخدت تلفونه ال كان مرمي على السرير داليا ردت:الو الو الو السكه اتقطعت داليا بصيت ب استغراب للتلفون داليا:دا مين دا داليا رميت التلفون على السرير وكانت راجعه البلكونه تاني بس لمحت حاجه بتلمع ورا الدولاب داليا قربت من الدولاب ب استغراب ومسكت الحاجه دي وكان برواز جوا رسمه لواحده ست جميله جدا داليا:مين الست دي داليا وهي بتاخد البرواز لاقيت حاجه وقعت منه وطيت على الارض واخدت الحاجه ال وقعت وكان جواب داليا فتحته وكانت لسه هتقرا الباب اتفتح وكريم دخل داليا اتخضيت والبرواز وقع من ايديها اتكسر التاكسي ال حياه كانت ركباه وقف قدام الكافية ال كانت قاعده في الصبح وحياه نزلت وحسبت السواق ودخلت الكافية محمود نزل من التاكسي ال كان ركبه هو كمان وفضل باصص على حياه محمود حاسب السواق وفضل واقف برا بيبص علي حياه حياه دخلت الكافية وفضلت تدور على ال جايه تقبلها وسمعت صوت حد بيندهلها ....:حياه يا حياه حياه بصيت ناحية الصوت وابتسمت للست ال كانت بتنده عليها حياه راحتلها: مياده هانم؟! مياده مدتلها ايديها:ازيك يا حياه يا حبيبتي عامله ايه حياه ب ابتسامه: الحمد لله مياده: اقعدي يا حياه حياه قعدت محمود:مين الست دي واي ال جاب بنت عم كامل تقبلها رايكم الجزء 15: الفصل الخامس عشر بسم الله الرحمن الرحيم قدر حاطط ايده في جيبه وماشي وتالا ماشيه جمبه تالا:خير يا قدر عايز مني ايه افتكر اني قولتلك كل ال عندي في التلفون معتقدش ان في كلام تاني يتقأل بعد ال انا قولته قدر:انتي الصبح اتكلمتي ومدتنيش فرصه اتكلم ولا ارد عليكي دلوقتي جاه دوري اني انا ال اتكلم و انت ال تسمعيني انا يمكن ما حبتكيش زي ما انتي حبيتيني يا تالا لكن أنا اتعودت عليكي يا تالا وبقيتي جزء من حياتي انا وانتي مخطوبين بقالنا اكتر من سنتين وانا كل يوم بقيت بتعلق بيكي اكتر يمكن انا في الاول لما خطبتك مكنتش عايز الخطوبه دي ومغصوب عليها بسبب الشغل ال بيني وبين اهلك بس بعد كده ابتديت احس بحاجه تجاهك غريبه بقيت بستني مكلماتك ليا ورسايلك بقيت بفرح لما بشوفك يمكن انا بدات احبك يا تالا كلامك ال قولتهولي الصبح دا خلاني ابقي مصدوم طول اليوم مش مستوعب ال انتي قولتهولي ازاي بعد ما حبيتك واتعلقت بيكي عايزه تسبيني وتمشي انا مش هقدر اعيش من غيرك يا تالا تالا كانت بتسمع كلامه وهي ساكته ومش بتتكلم خالص ولا باين علي وشها اي ملامح فرح أو حزن تالا حطيت ايديها في جيب الجاكيت بتاعها:بس ال انت حاسس بيها تجاهي دا مش حب دا تعود انت اتعودت على وجودي في حياتك وبس لكن محبتنيش انا ال حبيتك يا قدر انا ال اتعذبت بسبب حبي ليك وتجهالك ليا تعبت من علاقتنا دي انا جيت على نفسي كتير اوي علشان علاقتنا تستمر يا قدر ومخسركش لكن انت كنت بتبذل كل جهدك علشان تخسرني وانا تعبت يا قدر ومش هقدر اكمل معاك انا عارفه أن القرار دا هيتعبني اوي بس هيكون احسن ليا وليك قدر وقف ومسكها من ايديها تالا بصيتله وعينيها كلها دموع قدر لافها ليه ومسك ايديها الاتنين قدر:انا اسف يا تالا لو كنت زعلاتك في يوم او عاملتك وحش في يوم اوعدك اني هعمل ال اقدر عليه علشان اسعدك ومخلكيش تزعلي مني بس انتي متسبنيش يا تالا انا مش هسامح نفسي ابدا لو خليتك تبعدي عني واكون خسرتك بسبب غبائي انا بجد بحبك يا تالا تالا سحبت ايديها من ايده وبصيت في عينيه:مش هقدر يا قدر مش هقدر انسي معاملتك ليه قدر: والله يا تالا انا هعمل ال هقدر عليه علشان انسيكي اي غلط انا ارتكبته في حقك انا حبيتك بجد يا تالا ومش هقدر ابعد عنك صدقيني والله انا هتغير لاني اكتشفت اني بحبك ومش هقدر اعيش من غيرك تالا بصاتله وعينيها كلها دموع وفضلت ساكته وبعدين لفيت وشها الناحية التانية قدر مسك وشها ورفع لفوق :وافقي لو كنتي بتحبيني فعلا يا تالا ال بيحب بيسامح تالا: ماشي يا قدر انا موافقة بس بشرط مع أي غلطه منك في حقي همشي وهسيبك ومش هرجع تاني قدر ابتسم وحضنها تالا رفعت ايديها هي كمان وحضنته حياه كانت قاعده عماله تبص حواليها مياده ابتسمت:هتفضلي تبصي حواليكي كده كتير حياه بصاتلها:انا اسفه بس مياده: مستغربه اني قاعده قدامك مش كده حياه:انا مش بس مستغربه انا مصدومه انا دول الوقت الفات دا وكنت فاكراكي ميته مش انا لوحدي كلنا كنا فاكرينك موتي ودلوقتي انا قاعده قدامك وبكلمك مياده اتنهدت وابتسمت ابتسامه كلها حزن وبصيت الناحيه التانيه: صدقيني يا حياه انا مليش ذنب في اختفائي دا داليا وكريم هما السبب كريم طردني من البيت واخد مني البنات بعد ما داليا فهمته اني خونته مع واحد تاني كريم ساعتها مرضاش يسمعني وطردني علطول حاولت افهمه كتير وهو في كل مرة مكانش بيرضي يسمعني وطلقني اخد البنات وعزل من البيت ال كان ساكن فيه ساعتها انا كنت هتجنن علشان بناتي وحاولت اوصله لكن في كل مرة كنت بوصله كنت بفشل ومش بلاقيه مكنتش عارفه هو راح فين هو والبنات كان نفسي الاقيهم وارجعهم ليا فضلت سنتين بدور عليهم لكن معرفتش اوصلهم تعبت ويأست من التدوير عليهم من غير فايده عرفت انه اخد البنات وسافر على كندا هما وداليا وولادها ساعتها مكنتش قادره اروحلهم ولا اشوفهم بس انا عمري ما نسيت ولادي وفي كل يوم وكل لحظه كنت فاكراهم بعدها بسنتين عرفت انهم رجعوا مصر تاني وحاولت اوصل ل كريم تاني لحد ما قدرت اوصله وطلبت منه اني اشوفهم بس هو ساعتها قالي ابعد عنهم لانهم خلاص نسيوني ومش فاكراني وان رجوعي ليهم في الوقت دا بعد ما نساوني هيسببلهم صدمه وبالذات نور لانها افتكرت اني موت حياه:فعلا نور اعتبرتك موتي من يوم ما سبتيها ومشيتي وزينب كمان على فكره بس زينب نفسها تكوني عايشه لانها نفسها تشوفك لكن نور لا نور فعلا بتكرهك وفاكره انك سبتيها بمزاجك مياده بعياط:غصب عني يا حياه والله العظيم غصب عني داليا هي السبب في كل دا داليا دا حيه وقدرت تبخ سمها في حياه كريم وخلته يصدق اني خنته قدرت تخليه ينسي حبي ليه واني سيبت اهلي كلهم علشانه واني وقفت جمبه في عز ضعفه قدرت تخليه يكرهني ويبعد عني بس انا كريم مبقاش يهمني دلوقتي انا كل ال يهمني اني اشوف ولادي واقدر ارجعهم لحضني تاني ومفيش غيرك انتي تساعديني يا حياه حياه:وانا ب ايدي ايه اعمله ل حضرتك مياده:خليني اشوف ولادي يا حياه نفسي اقعد معاهم مرة واحده وانا هفهمهم كل حاجه ارجوكي يا حياه حياه:انا ممكن اخليكي تشوفي زينب بس مش هقدر اخليكي تشوفي نور لان نور لو عرفت انك عايشه رد فعلها انا مش عارفاه ولا عارفه هي ممكن تعمل ايه وانا خايفة عليها مياده سكتت وبصاتلها بحزن حياه ابتسمت:بس متخافيش هحاول معاها وهخليكي تشوفي زينب في اقرب وقت مياده:بجد يا حياه حياه ابتسمت وهزيت راسها ب ااه:بجد مياده:انا مش عارفه اشكرك ازاي يا حياه حياه:متشكرنيش انا معملتش حاجه علشان تشكريني حياه بصيت في ساعتها حياه قامت:انا اسفه جدا بس انا لازم امشي دلوقتي حالا هبقي اكلم حضرتك بعدين مياده:طيب استني اوصلك حياه:لا لا شكرا انا هاخد تاكسي عن اذنك حياه سلمت على مياده وخرجت من الكافية حياه دورت على تاكسي بس ملاقتش مشيت خطوتين ولاقيت حد بيمسكها من ايديها وبيشدها حياه خافت وكانت هتصوت بس الشخص دا حط ايده على بوقها عربيه عديت بسرعه من جمبهم حياه بصيت على ال شدها وكان محمود حياه:انت!! انت بتعمل ايه هنا محمود سابها وبعدها عنه داليا اول ما الباب اتفتح البرواز وقع من ايديها واتكسر كريم جرا عليها كريم:ايه دا ايه ال جاب البرواز دا في ايدك انتي ازاي تمدي ايدك علي حاجتي انا مش قولت مليون مرة محدش يجي جمب حاجتي كريم اخد البرواز وطلع منه الرسمه داليا:انا اسفه يا كريم بس انا ل كريم:اعمل بيها ايه اسفه دي انتي عارفه انا تعبت في الرسمه دي قد ايه افرضي كان جرالها حاجه دليا: اسفه والله مكانش قصدي كريم شاف الجواب في ايديها شده من ايديها بسرعه واتكلم بخوف كريم:انتي قريتي الجواب دا داليا هزيت راسها ب لا كريم اتنهد وغمض عينه داليا بشك:هو في ايه الجواب دا يا كريم وبعدين مين الست ال انت راسمها دي كريم بصالها بعصبيه وخرج من الاوضه بسرعه وقفل الباب جامد داليا فضلت باصه عليه وهي مش فاهمه حاجه ومتأكده أن في سر ورا اللوحه والجواب دول كريم راجع للاوضه المقفوله تاني وفتحها و دخل وقفل وراه الباب كريم لف اللوحه ال في ايده وحطها جمب اللوح المرميه على الارض ومسك الجواب وحطه على السرير وفضل باصص للاوضه وعينه كلها دموع وخرج منها علطول واقف قدام البحر باصص عليه حاطط ايده الاتنين ورا ضهره ضحك ب استهزاء وبدا يكلم نفسه قدر:وانا ال كنت فاكره ان مش كل البنات زي ساره وان فعلا في بنات كويسه زي حياه طلعت غلطان البنات كلها واحد مفيش بنت بتحب بجد حتي حياه ال كنت فاكرها ملاك كانت واقفه مع مصطفى اخويا بعد ما رفضتني كانت عايزه تلعب علينا احنا الاتنين وتاخد فلوسنا وانا ال كنت هغلط غلطه كبيره بسببها وهسيب تالا و اضيع فرصه عمري في المشروع ال مع اهلها الحمد لله اني قدرت اصلح كل حاجه بيني وبينها قبل ما تروح من ايدي قدر تلفونه رن طلعه من جيبه وكان خالد قدر ابتسم ورد عليه رايكم الجزء 16: الفصل السادس عشر بسم الله الرحمن الرحيم حياه:انت بتعمل ايه هنا محمود:كنت ماشي وراكي علشان اعرف انتي رايحه فين حياه:وانت تمشي ورايا ليه هو انت واصي عليا ولا كان حد طلب منك تعمل كده محمود:انا اسف بس انا لاقيتك بتخرجي من البيت بالراحه خوفت عليكي وقولت اجي اشوف انتي رايحه على فين انتي بنت عم صاحبي ولازم اخاف عليكي لما صاحبي ميبقاش موجود حياه:شكرا ليك انا جيت اقابل حد مهم ومكانش لازم حد منهم يعرف محمود حط ايده في جيبه وبص قدامه ومشي: ومش لازم حد منهم يعرف ليه حياه مشيت جمبه:مش هقدر اقولهم اني قابلت الست دي مرات عمي مش هتتقابل اني بقابل الست دي وممكن تزعل مني وانا مصدقت انها ترجع تكلمني تاني بصيت ل محمود:ممكن متقولش ل كامل انك شوفتني قاعده مع الست دي محمود بصالها: متخافيش مش هقوله حياه ابتسمتله وبصيت قدامها فضلوا ساكتين شويه بعدين محمود اتكلم محمود:هو انتي ايه ال رجعك هنا تاني كامل قالي انك كنتي عايشه في فيلا صاحب والدك ايه ال يخليكي تسيبيها وتيجي هنا حياه وهي باصه قدامها:اكتشفت ان انا مش شبهم هما من عالم وانا من عالم تاني هما من عالم مليان كدب وخداع ونفاق وانا مش عايزه ابقي من العالم بتاعهم دا مشيت علشان كنت خايفه علي نفسي ابقي شبهم أو احب واحد منهم وحياتي تتغير للاسواء محمود:وانتي محبتيش حد منهم فعلا حياه:كنت فاكره اني حبيت واحد منهم فعلا وكنت فاكره كمان انه هيحبني حياه ضحكت:كنت فاكره اني هعيش قصه حب زي المسلسلات والافلام محمود:وايه ال حصل حياه: أكتشفت انهارده اني عمري ما حبيته كان اعجاب وبس محمود:وانتي عرفتي انك مش بتحبيه ازاي بقي حياه:جالي الصبح وقعد يقولي انه بيحبني وانه عايز يكمل حياته معايا انا ساعتها محستش ب اي حاجه ولا فرحت ولا زعلت بالعكس انا قولتله اني مش عايزاه ومش بحبه وقولتله يبعد عني وقومت سايباه وماشيه ساعتها بس عرفت اني محبتهوش مش بس كده لا دا انا روحت لاقيت اخوه في وشي بيطلب ايدي من مرات عمي محمود:وانتي طبعا رفضتي حياه:لا قولتله يجي هو واهله يطلبوا ايدي من كامل ومرات عمي محمود:الله انتي مش لسه قايلي انك مش شبهم ومش عايزة تبقي شبهم ايه ال غيرك في دقيقه كده حياه اتنهدت:مش عارفه انا كنت متعصبه من اخوه شويه ومكنتش عارفه انا بقول ايه شكلي وقعت نفسي في مصيبه كامل:لا هو مش شكلك دا اكيد فكري بقي لو جاب اهله وجاه هتعملي ايه حياه:مفتكرش امه اصلا بتكرهني وهو اكيد لما يعرف ان اخوه بيحبني هينسي الموضوع علشان ميزعلش اخوه محمود:وافرضي دا محصلش حياه:مش عارفه هتصرف ازاي ساعتها بس دا مش وقته انا واقعه فى مشكله اكبر دلوقتي محمود: ايه هي بقي الدنيا بدات تمطر حياه وقفت ورفعت راسها ل فوق ومحمود جرا وهو حاطط زنط الجاكيت على راسه محمود بص على حياه لاقاها عماله تلف وهي فاتحه ايديها على الاخر وبتضحك محمود بصوت عالي وهو بيقف على جمب:انتي بتعملي ايه حياه وقفت وبصاتله وهي فرده ايديها على الاخر وبتضحك:انت واقف بعيط ليه تعالي محمود فاضل باصصلها وساكت حياه:براحتك بس على فكره الواقفه تحت المطر متعه هتخسر كتير اوي على فكره محمود:بس هكسب صحتي حياه:براحتك حياه فضلت تلف ومحمود واقف بيتفرج عليها وبيضحك فجاه حياه قربت منه وشدته تحت المطر محمود بعصبية: على فكره ال انتي عمالتي دا مينفعش انا مبحبش كده حياه:بس انا بحب كده محمود ابتسم حياه فردت ايديها تاني ورجعت تلف تحت المياه ومحمود كمان بدأ يعمل زيها فضلوا يلعبوا ويضحكوا تحت المطر لحد ما المطر وقف سايق عربيته بسرعه جدا بيحاول يدور عليها ومش لاقيها الدنيا زحمه والعربيات كتير اوي وقفه بسبب المطر نزل من عربيته بسرعه وجرا علشان يدور عليها وهو بيفتكر ال حصل فلاش باك فى المكتب احمد قاعد قدام نور وسليم قاعد على الكرسي ال قصاده نور:اتفضل حضرتك اؤمرني احمد:الامر لله وحده انا الحقيقة جاي لحضرتك علشان دكتوره زميلتي مش علشاني نور ب استغراب: والدكتورة زميلت حضرتك دي مجاتش بنفسها ليه احمد: بصراحه هي طلبت مني انا ال اجي لانها خايفه تقابلك نور: خايفه تقابلني انا ليه هو انا بخاوف للدرجه دي ال بيدخل عندي المكتب باكله ولا ايه احمد:لا بس هي كانت خايفه من رده فعلك لو انتي شوفتيها سليم:ممكن حضرتك تتكلم من غير الغاز وتقول من الاستاذه ال خايفه انسه نور تشوفها وايه علاقتها ب استاذه نور احمد بصاله وبعدين بص ل نور واتكلم احمد: مياده الجبالي نور بصاتله بصدمه وقامت وقفت بسرعه سليم قام وقف وهو مش فاهم حاجه:مين مياده الجبالي انتي تعرفيها يا نور نور وهي باصه ل احمد:مياده حسين الجبالي صح يا دكتور احمد بصالها وهز راسه ب ااه سليم:انا مش فاهم حاجه مين ديي يا نور نور هزيت راسها ب لا وبدات تعيط نور:لا مستحيل لا مش ممكن نور جريت بسرعه سليم:نور يا نور سليم بص ل احمد بعصبية:ممكن افهم انت مين ومين مياده دي احمد قام وقف:مياده دي والده الانسه نور سليم بصدمه:والدتها!! سليم جرا بسرعه ورا نور بس ملاقهاش سليم ركب عربيته وساق بسرعه وهو بيدور عليها فلاش أن سليم فضلت يدور عليها وملاقهاش سليم طلع تلفونها بسرعه من جيبه واتصل ب المكتب عنده لحد ما حد رد طه (القهوجي):الو سليم:طه نور عندك طه: لا يا سليم بيه نور هانم مش هنا سليم شاف واحده قاعده بعيد وبتعيط سليم وهو بيقرب منها:خلاص يا طه اقفل انا لاقيت نور سليم قفل مع طه وقرب من نور وبقي واقف وراها سليم اتكلم بعتاب:قلقتيني عليكي يا نور كنتي فين نور بصيت عليه بسرعه واتكلمت بعياط نور:س ل يم نور قامت بسرعه وحضنت سليم وفضلت تعيط واقف مديلهم ضهره وبيشرب اخر نفس في السيجاره وبيرميها على الارض وبيدوس عليها برجله قاعد على العربية وساند ضهره وبيلعب على التلفون خالد بيكلمهم بعصبية:ايه البرود ال انتوا فيه دا بقولكم اختكم جاتلي وعايزاني اعرفلها مين السبب في ال حصل ل مصطفى دا انتو ازاي مش حاسين بالمصيبه دي رحيم وهو لسه بيلعب على التلفون:مش فاهم انا ايه المصييه في كده زينب كده كده عارفه انك ال عمالتها قولها واخلص بقي خالد:اقولها ايه انت اتجننت اقولها اني حاولت اقتل اخوها رحيم:هي كده كده عارفه قولها انت يمكن تسامحك قدر وهو مديهم ضهرهم :اسكتوا انتو الاتنين خلوني اعرف افكر شويه رحيم:انا مش فاهم تفكر في ايه مش كفايه ان الغبي دا معرفش يخلصنا من مصطفى بسببه احنا في المصيبه دي كان زمنا خلصنا من زمان رحيم اداهم ضهره وهو متعصب محمود حاطط ايده في جيبه وماشي جمب حياه ال كانت مبسوطه وبتضحك محمود:بتضحكي!! على فكره انا لو بردت هيبقي بسببك حياه:وفيها ايه انت مش اتبسطت شويه فيها ايه لما تتعب شويه مش لازم تعيش حياتك كلها خايف من كل حاجه كده لانك مش هتكسب حاجه من خوفك دا بالعكس انت هتخسر لحظات حلوه كتير اوي محمود وقف وبصالها:نظريه بردو وادينا وصلنا لآخر اليوم كانوا شويه حلوين على فكره حياه:فعلا محمود:متنسيش تقلعي الجزمه علشان محدش ياخد باله حياه بصيت على رجلها وضحكت: ماشي تصبح على خير محمود:وانتي من اهله حياه سابتها وقربت من البيت وفتحت الباب بالمفتاح ومحمود كان باصص عليها وهو حاطط ايده في جيبه ومبتسم حياه دخلت البيت وشالت المفتاح من الباب وشاورتله ب ايديها وقفلت الباب محمود مشي من قدام البيت حياه قلعت جزمتها بالراحه وكانت داخله الاوضه بس سامعت صوت كامل كامل:كنت فين لحد دلوقتي يا حياه حياه غمضت عينيها بخوف وبصيت ب كامل حياه:كامل انت هنا من امتي!

حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
6/17/2025, 7:45:10 PM

._*ࢪوايـه عشق الاسياد🍒⸙♡»))*_ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ *تمت مشارڪتها من قنوات ميجو*🐥🖤‘‘ *`‏‏تابع قناة حكايه و رواية`📚🩶* https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G *`‏‏تابع قناة مٰقـهـٰى الــرٍوآيٰـات`☕🤎* https://whatsapp.com/channel/0029VaeOIp8ADTOF6I5O1G2y *`‏تابع قناة حڪاية و ࢪوآيـة②`📚💙* https://whatsapp.com/channel/0029VaqVr5g6GcGBmMo0VT1x *`‏‏تابع قناة ʂƚιƈƙҽɾ || 𝑀𝒾𝑔𝑜𝑜`💝’’* https://whatsapp.com/channel/0029VarFafkBvvsgJ0is992z *`تابع قناه (دحـيح الأفلام)`💗🥥* https://youtube.com/channel/UCD4yRjTfvn9DE1kK9aXytWQ?si=XMDcGut0lTmKHv9a الجزء 9: الفصل التاسع بسم الله الرحمن الرحيم قدر قرب منهم مصطفى:بتسأل على حياه ليه مصطفى رحيم:مفيش يا قدر اصل قدر وهو باصص ل مصطفى:روح انت على اوضتك يا رحيم انا عايز اتكلم مع اخوك شويه رحيم بص ل قدر وبص ل مصطفى وبعدين خرج وقفل الباب قدر:بتسأل عن حياه ليه يا مصطفى مصطفى:وفيها ايه يعني حياه واحده مننا واكيد لما مش هشوفها هسأل عليها فيها ايه يعني قدر:فيها اني فهمك كويس يا مصطفى انت مش بتسأل على حياه لأنها واحده مننا وبس مصطفى:اومال علشان ايه يا قدر يمكن انت تعرف حاجه انا نفسي معرفهاش قدر:بص يا مصطفى بلاش تقرب من حياه او تأذيها لان اهلها سابوها امانه عندنا وانا مش هسمحلك تلعب على حياه او تزعلها حياه مش زي البنات ال انت تعرفها يا مصطفى مصطفى شاور على نفسه ب استغراب:انا ازعل حياه وبالنسبة لك انت يا بشمهندس بتعمل معاها ايه بتعاملها زيها زي اخواتك يعني؟! دا انت في الرايحه والجايه بتشتمها وتهزقها لو كان في حد خان الامانه ال اهل حياه سبهوالنا فهو انت يا قدر مش انا انت ال من ساعه ما حياه جات وانت مش بتطيقها وبتهزقها دايما انا فعلا عمري ما هزعل حياه عارف ليه يا قدر لاني بحبها وال بيحب حد عمره ما يزعله انت اكيد مش هتفهم كلامي لانك عمرك ما حبيت وعمرك ما هتحس ب الكلام ال بقوله دا قدر:وانت بقي ال تعرف معني الحب بقي انت ال بتلعب على بنات الناس وكل يوم مع واحده شكل هتعرف معني الحب مصطفى: على الأقل انا مش زيك مش خاطب واحده ومفهمها اني بحبها و كل يوم بخونها مع واحده تانيه وهي متعرفش قدر شده من هدومه بعصبية:قصدك ايه مصطفى:قصدي انت فاهمه كويس يا قدر تالا خطيبتك ال انت وهمها انك بتحبها وانت عايش حياتك مع ال اسمها حور دي قدر:انت عرفت الكلام دا منين مصطفى:مش مهم عرفته منين المهم اني عرفته وخلاص انت مش ملاك يا قدر علشان تيجي تحسبني على ال انا بعمله ملكش دعوه بيا انا حر في حياتي واعمل ال انا عايزه محدش يقدر يقولي اعمل ايه ومعملش ايه فاهمني يا قدر قدر:وانا مش هسيبك تلعب على حياه يا مصطفى ابعد عن حياه احسنلك بدل ما اخليك تبعد عنها بطريقتي عمري ما هسمحلك تقرب من حياه او تدمرها يا مصطفى قدر سابه وخرج من الاوضه وقفل الباب وراه بعصبية مصطفى: ماشي يا قدر براحتك اعمل ال انت عايزه بس انا مش هسيب حياه مهما تعمل فيا أو تحاول تبعدها عني قدر راح على اوضته وفتح الباب لاقي نور قاعده على السرير وبتتكلم في التلفون نور اول ما شفيته:طيب هكلمك بعدين سلام قدر:بتكلمي مين نور:دا دا دا سليم زميلي في الشغل كان بيسألني مروحتش المكتب ليه انهارده قدر:طيب قومي غيري هدومك نور ب استغراب:ليه قدر: هنروح ل حياه نور:حياه!! واحنا هنروحلها ليه حياه قالت كام يوم وترجع ليه نروحلها يعني قدر: نور انا لازم أتكلم مع قدر في موضوع مهم مش هينفع أجل الموضوع دا نهائي لاني مش ضامن ايه ال يحصل لحد ما حياه هترجع نور: موضوع ايه المهم دا يا قدر قدر بصالها:لازم اقول ل حياه الاول كل ال انا عايز اقوله ممكن تدخلي تغيري بقي يا نور لاني معرفش بيت عمها نور ابتسمت:حاضر نور راحت اوضتها تغير هدومها قدر بدأ يكلم نفسه:غلطان يا مصطفى انا عرفت معنى الحب مع حياه انا بحب حياه ومش هسيبها ل اي حد يخدها مني حتي لو كان ال حد دا اخويا قدر غير هدومه عند حياه حياه دخلت ل فاطيمه المطبخ وفاطيمه عملت نفسها مش واخده بالها حياه:تحبي اساعدك في حاجة فاطيمه:مش محتاجه مساعده من حد حياه:انا عارفه انك بتكرهيني بعد ال حصل معاكي في الفيلا دا وعلى فكره دا حقك بس انا والله ما اعرف حاجه عن ال حصل دا انا لا يمكن اعمل كده مع احلي انا عمري ما شوفتك مرات عمي وبس انا طول عمري شايفاكي امي التانيه زي ما عمي الله يرحمه كان زي ابويا انتو كنتو اقرب الناس ليا وانا عمري ما اعمل معاكم كده انتي متعرفيش انا ايه ال بيحصلي في الفيلا دي انا كنت كل يوم بتمني اسيب الفيلا وارجعلكم بس مكنتش قادره اعمل كده علشان مزعلش عمو كريم مني كنت مستحمله كره داليا ليا هي وولادها بس انا تعبت وسيبت البيت من غير ما حد يعرف انا مليش غيركم علشان كده جاتلكم بس لو انتي عايزاني امشي انا ممكن امشي ومش هتشوفي وشي تاني بس انتي لازم تعرفي اني مليش غيركم حياه كانت هتخرج من المطبخ فاطيمه:استني عندك حياه وقفت ومسحت دموعها وبصاتلها:نعم فاطميه قربت منها:انا طول عمري معتبراكي زي كامل ابني انا طول عمري بحبك وبعتبرك بنتي يا حياه وال حصل معانا انا وعمك عندكم هناك قلبي كان حاسس ان مش انتي ال عمالتي كده انا ااه زعلت منك اوي بسبب ال حصل دا بس عمري ما كرهتك لان مفيش ام تكره بنتها يا حياه انا لما طردتك امبارح خوفت عليكي اوي وندمت على ال انا عمالته وكنت عايزه انزل ادور عليكي واطلب منك انك تسامحيني وكنت فعلا قايمه البس علشان انزل ادور عليكي بس كامل جابك وجاه انا اسفه يا حياه سامحيني على ال عمالته امبارح معاكي وعلي كل ال عمالته معاكي انا مسمعتش منك ال حصل ودا كان غلط انتي بنتي يا حياه وانا مش عايزه بنتي تزعل مني سامحيني حياه حضنتها: انا ال عايزاكي تسامحيني انا مش عارفه داليا عملت كده ليه بس صدقيني انا لو كنت اعرف عمري ما كنت قاعده في البيت لحظه واحده بعد كده الباب خبط فاطيمه بعدت عن حياه وابتسمت تلفون حياه رن فاطيمه:ردي انتي علي التلفون وانا هروح افتح الباب حياه: ماشي فاطميه خرجت من المطبخ علشان تفتح الباب وحياه بصيت في تلفونها وكان ادهم ال بيرن حياه ردت علي ادهم ادهم:الو ازيك يا حياه حياه: الحمد لله يا دكتور وحضرتك عامل ايه ادهم:انا الحمد لله كويس حياه؛انا اسفه جدا يا دكتور ادهم على ال حصل امبارح ادهم:انا ال اسف انا شكلي سببتلك مشكله كبيره حياه:لا ابدا مشكله ايه بس انا بس هستاذن من حضرتك تخلي الكراسه بتاعتي مع حضرتك كام يوم كده لاني مسافره ومش عارفه هرجع امتي ادهم:تمام ماشي انا بس قولت اطمن عليكي ترجعي بالسلامة حياه:شكرا جدا لحضرتك يا دكتور ادهم: على ايه اسيبك انا بقي مع السلامه حياه: سلام يا دكتور حياه قفلت مع ادهم وخرجت ل فاطيمه حياه وهي خارجه سمعت صوت فاطيمه بتقول فاطيمه: فينك يا ساره يا حبيبتي بقالك مده مش باينه وحشاني ساره:وانتي كمان وحشاني اوي يا طنط معلش اصلي كنت مسافره برا مصر فتره كده حياه:سلام عليكم حياه اول ما شافت ساره اتصدمت وفضلت باصه عليها حياه بصدمه:ساره ساره بصاتلها:حياه فاطيمه:ايه دا انتو تعرفوا بعض حياه:طبعا يا مرات عمي اعرفها عز المعرفة دي الانسه ساره كانت خطيبه قدر بيه زمان وسابوا بعض ساره وهي باصه في الارض:ازيك يا حياه عامله ايه و وقدر عامل ايه اقصد يعني كل ال في البيت عاملين ايه حياه:قدر!! هو انتي لسه فاكره قدر بعد ال انتي عمالتيه دا يهمك اوي اخباره فاطيمه:في ايه يا حياه متفهميني ايه ال بيحصل حياه:مفيش حاجه يا مرات عمي دا كان سواء تفاهم وخلاص خلص الباب خبط حياه راحت تفتح وكان قدر ونور حياه بصاتلهم بصدمه وبعدين بصيت ل ساره عند مصطفى في أوضته كان بيتكلم في التلفون مصطفى:حضرتك انسه حور حور:ايوه انا مين حضرتك مصطفى:قدر المنشاوي ال مفهمك انه بيحبك بيكدب عليكي وعمره ما حبك هو بيمثل عليكي الحب علشان يمضي معاكي الصفقة ال كنتي هتمضيها مع شركه الهواري حور:ايه الكلام الفارغ ال انت بتقوله دا انت مين اصلا مصطفى:لو مش مصدقاني روحي على العنوان ال هبعتهولك في رساله وهتلاقي حبيب القلب مع حبيبته ال بيجبها ساعتها هتعرفي اني كنت عايز مصلحتك مصطفى قفل في وش حور السكه وابتسم مصطفى ساق عربيته وبعد عن المكان ال كان فيه حور: الو الو حور بصيت للتلفون بصدمه:معقول يكون بيتكلم بجد معقول قدر يكون بيضحك عليا اكيد الشخص دا بيكدب قدر قالي انه بيحبني انا وانه خطب تالا علشان شغله وبس لكن أنا قدر بيحبني انا حور اتبعتلها رساله فيها العنوان حور غيرت هدومها بسرعه وراحت على العنوان الجزء 10: الفصل العاشر بسم الله الرحمن الرحيم حياه فتحت الباب ولاقيت نور وقدر قدامها حياه:نور وقدر بيه!! قدر:ايه يا حياه هنفضل واقفين كده على الب قدر اول ما شاف ساره سكت ومتكلمش ساره لميت حاجتها بسرعه وبصيت ل فاطيمه ال مكانتش فاهمه حاجه:طيب استأذن انا يا طنط هجيلك بعدين فاطيمه:طيب اقعدي شويه يا ساره انتي ملحقتيش ساره:معلش هبقي اجيلك مره تانيه ساره خرجت من البيت بسرعه وعديت من جمب قدر ونور من غير ما تتكلم ولا كلمه قدر بص عليها وبعدين رجع بص ل حياه وهو مش فاهم حاجه فاطيمه قربت منهم فاطيمه:اهلا وسهلا يا نور يا بنتي ازيك يا قدر اتفضلوا واقفين كده ليه قدر:لا معلش يا طنط احنا بس جاين علشان عايزين نتكلم مع حياه في موضوع مهم فاطيمه:طيب اتفضلوا ادخلوا هتتكلموا على الباب كده نور:لا يا طنط احنا هنستاذن حضرتك بس هناخد حياه ربع ساعة بس وهنرجع يلا يا حياه نور مسكت حياه وشدتها خرجتها برا البيت وقفلت الباب ومستنيتش فاطيمه ترد عليها نور وحياه وقدر خرجوا برا البيت وركبوا عربيه قدر حياه: في ايه يا نور مالك بتزوقيني كده ليه وبعدين موضوع ايه المهم ال يخليكي تيجي لحد هنا دا نور:انا مليش دعوه قدر هو ال جابني وهو ال عايز يتكلم معاكي حياه بصيت ل قدر:خير يا استاذ قدر في حاجة قدر:هفهمك كل حاجه بس نروح نقعد في كافيه أو اي مكان هادي الاول قدر ساق العربية وحياه مكانتش فاهمه حاجه كامل ومحمود كانوا ماشين في الشارع محمود:بقولك ايه يا كامل هي مين الانسه ال كانت عندكم في البيت دي كامل:حياه دي بنت عمي محمود:بنت عمك ال حكاتلي عنها قبل كده دي ودي اي ال رجعها كامل:مش عارف مقدرتش اتكلم معاها من امبارح وافهم منها ايه ال حصل بليل بقي اقعد معاها وافهم بص ل محمود:انا قلقان اوي يا محمود خايف يرفضونا هما كمان محمود:لا متقلقش الشركه اساسا محتاجه مهندسين إن شاء الله هنتقابل كامل اتنهد:يا رب انا تعبت بجد بقالنا شهرين بندور على شغل ومش لاقين محمود: أن شاء الله المرة دي هنتقبل رحيم كان حاطط تلفونه على ودنه وبيضحك رحيم:طب والله وحشتيني كاميليا:وهو انا لو كنت وحشتك بجد كنت سيبتني طول المده دي من غير ما تسأل عليا رحيم: والله يا حبيبتي غصب عني انا بقالي شهر مش فاضي انتي عارفه الامتحانات قربت ولازم اذاكر علشان انجح واقدر اكلم بابا في الموضوع ال قولتلك عليه كاميليا:ماشي طيب قولي هنتقابل امتي رحيم: دلوقتي لو حبيتي انا مش ورايا اي حاجه كاميليا:وانا كمان رحيم: خلاص يبقي نتقابل بعد ساعه في الكافية ال بنتقابل في كاميليا:ماشي رحيم قفل مع كاميليا وبص للتلفون وضحك ورمي التلفون على السرير وقام علشان يغير هدومه الباب اتفتح وداليا دخلت رحيم بصالها: في حاجة يا ماما داليا:اخوك مصطفى فين انا دخلت اوضته علشان اطمن عليه ملاقتهوش رحيم: مصطفى!! اصل اصل اصل نزل يتمشي شويه يا ماما داليا:نزل ازاي وهو تعبان وانا ازاي تسيبه ينزل وهو في الحاله دي يا رحيم رحيم:عادي يا ماما مصطفى كان عايش يفك عن نفسه شويه وبعدين مهو كويس ومحصلوش حاجه مصطفى كان بعيد عن العربية لما حصل ال حصل داليا:بردو يا رحيم مكانش ينفع تسيبه ينزل لوحده اخوك تعبان يا رحيم رحيم اتنهد: حاضر يا امي انا هتصل بيه دلوقتي واقوله يجي من عنيا اتفضلي انتي روحي ارتاحي وانا هكلمه داليا:قوله يجي بسرعه يا رحيم رحيم: حاضر داليا خرجت من اوضه رحيم ورحيم اخد تلفونه من على السرير واتصل ب مصطفى مصطفى رد رحيم:انت فين يا زفت مصطفى:شويه وجاي متخافش على عربيتك مش هاكلها انا رحيم: عربيه ايه ال انت بتتكلم عليها دي امك بهدلتني لما عرفت انك نزلت وقالتلي اكلمك واقولك تيجي بسرعه مصطفى:خلاص خلاص هاجي سلام مصطفى قفل في وش رحيم قدر وحياه ونور وصلوا كافيه ودخلوا وكانوا هيقعدوا تلفون نور رن نور بصيت في التلفون :طيب يا جماعه روحوا اقعدوا انتو وانا هرد على التلفون واجيلكم مش هتاخر نور سابتهم حياه بصيت ل قدر قدر: اتفضلي اقعدي حياه قعدت وقدر قعد قدامها فضلوا هما الاتنين ساكتين حياه: حضرتك هتفضل ساكت كده يا استاذ قدر حضرتك بتقول عايز تكلمني في موضوع مهم احنا من ساعه ما جينا وحضرتك ساكت قدر:ااه مانا هتكلم يا حياه اهو حياه انا انا حياه انا بحبك حياه بصدمه:بتحبني؟! بتحبني انا قدر:ايوه يا حياه بحبك انتي حياه:بس ازاي يا قدر بيه ازاي حضرتك قدر المنشاوي تحب الخدامه بتاعتك قدر: حياه:انا قولتلك قبل كده اني مكانش قصدي ال انا قولته دا انا بحبك يا حياه حياه انا اكتشفت اني مقدرش اعيش من غيرك واني بحبك اكتر من اي حد في الدنيا دي قدر حط ايده على ايد حياه حياه:حياه انا بقولك الكلام دا دلوقتي علشان خايف تضيعي من ايدي وتروحي مني انا مش هستحمل اشوفك مع غيري يا حياه حياه سحبت ايديها من ايده واتنهدت حياه:وحضرتك هتحبيني ليه يعني فيا ايه زياده عن خطيبتك الانسه تالا ولا البنات الحلوه ال حضرتك بتشوفها قدر:انتي احسن من تالا أو غيرها يا حياه كفايه انك انتي الوحيده ال خلتيني احبك غيرهم حياه:انت كداب يا قدر بيه انت عمرك ما حبتني ولا هتحبني لاني ببساطه الخدامه وانت البيه وبعدين هتعمل ايه في الانسه تالا هتسيب الهانم خطيبتك وتجيلي انا قدر: انا مستعد اسيب الدنيا كلها علشانك يا حياه بس انا طالب منك شويه وقت بس علشان الشغل ال بيني وبين اهل تالا يتم وبعدها هفسخ الخطوبه وهكون ليكي انتي وبس حياه ضحكت:والمفروض اني اوقف حياتي لحد ما حضرتك تخلص شغلك مع اهل الانسه تالا وتجيلي صح المفروض اساسا اني اصدقك واصدق انك بتحبني بعد الكلام ال انت بتقوله دا انت مبتحبش في حياتك غير شغلك وبس يا قدر بيه قلبك عمره ما هيعرف معني الحب بلاش حضرتك تمثل عليا الحب لاني مش هصدقك قدر:يا حياه والله العظيم انا بحبك حياه:وانا مبحكبش وياريت تبعد عن طريقي احسنلك واوعدك انك مش هتشوف وشي تاني عن اذنك حياه سابته ومشيت نور برا كانت بتتكلم في التلفون نور:ايوه يا سليم سليم:الو يا نور انتي فين مجاتيش ليه قلقتيني عليكي نور: معلش يا سليم اصلي تعبانه وكنت عايزه ارتاح شويه انت كنت عايز حاجه سليم:بقولك ايه يا نور عمالتيلي ايه في الموضوع ال قولتلك عليه نور اتنهدت:انا اسفه يا سليم مش هقدر اعملك ال انت عايزه انا مش هقدر اكلم حياه في الموضوع دا لو انت عايز تكلمها هبعتلك رقمها وتكلمها انت انا اسفه نور قفلت في وش سليم قبل ما يرد عليها واتنهدت نور شافت حياه خارجه من الكافية نور: حياه يا حياه حياه ركبت التاكسي ال وقفته ومردتش علي نور حياه بعد شويه وصلت البيت بتاع فاطيمه وكلمت السواق حياه:ثواني هجبلك الفلوس واجي يسطا حياه راحت خبطت على الباب والباب اتفتح بس ال فتح كان مصطفى حياه بصدمه: مصطفى بيه رحيم راح عند اوضه زينب وفضل يخبط عليها وزينب مكانتش بتفتح رحيم:زينب انتي سامعاني زينب انا كده بدات اقلق رحيم فتح الباب لاقي زينب مغمي عليها ومرميه على الارض رحيم جري عليها:زينببب الجزء 11: الفصل الحادي عشر بسم الله الرحمن الرحيم رحيم شال زينب من على الارض وحاطها على السرير بتاعها وحاول يفوقها كريم وداليا جم على زعيقه كريم:بنتي كريم جرا على زينب:ايه ال حصل يا رحيم رحيم:معرفش انا بفتح الباب لاقيتها مرميه على الارض داليا اخدت البرفان ال قدامها وجريت على رحيم اداتهوله:خد يا رحيم فوقها ب دا رحيم اخد منها البرفان وحاول يفوق زينب بيه لحد ما فاقت زينب بدأت تفتح عينيها ببطيء رحيم: الحمد لله بدات تفوق كريم مسك ايديها:انتي كويسه يا زينب يا حبيبتي زينب هزيت راسها ب ااه كريم:حاسه ب حاجه اوديكي للدكتور زينب: لا انا كويسه داليا:الف سلامه عليكي يا زينب يا حبيبتي كريم حبيبي يلا نسيبها لوحدها علشان ترتاح يلا يا رحيم رحيم كان هيقوم بس زينب مسكت في ايده رحيم بصالها زينب:رحيم ممكن تخليك شويه انا عايزه اتكلم معاك رحيم: حاضر يا حبيبتي كريم:طيب احنا هنسيبكم لوحدكم لو حسيتي بحاجة يا حبيبتي اندهي عليا زينب: حاضر كريم وداليا خرجوا ورحيم فضل قاعد مع زينب رحيم:ايه يا حبيبتي عايزه ايه زينب بدات تعيط:خالد هو ال كان عايز يقتل مصطفى صح يا رحيم رحيم:ايه الكلام الفارغ ال انتي بتقوله دا يا حبيبتي وهو خالد هيعمل كده ليه زينب:انا سمعت كلامكم الصبح يا رحيم انا مش مصدقه أن لو كان مصطفى جراله حاجه كنت هبقي السبب انا عمري ما كنت اتخيل ان خالد يطلع وحش اوي كده انا صدقت انه بيحبني وحبيته بس عمري ما كنت اتخيل انه يحاول يقتل اخويا انا مش قادره اسامح نفسي اني حبيته ووثقت فيه يا رحيم مش عارفه ازاي هقدر اتعامل مع مصطفى عادي بعد ال حصل دا انا كنت هبقي السبب في موته يا رحيم رحيم:زينب ممكن تهدي وتبطلي عياط انتي ملكيش ذنب في ال حصل دا انتي مقولتيش ل قلبك يحب ال اسمه خالد دا ولا قولتي ل ال اسمه خالد دا انه يحاول يقتل اخوكي انتي ملكيش ذنب في كل دا بلاش تحملي نفسك غلط غيرك انتي عمرك ما تفكري ف اذيه حد من اخواتك واحنا عارفين دا كويس ومصطفى اكتر واحد عارف دا ومش زعلان منك اهم حاجه دلوقتي انك تحاولي تنسي ال اسمه خالد لانه مش بيحبك ولا عمره حبك انا عارف انه صعب عليكي بس انا طالب منك انك تحاولي لانه مش مناسب ليكي وهيأذيكي زينب هزيت راسها ب ماشي:اوعدك اني هنساه رحيم ابتسم وحضنها:صدقيني يا زينب دا هيكون احسن ليكي نور فضلت باصه علي التاكسي ال ركبته حياه لحد ما مشي وبعدين دخلت الكافية ل قدر نور لاقيت قدر قاعد مكانه مبيتحركش وعينه متغرقه دموع نور:في ايه يا قدر حياه مشيت لي ايه دا انت بتعيط يا قدر قدر بصالها بيأس وحزن نور قعدت قدامه بقلق:في ايه يا قدر متتكلم قدر:انا حبيت حياه يا نور حبيتها ولما اعترافتلها سابتني وقالتلي انها مبتحبنيش انا كنت طول الوقت فاكر انها انها بتحبني زي ما بحبها نور: ايوه يا قدر بس حياه فعلا بتحبك من زمان قدر:قالتلي انها مش بتحبني يا نور نور:لا لحظه واحده حياه كانت بتتمني انك تقولها كلمه حلوه بس مش تقولها بحبك مش معقول يعني اول ما انت تقولها كده وتيجلها لحد عندها وترفضك انت اكيد قولتلها حاجه زعلتها قدر فضل باصصلها شويه وبعدين لف وشه وسكت نور:قولتلها ايه يا قدر قدر بص في الارض:هي سألتني هتعمل ايه في علاقتك مع تالا نور:وانت اكيد قولتلها هتسيبها صح قدر:لا قولتلها بعد ما اخلص الشغل ال بيني وبين اهلها هسيبها نور:ازاي يا قدر تقولها كده مكانش ينفع تقولها كده انت كده اكدتلها انك مش بتحبها انت لو بتحب حياه فعلا كنت تسيب تالا علشان خاطرها ويولع الشغل انت كده عمرك ما حبيت حياه يا قدر قدر:لا يا نور انا بحب حياه والله بحبها اكتر من اي حاجه في الدنيا نور:مش باين يا قدر مش باين انك بتحبها لو انت بتحب حياه بجد هتسيب الدنيا دي كلها علشانها قدر بصالها وسكت نور مسكت ايده:صدقني يا قدر شغلك مع اهل تالا دا مش هيكسبك حاجه بالعكس دا هيخسرك اهم حاجه حصلت عليها في حياتك هيخسرك حب ل حياه بكره هيجيلك شغل احسن من الشغل دا الف مره بس مش هتلاقي الحب مع واحده تانيه غير حياه يا قدر قدر فضل باصصلها وساكت نور ابتسمتله وضغطت على ايده تلفونه رن قدر مسك التلفون وكانت تالا قدر:دي تالا نور:رد عليها يا قدر رد عليها وخد قرارك دلوقتي متسبش حياه تروح من ايدك قدر اتنهد ورد علي تالا قدر:الو يا تالا تالا بحزن:ازيك يا قدر قدر: الحمد لله مالك يا تالا انتي كويسه تالا:لا يا قدر انا مش كويسه وعايزه اتكلم معاكي في موضوع مهم لو سمحت يا قدر اسمعني للاخر قدر انا حبيتك اوي حبيتك اكتر من اي حاجه في حياتي يمكن اكون حبيتك اكتر من اهلي بس بعد خطوبتنا يا قدر اكتشفت اننا مننفعش ل بعض انا وانت مختلفين جدا عن بعض يا قدر في الأول قولت ممكن نكون بنكمل بعض وهنقدر نعيش حياتنا مع بعض بس للاسف دا محصلش كل يوم كنت بكتشف اني غلطت لما حبيتك واختارتك لاننا مش مناسبين لبعض بس انا دلوقتي اخدت قراري انا اسفه يا قدر انا مش هقدر اكمل معاك انا بقولك الكلام دا في التلفون لاني مش هقدر اقولهولك وانا باصه في وشك انت تستاهل واحده احسن مني يا قدر اتمني انك تلاقي الانسانه المناسبه ليك في اقرب فرصه ااه على فكره شغلك مع اهلي ملوش اي علاقه ب انفصالنا متقلقش تالا قفلت في وشه السكه من قبل ما يرد قدر:الو تالا الو تالا انتي سامعاني الو قدر بص في التلفون لاقي تالا قفلت نور:في ايه يا قدر قدر:مش عارف تالا قالتلي كلام غريب كده واننا مش هننفع نكمل مع بعض وكلام غريب كده نور ابتسمت:انت لسه هتستغرب يلا بسرعه روح ل حياه بسرعه وقولها ال حصل قدر: عندك حق قدر خرج بسرعه من الكافية ونروح خرجت وراه وركبوا العربية حياه حاسبت التاكسي ودخلت الشقه وهي مش فاهمه حاجه حياه:خير يا مصطفى بيه ايه ال جابك حضرتك هنا فاطيمه:عيب يا حياه تتكلمي مع مصطفى بيه بالطريقة دي دا ضيفنا بردو حياه:هو انا قولت حاجه غلط يا مرات عمي انا بس بسأل مصطفى بيه بيعمل ايه هنا مصطفى:كده بردو يا حياه دي مقابله تقابليني بيها وانا جاي لحد عندك علشان اسأل عليكي حياه: وحضرتك جاي تسأل عليا وبس ولا جاي عايز حاجه تانيه مصطفى: بصراحه انا مش جاي علشان اسأل عليكي بس يا حياه انا جاي علشان حاجه تانيه حياه:وايه هي مصطفى قعد قدام فاطيمه مصطفى:انا جاي ل حضرتك يا طنط فاطيمه:جايلي انا يا ابني خير اؤمرني مصطفى:انا كنت جاي اطلب ايد حياه منك فاطيمه بصدمه:ايد حياه! حضرتك عايز تتجوز حياه مصطفى:وفيها ايه انا بحب حياه وعايز اتجوزها وجيت اطلب ايديها منك ايه المانع في كده فاطيمه:مفيش مانع يا ابني بس حياه وهي واقفة ومربعه ايديها: بس الكلام دا مينفعش كده يا مصطفى بيه مصطفى وفاطيمه بصولها وهما مش فاهمين حاجه مصطفى:يعني ايه الكلام دا مينفعش كده يا حياه حياه:يعني مينفعش حضرتك تيجي تطلب ايدي لوحدك من غير معاد اصلا حضرتك المفروض تجيب اهلك وتاخد مننا معاد وتيجي في المعاد دا وتكلم مرات عمي واخويا مصطفى بفرحه:يعني انتي موافقة يا حياه حياه: والله اجابتي على سؤالك دي هتكون في المعاد ال هتحدده مع اخويا ومرات عمي غير كده انا اسفه مش هقدر اجوبك ولا انا بتكلم غلط يا مرات عمي فاطميه قامت وقفت:بالعكس يا حياه يا بنتي ال انتي قولتيه دا عين العقل بصيت ل مصطفى:احنا اسفين يا ابني بس دي الاصول والاصول متزعلش مصطفى:طبعا يا طنط حياه عندها حق انا هروح اقول ل بابا وماما واخد منهم معاد وابلغ حياه بيه فاطيمه:تشرفونا في أي وقت يا ابني مصطفى:طيب عن اذنكم فاطميه:اتفضل يا ابني وصلي مصطفى بيه يا حياه حياه:اتفضل يا مصطفى بيه مصطفى مشي قدام حياه وحياه وصلت لحد برا البيت قدر كان سايق بسرعه نور: بالراحه يا قدر متخافش حياه مش هتطير منك هتلاقيها قاعده في البيت قدر:انا خايف ترفضني بردو يا نور نور بصيت قدامها: متخافش إن شاء الله نور سكتت لما شافت مصطفى قدامها واقف مع حياه قدر فرمل العربية بسرعه وفضل باصص عليهم بصدمه في حد خبط على ازاز العربيه قدر بص على الشخص دا بحزن وشاف حور قدر بصالها وبعدين رجع بص ل مصطفى وحياه تاني عند تالا بعد ما قفلت مع قدر رميت تلفونها على السرير وضحكت تالا:افرح بكلامي شويه يا قدر وعيش حياتك كام يوم لاني ناويه ادمرلك حياتك انت وحبيبه القلب بتاعتك عند خالد الباب كان بيخبط جامد خالد راح يفتح: حاضر براحه يالي بتخبط الدنيا مش هتطير خالد فتح الباب ولاقي زينب في وشه خالد بصدمه:زينب الجزء 12: لفصل الثاني عشر بسم الله الرحمن الرحيم زينب ابتسمت ل خالد: ايه يا حبيبي هتسبني واقفه على الباب كده كتير خالد:لا طبعا يا حبيبتي اتفضلي زينب دخلت وقفلت الباب وراها وخالد واقف مستغرب ومش فاهم حاجه زينب دخلت وقعدت وخالد فضل واقف عند الباب زينب بصاتله: هتفضل واقف كده كتير يا خالد خالد بصالها:ها انا اسف يا حبيبتي بس انا زينب: مستغرب اني جيتلك لحد هنا صح خالد: بصراحه يا حبيبتي انا مستغرب انتي لسه بعتالي رساله انك مش عايزه تشوفيني ولا تعرفيني تاني غير لما اتقدملك تقومي دلوقتي تجيلي بيتي زينب قامت وقفت قدامه: بصراحه عندك تستغرب بس انا مليش غيرك اروحله انا تعبانه اوي ومحتجالك يا حبيبي خالد:مالك يا حبيبتي ايه ال حصل بس زينب: مصطفى اخويا عمل حادثة كبيرة اوي وفي ناس بتحاول تقتله خالد: ايه!! ودا حصل امتي يا حبيبتي زينب: انهارده خالد:طيب واخوكي عامل ايه دلوقتي يا حبيبتي كويس؟! زينب: الحمد لله مكانش في العربية لما الحادثه دي حصلت خالد بصدمه:مكانش في العربية زينب:ايه يا خالد مالك مصدوم كده ليه انت زعلان علشان مصطفى كويس ولا ايه خالد:لا طبعا يا حبيبتي انتي ازاي بتقولي كده بس انا مستغرب مين ال عمل كده وعايز ايه من اخوكي يعني زينب:مهو دا الموضوع ال انا عايزاك فيه يا حبيبي خالد ب استغراب: موضوع ايه يا حبيبتي زينب:انا عايزاك تحاول تعرفلي مين ال عمل كده في مصطفى خالد بلع ريقه بصعوبه:انا!! بس انا ايه علاقتي بالموضوع دا يا زينب زينب:مش انا حبيتك يا خالد والمفروض تساعدني وبعدين دا اول طلب بطلبه منك معقول مش هتفذهولي يا خالد زينب لفيت ايديها حوالين رقبته خالد:لا طبعا يا زينب انا مستعد اعملك كل ال انتي عايزاه بس انا هعرف منين مين ال عمل كده زينب:حاول تعرف يا خالد اكيد هتلاقي ال عمالوا كده ونقدر نحبسهم واجيب حق مصطفى يا حبيبي خالد اتنهد:حاضر يا زينب هحاول اعرف مين ال عمل كده زينب ابتسمتله وبعدين بعدت عنه واخدت شنطتها زينب:طيب يا حبيبي انا همشي دلوقتي وهبقي اكلمك بعدين خالد مسك ايديها وقرب منها:خليكي قاعده معايا شويه زينب:معلش يا حبيبي اصلي عندي محاضره مهمه اوي ولازم اروحها اشوفك بعدين بقي زينب بعدت عنه وخرجت من البيت وقفلت الباب وراها زينب بصيت علي الباب وضحكت وبعدين بصيت قدامها ومشيت قدر فضل باصص علي حياه ومصطفى وعيونه كلها دموع نور كانت باصه عليه وهي مش عارفه تعمله اي ومش فاهمه مصطفى بيعمل ايه هنا اصلا قدر رجع بص ل حور تاني مسح وشه ونزل من العربية ووقف قدامها قدر:انتي بتعملي ايه هنا حور:جيت علشان اشوف كدبك وخيانتك ليا بقي انت تضحك عليا انا وتفهمني انك بتحبني وتطلع في الاخر بتحب شغاله انت بجد احقر انسان انا شوفته في حياتي قدر:خلصتي!! انا مكانش في بيني وبينك اي حاجه علشان تيجي وتحاسبيني اصلا الوحيده ال ليها انها تحسابني هي تالا خطيبتي وبس ودا لو كنت أنا بعمل حاجه غلط اصلا لكن أنا جاي هنا علشان شغل انا مش فاهم انتي بتقولي ايه وشغاله مين ال بتتكلمي عليها دي وانتي جيتي هنا اصلا ازاي بس انا كل دا ميهمنيش انا كان عندي شغل هنا وخلصته ولازم اروح دلوقتي قدر سابها وركب عربيته واتحرك بيها وهو باصص على حياه ومصطفى حور كانت مصدومه من طريقة كلامه ومش فاهمه هو بيكلمها كده ليه مصطفى شاف عربيه مصطفى ابتسم وقرب من حياه ومسك ايديها الاتنين مصطفى:انا مبسوط اوي يا حياه انك وافقتي على طلبي ووافقتي اني اجيب بابا وماما ونطلب ايدك من اهلك حياه سحبت ايديها من ايده:بس انا لسه موافقتش أو رفضت يا مصطفى بيه موافقتي أو رفضي ليك هيكون قدام الكل وبعدين انا لسه هفكر في الموضوع لحد ما تيجي انت واهلك وتطلبوني رسمي مصطفى:وانا اوعدك اننا هنيجي في اقرب وقت ممكن واتمني ساعتها تكوني اخدتي وقتك في التفكير حياه ابتسمتله مصطفى:انا لازم امشي دلوقتي سلام حياه:مع السلامه مصطفى ركب عربيته وساقها ومشي من قدام حياه حياه فضلت باصه عليه لحد ما مشي وبعد كده خبطت على الشقه وفاطيمه فتحتلها حياه دخلت الشقه وهي ساكته ومبتتكلمش فاطيمه:حياه حياه مردتش عليها فاطميه قربت منها وحطيت ايديها على كتفها حياه بصاتلها وفاقت من سرحانها حياه:في حاجة يا مرات عمي فاطيمه:ليه عملتي كده يا حياه حياه:عملت ايه يا مرات عمي مش فاهمه فاطيمه:لا يا حياه انتي فاهماني كويس اوي طالما انتي مش بتحبي مصطفى وافقتي انه يجي هو واهله يطلبوا ايدك مننا انا وابن عمك حياه ابتسمت:ومين قالك اني مبحبهوش يا مرات عمي فاطيمه:عينك بتقول انك مش بتحبيه حياه:وهي العيون ال بتحب بردو يا مرات عمي! ولا القلب هو ال بيحب علي العموم انا لسه موافقتش محدش عارف نصيبه فين ولو كان مصطفى من نصيبي وانا رفضته أو قبلته في الاخر هتجوزه بردو ولو مش من نصيبي مفيش قوه هتجمعني بيه ال ربنا عايزه هيكون يا مرات عمي سيبيها على ربنا حياه ابتسمت ل فاطيمه وسابته ودخلت البلكونه وقعدت لوحدها داليا قاعده في اوضتها على السرير وكريم قاعد على الكنبه قدامها بيشرب سيجاره داليا:انت مش هتتصرف مع بنتك دي ولا ايه كريم بعدم فهم:انهي واحده فيهم داليا:هو في غيرها مبتسمعش كلام حد ست نور كريم:مالها نور عمالتلك ايه داليا:انت مسمعتش ال هي قالته الصبح على الفطار كريم:ااه موضوع العريس دا طيب وانتي عايزاني اعملها ايه يعني داليا:تعقلها وتخليها تقعد مع العريس هيكون عجبك منظرنا قدام الناس لو هي منزلتش قابلته كريم:وانا مالي مش انتي ال عزمتيهم انا معزمتش حد المفروض انك تاخدي رأينا الاول ولو نور وافقت كنتي تعزميهم لكن انتي ال اتصرفتي من دماغك يبقي تتحملي نتيجه غلطك دا داليا:بقي دلوقتي غلطي انا يا كريم علشان عايزه أمن مستقبل بنتي واجوزها يبقي انا كده بغلط علشان عايزاها تعيش حياه سعيده مع شخص بيحبها ابقي انا كده بغلط كريم:نور عمرها ما كانت بنتك يا داليا نور طول عمرها عدوتك من اول يوم دخلتي فيه البيت دا وانا عارف انك مبتحبيش البنات لانهم ولاد مياده ال انتي طول عمرك بتكرهيها بس كل ال انتي بتحاول تعمليه علشان تبعدي البنات عني هيفشل ولو حاولتي مرة تانيه تأذي واحده من بناتي واو تغصبيها على حاجه مش هيكون ليكي مكان بينا هنا يا داليا كريم خرج من الاوضه وداليا فضلت بصاله وهي مش فاهمه هو ليه بيكلمها بالطريقه دي زينب ركبت عربيتها وبصيت على العمارة ال ساكن فيها خالد بكره زينب:لحد اللحظه دي انت كنت بتشوف مني زينب ال حبيتك وال كانت مستعده تعمل اي حاجه علشانك وعلشان حبها ليك بس من دلوقتي هتشوف مني الوش التاني هتشوف ازاي انا اقدر انسي حبي ليك في لحظه واكون عدوتك هتشوف زينب ال علشان اخواتها واهلها ال ممكن تضحي ب اي حاجه علشانهم بعد انهارده عمرك مهتشوف يوم حلو في حياتك يا خالد ودا وعد مني زي ما كنت عايز تموت اخويا انا هخليك تتمني الموت ومش هنولهولك زينب شافت تلفونها اتفتح اخدته من على الكرسي ال جمبها وفتحت وقريت الرسالة ال اتبعتتلها _مساء الخير انا عارف اني اليومين ال فاتوا دول وحشتك فيهم بس اعمل ايه غصب عني كنت مسافر في شغل ومكنتش عارف افتح تلفوني ولا اكلمك فيهم علي فكره انتي كمان وحشتيني اوي وكنت عايز اتكلم معاكي واحكيلك كل تفاصيل السفريه ال كنت فيها دي بس انتي كمان لازم تحكيلي كل ال حصالك في اليومين دول بالحرف واه صح انا بحبك اوي زينب قريت الرسالة وبعدين فضلت باصه للرقم ال بعتلها الرساله وهي مش عارفه هو مين رقم بقاله شهر بيكلمها وكل ما تعمل للرقم دا حظر رقم جديد بيكلمها وصاحب الرقم رافض انه يقولها هو مين زينب بدات تتعود على الرسايل ال بتيجي من الرقم دا ساعات بتفرح لما الرسايل دي تتبعتلها ولو صاحب الرقم دا مبعتلهاش رساله في يوم بتزعل حاولت تدور على صاحب الرقم دا وتعرف هو مين بس معرفتش توصل ل حاجه زينب رميت التلفون جمبها على الكرسي وساق عربيتها كريم فتح اوضه في الفيلا ودخل وقفل الباب وراه وفتح النور الاوضه كانت كلها تراب كريم فضل يكح ⁦كتير كريم طلع منديل من جيبه وحطه على وشه فضل يبص على الاوضه من كل حته بحزن وزعل كل حاجه كانت في الاوضه متغطيه بملايات والتراب كان في الاوضه كلها قرب من اللوحه ال قدامه وشال الملايه ال عليها وفضل باصص للرسمه رسمه فيها شاب واقف على ركبته وفاتح علبه فيها خاتم وقدامه بنت صغيره مبسوطه جدا وبتضحك كريم فضل باصص على اللوحه بحزن وبدا يكلم نفسه كريم:يا تري انتي فين يا مياده قلبي بيقولي انك عايشه بس مش قادر اوصلك ولا اعرف انتي فين الحياه بقيت وحشه اوي من غيرك انا بقيت عامل زي الميت من غيرك روحي راحت مني بعد ما عرفت الحقيقة مبقتش قادر اعيش من غيرك انا السبب في انك تضيعي مني بس انا مش هسكت غير لما ترجعيلي يا مياده لو هلف العالم كله علشان اجيبك هعمل كده كريم سمع صوت زعيق كريم بص على الباب وغمض عينه ورجع بص للوحه تاني وغطاها وخرج من الاوضه وقفلها تاني ب المفتاح ونزل يشوف في ايه داليا:انت شكلك اتجننت يا مصطفى كريم وهو نازل على السلم:في ايه صوتكم عالي ليه مصطفى:مفيش يا بابا كل دا علشان قولت ل ماما اني عايز اتجوز كريم:تتجوز؟! مش لما تبقي تخلص تعليمك الاول ويا تري مين بقي العروسه مصطفى سكت داليا:مترد سكت ليه ابنك المحترم عايز يتجوز الشغاله ال اسمها حياه حياه كانت قاعده في البلكونه على الكرسي ومرجعه راسها ل ورا وباصه للسما تلفونها رن حياه اخدت التلفون من على الترابيزه ال قدامها وبصيت فيه وكانت نور حياه غمضت عينيها وقفلت تلفونها خالص ورجعت تبص ل السما تاني فاطيمه جات فاطيمه:حياه حياه قامت وقفت وبصاتلها حياه:ايوه يا مرات عمي فاطيمه مداتلها ايديها بظرف:مسكي يا حياه الظرف دا عمك سابهولك قبل ما يموت وقال محدش يفتح غيرك حياه اخدته منها ب استغراب:ظرف ايه دا يا مرات عمي فاطيمه:مش عارفه يا بنتي هو قالي محدش يجي جمبه غيرك الباب خبط فاطيمه:دا اكيد كامل انا هروح افتحله فاطميه سابت حياه ومشيت حياه بصيت للظرف ب استغراب وفتحته ولاقيت في جواب حياه فتحت الجواب وبدات تقراه واتصدمت من ال قراته تالا كانت لابسه وخارجه وبتفح باب الفيلا بتاعتها ولاقيت في وشها حور حور: مساء الخير تالا:مساء النور مين حضرتك حور:مش حضرتك الانسه تالا تالا: ايوه انا خير حور ب ابتسامه:انا حور النجار حبيبه قدر خطيبك

حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
6/17/2025, 6:13:10 PM

._*ࢪوايـه عشق الاسياد🍒⸙♡»))*_ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ *تمت مشارڪتها من قنوات ميجو*🐥🖤‘‘ *`‏‏تابع قناة حكايه و رواية`📚🩶* https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G *`‏‏تابع قناة مٰقـهـٰى الــرٍوآيٰـات`☕🤎* https://whatsapp.com/channel/0029VaeOIp8ADTOF6I5O1G2y *`‏تابع قناة حڪاية و ࢪوآيـة②`📚💙* https://whatsapp.com/channel/0029VaqVr5g6GcGBmMo0VT1x *`‏‏تابع قناة ʂƚιƈƙҽɾ || 𝑀𝒾𝑔𝑜𝑜`💝’’* https://whatsapp.com/channel/0029VarFafkBvvsgJ0is992z *`تابع قناه (دحـيح الأفلام)`💗🥥* https://youtube.com/channel/UCD4yRjTfvn9DE1kK9aXytWQ?si=XMDcGut0lTmKHv9a الجزء 5: الفصل الخامس بسم الله الرحمن الرحيم قدر بص ل ادهم ومردش عليه وبعدين رجع بص ل نور وحياه ال كانوا واقفين باصين في الارض قدر:ايه انتو مش سامعني ولا ايه متردوا ادهم: براحه يا استاذ اديهم فرصه يتكلموا قدر: والله انا مسالتش حضرتك ولا وجهت كلام ليك انا كلامي موجه ليهم هما يا ريت حضرتك متدخلش قدر بص ل حياه ونور قدر:اتفضلوا قدامي حسابي معاكم بعدين نور مشيت من غير ما تتكلم حياه بصيت ل ادهم:شكرا ل حضرتك يا دكتور انا اسفه تعبت حضرتك معايا قدر مسك ايديها وشدها:انتي لسه هتعتذري قدر شد حياه وخرجها من الكافية وادهم كان واقف مش فاهم حاجه قدر ركب حياه العربية ونور كمان ركبت العربية بتاعت قدر وقدر ركب وساق العربيه داليا قامت من على الارض وقربت من كريم ومسكت منه الخاتم داليا:ازاي انا انا دورت عليه كتير اوي هنا وملاقتهوش كريم:تلاقيكي مدورتيش كويس يا حبيبتي مكانش ليه لازمه كل ال انتي عمالتيه دا كريم طبطب على كتفها:متخافيش يا حبيبتي مفيش حد يقدر يدخل لحد هنا ويسرقك وخصوصا حياه حياه بنت طيبه وكويسه لا يمكن تسرق يا حبيبتي وبعدين انا مش فاهم انتي حاطاها في دماغك ليه البنت بقالها عندنا ٥ سنين من ساعه ما اهلها ماتوا واحنا مشوفناش منها حاجه وحشه سيبيها في حالها بقي يا حبيبتي انا هدخل اخد شاور وانتي قولي ل هاله تحضرلنا الغدا وبعدين تطلع تشوف الاوضه وترتبها كريم دخل الحمام وداليا بصيت على الخاتم بصدمه:ازاي الخاتم دا رجع هنا انا حطاه بنفسي في الدلاب بتاع ال اسمها حياه ازاي رجع هنا داليا افتكرت زينب ال كانت واقفه معاها لما خرجت من اوضه حياه داليا:طيب وزينب هتعرف منين انا حطيت الخاتم فين شكلي مش هعرف اخلص من ال اسمها حياه دي طول ما البنات دول موجوده لازم اخلص منهم الاول داليا رجعت الخاتم مكانه ب عصبية ونزلت قالت ل هاله تحضر الاكل قدر كان سايق العربية ومتعصب نور فتحت تلفونها وقريت الرسالة ال جاتلها من زينب زينب:مرات ابوكي هتتجن بعد ما ابوكي طلعلها الخاتم من علبه المجوهرات بتاعتها نور قريت الرسالة وبدات تضحك قدر بصالها من مرايه العربيه وحياه ضربتها في كتفها علشان تسكت نور:اسفه اسفه نور بطلت ضحك وبعدين رجعت تتضحك تاني قدر وقف العربيه بعصبية وبصالها قدر:انتي معندكيش دم انتي ليكي نفس تضحكي بعد ال انتو عمالتوا دا نور:انا مش فاهمه مالك مدايق من ايه حياه نسيت الكرا حياه ونور بصوا لبعض وسكتوا حياه:انتي اخدتيها منه صح نور:لا انتي ال اخدتيها منه حياه:انا مخدتش حاجه نور:ولا انا قدر:خلصتوا ولا لسه انا ممكن استناكم لحد متخلصوا عادي حياه بصاتله:انا مش فاهمه حضرتك مدايق ليه احنا معملناش جريمه ل كل دا قدر:يا سلام انتي عايزاني اعمل ايه لما اشوف اختي والخدامه بتاعتنا قاعدين مع راجل غريب حياه:خدامه؟! بس انا مش خدامه يا استاذ قدر استاذ كريم ال طلب مني اني اجي اعيش معاكم في الفيلا بعد ما اهلي ماتوا وانا كنت رافضة بس هو ال اصر وانا ال كنت بشتغل شغل البيت مزاجي انا عمري ما كنت خدامه ولا هكون علي العموم لو حضرتك شايفني خدامه كنت سبتني قاعده مع واحد غريب واخدت اخت حضرتك ومشيت اخدتني معاك ليه قدر: حياه انا بجد اسف والله مكانش قصدي انا كنت متعصب شويه ومش عارف انا بقول ايه حياه:مش فارقه اذا كنت متعصب أو لا المهم انك قولت ال في قلبك حياه نزلت من العربية نور:عجبك كده قدر نزل ورا حياه بسرعه وراح عندها ومسك ايديها قدر:حياه ممكن تسمعيني حياه بصاتله:نعم يا قدر بيه قدر:انا اسف يا حياه والله مكان قصدي انا بس ادايقت لما شوفتك مع الشخص دا اقصد يعني لما شوفتك انتي ونور انا حقيقي مكانش قصدي اي كلمه انا قولتهالك حياه:ولا يهمك انا عارفه انه مكانش قصدك بس انا عايزه اتمشي لوحدي شويه قدر: طيب تحبي اتمشي معاكي انا كمان حياه:لا معلش انا عايزه اتمشي لوحدي حياه ابتسمت ل قدر وبعدين سابته ومشيت قدر فضل باصص عليها لحد ما مشيت وهو مش قادر يروحلها أو يتكلم معاها لانه عارف انه غلطان نور نزلت من العربية وراحتله نور:عجبك ال انت عمالته دا قدر بصالها وفضل ساكت نور:انا نفسي افهم هتفضل كده لحد امتي هي عمالتلك ايه انا نفسي افهم قدر:نور انا بجد مخنوق ومش طايق نفسي اسكتي لو سمحتي قدر سابها وركب العربيه نور اتنهدت بعصبية وراحت ركبت جمبه نور: على فكره لو حياه مرجعتش هتزعل مني اوي يا قدر قدر رد بعصبية:وهي مش هترجع ليه يعني يا نور ليها مين غيرنا تروحله يعني نور: معرفش بس لو حياه مرجعتش ابوك مش هيرحمك قدر مردش عليها وساق العربيه بعد شويه وصلوا البيت وقدر فتح الباب ودخلوا كريم:ايه يا ولاد كنتوا فين وفين حياه اومال نور بصيت ل قدر بعصبية:اسأل ابنك يا بابا اسأله عمل ايه في حياه خلها تمشي ومنعرفش هي راحت فين نور سابتهم وطلعت على اوضتها وهي طالعه خبطت في رحيم ال كان نازل وباصص في تلفونه رحيم: مش تحسبي نور:اوعي انت كمان نور زقت رحيم وطلعت على اوضه زينب وفتحتها بعصبية ودخلت كريم قام وقف وقرب من قدر كريم: يعني ايه الكلام ال بتقوله اختك دا يا قدر قدر: مفيش حاجه يا بابا حياه كانت مخنوقه وطلبت تتمشي لوحدها شويه مفيهاش حاجه دي كريم:وانت ازاي تسيبها تمشي لوحدها بليل كده قدر:قولتلها اروح معاها هي ال مردتش اعمل ايه انا بقي يا بابا يعني قدر سابه وطلع اوضته داليا كانت في قاعده بتاكل ومبسوطه داليا بدات تكلم نفسها:حلو شكل ال اسمها حياه دي مشيت من نفسها شكلي خلصت منها ومفضلش غير الاتنين التانين ودول قريب اوي هخلص منهم داليا بصيت على كريم:ايه يا حبيبي مش هتكمل اكلك ولا ايه كريم بعصبية:هو حد يعرف عيالك دي ويجيله نفس ل اي حاجه كريم سابها وطلع اوضته رحيم مكانش فاهم اي حاجه رحيم قرب من داليا:هو في اي داليا:مفيش حاجه يا حبيبي اقعد كل انت وملكش دعوه رحيم قعد ياكل وداليا كانت بتضحك وفرحانه في اوضه زينب نور دخلت متعصبه زينب:في ايه مالك نور: اخوكي الزفت زينب: مصطفى نور:لا ال اسمه قدر قال كلام زي الزفت ل حياه خلاها تمشي ومنعرفش هي راحت فين زينب:هو دا كل ال مدايق اومال لو سمعتي المصيبه الكبيرة هتعملي ايه نور:في ايه استر يا رب زينب:مرات ابوكي نور:اشمعني زينب:جايبالك عريس نور بصدمه: نععععم في اوضه قدر كان رايح جاي بعصبية بدا يكلم نفسه:انا مالي مدايق ومتعصب كده ليه يعني هي هتروح فين يعني كلها ساعه ولا ساعه ونص وترجع على البيت وبعدين انا اعتذرتلها كذا مره مليش دعوه بقي قدر قعد على سريره وطلع تلفونه وبدأ يلعب بيه حياه كانت ماشيه في الشارع مخنوقه حياه بدات تكلم نفسها:وانا ال كنت فاكره انه هيجي يوم ويحبني يحبني ازاي وهو مش شايفني غير الخدامه بتاعته بس انا مش هينفع ارجع البيت دا تاني طول ما انا قاعده في البيت هشوفه وقلبي هيتوجع انا لازم مرجعش البيت دا ابدا مفيش غير مكان واحد ال هقدر اروحه حياه وقفت تاكسي وركبته والتاكسي مشي لميس كانت قاعده في بيتها وبتتكلم في التلفون لميس:ال اسمها حور دي كانت موجودة واول ما قدر عرف قالي محدش يدخل علينا واول ما كريم بيه فتح المكتب عليهم شوفتهم حاضنين بعض تالا بعياط:انتي متاكده من ال انتي بتقولي دا يا لميس لميس:طبعا متاكده انا شوفتهم بعيني وهما حاضنين بعض تالا:طيب خلاص اقفلي لميس قفلت مع تالا تالا:بقي كده يا قدر تخوني انا مع ال اسمها حور دي ماشي يا قدر انا هوريك ازاي تلعب على تالا كرم انا هوريك اللعب ال بجد عامل ازاي الساعه ٣ الفجر حياه نزلت من التاكسي ودفعت الفلوس للسواق حياه فضلت تبص حواليها كانت ماشيه في منطقة شعبية مفيهاش حد ماشي في الشارع خالص حياه كانت ماشيه بخوف لمحت اتنين بيقربوا منها خوفها زاد وفضلت واقفه مكانها ومش عارفه تعمل ايه في الفيلا قدر مكانش عارف ينام وكان مستني حياه ترجع بس حياه مرجعتش قدر:انا كده بدات اقلق انا هنزل ادور عليها بنفسي قدر فتح الباب ولاقي داليا في وشه داليا بصاتله:رايح فين يا حبيبي دي الساعه داخله على ٣ الفجر قدر فضل باصصلها وساكت في اوضه زينب زينب: طيب وبعدين الساعه داخله على ٣ وحياه لسه مرجعتش هتكون راحت فين يعني نور:معرفش انا خايفه عليها اوي يا زينب زينب:وانا كمان تفتكري حصالها حاجه نور بصاتلها بخوف وقلق الجزء 6: الفصل السادس بسم الله الرحمن الرحيم حياه مكانتش عارفه تعمل ايه ولا كانت لاقيه البيت ال كانت بتدور عليه الاتنين ال كانوا جايين عليها كانوا بيقربوا عليها حياه مسحت دموعها وبدات تمشي وهي باصه في الارض وخايفه عديت من جمب الاتنين ال كانوا ماشين وهي خايفه واحد من الاتنين دول وقف وبص عليها وكان مستغرب صاحبه: في حاجة يا كامل كامل وهو لسه باصص على حياه:ها لا مفيش يا محمود بس البنت دي شبه واحده اعرفها اوي محمود:يخلق من الشبه ٤٠ يعم يلا بقي علشان نلحق نصلي الفجر كامل:يلا كامل ومحمود راحوا الجامع حياه فضلت ماشيه لحد ما لاقيت بيت صغير حياه بصيت عليه وفرحت وجريت خبطت عليه الباب فتح فاطيمه:نسيت حاجه يا كامل يا حياه!! حياه بصاتلها:ازيك يا مرات عمي فاطيمه ربعت ايديها: الحمد لله يا بنت عارف خير ايه ال جابك ال ساعه دي سايبه بيت العز ال كنتي عايشه فيه وجايه هنا ليه حياه:انا سيبت بيت كريم بيه انا مليش غيركم يا مرات عمي متسبنيش لوحدي يا مرات عمي فاطيمه:لا والله المفروض انك تصعبي عليا وادخلك دلوقتي صح وانتي مفتكرتناش ليه ايام العز ال انتي كنتي عايشه فيه دا ولا انتي لما ال انتي عايشه معاهم رموكي جاتيلي انا بقي حياه بدات تعيط:انا لما الدنيا ضاقت بيا جاتلكم انتو يا مرات عمي ورحمه عمي متسبيني لوحدي فاطيمه:ايوه يختي عيطي عيطي انتي فاكره نفسك هتصعبي عليا لا يا حبيبتي دموع التماسيح دي تروحي تعيطي على حد تاني لكن أنا فاهماكي كويس غوري يا بت من وشي فاطيمه قفلت الباب في وش حياه حياه عيطت وفضلت باصه علي الباب ال اتقفل في وشها حياه مشيت وهي مش عارفه تروح فين ولا تعمل ايه قدر بص ل داليا ومكانش عارف يقولها ايه قدر:مفيش حاجه يا ماما انا كنت نازل اشم هوا تحت بس داليا:بهدومك دي يا حبيبي قدر بص على هدومه ال مغيرهاش من ساعه ما رجع قدر كان هيرد بس لاقي نور وزينب قدامه داليا بصاتلهم:في ايه يا بنات مالكم نور بصيت ل قدر:انا عماله اتصل ب حياه وتلفونها مقفول ولحد دلوقتي مجاتش انا قلقانه عليها اوي قدر بصالها وخرج بسرعه برا الاوضه داليا مسكته:رايح فين يا حبيبي قدر:انتي مش سامعه نور بتقول ايه يا ماما افرضي حصالها حاجه قدر بعد داليا عنه ونزل بسرعه داليا بصيت للبنات بعصبية وبعدين رجعت اوضتها داليا دخلت اوضتها وشافت كريم واقف في البلكونه داليا قربت منه واتكلمت بعصبية داليا:شايف ابنك نازل في عز الليل يدور على ال اسمها حياه دي كريم وهو باصص قدامه وساند على السور:لو قدر مكانش عمل كده كنت هروح انا واقوله يعمل كده داليا: يعني ايه كريم: يعني ابنك ال غلطان ولازم يدور على حياه لحد ما يلاقيها داليا:هو انت بتخاطر ب ابنك علشان حياه دي كريم:ابنك مش صغير متخافيش عليه من انه يتوه وبعدين حياه دي زيها زي نور وزينب بناتي داليا:وأما هي زي بناتك متنزلش تدور عليها انت ليه ليه ابني انا ال يدور عليها كريم: علشان هو ال غلطان مش انا كريم سابها ودخل الاوضه رحيم كان بيلعب على تلفونه وقاعد على السرير الباب خبط رحيم:ادخل نور وزينب دخلوا رحيم:استر يا رب خير مالكم نور:انا قلقانه على حياه اوي يا رحيم رحيم اتعدل في قاعدته:ليه هي لسه مجاتش زينب:لا وبنكلمها في التلفون مش بترد رحيم: غريبه دي عمرها ما اتاخرت برا البيت ابدا هتكون راحت فين نور:معرفش قدر نزل يدور عليها دي متعرفش اي حد غيرنا هنا يا رحيم رحيم:طيب اهدي إن شاء الله هتكون كويسه وقدر هيلاقيها نور:يا رب يا رب حياه كانت ماشيه في الشارع ومش عارفه تعمل ايه او تروح ل مين بس ال حاجه ال كانت متاكده منها انها مش عايزه ترجع الفيلا تاني حياه راحت قعدت على الرصيف ال لاقيته قدامه وساندت راسها على الحيطه وبدات تعيط كامل و محمود خلصوا صلاه وكانوا راجعين البيت كامل كان داخل شارع البيت بتاعه بس لمح واحده قاعده على الرصيف وفضل واقف باصص عليها محمود رجعله:في ايه تاني يا كامل ايه ال مواقفك هنا كامل:البنت دي قاعده لوحدها على الرصيف محمود بص عليها:ودي قاعده هنا ليه دلوقتي كامل:مش عارف كامل كان هيقرب منها بس محمود ماسكه محمود:انت رايح فين كامل: هروح اشوفها يمكن محتاجه حاجه محمود:واحنا مالنا يا كامل كامل:مالنا ازاي افرض محتاجه حاجه هنسيبها كده يعني كامل سابه وقرب منها كامل: حضرتك محتاجه حاجه يا انسه حياه بصاتله وقامت وقفت بسرعه كامل بصدمه: حياه انتي بتعملي ايه هنا حياه بدات تعيط:كامل انا كنت جايلكم بس مرات عمي طردتني وانا مش عارفه اروح فين يا كامل ساعدني علشان خاطري يا كامل وبلاش انت كمان تسيبني كامل:امي طردتك؟! طيب اهدي اهدي متخافيش انا معاكي ومش هسيبك كامل حضنها وطبطب عليها قدر كان عمال يدور على حياه بالعربيه ومكانش لاقيها قدر نزل من العربية وفضل يجري وهو بيدور على امل أنه يلاقيها تلفونه رن قدر طلع التلفون بسرعه من جيبه ورد قدر: ايوه يا نور حياه رجعت نور:لا يا قدر وانت ملاقتهاش قدر:مش لاقيها يا نور نور:يا رب بقي تلفونها لحد دلوقتي مقفول انا خايفه قدر: متخافيش يا نور انا مش هرجع البيت غير وحياه معايا قدر قفل مع نور وفضل واقف مكانه قدر:يا تري انتي فين يا حياه انا مش عايز حاجه غير اني اطمن عليكي واعرف اذا كنتي كويسه ولا لا قدر شاف تاكسي بيقرب منه قدر وقف قدام التاكسي بسرعه والتاكسي وقف قدر جرا على السواق والأسواق نزله من التاكسي .....: في ايه يا استاذ ايه ال حضرتك بتعمله دا قدر:انا اسف جدا بس انا كنت عايز اسألك سؤال قدر طلع صوره حياه من جيبه قدر: حضرتك شوفت البنت دي السواق بص للصوره وبعدين بص ل قدر وسكتت شويه كامل اخد حياه وراحوا على بيته وخبط الباب وفاطيمه فتحت وشافت حياه وكامل واقفين الجزء 7: الفصل السابع بسم الله الرحمن الرحيم السواق فضل باصص للصوره شويه وبعدين رجع بص ل قدر السواق:لا والله مشفتهاش قدر:ارجوك بص كويس السواق:يا استاذ بقولك مشوفتهاش عن اذنك السواق ركب التاكسي بتاعه ومشي قدر اتنهد بتعب:يا رب هتكون راحت فين يعني فاطيمه:انتي ايه ال جابك هنا تاني يا بت انا مش قولتلك امشي من هنا كامل:حياه اختي يا امي وانا مش هسمح انها تبات في الشارع فاطيمه:اختك وهي افتكرت انها اختك دلوقتي كامل:مش وقت الكلام دا يا امي اكيد مش هنقف نتكلم على الباب كده فاطيمه:انا قولت البت دي مش هتدخل هنا يا كامل يعني مش هتدخل هنا كامل:دا بيتي أنا كمان يا امي وانا قولت أن حياه هتدخل يعني هتدخل ادخلي يا حياه حياه دخلت وهي باصه في الارض وكامل دخل وقفل الباب فاطيمه:بقي كده يا كامل بتكسر كلمه امك كامل:لا يا امي انا عمري ما اكسر كلمتك ابدا بس انا ابويا علمني اني مسابش حد محتاجلي ابدا وحياه دي بنت عمي واختي في الرضاعه وايا كان ال حصل معاها وايه ال خلاها تيجي لحد هنا ف انا لازم اقف جمبها واساعدها ومرمهاش في الشارع هي ملهاش حد غيرنا يا امي فاطيمه كانت هتتكلم بس كامل سكتها:مش وقته اي كلام دلوقتي ادخلي نامي دلوقتي يا حياه في اوضتي وبكره يحلها الحلال حياه بصيت ل فاطيمه ورجعت بصيت ل كامل حياه:طيب وانت هتنام فين كامل :انا هنام هنا على الكنبه متشغليش بالك انتي يلا تصبحي على خير حياه:وانت من اهله حياه مشيت وهي باصه في الارض وراحت على اوضه كامل ودخلت الاوضه وقفلت على نفسها الباب فاطيمه بصيت ل كامل بعصبية كامل راح باس ايديها وراسها:تصبحي على خير يا امي كامل سابها قبل ما تتكلم وراح نام على الكنبه فاطيمه دخلت اوضتها وقفلت الباب بعصبية حياه طلعت التلفون من جيبها وفتحته وبعدت رساله ل نور وزينب وقفلت التلفون تاني نور وزينب كانوا قاعدين قدام رحيم وقلقانين في رساله اتبعتتلهم مسكوا تلفونتهم بسرعه وفتحوهم وقروا الرساله ال اتبعت انا كويسه متقلقوش عليا انا كنت مخنوقه و روحت اقعد عند عمي شويه قولوا ل عمو كريم اني كويس متزعلوش مني اني سابتكم من غير ما اقول هتوحشوني البنات قرأوا الرساله نور: الحمد لله انا كده اطمنت أنها بخير رحيم:ايه زينب:حياه بعتتلنا رساله بتقول فيها انها في بيت عمها راحت تقعد هناك كام يوم وهترجع رحيم:طيب الحمد لله ادخلوا انت مش ناموا بقي وانا هكلم قدر اقوله البنات كل واحده دخلت اوضتها ورحيم اتصل ب قدر قدر رد بيأس:الو يا رحيم رحيم:تعالي يا قدر خلاص حياه كلمت البنات وقالتلهم انها كويسه وراحت تقعد في بيت عمها يومين قدر:بجد يعني هي كويسه رحيم:ايوه هي كويسه قدر: الحمد لله طيب انا جاي علطول سلام قدر قفل مع رحيم وابتسم بفرحه: الحمد لله يا رب الحمد لله قدر ركب عربيته ورجع على الفيلا الكل نام ومصطفى الوحيد ال مرجعش الفيلا الساعه ١ كريم كان واقف قدام باب اوضه قدر وبيخبط عليه قدر وهو قاعد على السرير ماسك تلفونه:ادخل كريم فتح الباب ودخل كريم:ايه يا قدر انا مش شايف حياه في البيت يعني انت مش نزلت علشان تجيبها بليل قدر قام وقف قدامه:اصل يا بابا كريم:اصل ايه ....:اصل حياه راحت في بيت عمها يا بابا كريم بص ل نور:بيت عمها!! تعمل ايه هناك دي من ساعه ما عمها مات وهي مراحتش هناك خالص نور قربت منه:اصل كامل ابن عمها اتصل بيها وقالها انه عايز يشوفها لانها وحشته اوي وعايز يقعد معاها يومين وحياه راحت علطول كريم:طيب مش كانت تقول قبل ما تروح يا نور يعني نور:مهي قالتلي انا وزينب بعد ما وصلت وقالتلنا نقولك كريم:بس كانت المروض تقولي الاول يعني نور:خلاص بقي يا بابا اهي سيبها تفك عن نفسها شويه حياه داخله على امتحانات واعصابها لازم تهدي شويه كريم:هقول ايه بقي مهي خلاص سافرت من غير ما تاخد رأيي حد بس لما تكلميها خليها تعرف اني اسبوع وهبعت السواق يجيبها علشان امتحانتها نور ابتسمت:حاضر كريم كان هيخرج من الاوضه ونور وراه بس قدر شد نور ل عنده كريم وقف:ااه صح كريم رجع بصالهم:هو ايه ال حصل بينكم امبارح يا قدر قدر:مفيش يا بابا انا لاقيت حياه ونور قاعدين لوحدهم في كافيه من غير ما ياخدوا إذن حد في انا اتعصبت عليهم وقولتلهم ازاي تخرجوا من غير راجل معاكم وفي وسط الكلام بقي اتخانقت انا وحياه وهي زعلت ومشيت كريم بصاله بشك:ماشي يلا علشان تفطروا انتو الاتنين كريم خرج من الاوضه وقفل الباب وراه نور زقت قدر نور:ايييه ماسك حرامي قدر: بقولك ايه يا نور هو مين كامل دا نور:انت مش سامعني بقول ابن عم حياه قدر ب ارتباك:ااه مانا سمعتك ا ا يعني هو ابن عمها بس صح نور بصاتله بشك:لا طبعا مش ابن عمها وبس قدر بزعل:اومال يقربالها ايه تاني نور:يعني كامل دا كل حاجه بالنسبه ل حياه كان اقرب حد ليها قبل ما اهلها يموتوا وتيجي تعيش معانا هنا قدر:بجد نور:طبعا بجد هو في اخت مبتحبش اخوها علاقه حياه وكامل اقوي من علاقتنا بكتير على فكره قدر: اخوها!! انتي مش لسه قايله انه ابن عمها نور:ابن عمها واخوها في الرضاعه في نفس الوقت هو انت بتسأل ليه قدر:ها لا عادي يعني دا سؤال عادي نور ابتسمت:ماشي همشيها سؤال عادي اما نشوف اخرتها معاك قدر:متسكتي شويه يا بت انتي وبعدين انتي ايه ال مواقفك هنا انا جعان على فكره يلا ناكل قدر مشي خطوتين نور:استني استني انت رايح فين قدر:رايح اكل في ايه نور:بالمنظر دا قدر بص على هدومه:ماله منظري فيه ايه نور:قدر حبيبي انت لابس شورت وتيشيرت قدر: ميرسي للمعلومه ايوه يعني عايزه ايه نور:فين بدلتك ال هتروح بيها الشركه يا حبيبي قدر:لا مانا واخد اجازه اسبوع نور حطيت ايديها على وشه:انت سخن يا حبيبي اصل مش معقول انك متروحش الشركه يعني دا انت لو بتموت بتلبس هدومك وتروح الشركة ولا كأن في حاجة قدر:هو انا مش من حقي اخد اجازه واريح نفسي شويه حرام يعني قدر سابها ومشي نور:لا دا الموضوع كبير اوي بقي ماشي يا قدر انا كمان مش هروح شغلي وهقعدلك علشان افهم مالك نور نزلت ورا قدر وهي نازله على السلم سمعت داليا بتقول داليا:يا حبيبي الناس اخدوا مني معاد يوم الجمعة وانا وافقت مفيهاش حاجه لو نور قعدت مع ابنهم دا واتعرفت عليه يمكن تحبه نور وهي نازله على السلم:هو مين دا ال احبه يا مرات ابويا داليا بصاتلها وابتسمت:اهي العروسه جات اهي تعالي يا نور دا عريس متقدملك وانا كنت بقول ل بابكي عليه نور قعدت مكانها:بس انا مش موافقه يا مرات ابويا داليا:يعني ايه يا حبيبتي مش موافقه الناس اخدت معايا معاد الباب خبط وهاله راحت تفتح نور: والله حضرتك ال اخدتي معاهم معاد من غير ما تسأليني عن رائي انا مش موافقه على موضوع الجواز دا الناس ال اتفقوا مع حضرتك انهم يجوا دول اهلا وسهلا بيهم في اي وقت هيجوا وياخدوا واجبهم ك ضيوفك وبس غير كده لا داليا بصيت ل كريم بعصبية:عجبك ال بنتك بتقوله دا كريم كان هيتكلم بس هاله ندهت عليه هاله:كريم بيه حضره الظابط عايز حضرتك كريم قام بسرعه ووقق قدام الظابط كريم:خير يا حضرة الظابط الظابط: حضرتك والد مصطفى المنشاوي الكل وقف بخوف كريم بقلق:ايوه انا والده في حاجة حضرتك الظابط:احنا لاقينا المحفظة دي في عربيه استاذ مصطفى وعرفنا من البطاقه عنوانكم والعربيه كانت متدمره داليا:ابنيي الكل كان مصدوم وخايف علي مصطفى حياه كانت خارجه من الاوضه وبتفتح الباب لاقيت كامل في وشها كامل:صباح الخير انا كنت لسه هخبط عليكي علشان اصحيكي الفطار جاهز حياه: صباح النور حياه خرجت من الأوضه ومشيت هي وكامل لحد السفره ال فاطيمه كانت قاعده عليها فاطيمه:اخيرا صحيتي الاكل برد واحنا مستنين حضرتك يا ست هانم حياه قعدت ومردتش عليها كامل قعد جمبها:عمالتلك الاكل ال انتي بتحبيه بالهنا والشفا حياه ابتسمتله وبدات تأكل فاطميه:مقولتليش يا ست حياه ايه ال خلاكي تسيبي العز ال انتي كنتي عايشه فيه وطردتينا منه لما جينالك زمان وتجيلنا حياه ب استغراب::طردتكم كامل:امي الكلام دا مش وقته خالص بعدين حياه:لحظه واحده يا كامل قصدك ايه يا مرات عمي طردتكم ازاي وانا اصلا مشوفتكمش من يوم موت بابا فاطيمه:اومال مين يا حبيبتي ال مردتش تشوفنا حتي لما جانلها احنا وعمها وهو بيموت ومردتش حتي تقابلنا حياه بصدمه:انا مش فاهمه حاجه انتو عمركم ما جاتولي الفيلا حياه بصيت ل كامل:متفهمني يا كامل في ايه ماسك تلفونه بيحاول يكلمها بس محاولاته كلها كانت بتفشل الباب خبط قام فتح وكانوا صحابوه مدحت:ايه يعم بنكلمك من امبارح مش بترد علينا ليه شريف:ما طبعا لازم متردش علينا مانت خلاص بقي كلها كام يوم وتتجوز بنت المنشاوي وتنسانا بقي خالد: يعم دي من ساعه ما اخوها شافنا في الجامعه وهي مش بترد عليا شكل كل ال خطتناله راح على الارض شريف:يعم متخافش الحوار دا هنظبطهولك انا خالد:ازاي يعني يا ذكي شريف:اصلي سابقتك وهروح اتقدم ل اختها يوم الجمعه مدحت:وطبعا اخواته هيرحبوا جدا بالموضوع شريف:طبعا مش انا صاحبهم الانتيم هيلاقوا فين حد احسن مني خالد:دا لو اخوها عاش اساسا الاتنين بصوله ب استغراب وهما مش فاهمين حاجه رايكم الجزء 8: الفصل الثامن بسم الله الرحمن الرحيم كريم اخد من الظابط المحفظه بصدمه:ا ا ابني ك كويس الظابط:ابنك محدش عارف عنه حاجه لاننا ملاقنهوش في العربية كريم قاعد على الكرسي بصدمه والدموع بدات تنزل من عينه داليا كانت بتعيط ورحيم بيطبطب عليها الكل مكانش فاهم حاجه ومصدوم وخايف علي مصطفى الظابط:احنا كده عملنا ال علينا وبلغناكم ب ال حصل ولو حضرتكم عايزين تعمل محضر ب ال حصل اتفضلوا على القسم عن اذنكم الظابط مشي بعد شويه قدر بص على الباب قدر: مصطفى!! الكل بص على الباب ومصطفى كان واقف عند الباب داليا قامت بسرعه وجريت عليه وحضنته: الحمد لله انك بخير يا حبيبي الف حمد وشكر لك يا رب مصطفى رفع ايده بالراحه وحضنها الكل جرا على مصطفى بخوف وحضنه نور بخوف:انت كنت فين يا مصطفى وايه ال حصل داليا:مش مهم مش مهم دلوقتي اي حاجه اهم حاجه انك بخير يا حبيبي حمد لله على سلامتك يا حبيبي مصطفى الله يسلمك يا امي متقلقيش عليا انا كويس كريم:ايه ال حصالك يبني وايه منظر العربية دا مصطفى: متقلقش يا بابا دي حادثة بسيطه والحمد لله انا بخير انا بس عايز ارتاح شويه داليا:طبعا يا حبيبي اطلع اوضتك ارتاح قدر:لا انت لازم تروح القسم تعمل محضر ب ال حصل مصطفى:اعمل محضر ب اي بس يا قدر بقولك انا كويس مفياش حاجه مصطفى سابهم وطلع اوضته داليا: الحمد لله يا رب إن ابني بخير قدر: الحمد لله يا امي رحيم كان سرحان وساكت وكان واثق ان الحادثة دي وراها حد رحيم طلع ل مصطفى قدر: الحمد لله ان مصطفى كويس طيب يا جماعه انا طلع انام تصبحوا على خير قدر سابهم وطلع اوضته عند حياه حياه كانت باصه ل كامل ومستنياه يتكلم كامل:انتي بتتكلمي بجد يا حياه انتي مش فاكره حاجه فعلا حياه:افتكر ايه افتكر حاجه محصلتش اصلا متفهوني في ايه يا جماعه فاطيمه: في اننا جينالك لحد عندك وطلبنا منك تساعدينا بدل ما عمك يموت وحضرتك رفضتي انك تقابلينا اصلا وقولتي انك مش عايزه تعرفينا تاني اصلا حياه بصدمه:انا عملت كده وانا هرفض اقابلكم ليه وحتي لو انا عملت كده مع أن دا مستحيل وعمو كريم عرف كان هيساعدكم ومش هيسيبكم ابدا فاطميه:يا سلام واحنا بقي المفروض هنصدقك دي الست هانم ال اسمها داليا دي بعتت الشغاله تبالغك اننا موجودين وانتي رفضتي انك تقابلينا حياه:محصلش انا اصلا مبقعدش في اوضتي غير وقت النوم وباقي اليوم ببقي قاعده مع زينب ونور أو في الجامعه فضلوا باصين لبعض وساكتين وهما مش فاهمين حاجه الباب خبط وكامل قام يفتح كامل فتح وكان محمود صاحبه محمود: السلام عليكم كامل:وعليكم السلام استني يا محمود هجيب حاجتي واجي محمود:ماشي براحتك كامل دخلهم:انا هروح شغلي ولما نرجع نكمل كلام سلام عليكم فاطميه وحياه:وعليكم السلام كامل اخد حاجته ومشي فاطيمه بصيت ل حياه وبعدين سابتها وقامت حياه فضلت قاعده مكانها مش فاهمه حاجه في بيت خالد تلفونه اتبعتله رساله فتح التلفون وقرا الرسالة وابتسم الرساله كان مكتوب فيها ال انت عايزه حصل العربية اتدمرت وال اسمه مصطفى دا كان فيها خالد قفل تلفونه وحطه جمبه شريف:انت قصدك ايه بالكلام ال انت قولته دا يا خالد خالد:ولا حاجه تشربوا ايه خالد سابهم وقام ناحيه المطبخ مدحت:خالد اوعي تقرب من رحيم أو مصطفى دول اصحابي وانا مش هسمحلك تأذيهم خالد ضحك:اصحابك تصدق ضحكتني الابتسامه ال علي وشه راحت:ولما هما صحابك عايز تدمر حياه اخواتهم ليه بقولك ايه يا مدحت انت عمرك ما حبيت مصطفى ورحيم ولا عمرك اعتبرتهم اصحابك فبلاش تمثل عليا اخلاصك ل اصحابك دا شريف:اهدوا يا جماعه في ايه خالد اكيد ميقصدش حاجه وحشه يا مدحت مش كده ولا ايه يا خالد خالد:حتي لو اقصد محدش ليه دعوه ب ال انا اقصده عن اذنكم بقي علشان انا تعبان وعايز انام مدحت:ماشي يا خالد بس خلي بالك انا لا يمكن اسيبك تقرب منهم سامعني خالد: ال عندك اعمله انا مبخافش مدحت وشريف خرجوا من عند خالد في اوضه نور نور وزينب كانوا قاعدين زينب:تفتكري ايه ال حصل مع مصطفى نور:مهو قالك حادثة عاديه زينب:بس انا مفتكرش انها حادثة عاديه اكيد في حد ورا الحادثه دي نور:ومين دا ال هسيب الدنيا كلها ويروح ل اخوكي علشان يخلص منه زينب: معرفش بس انا متاكده أن الحادثه دي وراها حد نور:طيب والنبي اسكتي ومتفكريش تاني زينب:طيب بقولك ايه متيجي نتصل ب حياه نتطمن عليها نور:خلينا بليل بلاش دلوقتي زينب:اشمعني نور:خلينا بليل وخلاص بقي يا زينب انا مش فاضيه دلوقتي نور خرجت من الاوضه زينب:مالها دي ايه البيت ال كله مجانين ال وقعت فيه دا يا ربي زينب طلعت تلفونها من جيبها وفتحته ولاقيت خالد مكلمها ٢٠ مره زينب فضلت باصه للتلفون شويه وبعدين اتنهدت وبعتت ل خالد رساله خالد لو سمحت بلاش تتصل بيا تاني ولو انت فعلا بتحبني وعايز تتجوزني انت عارف عنوان شركه بابا اتفضل روح واطلب ايدي منه غير كده بلاش تتصل بيا لو سمحت زينب بعتت ل خالد رساله وقفلت تلفونها نور دخلت ل قدر اوضته من غير ما تخبط ولاقيته حاطط التلفون على ودنه وبيحاول يكلم حد نور:انت بتكلم مين قدر اتخض والتلفون وقع من ايده:ايه دا في حد يدخل من غير استأذن كده انتي غبيه نور:بتكلم ميين قدر:وانتي مالك انتي اكلم مين ولا مكلمش مين هو انا كنت بسألك يعني بتكلمي مين ولا مبتكلميش مين اطلعي برا نور: ايه دا انت بتطردني يا قدر قدر:ااه بطردك يا نور يلا غوري من وشي بقي نور:بتطرد اختك الكبيرة يا قدر هي دي التربية ال اهلك ربهوالك قدر:ااه بطردك يا نور واذا كان على التربيه ف انا متربتش اصلا نور:طب مش طالعه يا قدر وال عندك اعمله قدر:ماشي يا نور خليكي وانا ال هطلع قدر خرج من الاوضه وقفل الباب بالمفتاح نور جريت عليه وحاولت تفتح الباب نور:افتح يا قدر متهزرش قدر:قولتلك تطلعي بالادب وانتي مرضتيش خليكي هنا بقي لحد ما تتعلمي الادب نور: ماشي يا قدر انا هوريك ازاي تعمل فيا كده ماشي قدر:ال عندك اعمليه يا نونا يا قلبي قدر مشي نور فضلت رايحه جايه في الاوضه وهي متعصبه نور شافت ورق مرسوم عليه على المكتب قربت منه بالراحه ومسكته وضحكت نور:ماشي يا قدر انا عارفه ازاي اخليك تندم على ال عمالته ل اختك الكبيرة دا بقي هو دا المشروع المهم ال بقالك شهر شغال فيه نور مسكت المشروع وقطعته نور:ابقي وريني بقي هتلحق تخلصه قبل الاجتماع ال عندك ولا لا نور راحت عند السرير ونامت عليه زينب خرجت من اوضه نور وكانت رايحه على اوضتها بس وهي ماشيه سمعت رحيم بيقول رحيم: يعني ال اسمه خالد دا هو ال كان عايز يقتلك طيب ليه انت عمالتله ايه مصطفى:عمالته اني رفضت جوازه من اختك لاني واثق ومتأكد انه مش بيحب زينب وبيعمل حاجه علشان يدمرها انا عارف خالد كويس واديه اثبت وجهه نظري فيه وكان عايز يقتلني علشان م اقفش قصاده جوازه من اختك يتم زينب سمعت الكلام ال مصطفى قاله وكانت مصدومه زينب جريت علي اوضتها وقفلت الباب عليها وبدات تكلم نفسها زينب:يعني خالد هو ال كان عايز يقتل اخويا يعني لو مصطفى كان حصاله حاجه كنت هبقي السبب في موته طيب ليه مصطفى عمل ايه ل خالد علشان يعمل كده كل دا علشان خايف عليا لا انا مستحيل اكمل مع خالد أو اوافق عليه انا اخواتي عندي اهم من اي حاجه في الدنيا اهم حتي من حبي ل خالد وطالما خالد حاول يقتل اخويا انا لا يمكن اكمل معاه في اوضه مصطفى مصطفى:بقولك ايه فكك من الموضوع دا بقي انا هعرف هتصرف مع ال اسمه خالد دا ازاي هو فين حياه صحيح انا مشوفتهاش من ساعه ما جيت رحيم:راحت عند عمها مصطفى:نعم؟! يعني ايه راحت عند عمها يعني مش هترجع تاني يعني انا مش هشوفها تاني ولا هترجع من عند عمها ولا ايه يعني ...وانت مهتم بالموضوع دا ليه يا مصطفى مصطفى ورحيم بصوا علي الباب مصطفى:قدر!!

حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
6/17/2025, 5:35:30 PM

_*ࢪوايـه عشق الاسياد🍒⸙♡»))*_ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ *تمت مشارڪتها من قنوات مـآࢪو*🐥🖤‘‘ *`‏‏تابع قناة حكايه و رواية`📚🩶* https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G *`‏‏تابع قناة لـ|ڪل ࢪواية حڪاية>>`💗🥥* https://whatsapp.com/channel/0029VaeOIp8ADTOF6I5O1G2y *`‏تابع قناة رٍوآيٰـات ديـنية`ه 🤎🦋⊁.↻))`* https://whatsapp.com/channel/0029VaqVr5g6GcGBmMo0VT1x *`‏‏تابع قناة مُـلخصٰات افـٰلام 🍿📽`* https://whatsapp.com/channel/0029VarFafkBvvsgJ0is992z *`تابع قناه (دحـيح الأفلام)`💗🥥* https://youtube.com/channel/UCD4yRjTfvn9DE1kK9aXytWQ?si=XMDcGut0lTmKHv9a _*`لـينڪ الانستاا🎀`*_ https://www.instagram.com/7medmaro?igsh=MWswNTBvdWs0bmw0bw== الجزء 1: الفصل الاول البدايه واقف قدام مرايته بيعدل هدومه وفاتح الاسبيكر بتاع تلفونه وبيتكلم بعصبية قدر:يعني ايه نسيتي انتي عارفه الورق دا مودتهوش خلال نص ساعه ايه ال هيحصل كنا هنروح في داهيه افلاسنا كان هيبقي على ايدك لميس:انا اسفه والله يا مستر قدر اوعدك مش هتككر تاني قدر:لا مانا مش هسحملك تكرريها تاني لان المرة الجايه هكون طاردك سامعني لميس بعياط:تحت امرك يا قدر مين نص ساعه والاوراق هتوصل ل جاسم بيه قدر بعصبية وهو بيقفل زراير القميص:اتمني ان دا يحصل قدر مسك التلفون وقفل في وش لميس قدر كمل لبس هدومه تحت في المطبخ واقف بتحضر الفطار وهي سرحانه ......ال واخد عقلك حياه اتخضيت وبصيت لل بيكلمها وكانت نور اخت قدر حياه:خضتيني يا نور نور: والله العظيم انتي اكتر واحده صعبانه عليا في البيت دا حياه:وليه بقي أن شاء الله نور:يعني انتي سابتي كل الولاد ال في البيت ورايحه تحبي قدر ال مناخيره في السما حياه وهي بتفتح التلاجه وبتجيب منها الاكل:وماله بقي قدر يا ست نور وبعدين هو بمزاجي قلبي هو ال حبه ووقع فيه نور:لا وقلبك اختار صح اوي شوفي دا اخويا وكل حاجه بس متكبر اوي وشايف الكل خدامين عنده دا انا ساعات بحس ان انا كمان شغاله عنده من كتر الاؤامر ال بيتدهالي .....:هو مين دا ال بيديكي اؤامر يا نور نور بخضه وخوف: ماما داليا انا ك كنت داليا ربعت ايديها:يا ريت يا انسه حياه تشوفي شغلك وتبطلي كلام مع نور وانتي يا نور اخرجي برا نور حاضر نور خرجت من المطبخ وداليا خرجت وراها داليا:نور نور وقفت وبصاتلها داليا:يا ريت تبطلي تقعدي مع ال اسمها حياه دي هي بردو مهما كانت خدامه عندنا نور:ااه نور ربعت ايديها وقربت من داليا نور:طيب بصي يا مرات ابويا مفيش اي حد في الدنيا دي هيقدر يخليني اعيش على مزاجه انا هصاحب ال انا عايزاه ومصاحبش ال انا عايزاه حضرتك ملكيش الحق انك تختاريلي أصحابي كمان كفايه عليكي اولادك التلاته تعملي فيهم ال انتي عايزاه لكن أنا لا نور سابتها وراحت قاعدت على السفره مستنيه الباقي ينزل بعد شويه كريم ابو نور وقدر نزل على السلم كريم: صباح الخير نور جريت عليه وحضنته: صباح الفل على احلي بابا في الدنيا كريم:ااه دا انتي كده عايزه فلوس صح نور بزعل طفولي:اخس عليك يا بابا هو انا علشان ادلعك ابقي عايزه منك مصلحه كريم:مصلحه يبنتي بطلي الكلام البلدي دا بقي نور:من عونيا كريم قعد على الكرسي بتاعه ونور قعدت جمبه كريم: صباح الخير يا حبيبتي داليا ابتسمت:صباح الخير يا حبيبي كريم:اومال فين الولاد قدر وهو نازل على السلم: صباح الخير داليا:صباح النور يا حبيبي قدر باس ايد داليا وكريم وقعد كريم:رايح على الشركه قدر:عندي شغل كتير اوي حياه جات: صباح الخير يا كريم بيه كريم: صباح النور يا حياه عامله ايه دلوقتي حياه: الحمد لله بقيت احسن كريم: الحمد لله شدي حيلك بقي الامتحانات قربت وعايزين مجموع عالي بقي حياه ب ابتسامه: أن شاء الله حياه بدأت تصب الشاي لكل واحد فيهم ولما وصلت ل قدر فضلت باصه عليه وسرحانه والكوبايه اتمليت واتكبيت عليه قدر وهو بيقوم وبينظف هدومه وبيتكلم بعصبية:ايه دا انتي اتعميتي مش شايفه قدامك خلاص داليا:مش تاخدي بالك يا غبيه انتي حياه بزعل:انا اسفه جدا مكانش قصدي والله قدر:مكانش قصدك ايه وزفت ايه غوري من وشي حياه سابت ال في ايديها ودخلت المطبخ وبدات تعيط جامد نور:خلاص يا قدر مموتتك هي اكيد مكانش قصدها يعني قدر:مهو ال زيك هو ال عمالها قيمه في البيت دا قدر سابها وطلع اوضته نور:عجبك يا بابا ال بيعمله دا شايف بيكلمني ازاي وانا اخته الكبيرة كريم:معلش يا حبيبتي استحمليه شويه اخوكي مدايق شويه وبيطلع عصبيته عليكي داليا:انا شايفه انه عنده حق وبصراحه بقي البنت دي بقيت غلطاتها كترت اوي وانا مش عايزاه هنا كريم:وانا مش همشيها يا داليا حياه دي زيها زي نور بنتي ومش همشيها من هنا مهما حصل بعد شويه قدر غير هدومه ونزل قدر راح عند الباب كريم:مش هتاكل يا قدر قدر:نفسي اتسدت قدر راح فتح الباب ولاقي تالا قدامه تالا: مفاجأة قدر:تالا انتي بتعملي ايه هنا تالا:ايه السؤال الرخم دا وحشتني وقولت اجي اشوفك تالا لفيت ايديها حوالين رقبته: وحشتني اوي تالا قربت علشان تبوسه بس قدر زقها ومسكها من ايديها وخرجها برا الفيلا قدر:عن اذنكم حياه كانت باصه عليهم من بعيد وبتعيط الجزء 2: الفصل الثاني بسم الله الرحمن الرحيم نور قامت:عن اذنكم انا طالعه اغير هدومي كريم:متقعدي تكملي اكلك يا نور نور: الحمد لله شبعت يا بابا نور راحت ل حياه المطبخ لاقيتها قاعده على الكرسي وبتعيط نور: حياه حياه بصاتلها ومسحت دموعها نور:قومي غيري هدومك علشان نروح الجامعه مع بعض حياه: حاضر حياه خرجت من المطبخ وراحت الاوضه ال كريم ادهالها تعيش فيها ونور طلعت اوضتها قدر خرج تالا برا الفيلا وكلمها بعصبية قدر:ممكن افهم انتي ايه ال جابك هنا تالا:وحشتني وكنت عايزه اشوفك فيها حاجه دي قدر:فيها اني قولتلك مليون مرة مبحبش انك تيجي البيت وتعملي ال انتي بتعمليه دا تالا:انا مش فاهمه في ايه ايه ال مدايقك كده علي فكره انا خطيبتك مش حد غريب يعني قدر:تالا انا قولتلك مليون مرة مبحبش الطريقه دي انا سبق وقولتلك متجيش البيت أو الشركه غير لما تستأذنيني دي اخر مرة هحظرك يا تالا سامعني تالا: خلاص يا قدر انا اسفه ارتكبت جريمه انا علشان جيت اشوفك تالا سابته وراحت ركبت عربيتها وساقتها قدر ركب عربيته وطلع على الشركه من غير ما يهتم ب تالا قدر دخل شركته وهو باصص قدامه بثقه الكل كان بيبص عليه قدر دخل مكتبه ولميس دخلت وراه قدر وهو بيحط شنطته على المكتب وبيقعد على المكتب:وديتي الاوراق ل جاسم بيه لميس:ايوه يا قدر بيه و جاسم بيه مضي الورق قدر:ماشي في حاجة تانية لميس:حضرتك عندك معاد مهم مع شركه الهواري الساعه ٢ ونص وبعدها عندك معاد مع توفيق بيه صاحب شركه الدمنهوري الساعه ٦ قدر:تمام روحي انتي قدر:تحت امرك لميس خرجت من المكتب في الفيلا خرج من اوضته وكان نازل بسرعه علي السلم وكان باصص على المطبخ داليا بصاتله: صباح الخير يا حبيبي مصطفى بصالها:صباح الخير يا امي مصطفى سلم على كريم وداليا وباس ايديهم وقعد كريم وهو بياكل:اومال اخوك فين مصطفى:قدر مش عارف انا مشوفتهوش من امبارح يا بابا كريم:انت هتسعبط يا مصطفى وانا هسالك عن قدر ليه هو قدر بيسهر معاك ل وش الفجر كل يوم برا البيت انا بتكلم عن اخوك العاقل رحيم مصطفى:ااه رحيم انا كنت بحسبك بتتكلم عن قدر رحيم نايم في اوضته يا بابا هيكون فين يعني كريم:اخوك مش في اوضته يا مصطفى مصطفى:يبقي يبقي اكيد نزل الجامعه يا بابا وبعدين انا هعرف منين هو فين يا بابا كريم: ماشي يا مصطفى انتو الاتنين ليا كلام تاني معاكم بليل كريم قام من على السفره وداليا قامت وصلته لحد باب الفيلا مصطفى بصوت واطي:منك لله يا رحيم افرح واتبسط انت وانا اخد التهزيق من ابوك داليا رجعت ل مصطفى وطبطبت على كتفه:ولا يهمك يا حبيبي بابا مدايق شويه بسبب الشغل متزعلش منه يا حبيبي مصطفى ابتسم ومردش عليها وكمل اكل داليا:معلش يا حبيبي ممكن توصلني النادي في سكتك مصطفى قام بسرعه:مش هينفع يا ماما انا متاخر على المحاضرة مرة تانيه بقي يا حبيبتي داليا:مش هتاخر يا مصطفى باسها من خدها:سلام يا ست الكل مصطفى خرج بسرعه من الفيلا من غير ما يسمع اي كلمه من داليا داليا بصاتله وابتسمت:سلام يا حبيبي داليا طلعت علي اوضتها بعد شويه نور نزلت من اوضتها وراحت عند اوضه حياه وخبطت الباب حياه فتحت نور:يلا ولا ايه حياه:انا جاهزه من بدري نور وحياه خرجوا من الفيلا وراحوا عند عربيه نور بس مصطفى وقفهم مصطفى:نور نور بصاتله هي وحياه مصطفى: صباح الخير نور: صباح النور يا حبيبي انت لسه مروحتش جامعتك مصطفى وهو باصص على حياه:لا مانا قولت اوصل حياه في سكتي حياه بصاتله ب استغراب نور:وتوصل حياه في سكتك ليه يا مصطفى مصطفى:عادي يعني يا نور كنت فاكرك مش هتوصليها فقولت أوصلها انا نور:لا يا مصطفى يا حبيبي انا بوصل حياه كل يوم بلاش تتعب نفسك وتستنها مرة تانيه مصطفى:مش هتتاخري على شغلك يعني نور:لسه بدري على شغلي سلام نور ركبت العربية وحياه ركبت جمبها ونور خرجت ب العربية برا الفيلا مصطفى ضرب برجله العربية بعصبيه:بسبب نور مش قادر اتكلم مع البنت كلمتين على بعض بس على مين والله ل اجيبك يا حياه مش مصطفي الجندي ال يعوز حاجه ومياخدهاش داليا كانت واقفه في بلكونه اوضتها ومربعه ايديها وباصه عليهم بعصبية داليا:شكل بنت البواب دي مش هتجيبها ل بر مش كفايه عليها ولاد مياده لا دي عايزه تاخد مني ولادي كمان بس انا مش هسمحلها اعملي ال انتي عايزاه يا حياه لانك قربتي تخرجي من حياتنا كلنا قريب اوي نور كانت سايقه بسرعه وبتضحك حياه: ممكن اعرف انتي بتضحكي على ايه نور: على اخواتي المتخلفين دول واحد هيموت ويتكلم معاكي كلمتين على بعض وانتي محسساه أنه هوا والتاني ال انتي هتموتي ويكلمك وهو ولا معبرك حياه:انتي عايزه توصليني علشان تدايقني يعني يا نور نور:مش قصدي والله بس انتي ال غبيه حياه:غبيه في ايه بقي أن شاء الله نور:انتي مش شايفه منظرك قدر هيشوفك ولا هيعبرك ازاي وانتي مش مهتميه بنفسك ولا شكلك اصلا حياه:وماله شكلي يا ست نور نور: يا ستي انتي زي القمر بس قدر عمره ما هيبصلك وانتي كده انتي مش شايفه ال اسمها تالا دي عامله في نفسها ايه علشان تعجبه حياه بعصبية:بقولك ايه يا نور انا قولتلك قبل كده انا عمري ما هغير شكلي علشان حد شكلي عجبني كده ومش هغيره يا ريت تقفلي الموضوع دا بقي ومتتكلميش فيه تاني نور: حاضر يا حياه مش هتكلم في الموضوع دا تاني خالص حياه بصيت من الشباك :يكون احسن بردو في الجامعه دخل من باب الجامعه ب عربيته هو وصاحبه ركن العربيه ونزلوا كلهم شريف:اومال فين مصطفى يا رحيم رحيم وهو بيقفل باب العربية:تلاقيه جاي كامل:انا مش فاهم هو ايه ال خلاه يمشي امبارح م القاعده كانت عسل ولا هو بيحب النكد رحيم وهو بيضحك:لا وانت الصادق بيموت في الخدامه ال اسمها حياه دي اكلت مخه خالص مدحت: بصراحه جدا اجدعان البت صاروخ ليه حق اخوك يسيبنا ويروحلها رحيم: يسلام يا اخويا كامل:ولا يا رحيم مش دي زينب اختك رحيم بص على المكان ال كامل شاورله عليه ولاقي زينب اخته واقفه مع واحد وماسكه ايده وبتضحك زينب حضنت الشخص ال كانت واقفه معاه رحيم جرا عليهم بعصبية وشد زينب من حضن الشخص دا وبعدها وضرب الولد دا بالبوكس ووقعه على الارض زينب خافت وبدات تعيط رحيم بصالها زينب:رحيم انت مش فاهم حاجه ممكن تسمعني رحيم ضربها بالقلم وشدها من ايديها وخرجوا برا الجامعه الجزء 3: لفصل الثالث بسم الله الرحمن الرحيم نور ركنت العربية قدام الجامعة وبصيت ل حياه حياه:يلا سلام روحي انتي على شغلك علشان متتاخريش نور:انا زهقت بجد من الشغل دا حياه:زهقتي من الشغل بردو ولا من صاحب الشغل نور:والنبي ما تفكريني دا معندهوش احساس بعمل ال كل بعمله علشان الفت انتباه والبعيد صنم حياه:يبنتي انتي بقالك شهر واحد تعرفيه لحقتي تحبيه ازاي نور:معرفش بقي انا مبصدق اروح الشغل علشان اشوفه يا حياه انا مش فاهمه ايه ال بيحصلي دا حياه:نبقي نشوف موضوعك دا بليل انا لو فضلت اتكلم معاكي المحاضرة هتروح عليا سلام نور: سلام حياه نزلت بالعربيه ونور مشيت حياه وهي داخله الجامعة شافت عربيه رحيم خارجه بسرعه من قدامها حياه استغربت بس مهتمتش ودخلت الجامعه ودخلت على محاضرتها حياه كالعاده قعدت لوحدها مستنيه الدكتور بعد خمس دقايق دكتور جديد دخل حياه سابت تلفونها ال كانت بتلعب فيه وبصيت على الدكتور ادهم: صباح الخير انا دكتور ادهم الشرقاوي هكون معاكم السنه دي بدل دكتور رؤوف ادهم بدأ يشرح المحاضرة وحياه كانت مركزه معاه جدا نور دخلت المكتب بتاعها وطلبت القهوه بتاعتها نور: صباح الخير سليم: صباح النور اتاخرتي كده ليه نور:كنت بوصل حياه صاحبتي على الجامعه سليم:البنت ال جاتلك هنا قبل كده دي نور: ايوه هي سليم سكت شويه ونور بدات تبص في ورق القضايا ال موجود قدامها سليم قرب منها واخد من قدامها الشغل دا سليم:بقولك ايه يا نور انا عايز اتكلم معاكي في موضوع مهم نور حطيت ايديها على وشها وابتسمت: موضوع ايه سليم: موضوع مش هينفع يتأجل خالص هنتغدا مع بعض وهقولك نور:ماشي يا سليم وقت الغدا هنتكلم سليم ابتسم ورجع مكتبه نور فضلت باصه عليه ومبتسمه عند رحيم زينب:رحيم ممكن تسمعني انت فاهم غلط الموضوع مش زي ما انت فاهم رحيم وقف العربية بسرعه واتكلم بزعيق رحيم: افهم ايه هو في ايه هيتفهم بعد ال انا شوفته دا انا شايفك بعيني وانتي حاضناه تفسيره ايه دا زينب بعياط: والله يا رحيم خالد عرض عليا الجواز وطلب انه يجي يقابلكم وانا من الفرحه محستش بنفسي غير وانا بحضنه رحيم:يا سلام دا مش مبرر يا زينب ال انتي عمالتيه دا غلط في كل الاحوال رحيم بص الناحيه التانيه واتنهد وبعدين رجع بصالها واتكلم بهدوء:يا زينب يا حبيبتي ال انتي عمالتيه دا ممكن يخلي الناس يقولوا عليكي كلام مش كويس وانا مش عايز كده انا لو كنت ضربتك ف دا علشان مصلحتك انا خايف من كلام الناس يا زينب علشان خاطري يا حبيبتي بلاش تعملي كده ولو ال اسمه خالد ال انتي بتقولي عليه دا عايز يجي ويتقدملك فعلا ف احنا بيتنا مفتوح ليه ف اي وقت ولو انتي بتحبني وخايفه علي زعلي فعلا بلاش تقابليه ولا تكلميه لحد ما يبقي في حاجة رسمي زينب: حاضر والله ما هكلمه تاني المهم انت متزعلش مني رحيم ابتسم:خلاص يا زينب مش زعلان بعد ساعتين حياه خرجت من المحاضرة وكانت ماشيه سمعت مصطفي بينده عليها مصطفى:حياه يا حياه حياه اتنهدت ولفيتله:نعم يا مصطفى في حاجة مصطفى:انتي خلصتي محاضرتك حياه:ايوه مصطفى:عندك محاضرات غيرها حياه:لا خلصت مصطفى:وانا كمان يبقي نروح مع بعض بدل ما تمشي لوحدك حياه:لا شكرا يا مصطفى انا مش صغيره علشان توصلني انا بعرف اروح لوحدي عن اذنك مصطفى مسك ايديها: حياه بلاش تعاندي مفيهاش حاجه لما اوصلك ادهم جاه ادهم: في حاجة يا استاذ مصطفى:لا مفيش حاجه دي بنت خالتي وانا بتكلم معاها عادي حياه شديت ايديها من ايده ومشيت من قدامهم بسرعه مصطفى:حياه استني يا حياه مصطفى كان رايح وراها بس ادهم مسك ايده قدر كان قاعد في مكتبه الباب خبط قدر وهو باصص في الورق ال قدامه :ادخل لميس دخلت لميس:قدر بيه انسه حور واقفه برا قدر قام بسرعه:دخليها بسرعه ومدخليش هنا علينا لميس:تحت امرك لميس خرجت ودخلت حور قدر وهو بيقرب عليها قدر:اهلا وسهلا ب اجمل واحده في الكون وانا اقول الشركه منوره ليه قدر باس ايديها حور شديت ايديها حور:ااه هصدقك انا كده وهسامحك علطول بقي بتضحك عليا انا قدر وتقولي انك بتحبني وفي الاخر تروح تخطب ال اسمها تالا دي قدر:يا حبيبتي ومين قالك اني بحبها حور:اومال خطبتها ليه بقي أن شاء الله قدر:شغل يا حبيبتي خطبتها علشان الشغل ال بينا وبين ابوها لكن انتي ال في القلب يا حبيبتي حور لفيت ايديها حوالين رقبته:بجد يا قدر يعني انت بتحبني انا قدر طبعا يا قلبي بقي في حد يسيب الجمال دا كله ويبص لل اسمها تالا دي حور ابتسمت وحضنته:انا بحبك اوي يا قدر قدر حضنها:وانا كمان بحبك يا حبيبتي الباب اتفتح وكريم دخل قدر بعد عن حور بسرعه وزقها نور قاعده قدام سليم وسليم ساكت وبيبص حواليه نور:هو في حاجة يا سليم انت عايز تقول حاجه صح سليم: ايوه يا نور انا عايزه اتكلم معاكي في موضوع مهم نور:طيب اتفضل انا سامعاك سليم: بصراحه يا نور انا كنت عايزك تاخديلي معاد مع والدك نور:معاد مع والدي انا سليم:ايوه مش انتي قولتيلي انه هو الواصي على حياة وانا بصراحه عايز اتقدم ل حياه صاحبتك نور بصدمه:حياه سليم:ايوه حياه اتمني تاخديلي معاد مع والدك في اسرع وقت نور قامت بسرعه من غير ما ترد عليه سليم:يا نور انتي سامعاني نور يا نور نور مردتش عليه وسابته ومشيت سليم فضل مستغرب ومش فاهم حاجه داليا نزلت براحه من اوضتها ووقفت قدام اوضه حياه وفتحتها ودخلت بسرعه وقفلت الباب داليا طلعت الخاتم الالماظ بتاعها من جيبها وبصاتله داليا:هنشوف يا ست حياه كريم هيسيبك عايشه معانا بعد ما يعرف انك حراميه وسرقتيني اكيد لا اخيرا هخلص منك وهتخرجي من حياتنا كلنا داليا خبيت الخاتم في دولاب حياه وخرجت داليا وهي بتفتح الباب لاقيت زينب داخله من باب الفيلا زينب بصيت عليها ب استغراب وقربت منها زينب:ماما داليا هو حضرتك بتعملي ايه في اوضه حياه داليا:ها مفيش يا زينب يا حبيبتي انا كنت كنت نور خرجت من الكافية ال كانت قاعده فيه هي وسليم وركبت عربيتها وبدات تعيط نور مسحت دموعها ومسكت تلفونها واتصلت ب حياه حياه رديت:الو يا نور نور بعصبية:تسيبي كل ال في ايدك وتيجي على البيت بسرعه حياه: حاضر بس هو في حاجة نور:لما تيجي هقولك نور قفلت في وشها السكه الجزء 4: الفصل الرابع بسم الله الرحمن الرحيم ادهم مسك ايد مصطفى مصطفى: في حاجة يا أستاذ سيب ايدي لو سمحت ادهم:ال انت بتقول عليها بنت خالتك دي مش عايزاك توصلها يبقي تبعد عنها احسنلك مصطفى:وانت مين أن شاء الله علشان تقولي اعمل ايه ومعملش ايه ادهم:انا الدكتور بتاعها ومن حقي لما اشوف حد بيغصب طالبه عندي على حاجه اوقفه على ال بيعمله دا مصطفى: والله انا مش حد غريب يا دكتور انا قريبها وافتكر انها مطلبتش مساعده حضرتك ف يا ريت المرة الجايه لو حياه طلبت المساعدة من حضرتك بس تتدخل ولو مطلبتش يا ريت حضرتك متدخلش تاني عن اذنك يا دكتور مصطفى ساب ادهم ومشي ادهم فضل باصص عليه وبعدين مشي حور كانت واقفه هي وقدر قدام كريم حور: طيب انا همشي دلوقتي يا قدر بيه قدر:اتفضلي يا انسه حور وإن شاء الله هنمضي العقد في اسرع وقت حور مشيت وكريم فضل باصص ل قدر كريم:ممكن افهم ايه ال انا شوفته دا قدر:ايه ال حضرتك شوفته يا بابا انا والانسه حور كنا بنتكلم في الشغل كريم:شغل ايه دا يا قدر ال يخليكم حاضنين بعض بالشكل دا قدر:احنا اتفقنا على تفاصيل الصفقه ومكانش فاضل غير التوقيع وفجاه لاقيتها حضتنتني كريم:انت بتكدب عليا يا قدر انت فاكرني عبيط وهصدقك انت مش عارف ان ال انت بتعمله دا اسمه خيانه ل تالا أما انت مبتحبش تالا اتجوزتها ليه قدر:انا ولا بحب تالا ولا بحب غيرها انا كل ال بعمله دا علشان شغلي خطوبتي من تالا علشان شغلي وكل ال انت شوفته دلوقتي دا كان علشان شغلي كريم:وهو علشان تكسب شغلك تكسر قلوب بنات الناس قدر:انا علشان شغلي اعمل ايه حاجه كريم:اوعي تكون فاكر ال انت بتعمله دا هيخليك تجيب حقك من ال عمالته ساره زمان فيك مش كل البنات زي ساره يا قدر قدر:ومش كل البنات ملايكه كريم:انت كده قدر قطعه:بابا لو سمحت انا مش عايز اتكلم في الموضوع دا تاني موضوع الحب دا انا قفلته خالص ولو كنت هتجوز تالا ف دا علشان الشغل وبس وعمري في يوم ما هحبها أو هحب غيرها بعد اذنك بقي علشان عندي شغل كريم:صدقني يا قدر ال انت بتعمله دا غلط وهيجي يوم هتندم على ال انت بتعمله دا بس ساعتها الندم مش هينفعك كريم سابه ومشي قدر مهتمش ل كلامه وكمل شغله داليا كانت واقفه قدام زينب ومكانتش عارفه تقولها ايه هاله الخدامه جات هاله:داليا هانم داليا بصاتلها:نعم هاله:تلفون حضرتك بيرن هاله مدت ايديها بالتلفون ل داليا داليا اخدته: بعد اذنك يا زينب زينب بصاتلها:ايوه يا ماما بس داليا ردت على التلفون وخرجت برا الفيلا خالص زينب بصيت عليها ب استغراب وبعدين بصيت على اوضه حياه تلفونها رن طلعته وبصيت فيه وكان مكتوب خالد زينب بصيت على التلفون بحزن:انا اسفه يا خالد بس انا اديت وعد ل رحيم انا مش هكلمك ولا هقابلك ابدا زينب قفلت تلفونها خالص وكانت طالعه اوضتها بس زينب بصيت علي اوضه حياه وهي مستغربه زينب مهتمتش وطلعت على اوضتها برا في الجنينه داليا بتتكلم في التلفون داليا:ايوه يا حبيبتي تنورينا في أي وقت نور لا نور موجوده في البيت مبتخرجش يوم الجمعه خالص خلاص يا حبيبتي هنستناكم مع السلامه داليا قفلت مع ال بتكلمها داليا:اخيرا هخلص من واحده منكم وفي اقرب وقت هخلص منك انتي كمان يا زينب وساعتها البيت دا هيكون ليا انا و ولادي وبس داليا دخلت الفيلا وطلعت على اوضتها نور وصلت الفيلا وركنت عربيتها ولاقيت تاكسي بيقف قدام الفيلا نور وقفت حياه نزلت وحسبيت السواق وبصيت على نور ال واقفه حياه قربت منها:في أي يا نور قلقتيني نور بصيت عليها بعصبية وسابتها ومشيت حياه مكانتش فاهمه حاجه حياه راحت وراها نور دخلت الفيلا وطلعت اوضتها وحياه طلعت وراها حياه: على فكره انا مش فاهمه حاجه ممكن تهدي وتقوليلي في ايه نور:مبروك يا ست حياه جالك عريس حياه ضحكت: عريس؟! ودا لاقيتيه فين دا نور:سليم عايز يحدد معاد مع بابا علشان يتقدملك حياه بصدمه:سليم ازاي نور: والله معرفش اسألي نفسك حياه:في ايه يا نور مالك بتكلميني كده ليه هو انا كنت قولتله يقولك كده وانا مالي هو انتي فاكره انه لو طلب مني طلب زي دا وانا عارفه انك بتحبيه هوافق مثلا انا عمري ما اعمل كده يا نور انتي زي اختي ال انا اتحرمت منها يا نور وعمري ما هعمل حاجه تزعلك حياه سابتها وخرجت من الاوضه نور غمضت عينيها:ايه ال انا عمالته دا هي حياه مالها اصلا طول عمري غبيه نور خرجت برا اوضتها وراحت عند اوضه حياه حياه دخلت اوضتها وطلعت تلفونها وفتحته لاقيت في رساله اتبعتتلها من رقم غريب حياه دا رقم مين دا حياه فتحت الرسالة ولاقيت مكتوب فيها:ابن خالتك بجد دا؟! حياه رديت ب استغراب:نعم؟! مين حضرتك وجيبت رقمي منين .....:انا مجبتش رقمك انتي ال سيبتيه حياه: يعني ايه انا ال سيبته هو حضرتك هتقول انت مين ولا لا ....:انا ادهم حياه:ادهم مين ادهم: دكتور ادهم الشرقاوي الدكتور بتاعك في الجامعه حياه كلمت نفسها ب استغراب:دكتور ادهم جاب رقمي منين ادهم بعاتلها رساله: ابقي بعد كده اتاكدي من حاجتك قبل ما تمشي من اي مكان الكراسه بتاعتك وقعت علي الارض وانا اخدتها شالتها معايا ااه على فكره رسمك حلو اوي حياه:اي دا طول عمري غبيه الحمد لله انها وقعت في ايد دكتور ادهم مش في ايد حد تاني حياه بعاتتله رساله:شكرا جدا يا دكتور ادهم ان حضرتك اخدتها وشالتها معاك ان شاء الله انا هاجي بكره اخدها من حضرتك ادهم:شكلك مش مستعجله عليها ولا انتي مش فاضيه تيجي تاخديها انهارده حياه:لا ابدا انا فاضيه بس انا مش عايزه ازعج حضرتك بس ادهم:لا ابدا مش هتزعجي حضرتي ولا حاجه هبعتلك لوكيشن الكافية ال هنتقابل فيه هستناكي بعد نص ساعة حياه:تمام ماشي حياه سابت تلفونها ولاقيت الباب بيتفتح حياه بصيت على الباب لاقيت نور واقفه وباصه في الارض حياه:نعم نور:انا اسفه انا كنت مدايقه شويه ومكنتش عارفه بقول ايه والله يا حياه مكانش عارف قصدي حياه راحت ل عند الدولاب وفتحته:تمام نور:لا انتي كده لسه زعلانه طيب اعمل ايه علشان تسامحيني طيب حياه: متعمليش حاجه خلاص انا مش زعلانه نور:هو انتي بتعملي ايه حياه:بغير هدومي علشان خارجه نور:رايحه فين حياه:الكراسه ال برسم فيها وقعت مني في الجامعه والدكتور بتاعي لاقها وكلمني علشان اروح اخدها منه نور:طيب هو جاب الرقم منين حياه:يبنتي ما دا الخط الجديد وانتي عارفاني مش بحفظ الارقام اوي فقومت نقالاه في الكراسه علشان لو حد طالبه مني ولا حاجه بقولك ايه متجي معايا نور:تصدقي انا اصلا مخنوقه لوحدي هجي معاكي افك عن نفسي شويه حياه:طيب روحي غيري هدومك نور:ماشي نور طلعت اوضتها وغيرت هدومها غير وحياه وبعد شويه خرجوا من الفيلا وهما خارجين قابلوا رحيم نور:ايه دا مش معقول رحيم جاي بدري لا بجد مش مصدقه رحيم:خلصتي خفه دمك ولا لسه نور:مالك في ايه رحيم:وانتي مالك انتي رحيم زقها ودخل الفيلا نور:ربنا يعني على ما بلاني يلا يا بنتي حياه:يلا حياه ونور ركبوا عربيه نور ومشيوا قدر كان قاعد في مكتبه ومطلع صوره واحده وباصص فيها قدر بدأ يكلم نفسه:انا مش فاهم ايه ال انا بعمله دا طول الوقت بفكر فيكي وببقي عايز اشوفك وبقيت حاطط صورتك في جيبي طول الوقت انا مش عارف اذا كنت حبيتك ولا لا بس ال انا متاكد منه اني قفلت باب الحب دا ومش عايز افتحه تاني شكلك هتجنيني معاكي يا حياه قدر رجع الصوره في محفظته تاني وقام لبس الجاكت بتاعه وخرج من المكتب لميس شافته ووقفت لميس:مستر قدر معاد حضرتك مع شركه قدر:اجيليلي كل المواعيد ال عندي ل مده اسبوع ومش عايز اي حد يكلمني في التلفون الا لو حصلت حاجه مهمه غير كده مش عايز حاجه تزعجني قدر سابها ومشي لميس فضلت باصه عليه ب استغراب بعد ما مشي لميس:اسبوع بحاله! دا عمره ما اخد يوم واحد اجازه قدر خرج برا الشركه وركب عربيته قدر: وبعدين بقي انا بقيت طول الوقت بفكر فيها انا لازم ابعد عنها لحد ما انساها حتي لو ال في قلبي دا حب انا لازم انساها لاني مش هستحمل اني افتح قلبي تاني ل اي واحده مهما كانت قدر ساق عربيته وراح على كافيه قريب من الشركه حياه ونور دخلوا الكافية ال ادهم مستني حياه فيه نور:ادينا وصلنا اهو فين بقي الدكتور بتاعك دا حياه مش عارفه حياه فضلت تبص في المكان كله لحد ما شافت ادهم قاعد بيلعب في تلفونه حياه:اهو قاعد هناك نور: الواد ال زي القمر دا الدكتور بتاعك انتي بعد ما شوفتي الواد دا لسه بتحبي فرده الشبشب ال اسمه قدر اخويا دا حياه بصاتلها:متحترمي نفسك يا نور شويه ايه الكلام ال انتي بتقوليه دا انتي بتشتمي اخوكي على فكره ادهم شاف حياه وقام وقف ونده عليها ادهم:انسه حياه حياه بصاتله وابتسمت وشاورتله حياه:يلا واتلمي شويه ها نور:هو انا قولت حاجه اصلا حياه ونور راحوا ل ادهم وسلموا عليه حياه:انا اسفه جدا يا دكتور ادهم اني جيبتك لحد هنا بعد شغلك أدهم:مفيهاش حاجه علي فكره وبعدين انا ال جايبك لحد هنا يا حياه حياه ابتسمت:طيب هي الكراسه فين ادهم:طيب اتفضلوا اشربوا حاجه الاول نور:ااه يا ريت انا عايزه اشرب مانجه نور قعدت حياه بصاتلها نور هزيت كتفها ادهم:من عنيا اتفضلي اقعدي يا حياه حياه قعدت وادهم دا على الجارسون حياه كلمت نور بصوت واطي:ايه ال انتي هببتيه دا نور:ايه عطشانه وعايزه اشرب مانجه فيها اي دي حياه:انتي ناسيه أن الشركه بتاعتكم قريبه من هنا وممكن حد يشوفنا نور:لا متخافيش قدر وبابا مبجوش الكافيه دا خالص وبيخلصوا شغلهم وبيروحوا على البيت علطول حياه بصدمه وهي باصه قدامها:قدر نور:يبنتي بقولك مبيجيش هنا حياه:قدرر نور: ينتي بطلي غباء قولت مبيجيش هناا حياه:يا غبيه بقولك قدر اهو نور بص الناحيه ال حياه واقفه فيها نور:يالهوى نور وحياه وقفوا بسرعه ادهم:في ايه مالكم قدر شافهم وقرب منهم قدر:انتو بتعملوا ايه هنا انتو الاتنين نور وحياه كانوا باصين عليه بخوف وساكتين ادهم وقف:هو حضرتك تعرفهم كريم دخل الفيلا وملاقاش حد كريم نده على هاله كريم:هاله هاله جات:تحت امرك يا كريم بيه كريم: هو مفيش حد هنا ولا ايه هاله:رحيم الوحيد ال هنا الباقي برا كريم: وداليا هانم فين هاله:في اوضتها وقالتلي مش عايزه حد يزعجها كريم:تمام روحي انتي اعمليلي قهوه هاله:تحت امرك كريم بص على اوضه رحيم وبعدين رجع بص على اوضته كريم طلع بسرعه علي أوضته وفتح الباب ولاقي الاوضه كلها مقلوبه ومفيش حاجه في مكانها وداليا قاعده على الارض وبتعيط كريم جرا عليها كريم: داليا حبيبتي مالك في ايه وايه ال خلي الاوضه بالمنظر دا داليا:الحقني يا كريم انا اتسرقت كريم:اتسرقتي؟! ازاي يعني داليا:الخاتم الالماظ بتاعي مش لاقياه كريم بصدمه: يعني ايه مش لاقياه دورتي عليه كويس داليا:طبعا يا حبيبي دورت عليه في كل حته مش لاقياه اكيد في حد دخل الاوضه وسرقه من الشغالين والاكيد ال اسمها حياه دي علشان هاله عايشه معانا من سنين وعمر محصل منها حاجه وحشه كريم قام من على الارض وفتح علبه المجوهرات بتاعتها ودور كويس وفعلا لاقاه في وسط المجوهرات كريم وهو ماسكه وبيبص على داليا ال كانت بتعيط: الخاتم اهو يا داليا داليا بصيت عليه بسرعه وهي مصدومه ومش فاهمه ازاي دا حصل داليا:بس بس ازاي

حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
5/30/2025, 12:50:26 PM

*ـ صعيدي علمني الادب جـ1🩰👳🏻‍♂️:ـᬼ❥⍣⃟* ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​ *part 11♡* *part 12♡* *part 13♡* *part 14♡* *part 15♡* ‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G البارت الحادي عشر روح: ماتستعبطش يا يونس افتح يونيييييس بااااااباااا عاااااااا الحقونييييي😭... نزلت من علي السرير وهيا بتصوت راحه ناحيه الشباك روح: حديييد ليه حرااااام يالهوي يالهوي اعمل ايه ... التعبان رايح ناحيتها تاني... طلعت تجري ناحيه الباب.. روح: اقولك لاتأذيني ولا ائذيك ماااشي عااااا اه يا يونس الكلب دقااات قلبي علت هامووت .. التعبان رايح ناحيتها تاني روح: لااه ده انت مصمم بقا هوا موصيك عليا ...اعمل ايه اعمل ايه يا ربي .. بصت لقت شنطتها علي السرير طلعت تجري عليه ومسكت شنطتها وطلعت تليفونها ... روح: يارب ترد يا باباااا رنت علي ابوها كتير ما ردش ... روح: كده يا يونس ..كده بتبص علي الارض مالقتش التعبان فجأة لقته قدامها علي السرير. نزلت تجري من علي السرير اتنعقلت وقعت ... روح : اه يا ضهري اه ..حاولت تقوم بسرعه وهيا بتقنع نفسها انها قادرة علي التحدي و المواجهه... روح وهيا ماسكه ضهرها: ااااه ايه ده التليفون فين ...وقع تحت السرير اهئ اهئ عملت ايه في حياتي لكل ده ياربي .. التعبان فضل واقف زي ما هوا تقريبا هبط.. روح: دلوقتي هبطت ابوس ايدك اتعتع من مكانك بقا ارجوك ... فضل واقف برده... روح: اكيد انت راجل عشان تنح اه لو في يوم نلاقي كل الرجاله انقرضت بس يسيبوا بابا ومصطفي كيوت كده ومثقف ودمه خفيف والواد كرم شكله طيب ... التعبان راح ناحيتها تاني ... طلعت تجري وجابت التليفون بسرعه .. روح: يابابا رد بقا حرااااااام اهئ اهئ بقلم حنين عادل ................... في الفرح... الصعايده دول ...الصعيدي دايما ريس عشان متربي كويس مستشار محامي ودكتور طيار و ظابط ومهندس الاغاني شغاله والناس نازله رقص ومصطفي كان بيرقص .. مصطفي راح ناحيه يونس .. مصطفي: يونس يونس: مش سامعك يونس خدوا وطلع بره بعيد عن الفرح.. مصطفي: مش خبرتني انك هتجيب روح معاك وخلتني امشي بعد ما كنت واقف هاخبط علي الباب ماجبتهاش ليه ؟!! يونس: لقتها تعبانه فقالتلي روح انت . مصطفي: تعبانه مالها انا هاروح اشوفها واطمن عليها مصطفي كان رايح ... يونس مسكه من ايده.. مصطفي: ايه؟! يونس: انا عارف تعبانه مالها ..سيبها مصطفي: مالها يا خوي؟!! يونس: اباااي عليك يا مصطفي حاجات بنات مصطفي : حاجات بنات ايه ؟؟! اااه فهمت فهمت 😂 يونس: طيب يلا روح هيص مع صحابك مصطفي دخل يكمل رقص ويونس دخل وراه واقف بعيد بيبص علي العروسه والعريس بابتسامه .. يونس بتفكير: ميته (امتي) يا يونس تفرح كده وتلاقي اللي تعشقك وتتحملك وتكونلك الدنيا بحالها وتعوضك سنينك ميته ...فجأة اجت صورة روح قدامه .. بقلم حنين عادل ايه يا يونس اتعلمت القساوة دي منين هههه اكيد عارف منين ..واقف ولا كأن حاجه حوصلت وسايبها لوحديها مع حيه افرد عملت لها حاچه هاتكون مبسووط ده انت زعلت لما كانت هتعاود مصر كانك ميتلك ميت لاه انا هاروح افتحلها انا مش كده ... مشي يونس وهوا في نيته يروح يفتحلها.. لولولولولولولولي لولولولولي مبروك يا عريس مبروك يا عروسه .. بيلف يونس علي الصوت بيلاقيها روح ... كل اللي الفرح من رجاله وستات مبحلقين فيها .. روح وكرم وهما وافقين علي المسرح ... روح: بالمناسبه الحلوة دي بقا هاغنيلكم انتوا ماتعرفونيش انا روح بدر النمر . روح راحت للدي جي وقالتله حاجه ... وبعدين رجعت تاني ... ..اوبا ايه الجمدان ده دي فرسه ومحتاجه خياال * ايوه ربنا يوعدنا.. يونس كان واقف وسامع ومتعصب علي اخره ... يونس بتفكير: اهدي يا يونس ماتبوظش فرح صاحبك اهدي ... روح وقفت علي المسرح ... وبدأت تغني وترقص في نفس الوقت.. جاني بهداوة داوى جرح قديم وجدد روحي راحت مني نن عينه خدني غصب عني هوبا علم علامة جوة قلبي سابلي بصمة بسمة العيون ورسمة الشفايف شايف الحلاوة اصل الافندي دة في حتة تانية عندي مترستق جوة قلبي وفي قلبي له غلاوة طلع كرم ومصطفي يرقصوا معاها والفرح شعلل بزيادة ويونس خلاص هايطرشق من العصبيه وهيا بترقص وبتغني زي طريقه روبي لكم ان تتخيلوا.. مين ده اللي ساوى بينه وبين الناس دة ماس وهما نحاس حساس وروحه حلوة زي غنوة رقصة هوبا مش ممكن انسى كل كلمة همسة لمسة قلبي جوة وبس هو اللي بحبه وجنبه بحس قوة(قالتها وهيا بتشاور علي كرم) انا شوفت كتير وقليل وماشوفتش حد جميل وتقيل كدة استاذ فنان دكتور مدرسة فن وهندسة ايه دة كل دة (وكرم بيرقصها ويلففها) دة ادرجي حلنجي ومزاجنجي بس جد ومش كلامنجي دا فتني هوسني تعبني ما ريحني واشواقي تمرج اوي اشواقي تمرجحني خلصت الاغنيه ويونس كان طالعلها وناوي يجبها من شعرها... كرم نزل علي ركبه ... يونس وقف باستغراب .. كرم: تتجوزيني؟! روح بابتسامه: موافقه ... سمعها يونس من هنا وطلع علي المسرح وفاجئ كرم ببونيه في وشه.. كرم تف الدم اللي اجي في بوقه علي جمب وراح عاطي ل يونس بونيه... بعدت روح ومصطفي بعيد.. ويونس وكرم نازلين ضرب في بعض والناس بتحوشهم عن بعض... روح قربت وشدت يونس بعصبيه: ابعد عنه هوا عملك ايه ؟! فاجأها بقلم ومسكها من شعرها وشدها وراه وكرم نايم علي الارض واخد علقه تمام ... مصطفي راح يقول لبدر وشاكر علي اللي حصل هما كانوا قاعدين مع رجاله البلد الكبار واغلبيه الفرح شباب.. روح: اااه سبني ..سبني ياغبي .. فضل ماشي لحد ما وصل البيت .. روح بعصبيه: سيبني سابها من ايده وزقها ... وقعت علي الارض جمب الترابيزة ودماغها اتخبطت وفجاة حست الدنيا عتمه وفقدت الوعي... يونس بعصبيه : انتي هتمثلي قومييي بتستعرضي جسمك قدام الرجاله ما انت واحدة زباله قووومي.. بيقرب منها وبيعدل وشها بيلاقيها مغمي عليها بيدخل بدر وشاكر ومصطفي البيت... بيجري بدر عليها: رووح روووح انت عملت فيها ايه عملت ايه مصطفي بيجيب ميه بسرعه وبيرش عليها بس مش بتفوق بدر بيمسك يونس من ليقته: عملت فيها ايه انت ناسي انك واعدني ناسي يونس بيشيل ايده بعصبيه:انت ماتعرفش كانت بتعمل ايه ياعمي بدر بعصبيه: عاوز تموت البت ميت مرة اقولك تحوش عصبيتك علي جمب وتمسك اعصابك ووعدتني بكده انت مش راجل . يونس بعصبيه: لاه يا عمي راجل وسيد الرجاله كمان اللي مش راجل اللي ماعرفش يربي بنته .. طااااخ..صوت قلم نزل علي وشه .. شاكر: من ميته وانت كده اول مرة احس اني ماعرفتش اربي اخص عليك يا كلب..واداله قلم تاني... بدر: فعلا انا اللي غلطان مش لاني ماربتهاش لأ لان جبتها حته غريبه عنها وعايزها تتغير وفكرت انك راجل وهتصونها وتحميها وتكون حنين عليها وتكون اب واخ وزوج وتعوضها الحنان اللي اتحرمت منه بس انا كنت غلطان لو كنت جوزتهالك كنت رميتها في النار بايدي ... يونس واقف ساكت.. بدر قرب علي روح وشالها وطلع علي السلم .. شاكر: اتصل علي الدكتور يا مصطفي مصطفي: حاضر يا بوي.. يونس: يابو... شاكر: ما عايزش اسمع صوتك يا خسارة تربيتي فيك فضل يونس واقف مكانه : انا ازاي قلت كده ازاي طاوعني لساني وجرحت عمي بالشكل ده بس هوا كل مرة بيغلطني ومش بيشوف عمايل بنته كل شئ متخطط له ومرسومله كل شئ من يوم ما اجت وهيا مش ناويه تجيبها لبر وغلبتني انا معرفتش اصد قصادها بالعند ماعرفتش وهيا دلوك الغلطانه وانا اللي طلعت غلطان انتي ايه شيطانه يتبع.. ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ ‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕ البارت الثاني عشر في اوضه روح... بدر ومصطفي وشاكر واقف ... روح فاقت والدكتورة بتخيطلها الجرح اللي في دماغها وهيا بتعيط ... خلصت الدكتورة وكتبتلها علاج ... بدر: شكرا يا دكتورة الدكتورة: العفو يا حاج.. شاكر: وصل الدكتورة يا مصطفي وهات العلاج . مصطفي: حاضر يا بوي مشي مصطفي مع الدكتورة.. شاكر: ارتاحي يا بتي حمد الله علي سلامتك.. روح: الله يسلمك يا عمي مشي شاكر وبدر فضل هوا وروح مع بعض... بدر قعد جمبها ... روح: انت ساكت ليه ؟! بدر: انتي ليه بتعملي كده فيا؟! روح: بعمل ايه ؟! بدر: بتقلقيني عليكي انتي عارفه انك الحاجه الوحيدة اللي عايشلها لو حصلك حاجه ماعدش ليها لازمه اعيش.. روح ببكاء: انت بتقول كده ليه بعيد الشر عنك انا متخيلش حياتي ثانيه من غيرك .. بدر: ما تبكيش يا بتي انا عارف انك جيتي هنا مجبورة وماكنتيش عايزة تيجي وانا اللي اصريت احنا هنمشي .. روح بابتسامه: بجد يا بابا بدر: بجد يا حبيبتي حضنته من فرحتها خلاص الهم انزاح وحققت اكبر انتصاراتها .. الأب وحده هو الرجل الوحيد في اعطاف هذا الكون يحب انثاه بلا مقابل بلا غايه يحبها في جميع انفعالاتها .. طيبه / شريره/ مجنونه/حزينه/ مرحه.. وفي كل اوقاتها يحبها.. حاضره /غائبه/حيه/ميته وهذا هو صمام الامان الذي يطوقها الي ابديه الموت ..بقلم حنين عادل ............................ في الصالون.. يونس: يابوي سايق عليك النبي ماتزودهاش عليا انا عارف اني غلطان من ساسي لراسي شاكر: ماتوقعتش منك انت كده استحاله تكون يونس ولدي اللي ربيته من ميته عصبي قوي كده ومن ميته بتضرب وبتجرح وماعيهمكش حد يونس: ابوس علي راسك ورجلك سامحني يابوي انا ماقدرش علي زعلك مني .. شاكر: مش انا اللي لازم اسمحك عمك اللي غلطت فيه وهنته هوا اللي لازم يسامحك وبعديها افكر انا . يونس: طيب انا طالعله استسمحه شاكر: لاه مش دلوك سيبه يهدي للصبح وماعايزش اشوف خلقتك غير لما تصلح اللي هببته يونس بحزن : حاضر يا بوي طلع يونس وبص علي اوضه روح اللي كان بابها مفتوح .. لقي مصطفي طالع علي السلم .. مصطفي: يو..... مسكه يونس ودخله معاه اوضته وهوا حاطط ايده علي بوقه.. مصطفي : في ايه ؟!! يونس: الدكتورة قالت ايه؟! مصطفي: مالكش صالح عامل زي اللي يقتل القتيل ويمشي في الجنازة يونس بصله بعصبيه... مصطفي: احم ..ما تخدش كل حاجه علي اعصابك اكده ماشاء الله لما افتريت عالبت وزقيتها بس وماعملتش غير اكده خدت تلات غرز في راسها بس وكتبتلها علاج وانا جبته ممكن تهملني اروح اعطيهولهم.. يونس : غووور مصطفي: حاضر...مافيش غيري في البيت ده تطلعوا عصبيتكم فيه .. يونس: بتقول حاجه ياض مصطفي: لاه بكح يونس: طب كح بره يلا .. خرج مصطفي من اوضه يونس .. يونس بتفكير: بعد كل اللي حوصل وخايف عليها مابقتش فاهمك يا نمر . ......................... في اوضه صفاء...ومكالمه تليفون.. كريمه: كل ده حوصل يا خيتي بسبب الحچاب اللي حطيته في اوضه يونس.. صفاء: حجاب ايه مش هتبطلي جهل يا بت كريمه: دا الشيخ مخلوف سره باتع قالي حوطيله الحجاب ده تحت مخدته وهوا ماعايشوفش ست غيرك ويبقوا في نظره قرود ومايبقاش طايقهم واهو بانت البشاير مدد يا سيدي مخلوف مدد صفاء: والله مافي حاجه جايباكي ورا غير مشيك ورا الدجالين دول ومش بسبب حجابك يا ختي هيا من يوم ما اجت وهما ناقر ونقير. . كريمه: اهو شغال من قبل ما احطهوله مش قلتلك سره باتع.. صفاء: ماتفوريش دمي يا بت انتي الدجالين هبلوكي سلام .. كريمه: بالسلامه يا خيتي مسيرك تعرفي انه سره باتع بردك وتصدقي ... ........................ في اوضه روح... بدر: انا هاروح انام والصبح نمشي ان شاء الله جهزي الشنط . روح: حاضر.. بدر: تصبحي علي خير روح: وانت من اهل الخير يا حبيبي.. طلع بدر علي اوضته وروح قفلت الباب ومسكت تليفونها.. ورنت علي كرم.. كرم: الوو روح: كرم انت كويس كرم: الحمد لله.. روح: انا اسفه يا كرم اني دخلتك في كل ده انا اسفه بس ما كانش في الخطه انك تتقدملي يعني ؟! كرم بتوتر: ما انا اندمجت اوي بس انتي وافقتي يعني ؟! روح: انا وافقت عشان يونس يتعصب وعمل اللي كونت عاوزاه وقلبها غم... كرم بحزن: اه روح: في حاجه واجعاك ولا ايه؟! كرم: ايده تقيله اوي ابن الرفدي روح: هههههههه تعيش وتاخد غيرها ..يلا تصبح علي خير كله تمام وورايا سفر بدري كرم: ايه مسافره روح: ايوه الحمد لله اخيرا هنمشي .. كرم: ليه ؟! روح: بتسأل ليه مش حابه هنا خالص .. كرم: تروحي وترجعي بالسلامه روح: ارجع استحاله يا بني دا انا ماصدقت اني امشي يلا اشوف وشك بخير سلام.. كرم: سلام... روح سندت علي السرير بابتسامه وافتكرت بعد ماحاولت ترن علي ابوها ماردش رنت علي كرم واجي بسرعه #flash_back كرم : ماتخافيش ما تخافيش.. روح واقفه علي السرير: الحقني يا كرم هايموتني عااااا كرم: اهدي انا هاكسر الباب .. كسر كرم الباب .. روح: حاسب يا كرم حاسب التعبان .. جاب ملايه ورماها علي التعبان ومسك عصايه وقعد يضرب فوقه لحد ما مات ... روح: مات ؟!! نزلت روح ووقفت جمبه.. كرم: لا شكله لسه عايش ... روح حضنته وكلبشت فيه .. كرم اتصدم بس حضنها هوا كمان وهوا مبتسم .. روح خدت بالها بعدت عنه وهيا مكسوفه ووشها احمر.. روح: احم ..انا اسفه كرم بتفكير: بتتأسفي هوا انتي ايه معقوله مش حاسه ؟!! روح: كرم عاوزه منك حاجه. كرم: اتفضلي عاوزه ايه ؟! روح: تيجي معايا الفرح كرم: بس كده روح: لأ عايزه يونس يبقي حريقه هوا لما بيتعصب بيبوظ الدنيا يعني مثلا هاغني وكده وانت ترقص معايا وتمثل انك معجب وكده عشان يحل عني بقا.. كرم: تمام .. روح: بس تتحمل بقا كرم: اتحمل ايه؟! روح: يونس عنيف لما بيتعصب بيضرب فاعمل حسابك انك هتاخد علقه تمام .. كرم: علقه ايه هوا انتي ماشيه مع سوسن دا انا افرمه روح: تمام اتفقنا... كرم: بس ايه القمر ده اسم علي مسمي يا قمر روح: دي اقل حاجه عندي وقلت رووح كرم: لاه قمر .. روح: طيب قمر قمر يلا بقا انكجني .. وطلعوا مع بعض من البيت ودخلوا الفرح.. #back روح: خلاص هارجع لحياتي بقا والجامعه خلاص قربت انا لازم اغير من نفسي بقا واتخرج انا مش هافضل طول عمري كده بدل ما بابا يجبلي ابن خال ولا حاجه ويقولي اتجوزيه ... منك لله يا يونس دماغي واجعاني جتك ضربه في ايدك .. نامت رووح بعد سيل من الشتائم والدعاوي علي النمر.. .......................... في اوضه كرم الكدمات ماليه وشه ..ونايم علي سريره.. كرم: خلاص يا كرم قصتك هتنتهي من قبل ما تبتدي قمرك هاتهملك وتمشي كيف اخبرها اني حبيتها من اول ماعيني شافتها حبيت كل حاجه فيها جنانها وتنطيطها عيونها اللي كيف لون الخضره وشعرها الحرير وشفايفها المرسومه اللي كيف الفراوله كيف اخبرها اني لما طلبت اتجوزها في الفرح كنت بتكلم جد وانها لما وافقت كنت طاير من الفرحه فكرته حقيقه وحتي لو حلم ياريته ماكان خلص وماصحيتش منيه ..هتهمليني يا قمر؟! .......................... بقلم حنين عادل يونس قاعد في الجنينه الخلفيه وبيعزف علي الجيتار .. بيفتكرها وهيا بتضحك وبتجري قدامه بيفتكر لما كان شايلها عالحصان بيفتكر لما كانت واقفه ورا ابوها وبطلعله لسانها وبتضحك...بيبتسم تلقائيا بيفتح عينه فجأه ... يونس: مالك يا نمر في ايه اللي شقلبلك حالك بتفكر فيها ليه ليه يانمر؟!! قام وساب الجيتار وراح اوضته وهوا بيحاول ما يفكرش فيها ...بس تلقائيا قرب من اوضتها وكان هايخبط. .بس رجع تاني ودخل اوضته وقفل الباب واترمي علي السرير وحاول مايفكرش وناااام ........................... في الصباح.. شاكر ويونس ومصطفي وصفاء قاعدين علي الفطار.. يونس: اومال عمي بدر فين ؟!! شاكر: ولك عين تسأل؟! صفاء: بعت البت صفيه قالها انه نازل... في نفس الوقت روح نازله والشاش علي دماغها وشايله شنطتين وبدر نازل وشايل شنطتين وصفيه شايله شنطتين ... شاكر وكل اللي علي السفره وقف .. شاكر : وه وه ..انت رايح فين يا خوي بدر: معاود داري من خرج من داره اتقل مقداره شاكر: ماعاش ولا كان اللي يقل مقدارك يا خوي وبعدين ده دارك بدر: لاه مش داري انا ماشي وكفايه قوي اللي حوصل لحد اكده يونس: عمي... بدر: يلا يا روح .. شاكر: يا خوي..طب عظيم بيمين..... بدر مقاطعا: انتهت يا شاكر انا ماشي ماعدش ليه لازمه الكلام.. يونس: ارجوك يا عمي اسمعني بدر: يلا يا روح .. طلع بدر من البيت ويونس بيحاول يكلمه وشاكر بس مافيش فايده يتبع.... ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ البارت الثالث عشر طلع بدر من البيت ويونس بيحاول يكلمه وشاكر بس مافيش فايده ... يونس طلع وراه: ارجوك يا عمي تسمعني ... بيركب العربيه وبتركب روح... شاكر: يابدر... بدر: اشوف وشك بخير يا خوي ... يونس: يا عمي انا اسف ... بدر: اطلع يا بني . روح بتبص ليونس وبتغمز بتمشي العربيه ...ويونس بيفضل واقف بيبص عليها وجواه احاسيس مختلفه .. بيدخل يونس البيت ... يونس: يابوي شاكر بعصبيه: ماعدش ليك كلام معايا واصل ...اعتبرني مت.. يونس: بعيد الشر عنك يا بوي انا اسف انا عارف اني غلطت وغلطي واعر بس سامحني انا مالياش غيرك يا بوي .. بيمشي شاكر وبيسيبه. بيروح يونس وبيقعد في الجنينه الخلفيه وبيمسك جيتاره وبيبدأ يعزف ... يونس بتفكير: انت عملت ايه يا يونس في حياتك خلي الكل يبعد عنك روح اللي مش طايقاك من وقت ما اجت وعمك اللي ممشيه مكسور الخاطر وابوك واولهم امك اللي اتخلت عنك وسابتك اااااااه ااااااااااه يا قلبي مش ناوي ترتاح بقا وتنسي اللي فات .. ......................... علي التليفون... صفاء: مشت يا بت افرحي كريمه: بركاتك يا شيخ مخلوف بركاتك صفاء: بردك مافيش فايده فيكي كريمه: انا مبسوطه اوي واخيرا الجو فضالك يا بت يا كريمه ...بقلم حنين عادل صفاء: يلا شدي حيلك بقا كريمه: شهر بالكتير وهيكون جوزي .. ............................ بعد ساعات... نزل بدر من العربيه وروح نزلت قدام فيلا جميله اقل ما يقال عنها قصر... والخدامين اشتالوا الشنط.. روح طلعت تجري : عاااااااا وحشتيني وحشتيني وحشتيني ... طلعت تجري عالجنينه وقعدت علي المرجيحه تبوس فيها قامت وقفت وشمرت بنطلونها وقعدت علي البيسين ونزلت رجليها فيه وقعدت تحركها بضحك.. بدر وقف يضحك عليها وجه قعد جمبها... روح: شمر يا راجل .. بدر: هههه حاضر مبسوطه ياروح .. روح: جدا جدا جدا انت مش متخيل انا بحب الفيلا دي قد ايه يا بابا هوا انت في حاجه مزعلاك. بدر: حاجات مش حاجه . روح: انا عارفه انك زعلان مني واني زودتها الوقت اللي فات بس صدقني هتغير وهاتكون فخور بيا يا بابا بدر: قولتي كده كتير ومافيش تغيير انا عارف ان يونس ما كانش غلطان انتي اللي كنتي بتستفزيه ده كان رد فعل بسيط علي افعالك بس انا ما تعودتش اجي عليكي بس خلاص انسي بعد كده الغلطه بحساب .. روح: انا اسفه يا بابا اوعدك انك مش هتزعل مني تاني يا عسل انت ..انت طالع حلو كده لمين يا راجل انت بدر: كلي بعقلي حلاوة يا بت روح: بجد ..مش ناوي تستقر بقا واجوزك كده واشوف عيالك قبل ما اموت. بدر: عندك عروسه حلوة.. روح: عندي كتير بس أشر انت بس وتلاقيهم زي الرز دا انت بدر النمر صاحب شركات النمر اكبر شركات للمقاولات وعندك بنتك روح النمر احلي بنت في مصر بدر: انتي مغرورة لمين يا بت ؟! روح: من حق الحلو يدلع دي ثقه بس ها قولت ايه. . بدر: فس ايه يابت انتي اتهبلتي .. روح: ليه يابابا انت عايش من عشرين سنه لوحدك.. بدر: ماحدش يقدر يعوضني عن سارة في حياتي انتي بتقولي ايه امك دي ما كانتش مراتي بس دي كانت صاحبتي وامي واختي وحياتي كلها اتحدينا العالم عشان نتجوز بس للاسف الفرحه ما طولتش كتير .. روح: ربنا يرحمها كان نفسي اشوفها هنتقابل في الجنه ان شاء الله .. .................................. في المساء.. يونس: يابوي ماتزودهاش عليا شاكر: هملني دلوك يا يونس يونس بعيون مليانه دموع: انت كمان يا بوي هتتخلي عني وتهملني كيفها هوا انا وحش للدرجادي عشان الكل يبعد عني لو انت هملتني اعيش ليه .. شاكر بيحضنه: انت مالكش ذنب في اللي حوصل يا يونس امك اللي كانت ما عجبهاش عيشتها وباصه لفوق فوق اوي دي مش ام وماتساواش انك تفضل طول عمرك تفكر فيها.. يونس: نفسي اشوفها نفسي اعرف منيها هيا ليه هملتني كان ايه هوا ذنبي ليه ؟! شاكر: كان غلطي اني ماعرفتش اختارلك امك صوح .. يونس: هيا فين يا بوي ريحني وخبرني شاكر: ماعرفش مكانها يونس: ماشي يا بوي ..مسيرك هاتخبرني .. بيبوس يونس ايد شاكر وبيطلع علي اوضته. يونس بتفكير: انا هاروح القاهره اعتذر لعمي واستسمحه .. نام علي السرير وبص للسقف افتكرها وهيا بتغمزله وهيا ماشيه وبتضحك ضحك علي جنانها. يونس بتفكير: ماعداش ساعات وحاسس اني عايز اشوفك مش فاهم انا ايه اللي انا فيه ده نام بعد صراع من التفكير ... ............................. روح واقفه في بلكونتها ..وبتغني كتروا من الحب تلاقوا تلاقوا تلاقوا في الضلمه الف قمر بنحب يا ناس نكدب لو قلنا ما بنحبش ❤️💥 بدر : انتي لسه صاحيه .. روح: تعالي يا حبيبي مش جايلي نووم .. بدر: ومش جايلك نوم ليه بقا بتفكري في ايه روح: في الدنيا يا حاج .. بدر: جامعتك بعد تلات ايام ها مستعده تجيبي من الاوائل زي كل سنه. روح: اه طبعا بس الاوائل بجد ان شاء الله .. بدر: طيب انا هاروح انام.. روح: لأ خليك معايا شويه واحكيلي قصتك انت وماما بدر: شوفتها في يوم وانا راكب حصاني شايله صينيه الاكل وماشيه فضلت وراها لما راحت لابوها الغيط وحطت الصينيه حسيت في حاجه شداني ليها استنت لما ابوها اكل وشالت الصينيه ومشت شويه وانا وراها اتنعقلت وقعت نزلت من علي حصاني وجريت عليها بسرعه قومتها ولميتلها الاطباق من علي الارض كانت مخبيه وشها مني بس كان باين عينيها كانت نفس عينيكي وخدت مني الصينيه من غير اي كلمه ومشت اسرتني من يومها بقيت كل يوم اروح استناها لما تروح لابوها وتيجي حبيت ادبها قبل اي حاجه ... كنت ابن العمده وابويا شديد روحت ليه في يوم وكنت هاقوله انا عايز اتجوز فاجئني انه خلاص خطبلي وفرحي بعد اسبوع غضبت واتعصبت وثورت عليه بس اللي كان في دماغه في دماغه روحت خطبتها من ابوها بعد ما اقنعته اني هاقنع ابوي بس ابوي ما اقتنعش ولما عرف طردهم من البلد طلعت دورت عليهم لحد ما لقيتهم وكتبت عليها وخدتها وروحت لابوي بس طردني وغضب عليا .. بس كانت احلي حاجه حصلتلي ما ندمتش عليها نزلت القاهرة وانا شاب مش معايا جنيه وهيا استحملتني كنا بنشتغل ليل ونهار واستحملت وكافحت معايا اربع سنين وربنا كرمنا اخر كرم بدعاها فتحت شركه واتنين وتلاته وبقيت غني وهيا كل ده جمبي وفي ضهري وسانداني لحد ما حملت فيكي الدكتور قالها الحمل فيه خطر عليكي قولتلها انا مش عايز غيرك من الدنيا واترجيتها بس قالتلي ان ربنا هيسترها واللي عاوزه ربنا هيكون وانها نفسها في طفل ونفسها تبقي ام استسلمت لقرارها وكنت خايف طول فترة الحمل وماسك قلبي بايدي كنت خايف اخسرها ماكنش عندي طاقه لمجرد التفكير اني اخسرها واجه اليوم ده خلفتك والحمد لله كانت كويسه كنت مبسوط ان ربنا استجاب لدعايا و حماها ليا بس الفرحه ما كملتش بعد ست شهور عملت حادثه وماتت الدنيا مش علي مزاج حد دخلت في حاله اكتئاب بعدها فترة كبيرة ماكنتش عارف اكمل حياتي من غيرها بس قولت لازم استقوي عشانك عشانك اعرف اربيكي خدتك وروحت الصعيد تاني وانتي عندك ست شهور بس ابوي كالعادة كان قاسي طردني وقالي ماشوفش وشك تاني ده نتيجه انك عصيتني وكان سبب موتها ان عصيته .. رجعت تاني مكسور الخاطر بس كان لازم اكون قوي عشانك ربيتك وكنت باخدك معايا الشغل واغيرلك واشربك اللبن كنت مبسوط وانا شايفك بتكبري قدامي وكنت بشوف فيكي امك...بقلم حنين عادل روح: ياااه يا بابا انت راجل عظيم بدر: كل اللي عاوزة في الحياة انك تكوني كويسه وانك تشوفي مستقبلك العمر قدامك ماتضيعهوش خليكي قويه وانجحي انا مش هاعيشلك علطول روح: في ايه يا بابا بتكرر الكلمه دي كتير ليه ..ربنا يخليك ويطول في عمرك .. بدر: يلا تصبحي علي خير روح: وانت من اهل الخير يا حبيبي.. بتدخل روح وبتقفل البلكونه بتنام علي سريرها .. روح بتفكير: معقول هلاقي اللي يحبني زي ما انت حبيت ماما يا بابا ولا لأ زي ما يكون الحب متحرم عليا لازم اتخذل واتجرح من كل اللي بحبهم ... افتكرت يونس وهوا بيجري وراها بالسلاح : هههههه مش عارفه ليه كل الناس بتحبني اوي كده اكيد دي حاجه في الشخصيه.. نامت روح وهيا بتفتكر يونس ... وكأن الأرواح تتلاقي ... .............................. في الصباح... صحي يونس من النوم وخد شاور ونزل ... شاكر ومصطفي وصفاء علي السفره... قعد يونس وبدأ في الفطار ... الكل خلص ..قام شاكر راح اوضه المكتب .. يونس: انا عاوز عنوان عمي بدر يا بوي شاكر باستغراب : ليه ؟! يونس: انا عاروح اعتذر له انا غلطت فيه ولازم اصلح غلطي شاكر: خايف تروح تزود الطين بله يونس: لاه ماتخافش يا بوي شاكر مسك ورقه وكتبله عنوان بدر .. شاكر: هتروح ميته يونس: دلوك ..بجهز شنطتي .. تليفون يونس رن ... يونس: ايوه يا باشا..ايه ..بس ..تمام يا فندم شاكر: في ايه.. يونس: جالي مأموريه طارئه.. شاكر: هتقعد كام يوم يونس: من تلات ايام لسبوع شاكر: خلاص روح بعد ما تخلص مأموريتك ... يونس : حاضر يا بوي بس تفتكر هيسامحني شاكر: بدر قلبه ابيض وهيسامحك .. ............................ بتصحي روح من النوم بتلبس ملابس رياضيه بتنزل تركب عربيتها وتروح النادي. . بتنزل من عربيتهل تجري كعادتها .. بيجري جمبها شخص .. روح بغضب: عايز ايه ؟! حسام: انا اسف يا روح انا اتأسفت كتير اقبلي اعتذاري روح وقفت بعصبيه: اعتذارك بجد مش محروج من نفسك ده انا حبيتك حبيتك بجد ازاي تعمل فيا كده حسام: كانت غلطه ممكن تسامحيني ونبدأ صفحه جديده روح بزعيق : دفترك قفلته من زمان وابعد عني احسنلك ... الناس كانت بتبص عليهم وحسام حس بالاحراج بيمد ايده وبيحطها علي كتفها .. طاااااخ ...ضربته بالقلم ... روح بعصبيه: حذاري ايدك تتحط عليا او تلمسني يا حيوان ماتنساش نفسك انا روح بدر النمر حسام بغضب: انتي ازاي عملتي كده ازاي اتجرأتي هدفعك التمن غالي.. بيرفع ايده عشان يضربها بيلاقي ايد بتمسكها يتبع..... 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 🟣🟣🟣🟣🟣🟣🟣🟣🟣🟣 *تــآبــع قــنــآهّ حـڪـايـه و ࢪوايــه ➶𝄞🥂📓ツ)) ف وتــســآب* *https://whatsapp.com/channel/0029Vab13j41Hsps2P9fV70W* *تــآبــع قــنــآهّ ممـلـگـتيي الـصـغـيـࢪةة❣️<<ف وتــســآب* https://whatsapp.com/channel/0029VaTxbAKCcW4lXZllhU2u البارت الرابع عشر حسام بغضب: انتي ازاي عملتي كده انت لازم تتربي بيرفع ايده عشان يضربها بيلاقي ايد بتمسكها .. روح: يادي النيله السوده يوسف هوا اليوم باين من اوله حسام: عايز ايه يا يوسف امشي احسنلك يوسف: جاي تضرب خطيبتي وتقولي امشي ..اداله بالروسيه وقع عالأرض روح: سابقا ..سابقا يا يوسف..انا لازم اغير النادي ده ..لانه لم.. حسام قام من علي الارض وبدأ يضرب في يوسف وروح سابتهم وهما نازلين طحن في بعض يوسف شافها ضرب حسام بالبونيه غاب عن الوعي وطلع يجري وراها... يوسف : روح ياروح روح مكمله جري .. يوسف: روح ارجوكي اسمعيني روح وقفت بعصبيه: اسمع ايه يا يوسف ؟! يوسف: انا اسف اديني فرصه ارجوكي .. روح بعصبيه: اديك فرصه لايه اديك فرصه تضحك عليا تاني .. يوسف: انا غلطت سامحيني .. روح: انا كنت زي اللعبه في ايديكم حسام حب ينتقم مني لما سبته بعد ما اكتشفت خيانته ليا بعتك انت كان ذكي كنت موجوعه ومجروحه وزي الغريق اللي بيستنجد بقشه اكتشفت اني ما حبتهوش هوا كان حاجه كده زي حب تملك اعجاب حبيتك انت حسيت انك عوض ربنا ليا بعد التلاته خطابي بس طلع كل شئ وهم بعتك عشان تكسرلي قلبي وكنت نعم الممثل واللهي تفوقت علي نفسك .. يوسف: انا بحبك يا روح .. روح: وانا كنت بحبك بس عارف دلوقتي بكرهك وبقرف منك يوسف: القلب اللي حب عمره ما يكره روح: بالعكس القلب اللي حب اوي لما بيتجرح بيكره اوي انا نسيتك خلاص نسيت حبي ليك عارف امتي لما شوفتك واقف معاه وبتحكيله اني هبله وساذجه وبقيت زي الميه في ايدك وبقيت بموت في التراب اللي بتمشي عليه واني هاجي معاك الشقه قريب زي ما جرحتني وخونت ثقتي هاتتردلك وهتيجي اللي تجرحك يوسف: ارجوكي سامحيني انا كنت اخدها لعبه في الاول بس واللهي حبيتك اوي روح: عايزني اسامحك؟! يوسف: ايوه وهاعمل اي حاجه عشان تسامحيني روح: ابعد عني ... مشت روح وسابت يوسف واقف ... يوسف: هتسامحيني يا روح هتسامحيني .. بقلم حنين عادل ................... روح دخلت بعربيتها .. وطلعت اوضتها اخدت شاور ونزلت الجنينه. قلبت في تليفونها شويه وبدأت تبكي .. لقت اللي بيحط ايده علي كتفها. روح بصت: بابا .. بدر : ايه مالك بتعيطي ليه روح مسحت دموعها: مافيش يا بابا. بدر قعد جمبها وخدها في حضنه بدر: انتي اتعودتي انك تخبي عليا حاجه احكيلي روح ببكاء: النهاردة عيد الأم .. بدر حضنها اكتر .. بدر: عارفه لو مانت عايشه يا روح كانت حبتك اوي يوم ماعرفت انها حامل في بنت كانت طايره من الفرحه كانت بتقول دي هتبقي حبيبتي واختي وصاحبتي وكل حاجه كانت بنت وحيدة واخين كان نفسها في اخت ليها كانت بتقول ربنا هايعوضني بيها ربنا يرحمها ماتعيطيش ادعيلها بالرحمه روح ببكاء: ربنا يرحمها انا مش عارفه من غيرك كنت عملت اوعي تسيبني يا بابا انا من غيرك اموت .. بدر بشرود: انا هافضل معاكي يا حبيبتي .. بقلم حنين عادل ..................... في الليل في منطقه صحرا في كذا مخزن كبير للمخدرات. ضرب نار كتير ويونس واخد ساتر وعمال يضرب نار.. * هانعمل ايه يا باشا ؟! يونس: مش هنستفاد حاجه ان فضلنا كده للصبح احمي ضهري * تمام يا باشا بيجري يونس وبيلف من ورا اللي بيضربوا نار وبياخد ساتر وبيضرب نار عليهم ... بيمسك الجهاز بتاعه ... يونس: اهجمهوا.. بيهجم العساكر واولهم يونس وبيدخل المخزن بيلاقي واحد واقف ولابس حزام ناسف.. يونس: اهدي ..اهدي بيحط الراجل ايده علي الحزام .. يونس: انسحبوووووا ............. في الصعيد....... كرم بيلم هدومه في الشنطه.. ام كرم: عاوزه اعرف رايح علي فين يا ولدي كرم: رايح مصر ادور علي شغل ياما ام كرم: رب هنا رب هناك يا ولدي خليك هنا وربنا هايبعتلك رزقك .. كرم: يا ما انا من ساعه ما اتخرجت من الجامعه وانا مش لاقي شغل وشغال في حاجات ماليش دعوه بيها ام كرم: مش شغال في وكاله ابوك والحمد لله مكفيانا واكتر كرم: بس مش بعد تعبي في الكليه ياما اشتغل في وكاله ابوي انا عندي طموح وعايز احقق ذاتي ام كرم: ماشي اللي تشوفه يا ولدي بس متنساش امك كرم: انت بتقولي ايه يا ما انا انسي نفسي ومانساكيش ربنا ما يحرمني منك ولا من طلتك ام كرم: ربنا يخليك ليا يا ولدي وينجحك وتوصل لاعلي المراتب قلبي وربي راضي عنك كرم: ادعيلي يا ما ام كرم: بدعيلك في كل صلاه يا ولدي كرم: ادعيلي براحه القلب والبال يا ما ام كرم: ربنا يريح قلبك وبالك وينولك مرادك كرم: من بوقك لباب السما صحيني بدري عشان القطر ام كرم: ماشي ولو اني يعز عليا فراقك يا ولدي تصبح علي خير كرم: وانتي من اهل الخير خرجت ام كرم ... كرم: وحشتيني يا قمر ..وحشتيني مسيرنا نتقابل ..بقيت عايز انام عشان احلم بيكي تصبحي علي جنه .................... في المقابر ... صفاء: انا مش عارفه طاوعتك ازاي يا بت حرام عليكي جايبانا في الوقت ده هنا ليه صفاء واقفه جمب كريمه اللي بتحفر حفره في الأرض .. كريمه: ياخيتي دي تعليمات الشيخ مخلوف قالي لازمن ادفنها هنا في المقابر. صفاء : منك لله انتي والشيخ مخلوف بتاعك اللي هيجبلنا اخر ده كريمه: يلا دفنت العمل اهو ..يارب اجعله من نصيبي يارب قامت كريمه تنفض ايدها وصفاء جمبها. صفاء: يلا يا بت لقوا كلب اسود كبير واقف وطلع يجري وراهم وهما بيجروا وبيصوتوا .. ...................... طق طق ... الباب بيخبط.. روح: ادخل .. بدر: ايه مش هتتعشي ولا ايه روح: ماليش نفس يا بابا بدر: خلاص اروح اكل المكرونه البشميل بتاعتك بقا روح: بس مش اوي بدر: مش اوي ايه روح: مش ماليش نفس اوي بدر: خلي عندك مبدأ روح: مافيش مبدأ في المكرونه البشميل بدر بضحك: طيب يلا يا مجنونه روح: يلا يا روح الروح نزل بدر وروح يتعشوا وكان بيأكلها بايده روح: الواحد كان نسي طعمها . بدر: علي اساس انك لحقتي تنسي روح بضحك: المكرونه حلوه اوي يا بابا بدر: الف هنا علي قلبك روح: انا هاطلع بقي انام تصبح علي خير بدر: وانتي من اهل الخير .................... يونس: انسحبوووا الراجل فجر الحزاااام وهما بيجروا يتبع.... ♡♕♡♕♡♕♡♕♡ ‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕ البارت الخامس عشر يونس: انسحبوووا الراجل فجر الحزاااام وهما بيجروا لدرجه طاروا من شده الانفجار . وقع يونس علي الأرض والعساكر ...يونس قام من علي الارض ودراعه فيها حروق كبيره ورقبته ... قام شاف العساكر في منهم اللي اتصاب وفي منهم اللي مات ... يونس مسك جهاز الارسال بتاعه وكلمهم يبعتوا دعم ليه .. قعد علي الارض جمب عسكري ميت افتكر لما كان بيقول له انه فرحه بعد شهر ومستني بفارغ الصبر يخلص المأموريه دي وياخد اجازه وانه الوحيد علي اربع بنات وابوه متوفي وعلي قد حالهم .. يونس: ربنا يرحمك ويصبرهم علي فراقك عريس الجنه ان شاء الله انت شهيد طب يارتني كنت انا عارف ما تخافش وماتشيلش هم امك واخواتك ليهم ربنا ماتقلقش ارتاح ... رفع راسه لفوق وبص للسما وعينه دمعت .. يونس: يااارب ليه كل ده بيحصل ليه ناس مالهاش ذنب بتروح والفاسدين عايشين منعمين مش اعتراض حاشا لله بس احساس بالعجز ..لما تبقي مسؤول عن حمايه حد وما تقدرش تحميه .. مش دايما نحكم علي حد من تصرفاته مش عشان عصبي يبقي قوي وجامد وقاسي دا بيبقي احن مما تتخيله عمر ما كان اللي بيبان هوا الواقع احيانا بيبقي انعكاس لحاجه حلوه ماخدتش حقها انها تبان وتظهر بسبب جرح حد سببه او حد استغل الحاجه دي كلنا فينا الحلو والوحش بس بيظهر لما نحتاج ليه ....بقلم حنين عادل .............................. في المقابر... صفاء: اجري يا بت .. كريمه: ما عتش قادره يا خيتي نفسي انقطع صفاء: قومي قومي الكلب اجي كريمه قامت تجري اتنعقلت وقعت والكلب عضها في رجليها ... صفاء جريت وسابتها ... الكلب ما كانش بيعض دي كان بياكل ..كريمه قعدت تصوت وتبعده بس مش عارفه لقت جمبها حجر كبير خبطته في دماغه الكلب رجع لورا وكانه داخ . قامت كريمه من علي الارض تجري ورجلها بتنزل دم لحد ما طلعت بره المقابر.. لقت صفاء اختها مستنياها .. كريمه: بقي اكده يا خيتي تهمليني وتجري .. صفاء: ما شوفتيش شكله عامل ازاي وه وه ايه الدم ده كريمه بنهجان: رجلي مش حاسه بيها واغمي عليها ... صفاء: بت ..بت يا كريمه قومي سايق عليكي النبي هاتفضحينا. صفاء قعدت تفوق فيها لحد ما فتحت عينيها .. صفاء: ساعديني وقومي عشان نعاود الدار .. صفاء سندتها .. كريمه ببكاء: رجلي واجعاني قوي صفاء: معلهش استحملي هانعاود الدار وهاشيع للدكتورة . فضلت صفاء مسنده كريمه لحد ما وصلت البيت و قالت للغفير يساعدها .. دخلت هيا وكريمه والغفير لقت شاكر قدامها متعصب حطت كريمه علي الكنبه.. شاكر: كنتي فين يا مره في انصاص الليالي صفاء: ك..ك.كنت ..مع كريمه . شاكر: معاها فين يا وليه صفاء: ما انت خابر انها بتمشي وهيا نايمه كلمتني وقالتلي انها صحت لقتها في المقابر وكانت خايفه ومرعوبه طلعت اجري عليها لقيت الكلب بينهش في رجليها شاكر: وه .. صفاء: ايوه ..حتي شوف رجلها يا حبه عيني متدمرة شيع للدكتورة تلحقها يا ابو يونس شاكر: يا مسعود ..يا مسعود دخل مسعود الغفير : ايوه يا حضره العمده امرك شاكر: روح هات الدكتورة وماتعاودش من غيرها مسعود: امرك يا حضرة العمدة.. شاكر: دخليها اوضه الضيوف ونضفيلها الجرح علي ما الدكتورة تيجي صفاء: حاضر.. صفاء سندتها وهيا بتتنفس براحه ودخلتها الاوضه .. كريمه بتبكي من وجع رجليها . صفاء كشفت رجليها اتصدمت من الجرح .. صفاء وهيا بتنضفه: مش قلتلك يا خيتي الشيخ مخلوف ده هايجبلنا اخر ربي يسترها .. الباب بيخبط ..ودخلت الدكتورة.. وقفت صفاء من بعيد تشوفها.. الدكتورة: دا جرح عميق جدا والجلد اتقطع وكام شريان لازمها عمليات عشان ترجع طبيعيه صفاء: يامري حالتها صعبه اوي اكده الدكتورة: للاسف انا هاكتبلها مسكن علي لما تنقلوها للمستشفي صفاء: شكرا يا دكتورة طلعت الدكتورة وقالت لشاكر نفس الكلام وادته الروشته.. شاكر: ياواد روح هات الدوا الغفير خد الروشته وراح يجيب الدوا شاكر: سبحان الله من اعمالكم سلط عليكم .. ايوه شاكر عارف بس مستني يشوف اخرهم ..بقلم حنين عادل ............................ صوت الاسعاف .. والدكاترة بيشتالوا المتصابين علي الترولي ويونس واقف مش حاسس بالدنيا ..كل اللي بيفكر فيه انه ماقدرش يحميهم الناس اللي من نوعيه يونس قليله اوي في الزمن ده الناس اللي بتعمل من قلبها ومش بتفكر بيلوم نفسه علي حاجه مالهوش ذنب فيها كان ذنبه ايه دا واحد تكفيري وفجر نفسه ..بس احساسه بالمسؤوليه بيعذبه يمكن لو ..يمكن كان ...بيعيد الزمن لو كان حصل لوكنت بعدت ..بس قدر الله ماشاء فعل ...بقلم حنين عادل الدكتور: يونس باشا ..يونس باشا يونس: ايوه ايوه يا دكتور الدكتور: بكلمك بقالي ساعه انت جروحك كبيرة يونس: الحمد لله الدكتور: طب اتفضل معايا اعالجهملك يونس: ماشي مشي يونس مع الدكتور ودخل الاسعاف لقي الشاب مفاح عينه يونس بفرحه: هوا عايش الدكتور: كان نبضه ضعيف جدا وقلبه هيقف بس الحمد لله لحقناه.. يونس بفرحه : الحمد لله شد حيلك يا عريس ..عريس ايه بقا يونس بضحك: لاه ما تقولش كده ان شاء الله هتبقي كويس احمد ربنا ..الحمد لله علي كل حال .. يونس : سبحان الله وما كان ربك نسيا ❤️ دي اكيد دعوه امك .. ..ربنا عالم انها غلبانه هيا واخواتي يونس: اللي معاه ربنا ما يغلبش ارتاح .. ..ونعم بالله ....................... في نادي ليلي.. يوسف واقف هوا وبنت عالبار. * ما خلاص بقا يا يوسف مش كنت بتضحك عليها دلوقتي حبيتها يوسف: ايوه بحبها بس مش راضيه تسامحني عارفه هيا من النوعيه اللي مش بتسامح لو عملت ايه .. * خلاص ريح قلبك وانساها يوسف: ما قدرش بحبها الكام يوم اللي غابتهم انا كنت هاموت مش عارف اعمل ايه عشان تسامحني كله من حسام الكلب روح دي بتاعتي انا بمزاجها غصب عنها بتاعتي .. * طب ايه رايك اني اقلك علي طريقه تخليها ليك علطول يوسف: ايه ؟! *............................................................ *‏............................................................ *‏............................................................ يوسف: انتي اتجننتي بقولك عايزها تسامحني تقوليلي اعمل كده ايه يا ميرا عايزاها تكرهني بزياده * فكر بس صدقني دي دماغها جامدة ومافيش احسن من اللي قولتهولك ده يوسف: عايز صحبتك يتعمل فيها كده * مش صاحبتي كانت صاحبتي يا يوسف فكر بس في اللي قولتهولك( بضحكه بشر) يوسف: مش عارف ليه بتكرهيها كده .. * انا لا بحبها ولا بكرها ولا هيا في دماغي اصلا انت طلبت رأيي وانا قولتلك عملت باللي قولتلك عليه هاتبقي انت الكسبان فكر كويس بقلم حنين عادل .............................. في الصباح.. بتصحي روح من نومها وكالعاده بتاخد شاور و بتشرب النسكافيه بتاعها.. بتنزل تحت .. بدر: تعالي يا روح افطري معايا روح: ما انت عارف يا حاج اني مش بفطر دلوقتي بدر: يابنتي نفتح نفس بعض روح قعدت علي السفره : ماشي يا بابا بس بذمتك خلقتي دي تفتح النفس بدر: نعم ..دي تفتحها ونص وان انتي مافتحتيش النفس مين يفتحها.. روح: الله الله علي كلامك الحلو يا سي بابا اكلها في بوقها .. روح بابتسامه : ربنا ما يحرمني منك يا حبيبي ...يلا بقا بدايه الجامعه بكره عاوزة اروح اشتري لبس بدر: تشتري لبس دا انتي عندك لبس يكفي بلد روح: الله بقا قديم يا بابا بدر: هاتروحي مع ميرا روح: ميرا ..لأ خلاص ميرا بح .. بدر: ازاي دي كانت اكتر واحده بتحبيها واكتر من اخوات روح: طلعت ورق يا بابا ما طلعتش صاحبتي واختي زي ما كنت فاكراها يلا الله يسهلها انا هاروح مع ياسمين بدر: ماشي خلي بالك من نفسك وماتتاخريش روح: حاضر .. بدر: محتاجه فلوس روح: لأ معايا وبعدين احنا حسابنا مشترك يعني انا مليونيرة بدر: ما انا هفلس قريب علي ايدك روح: هيا الفلوس بتيجي ليه مش عشان تروح ونتبسط بيها.. بدر: الاعتدال في الاسراف يابنتي .. روح: حاضر..يلا باي .. مشت روح وضحك بدر عليها .. بدر بتفكير: خايف عليكي يا بنتي مالكيش حد من بعدي غير ربنا ................... في محطه القطر.. بيقف القطر وبينزل من كرم.. كرم: بلد جديده وكبيرة يا تري هاتحققيلي منايا .. نزل كرم من القطر ...ومشي الدنيا زحمه جدا وهوا مش عارف حاجه في البلد . مشي شويه راح الموقف ... السواق : رايح فين يا استاذ كرم: انا عاوز اروح الزمالك .. السواق شاور ليه علي عربيه.. كرم راح ركب .. كرم بتفكير: جايلك يا قمر ...اتوحشتك ياتري هاتحسي بيا امتي . ........................ في المستشفي.. يونس قاعد الدكتور بيغيرله علي ايده الدكتور: الحمد لله انها جت علي قد كده يونس: الحمد لله ده انفجار ربنا سترها خلصله الدكتور وراح يطمن علي الشاب ... دخل الاوضه ... يونس: ها عامل ايه يا عريس ..الحمد لله يونس: تستاهل الحمد ..انت ازاي كده يا باشا يونس: كده ازاي يعني ..يعني من بعيد باين قاسي وتخوف بس انت غير كده خالص يونس: انا ازاي بقا ..يعني حنين وطيب وجدع يونس: بص يا محمد كل واحد بيشوف الناس زي ما هوا عايز يشوفهم لو عايز تشوفني كويس وطيب هاتشوفني لو عايز تشوفني قاسي وبخوف هاتشوفني كده برده طيب انا عملت معاك حاجه بينتلك اني قاسي وبخوف ..الصراحه لأ .. يونس: حمد الله علي السلامه يا محمد ..الله يسلمك يا باشا بقلم حنين عادل .................. في احد المحلات.. روح طلعت لابسه بلوزه كت علي بنطلون.. روح: ها ايه رايك ياسمين: دا عاشر طقم يا بنتي روح: اخر واحد اخر واحد ياسمين: كنتي بتقولي كده من اربعه فاتوا روح: ها ايك رايك عشان لسه الشوز ياسمين: انا اللي جبته لنفسي استوب ... ياسمين صاحبه روح جدا بس ميرا كانت الانتيم وكانت روح بتحبها جدا بس صداقه العمر انتهت بموقف ............................ في مستشفي .. كريمه علي الترول ... كريمه ببكاء: انا خايفه اوي يا خيتي صفاء: ما تخافيش يا خيتي ماتخافيش ان شاء الله هاتبقي كويسه دخلت اوضه العمليات وهيا خايفه وبتعيط .. فعلا من اعمالكم سلط عليكم.. .......................... طلع يونس من المستشفي راح السكن بتاعه اترمي علي السرير ... حط ايده ورا دماغه جت صورتها في باله .. ابتسم بتلقائيه .. يونس: وحشتك العصبيه وحرق الدم ولا ايه يا نمر جرا ايه يا قلبي هاتنخ ولا ايه وحتي ان نخيت ما خلاص كل حاجه خلصت .. عقله: ايوه كده احسن قلبه: بس ممكن تصحح اللي حوصل والميه ترجع لمجاريها يونس: لا اله الا الله محمد رسول الله وكانه بيوقف عقله عن التفكير وبيقول لقلبه اهدي وماتمشيش ورا اللي هايجرحك .. اصعب حاجه انك تعيش في صراع ما بين قلبك وعقلك بتبقي بين نارين قلبك ليه قرار وعقلك ليه قرار تاني وانت حيران مابينهم ...بقلم كاتبه الجيل .............................. كرم كان واقف في شقه راقيه .. كرم : بس كده غالي قوي @ انت جاي تأجر شقه في حي الزمالك اللي من ارقي احياء القاهره وبتقول غالي .. كرم: بس كده كتير اكرمني شويه @ اللي عندي قلته احنا مش بنفاصل يا ابن الحلال وفي كتير يتمنوها سلام ما تعطلنيش . كرم: خلاص موافق استهدي بالله .. بيطل. العقد وكرم بيمضي عليه.. كرم بتفكير: كله عشانك يا قمري يتبع...

حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
5/30/2025, 12:50:49 PM

⤹. | _~*☆تمت الجزء الاول ☆*~_ | ˚˖☆˚.

حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
5/30/2025, 12:50:32 PM

*ـ صعيدي علمني الادب جـ1🩰👳🏻‍♂️:ـᬼ❥⍣⃟* ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​ *part 16♡* *part 17♡* *part 18♡* *part 19♡* *part 20♡* ‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G البارت السادس عشر صحيت روح من النوم لبست بنطلون جلد وبلوزة بيضاء فوقه مستعدة لاول يوم في الكليه التيرم التاني بصت لنفسها في المرايه بغرور رفعت شعرها لفوق ونزلت خصلتين من الجنوب ولبست نضارتها وخرجت نزلت لقت ابوها قاعد علي السفرة روح: صباح الفل يا احلي بابا بدر: صباح العسل ..اقعدي افطري يلا روح: حاضر.. قعدت روح كلت وقامت بسرعه .. بدر: ماكلتيش ليه روح: عشان افضل رشيقه زي ما انا بدر: رشيقه مين دي انتي بطايه روح: بابا لوسمحت بطايه ايه هوا انا تخنت بدر: بطايه دي يعني عسل وقشطه روح: الظاهر الفترة اللي قعدتها في الصعيد قصرت عليك ياوالدي انت رايح الشغل ولا ايه بدر: اه كفايه اجازة لحد هنا انا رايح كتر خير خالد اوي لكده روح: ماشي سلام يابابتي باسته ... بدر: طب تعالي بقا لما ابوسك روح: لأ بلاش بلاش اااااه .. بدر: هههههههه روح: لازم العض يعني يابابا انا كبرت علي فكرة بدر: مش عليا يابت روح: حاضر ..اتأخرت ياسمين ملطوعه بقالها فتره بدر: خلي بالك من نفسك وماتنسيش احنا اتفقنا علي ايه .. روح: حاضر خرجت روح من الفيلا وهيا راكبه العربيه بتاعتها ومشغله مليونير مليونير بكره هابقي مليونير وبتحرك دماغها وايدها مع الاغنيه. . بتخرج من بوابه الفيلا بتقابلها عربيه سودا علي الطريق واللي جواها بيشوفها وبيركز معاها وبيبتسم .. بيدخل الفيلا وبينزل من العربيه بطلته وبهيبته. . بيرن الجرس..بتفتحله الخدامه.. .. بدر بيه موجود الخدامه: مين حضرتك ؟! ..النمر..يونس شاكر النمر الخدامه: اتفضل لما اندهولك دخل يونس وقعد .. بدر اجي... يونس: عمي .. بدر بيحضنه .. يونس: ازيك يا عمي عامل ايه بدر: انا كويس الحمد لله اقعد.. يونس: انا اسف يا عمي علي اللي حصل بدر: اسف علي ايه يا يونس ما كنا متفقين علي كده يونس: بس كان صعب عليا اوي يا عمي اني اجرحك .. بدر: ما كانش قدامي غير كده كنت عارف انها هتفضل تعاند فيك ومش هاتقبل وهاتعمل المستحيل اننا نرجع انا اتسرعت بردة يونس: بس كده احنا استفدنا ايه يا عمي بدر: اقولك استفدنا ايه ..استفدنا انها دلوقتي وعدتني انها تنسي روح القديمه وتفكر في مستقبلها وطلعناها من اللي كانت فيه .. يونس: قصدك يوسف .. بدر: ايوه ..يوسف خلاها تكره الدنيا وتنطوي بس انت رجعتها لشقاوتها و جنانها وضحكتها اللي مابتفرقهاش ونسيتها يوسف. يونس: بس هايفضل قدامها بردة . بدر: بس دلوقتي غير.. يونس: طب واللي جاي يا عمي خلصت علي كده بدر: ههههههه ولسه اللي جاي تقيل يونس: مش فاهم اعمل ايه ؟! بدر: بص يا بني اللي فات انا كنت عايزك ترجعلي روح القويه اللي مافيش حاجه تكسرها ودا اللي حصل اللي جاي انت اللي تحدده وتعمله هل انت بتحبها وتقدر تصونها وتتحمل جنانها وعصبيتها ولا لأ ............................. في الطريق.. روح وقفت لياسمين.. ياسمين: كل ده لطعاني يوم عربيتي عطلت وجيت معاكي تلطعيني كده.. روح: معلش يا حب ..اركبي يلا . ركبت ياسمين مع روح ... روح بتغني مع الاغنيه .. ياسمين: وطي الصوت شويه ارجوكي روح: حاضر ياسمين: الحمد لله اخيرا بس كويس انك رجعتي لطبيعتك روح: مافيش حاجه تستاهل انك تتغيري عشانها .. روح ركنت العربيه ونزلت منها ودخلت الكليه الكل كان بيبصلها علي جمالها ورقتها ... دخلت علي الكافتيريا لقت شلتها قاعده كلهم سلموا عليها .. * وحشتيني يابنت الايه روح: انتي اكتر كلكم عاملين ايه واحشني اوي .. ياسمين: مش روح راحت الصعيد يا شباب ..ايه ده بجد * احكيلنا يا بنتي عملتي ايه والمكان هناك عامل ايه ..اكيد مقرف روح: بصوا هوا في البدايه كنت متعقده جدا من المكان وكده بس اكتشفت ان المكان ناسه اللي بتحليه الناس هناك طيبين جدا ويتحبوا الجو كان مش زي هنا زحمه وكده هناك تصحي علي صوت العصافير ومنظر الخضرة ..وتنام علي صوت الضفاديع صح ياسمين: ايه الرخامه دي روح: بصوا انتم مش هتفهموا يبقوا اسكتوا حد جاب جدول المحاضرات * ايه ده بجد هاتحضري روح: ايوه هاحضر انا عايزة انجح السنه دي ..انتي اتغيرتي اوي روح: اكتشفت ان حياتي مش ليها هدف .. ميرا: وعايزة هدف ليه ما انت عندك كل حاجه بيبصوا عليها.. ياسمين: عايزة ايه يا ميرا روح: بس يا ياسمين دي ميرا دي صاحبتنا ميرا قعدت والكل متضايق من وجودها ... ميرا: وحشتيني اوي يا روح ياسمين: واللهي ميرا: ايه روح القطه كلت لسانك ولا ايه ... يونس كان واقف بيتفرج عليها من بعيد لقاها بتجري عليه وفرحانه.. ابتسم وتلقائيا فتح اديه .. هيا بتجري وفاتحه ايدها ..عدت من جمبه وحضنت شاب اتفاجئ يونس .. روح بفرحه: اهلااا لقت شاب واقف وفاتح ايده ... بتجري عليه كان يونس وصل واتفاجئ انها بتجري عليه ومبسوطه فتح دخلت في حضنه بسرعه ... روح: خالد وحشتني اوي اوي خالد : حبيبتي انتي اكتر يونس كور ايده بعصبيه وكالعاده كان رايح يجيبها من شعرها ... مشت هيا وخالد وهوا كان استوعب اللي حصل ..خرج بره الكليه وركب عربيته ... يونس بعصبيه: مستني منها ايه يعني ها ..مستني ايه ..عايز تجيبها من شعرها وتحضنها وتقولها انك بتاعتي انا وبس صح لأ انسي يا نمر ...انت عايز واحدة تكون ماحبتش قبلك تكون اول راجل في حياتها تملك قلبها وروحها مش جسمها .. ركب عربيته ومشي .. تررن تررن ...تليفونه بيرن. يونس : ايوه يا فندم اه انا استأذنت يوم يا فندم تمام بكره ان شاء الله ..بس عايزين دعم المجموعه اكترها مصاب ..تمام يافندم في رعايه الله قفل التليفون ... يونس بتفكير: كانك جاي تتوجع وتمشي فووق انت النمر اللي ما هايهدهوش حاجه واصل ..تتوجع ليه ؟! بقلم حنين عادل ......................... في المستشفي... صفاء: يعني ايه يا دكتور ماعندكوش امكانيات هاتسيبوا البت تموت الدكتور: للاسف انا بقولك لمصلحه اختك خديها مستشفي في مصر حالة رجليها صعبه ولو فضلت اكده ممكن توصل لاقدر الله للبتر صفاء: يامري ..بتر .. الدكتور: ياريت تنقلوها في اسرع وقت ................... في الكليه... خالد قعد مع روح وميرا قاعده .. خالد ميل علي روح: ايه اللي جابها دي روح: جايه تحرق دمي يا باشا خالد: طب ايه رايك احنا نحرق دمها معايا يا صاحبي روح: معاك يا صاحبي خالد: ميرا . ميرا باعجاب واضح: ايوه يا خالد خالد: عرفت انك اتضحك عليكي ميرا: ايه ؟! خالد: قصدي ان حسام سابك بعد يا حبه عيني ما حبتيه ميرا بغضب: حسام مين اللي يسبني ده انا اللي سبته خالد: غريبه يعني مش ده اللي بيقولوا عليكي ميرا: هوا بيقول ايه خالد: بيقول انك كنتي بتجري وراه عشان فلوسه ولما اخد اللي هوا عاوزه ماعدش ليكي لازمه ورماكي .. ميرا قامت بعصبيه : انت بتقول ايه انا ماسمحلكش .. خبطت ايدها بعصبيه في الكبايات العصير وقع علي هدومها..صوتت وطلعت تجري علي الحمام بعصبيه روح: ههههه ..زودتها اوي يا خالد خالد: دي بت سئيله تستاهل انا عارف كنتي مصاحباها ازاي .. روح: قدري .. ..................... في شركه النمر.. بدر: ازاي يا يونس يونس: ارجوك يا عمي توافق بدر: ماقدرش اجبرها تاني تروح الصعيد شوفت عملت فيك ايه اول مرة عايزينا نعيد ده تاني قولتلك ميه مرة بنتي تاخد احسن ما عندها بالحنيه مش بالعصبيه يونس: طيب يا عمي فكر بس ما تاخدش قرار دلوقتي بدر: اللي فيه الخير يقدمه ربنا يونس: انا ماشي استأذنت 24 ساعه وراجع تاني بدر: بالسلامه خلي بالك من نفسك .. ........................... في مدرج الجامعه .. يا انسه ..يا انسه روح فاتحه بوقها ومش فاهمه اي حاجه روح قامت وقفت: ايوه يا دكتور الدكتور: فهمتي حاجه روح: عاوز الحق ولا ابن عمه الدكتور بضحك: الحق روح: مش فاهمه اي حاجه خالص الدكتور: طب اتفضلي اقعدي ... روح قعدت بعد ما كل المدرج ضحك عليها ... ياسمين: اقفلي بوقك بقا يخربيتك روح: ياسمين هيا دي مادة ايه ياسمين: روح هوا احنا عندنا مواد ايه روح: الصراحه مش عارفه ياسمين: يبقي تسكتي احسن روح كملت فتح بوقها واندهاشها من اللي بيتقال.. بعد نص ساعه طلعوا من المحاضرة.. ياسمين: فهمتي حاجه روح: دماغي عملت Eror404 ياسمين: ما طبيعي ما انت طول السنين اللي فاتت مش بتحضري مستنيه ايه روح بضحك: تمام انت الدحيحه بقا عرفيني مش عارفه انتي مصاحبه فاشله زيي ازاي ماهوا هايحصل حاجه من اتنين يا اما اخليكي فاشله زيي يا اما تخليني دحيحه زيك .. ياسمين: لا والنبي انا قلبي بيوجعني ... فضلوا يتمشوا... ياسمين: الحقي يوسف جاي علينا روح: سيبك منه .. يوسف قرب... يوسف: روح ارجوكي اسمعيني روح: كفايه اوي اللي حصل وسمعته لحد دلوقتي لو انت راجل وعندك كرامه ابعد عني ..ابعد عني روح مشيت وخرجت من الجامعه كلها ... وياسمين وراها وخالد شافها من بعيد.. خالد: معلش يا ياسمين سيبيني معاها شويه ياسمين: ماشي . خالد راح فتح عربيتها قبل ماتمشي وقعد وهيا مشت بالعربيه.. خالد: لسه بتحبيه يا روح؟! روح: لأ بكرهه .. خالد: اومال ايه اللي مضايقك روح: اللي مضايقني ان الغلطات في حياتي كتير ومش راضيه تسبني في حالي اللي مضايقني اني حاسه ان انا قدامه ضعيفه ..ضعيفه مش لاني بحبه لسه لأ ضعيفه لاني صدقته قبل كده واديته قلبي وضحك عليا واستغلني كل ما بفتكر كده بزعل من نفسي اوي .. خالد: ربنا لما بيحب حد بيكشفله حقيقه الناس اللي حواليه ومعادنهم كويس انك عرفتيه علي حقيقته وان الكذبه ما فضلتش كتير انتي بشر واكيد هتقابلي مواقف من دي كتير روح وهيا سايقه:هوا انا وحشه يا خالد خالد: ليه السؤال ده روح: لان كل اللي بيقعوا في طريقي وحشين خالد: انتي بالنسبالي مافكيش غلط يا روح مافكيش عيوب . روح : وحشتني الكام يوم دول خالد: انتي اكتر .. روح: انتي عارف ربنا عوضني بيك اجدع اخ واكتر واحد بتفهمني خالد: اعمل ايه بقا امي الله يرحمها كانت لازم ترضعك روح: مستخسر فيا اللبن يلا خالد: ايوه خدتي الكالسيوم بتاعي روح بتبصله كنت عايز كالسيوم ايه اكتر من كده ما مشاء الله تسد عين الشمس اهو .. خالد: نقي. نقي اوي ..انا حاسس ان صحتي متأخرة ..حاسبي حااااسبي... عربيه كانت قدام روح وماعرفتش تتفداها و يتبع ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ ‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ البارت السابع عشر عربيه كانت قدام روح وماعرفتش تتفداها بس وقفت مرة واحدة ماخبطتش فيها .. روح دماغها اتخبطت في الدريكسيون ... خالد : روح انتي كويسه؟! بتنزل روح من العربيه متعصبه ... وبتروح عند العربيه السوده وهيا ماسكه دماغها ومش بتبص حتي علي اللي سايق بتمسكه من قفاه وبتنزله بس لاحظت ان ايدها عاليه اوي ومش عارفه تمشي بتبص ليه ... بتنزل ايدها فجأة وهيا مصدومه.. روح: ي..يونس يونس: كملي ..كملي وقفتي ليه.. خالد : يا روح بس بقا ... روح بعصبيه: انت جاي ورايا ليه يا يونس انت بارد ومش بتحس كده ازاي سيبتلك الدنيا ومشيت جاي ورايا ليه .. خالد: انتي تعرفيه ؟! يونس: هههههههه انتي فاكرة نفسك مين عشان يونس النمر يجري وراكي ويسيب اشغاله عشان حته بت زيك روح: فاكرة نفسي روح بدر النمر اللي يونس النمر مايستاهلش حتي اسمه يجي علي لسانها .. يونس: يااااه علي الغرور ... روح: لأ مش غرور دي ثقه خالد: يلا يا افندينا امشي من هنا يلا ..وبيزق يونس بوووووووم ....يونس ضربه بونيه وقع علي الأرض ... روح : يخربيتك ... بتوطي علي خالد بقلق وخوف... روح بقلق : خالد انت كويس ؟! يونس بعصبيه: وده مين ده كمان .. روح بتقوم بعصبيه وبترفع ايدها في وشه روح وهيا ماشيه وهوا راجع لورا : انت كل حاجه عندك عنف وضرب انت ايه يا اخي ها ايه راضع ايه لبن حمار ما بتفكرش طلعتلي منين ها طلعتلي منين .... فضلت ماشيه تتكلم لحد ما زنقته في العربيه بتاعته يونس حط ايده حواليها وراح شددها عليه .. روح بتوتر: ا..انت بتعمل ايه ابعد عني يونس: كملي كلامك يا روح النمر روح بتوتر: ها.. يونس: بقولك كملي كلامك يا روح النمر كنتي واقفه عند انت طلعتلي منين .. روح: ايوه ... يونس: عاجبينك ؟! روح بتوتر: هما ايه دول يونس بابتسامه: غمازاتي روح اول مرة تكون قريبه كده من يونس ... روح بتزقه وبتحاول تبعد عنه بس مش عارفه روح: ابعد عني يا يونس يونس: وان ما بعدتك روح: هاوريك روح اللي كانت في الصعيد يونس: بس روح دلوقتي مش في الصعيد روح: بس روح نفسها يونس: طب وريني كده روح حاولت تخرج من تحت ايده بس مش عارفه. يونس بضحك: فين الكعب بتاع المرة اللي فاتت يا خسارة لابسه كوتشي. روح بتزق فيه بس مش عارفه قعدت تخبطه علي رجليه بس بردة مش بيسبها وفجأة شالها علي كتفه روح: بتعمل ايه يا بتاع انت اااااااه ....انت يا سافل بتضرب فين يونس بضحك: اي طوله لسان هتتضربي تاني روح: ماشي واللهي لافضحك يا. يونس: ها قلنا ايه .. دخلها يونس العربيه ... روح: انت واخدني فيه يونس بابتسامه وهوا بيقفل العربيه : خاطفك روح: نزلني عاااااااا يونس : وداني ما اسمعش صوتك .. ............................. في المستشفي صفاء: خلاص هنسافروا كمان ساعتين كريمه ببكاء: مش مستحمله من الوجع يا خيتي صفاء: منك لله يا شيخ مخلوف ياشيخ الندامه كريمه: ليه يا خيتي حرام عليكي هوا عمل حاجه صفاء: تصدقي انك تستاهلي اللي حوصل كريمه: اكده يا خيتي صفاء: ما انتي بتقولي كلام يعصب هوا لو ماكانش خلاكي تروحي تدفني العمل بتاعك بالليل كان حوصل حاجه خليكي ماشيه وراه لما هايجبلك اخر ................................ في عربيه يونس روح: عاااااااا خاطفني الحقوني .. يونس: بس بقا بدل ما اعمل اللي كان نفسي اعمله في البلد روح برفعه حاجب: وكان نفسك تعمل ايه بقا يونس: كان نفسي ادوق الفراوله دي وبيحط ايده علي شفايفها روح بتمسكها وبتعضها. بيشد ايده منها بصعوبه ... يونس: ايه ده انتي مش بتاكلي لحمه .. روح بعصبيه: ولا اظبط يلا يونس: ايوه كده قابليني راجل لراجل روح بصدمه وعصبيه: راجل !! يونس: ايوه في بنت تبقي كده يع روح بعصبيه: نزلنييييييي يونس: لأ روح: بقولك نزلنيييييي يونس : وانا قولت لأ روح بعصبيه: ماشي .. بتمسك الدريكسيون وبتجيبه يمين وشمال والعربيه بتفضل تيجي يمين وشمال.. يونس بيمسك ايديها الاتنين بايده واحده وبيكمل سواقه روح بعصبيه: انت طالعلي في البخت عايز مني ايه سبني في حالي بقا يونس: هاعوز منك ايه يعني هوا انتي يتعاز منك حاجه روح بعصبيه : نزلنييييي يونس وقف العربيه مرة واحدة ... يونس: انزلي روح بصدمه بصتله يونس: ايه عجبتك القعده ومش عايزة تنزلي انزلي روح: طب مش نازله بقا يونس بضحك وبيقلد روح: هوا انتي طالعالي في البخت عايزة ايه مني سيبيني في حالي بقا .. روح بعصبيه: واللهي يونس: انزلي احنا قدام البيت ولا عايزة تفضلي معايا روح بتبص بتلاقيهم قدام الفيلا .. روح: افضل معاك ..ياريت ما اشوفش وشك تاني يونس وهيا بتفتح الباب ونازله: للاسف مش هاعرف اوعدك بكده ..اصل الارواح بتتلاقي .. روح رزعت باب العربيه ودخلت من باب الڤيلا يونس ضحك وساق عربيته ومشي.. .................. روح: بابااااا يا باااابااا بدر كان قاعد بيقرأ في الجورنال بدر: ايه يا بنتي مالك متعصبه ليه ووشك احمر كده روح: يونس يا بابا بدر : ماله ايه اللي فكرك بيه يا بنتي .. روح: شوفته النهاردة وضربني وضرب خالد بدر: ايه ايه ازاي يونس في مأموريه وهتخلص كمان يومين عمك شاكر اللي قايل كده اكيد انتي بتتوهمي روح: بتوهم ايه يا بابا بقولك ضربني وضرب خالد وركبني معاه العربيه ووصلني بره ومشي بدر: يمكن طب وراح فين روح: معرفش بس لازم تحطله حد كده زودها اوي بدر: فعلا زودها اوي. . روح سابت بدر وطلعت اوضتها ودخلت اخدت شاور وطلعت بتبص لنفسها في المرايه .. افتكرت لما قالها نفسه يدوق الفراوله ولما ضربها .. روح ابتسمت : ايه يا روح في ايه فوقي يا ماما كفايه اربع خوازيق في حياتك ماتسمحيش لدخول الخامس حرام ماعتيش هاتستحملي ..................... يونس واقف وحواليه العساكر... يونس: جاهزين .. العساكرفي صوت واحد: جاهزين يا فندم يونس: اشهد ان لا اله الا الله وان محمدا رسول الله العساكر: اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله يونس: الله اكبر العساكر: الله اكبر يونس: ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون ...المكان مليان الغام ...خلوا بالكم جاهزين يا رجاله العساكر: جاهزين يا فندم يونس: اهجمواااا بقلم حنين عادل ........................... روح كانت قاعده في الجنينه بتتمرجح علي المرجيحه وبتبص للنجوم ... بدر :جبتلك فشار وروستيكا نتسلي فيهم روح: حبيبي ... بدر: من ساعه ماجيتي وانتي في اوضتك وماحكتيليش علي اول يوم جامعه روح: احكيلك علي ايه يا بابا مافيش حاجه تتحكي ميرا جت تحاول تحرق في دمي شويه خالد بقا قام بالواجب وخلاها نار بجد اجدع حد عرفته في حياتي خالد وهايفضل احسن حد ربنا معوضني بيه .. بدر: ما تستعجليش ما يمكن تلاقي اللي اجدع منه روح: لا استحاله .. بدأوا ياكلوا في الفشار والروستيكا .. روح : بابا انا بحبك اوي بدر: انا اكتر يا حبيبتي .. ........................ في الصباح ... صحيت من النوم لبست للجامعه لبس كاجوال كالعادة بيبرز جمالها وانوثتها. سابت شعرها علي ضهرها وحطت ميكب سيمبل .. روح: البس الهيلز بقا تحسبا لاي ظروف يمكن الاقي النمر تاني..اطلع من تفكيري بقا يا نمر نزلت تحت ... روح: صباح الخير يا بابا بدر: صباح الفل يلا افطري روح: يابابا مش بيبقي ليا نفس دلوقتي بدر: كلي علي قد نفسك روح : حاضر .. روح قعدت وبدات تاكل بيجي تليفون لبدر ..بيرد عليه بدر قام وقف مرة واحدة : ايه روح بقلق: في ايه يا بابا بدر بيقفل التليفون ... بدر: يونس ابن عمك .. روح بلعت ريقها بقلق: ماله ؟! بدر: في المستشفي ..بين الحياة والموت روح وقفت بصدمه: ايه يتبع ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ ‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ البارت_الثامن عشر بدر: يونس في المستشفي وحالته خطيرة روح بقلق: ايه اللي حصل بدر: انصاب في مأموريته انا لازم اسافرله الصعيد روح: وانا جايه معاك بدر : طيب يلا اجهزي طلعت روح بسرعه تجهز... كانت بتلبس مش عارفه بتعمل ايه مش عارفه حاسه بايه كل احساسها انها قلقانه بتخاف من فكرة الموت اوي .. روح: يارب استر .هوا انا قلقانه وخايفه عليه ليه مش ده النمر اللي بكرهه كل الحكايه ان ابن عمي وخايفه عليه وبس ... خدت كام طقم ليها في شنطه ونزلت ... بدر وباين عليه الخوف: جاهزة روح: جاهزة... بدر : جيب العواقب سليمه يارب وماتخسرناش فيه ... ركبوا العربيه واتجهوا للصعيد المكان اللي ماكنتش طايقاه اللي عملت كل ما تقدر عليه عشان تمشي منه راجعاه تاني بارادتها وهيا اللي طلبت ده هيا اللي عاوزه كده (تسوقك الأقدار)مش كل حاجه بتمشي زي ما احنا عايزين ومخططين .. بدر : عارفه يا روح يونس ده طيب اوي وجدع ومايستاهلش اي حاجه وحشه ده من الناس القليلين اللي قلبهم ابيض ومش بوشين زي ناس كتير ربنا يقومه بالسلامه ومااشوفش فيه وحش خالص. روح بتفكير: الكل شايفك طيب وجدع وقلبك ابيض الا انا ليه ...يمكن ما اعطيتكش فرصه توريني الحلو اللي فيك واديك فرصه ليه انتم الرجاله كلكم زي بعض بتستنوا لما نثق فيكم وتلعبوا بمشاعرنا وتئذونا وتعملوا اقوياء علينا .. بدر: قربنا نوصل يا مسهل روح: هوا انت مش بتقول في مأموريه امال راح الصعيد ازاي يا بابا بدر: في حته جمب الصعيد صحرا اتصاب فاخدوه للمستشفي في سوهاج .. روح: اه... بعد ساعه.... العربيه بتقف قدام المستشفي... روح بتفكير: حاسه ان قلبي مقبوض ومش مرتاحه بدر: روح ...روح روح: ها ..ايه يا بابا بدر: انزلي يلا . روح نزلت وبدر دخل المستشفي وهيا ماشيه وراه بيروح عند اوضه العمليات ... شاكر قاعد وموطي دماغه ومصطفي قاعد بيبكي اسوء لحظات ممكن يمر الواحد بيها والانتظار في الوقت ده بيبقي قاتل .. بدر: اخوي .. شاكر بيرفع راسه وبيقوم يحضنه بدر: ماتقلقش ان شاء الله هايبقي تمام روح قعدت جمب مصطفي وطبطبت عليه وفجأة هيا كمان اتفتحت في العياط .. بدر : اهدوا يا ولاد اهدوا..ايه اللي حوصل يا شاكر شاكر: خد عيار شكله في قلبه بقاله ساعات في اوضه العمليات لأول مرة في حياتي حاسس اني خايف حاسس اني ضعيف مش بيدي حاجه بدر: لاه في يدك في يدك تدعيله ادعيله من قلبك وربنا هايستجيب ربنا قال ادعوني استجب لكم .. شاكر: ونعم بالله ... بتخرج ممرضه وبتجري... شاكر بقلق وخوف: في ايه في ايه؟! الممرضه: محتاجين نقل دم حالا فصيلته مش متوفره عندنا مصطفي: انا اخوه خدي مني الممرضه : فصيلتك ايه؟!! مصطفي: AB+ الممرضه: مش هاينفع فصيلته o_ روح: انا ..انا نفس الفصيله. . شاكر: خدي مني انا كمان الممرضه: انت ماتنفعش يا حاج يلا يا انسه ادخلي الاوضه دي.. بتدخل روح الاوضه وبتسحب منها. .. الممرضه: محتاجين كيسين دم وماينفعش ناخد منك غير واحد روح: لأ خودي .. الممرضه: كتير وممكن يحصلك مضاعفات روح: انا بخلي مسؤوليتك اتفضلي خدي المهم تلحقوه .. بتاخد الممرضه من روح الدم.. بتطلع روح ورا الممرضه وفجأة بيغمي عليها .. ........................ في القاهره . تررن تررن .. كرم واقف بيخبط علي باب الفيلا بتاعت بدر بتفتحله الخدامه... كرم: بدر بيه موجود الخدامه: بدر بيه مش موجود كرم: اقدر اعرف هايبقي موجود امتي الخدامه: ماعرفش اصله سافر الصعيد هوا وروح هانم كرم بصدمه: ايه ؟! الخدامه باستغراب: في حاجه تانيه يا فندم كرم: لأ شكرا... بيمشي كرم وهوا ماشي بيبص علي المرجيحه وبيتخيلها عليها وهيا بتضحك.. كرم: كاني شايف طيفك يا قمر ده انا ماصدقت عرفت عنوانك تمشي تاني وه طلع كرم بره الفيلا ... كرم بص عليها من بره وكانها قصر فخمه وكبيرة كرم بتفكير: كنت جاي تهبب ايه يا كرم تطلب يد بنته طب ازاي لما يسألك بتشتغل ايه هاتقوله بشتغل في وكاله والدي ولما يقولك عندك شقه هاتقوله عندي قيراطين في البلد مستحيل يوافق عليك انتي حلم صعب المنال يا قمر بس هافضل وراه لما احققه .. بيبص للورد اللي في ايده وبيضحك وبيحطه قدام باب الڤيلا وبيمشي .. ........................ بعد ساعتين.. بتفوق روح وبتفتح عينها بتلاقي بدر قاعد جمبها وقلقان بدر: انتي كويسه يا روح انا كنت هاموت من القلق عليكي روح: يونس يا بابا عمل ايه .. بدر: يونس فوق .. روح بصريخ وبكاء: مااات ...اهئ اهئ بدر: اهدي ..اهدي قصدي في الدور اللي فوق الحمد لله بقي كويس روح: حرام عليك يا بابا وقعت قلبي بدر بابتسامه: ما كنتش اعرف ان يونس عزيز عليكي اوي كده. روح: ها...ابن عمي وفي محنه يا بابا .. بدر: اه ..اتبرعتي ليه بكيسين دم وانتي عارفه انه غلط عليكي روح بضحك: لقيت يونس ماعندوش دم قلت اديله من عندي ياكش يطمر بدر بضحك: طيب يا هبله بس بعد كده ماتعمليش حاجه تعرضك للخطر لو عشاني .. روح: عشانك؟! عشانك اعمل اي حاجه حتي لو موت اموت وانا مبسوطه عشانك دي فيها كلام كتير ما يتحكيش ولا يتوصف .. بيحضنها بدر بابتسامه... روح: احم..ممكن اروح اطمن علي النمر بقا بدر: يلا ...بس اشربي العصير ده وكلي روح: حاضر بتمشي روح مع بدر وهيا بتاكل ساندوتش وبتشرب العصير لحد ما بتوصل لاوضه يونس .. احاسيس غريبه ومشاعر متلخبطه حاجه بين الحب والكره خوف او غلاوة او عشرة ما تقدرش تحكم بس الاكيد انه بدايه قصه حب ... دخلت روح مع بدر ومصطفي نازل عياط.. يونس كان نايم علي السرير ومتعلقله محلول وعضلاته باينه ومكان الطلقه باين ... يونس بتعب: خلاص بقا يا مصطفي كفايه انا كويس روح: حمدالله علي سلامتك يا نمر .. يونس: الله يسلمك يا روح النمر روح: ها...بتقول ايه يونس بتعب: بقول الله يسلمك يا روح .. روح : ايوه .. شاكر: شد حيلك يا ولدي وقوم بالسلامه يونس : يا مصطفي كفايه يا مصطفي روح بضحك: نسيت العلقات يا مصطفي ولا ايه.. مصطفي: لاه بس هوا بيبقي علي حق ودي حاجه ماتغيرش حبي ليه لانه اطيب واحن اخ في الدنيا ربنا ما يوريني فيه حاجه وحشه يونس بابتسامه: حبيبي يا مصطفي. شاكر: ربنا يخليكم ليا وتفضلوا سند لبعض .. يونس: عاوز امشي من هنا يا بوي شاكر: انت لسه تعبان يا ولدي وبعدين كريمه وصفاء مش في الدار مين اللي يراعيك .. يونس: انا كويس يا بوي انا مش بحب جو المستشفيات دي روح: انا .. بدر : انتي ايه.. روح : انا هاخد بالي منه شاكر: متأكده .. روح : ايوه.. بدر ابتسم .. مصطفي باستغراب: انتي هاتخلي بالك منه انتي سخنه ولا ايه يا روح روح: بطل رخامه يا مصطفي بدل ما انت عارف مصطفي افتكر كل مشكله كانت بتوقعه فيها روح ففضل يسكت.. مصطفي بتفكير: اسكت احسن دي مفتريه .. ........................... في اوضه في مستشفي . كان واقف الدكتور .. كريمه : دي تالت عمليه هاعملها يادكتور انا تعبت الدكتور: ده لازم رجلك متضرره كتير .. صفاء: استحملي يا خيتي ربنا يجيبه بفايدة كريمه : يارب بقا انا تعبت ......................... في بيت النمر.. بدر ومصطفي مسندينه ومدخلينه اوضته .. دخلت روح وراهم اتفاجأت من جمال اوضته مكتبه للكتب ومناظر طبيعيه علي الحيط ومنظمه ومترتبه ولا احلي الوانها متناسقه كل حاجه فيها علي ذوق النمر.. بدر نزل ومصطفي قعد وروح ... روح لاحظت انه بيبص علي الميه .. قامت روح وصبت ليه ميه وادتهاله .. بصلها يونس بابتسامه بينت غمازاته : شكرا .. روح : العفو .. مصطفي : ايوه اشكرها لولاها كان فاتك فوق ..اتبرعتلك بكيسين دم واغمي عليها وكانت شغلانه يونس: بجد طيب ليه . روح بضحك: لقيت ماعندكش دم قلت اجبلك من اللي عندي.. مصطفي: هههههههه حلوة ..حلوة يونس: بره يا مصطفي.. مصطفي: خلاص هاقعد استماع بس سبني ارجوك دي روح واحشاني قوي روح : وانت كمان يا درش يونس بصله بصه بزغره.. مصطفي: طيب اقوم انا بقي روح: مش كنت بتقول انا واحشاك.. مصطفي: عايز اغير خلجاتي يلا لو عوزتوا حاجه نادوا عليا هتلاقوني في ثانيه جيت روح: ماشي طلع مصطفي وفضلت روح مع يونس .. حاول يونس يعدل المخده وراه بس ماعرفش قامت روح وقربت منه وكانت بتعدل المخده وراه يونس سرح في عينيها وهيا كمان وكانهم كانوا بيتكلموا بلغه العيون نفسه كان قريب منها اوي وهيا كمان نفسها كان قريب منه .. روح بعدت عنه بتوتر ووشها احمر. روح: كده كويس يونس: مافيش احلي من كده روح: احلي من ايه يونس: مش سألتي كده كويس فابقول مافيش احسن من كده.. روح بتوتر وبترفع خصله من شعرها: اه طب ارتاح.. يونس : كنتي هاتزعلي روح: مش فاهمه تقصد ايه يونس: كنتي هاتزعلي عليا لو مت مثلا روح بسرعه: بعيد الشر .. يونس: ايه كنتي هاتزعلي روح: طبيعي ازعل مش انت ابن عمي يونس: ده انتي المفروض كنتي تتبسطي روح: واتبسط ليه يونس: عشان كنت بضايقك وكده روح: كنت بتضايقني عشان انا عايزة كده عشان امشي رد فعلك كان مبني علي افعالي اه انت كنت بتأفور شويه بس كان بسببي يونس: ودلوقتي ؟! روح: دلوقتي ايه .. يونس: يعني مش هتعملي حاجه مش هاتضيقيني ونعيد اللي حصل روح: لأ الا اذا يونس: ايوه هاتي اللي عندك الا اذا ايه ؟! يتبع ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ ‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ البارت التاسع عشر يونس: ايوه هاتي اللي عندك الا اذا ايه ؟! روح: إلا اذا رجعنا للموضوع القديم تاني يونس: ليه؟! روح: ليه ايه ؟! يونس: ليه رافضه بشكل قاطع كده روح: ليه ...اسباب كتير اولها ان انا مش بحبك و اننا مختلفين جدا عن بعض وكل واحد من بيئه مختلفه انا مش هاستحمل اعيش معاك هنا ولا انت هتستحمل تعيش معايا انا مش هيعجبني الجو ده ولا انت هايعجبك ضيف لتاني مرة اني مش بحبك وانك انسان عنيف وعصبي واخدها بالعضلات وده مش هينفعني يونس: ليه ما بتحبنيش .. روح: من عند ربنا يا أخي بص نعمل ديل مع بعض عاوزنا نفضل كويسين يبقي ياريت السيرة دي ما تجيش انا بنت عمك وانت ابن عمي ماشي يا نمر. يونس بابتسامه بينت غمازاته: ماشي يا روح النمر .. روح: روح النمر ايه دي ؟! يونس: الله مش اسمك روح النمر ولا ايه ؟!! روح بتوتر: ايوه اصل فكرت.. يونس بابتسامه: فكرتي ايه روح: ولا حاجه ارتاح يا نمر.. يونس بصلهت وابتسم ... روح بصتله وبعدت نظرها عنه وقعدت تبص علي كل حته في الاوضه... غمض عينيه ونام ... روح بصت عليه لقته نام ... روح بضحك وصوت واطي: مين يصدق ان الملاك النايم ده النمر عاااا بس كيوت شبه ڤانش .. يونس بضحك وهوا مغمض عينه: مين يصدق ان روح بتعرف تقول كلام حلو. روح بصدمه: انت سمعتني ؟! يونس فتح عينه وبصلها : انت مش زي ما بتبيني للناس.. روح: لأ انا زي ما انا مافيش اختلاف يونس: ما تسمحيش للوحش يغيرك ويفقدك الثقه في نفسك اتغلبي عليه واتعلمي من غلطك روح: قعدتي معاك مش معناها انك تدخل في حياتي ميعاد الدوا بعد ساعه نام يا نمر وبعد ساعه هاجيلك .. طلعت روح وسابته... يونس بابتسامه: هتتعبيني يا روح ..النمر .. ............................... تيت تيت...صوت قطر .. بينزل كرم وعلي ضهره شنطته ... بيضحك. كرم: هاقول لامي ايه دلوك ..كله يهون عشانك يا قمري كله يهون .. .............................. بعد ساعه... دخلت روح لقت يونس علي جمب السرير خالص ولو اتقلب هايقع بتفكر تجيب كرسي تحطه جمبه السرير بتمشي لقته بيتقلب طلعت تجري حطت دراعها وكانت قريبه منه جدا فتح يونس عينيه وبصلها ..اتوترت من قربه منها بدأت تعدله وشعرها جاي علي وشه وهوا مبتسم ... بعدت عنه ... روح: احم ..يلا ميعاد الدوا طلعت البرشام وراحه تديه في ايده فتح بوقه .. حطتله البرشام في بوقه وجت تديله ميه .. يونس: تعبان بقا هاتعبك .. روح : سلامتك يا نمر. .. شربته الميه وقعدت.. روح قامت : انا جايه اهو... يونس : وهاتسبيني .. روح: ولا بطل المحن اللي شغال فيه ده يونس: محن ليه انا عملت ايه يا بنت عمي ؟!! روح: عملت ..عملت ...مافيش انا نازله وجايه.. نزلت روح ...وابتسم يونس.. يونس: لازم تفتحي باب قلبك يا روح .. ........................... كريمه: وه بتقولي ايه يا خيتي البت دي قاعده مع يونس دلوك صفاء: بقولك انصاب وهيا وابوها راحوا يشوفوه وقعدت معاه عشان مافيش حد يراعيه كريمه: اه وقلبه يرق ليها ومش بعيد تحبه كمان .. صفاء: يابت هما ناقر ونقير علطول استحاله كريمه: ما محبه الا بعد عداوه يا خيتي قومي نعاودوا صفاء: انتي ناسيه انك تعبانه ولسه هاتعملي عمليه بعد تلات ايام كمان كريمه: اقعد هنا واسيبه للمصراويه تاخده مني نقعودوا التلات ايام هناك ونبقي نيجي صفاء: يا خيتي كريمه: لو ليا خاطر عندك يا خيتي ما ترفضيش انا الحمد لله وهاخد الدوا بالله عليكي ما تقولي لأ. صفاء: هاقول ايه لا اله الا الله ............................ دخلت روح للنمر ومعاها صينيه ... روح : يلا عشان تاكل يونس: لأ انا شبعان.. روح: لأ انت ماكلتش حاجه من الصبح وبعدين انت بتاخد مضاد حيوي .. يونس: صدقيني مش هاقدر. روح: بس يلا .. حطت الصينيه وقعدته ... روح مسكت المعلقه .. روح: شوربه خضار بقا بس ايه وفراخ مسلوقه بقا اكل عيانين بصحيح ... يونس: انتي فاكره انك كده بتشجعيني يعني.. روح: ايوه انا بشجعك تخف عشان ماتكلش الأكل ده وتاكل المحمر والمشمر يونس بضحكه: ماشي هاكل بس بشرط روح: ايه .. يونس: تأكليني .. روح ضحكت : ماشي يلا .. بتمسك الصينيه وبتبدأ تأكله .. روح: يلا يا قطه كلي .. يونس: قطه؟؟! روح وهيا بتأكله: انت ماتعرفش ان النمر من سلاله القطط يونس: لأ ماعرفش.. روح بضحك: اشكرني بقا لأني موسوعه يونس بيضحك علي كلامها .. روح: يلا هام يا جمل ..الأكل رايح فين رايح فين .. يونس : ده لو بتأكلي عيل مش هايبقي كده .. روح : ولد..كل وانت ساكت .. يونس ابتسم ... اكلته وحطت الصينيه وراحت جابتله يغسل ايده.. يونس بدأ يقوم من علي السرير .. روح: رايح فين ..انا جايه معاك. يونس: متأكده روح: ايوه ..اجي معاك لو عالمريخ يونس: مش هاينفع روح: طب هاجي غصب عنك بقا رايح فين يونس بضحك: طب يلا .. مشت معاه لحد باب مقفول ..فتحت الباب .... يونس بضحك : يلا ادخلي . روح : الحمام ؟! يونس بضحك: مش هاتيجي معايا لو عالمريخ يلا .. روح: مش لدرجه الحمام يعني يونس بضحك: بس لاحظي انك مش قد كلامك .. دخل يونس وهيا وافقه متوتره بعدت شويه عن الباب .. روح بتفكير: هما يومين كمان بالكتير وامشي من هنا انا حاسه اني مش مرتاحه .. بتسمع الباب بيتفتح ..بتروح تسنده وبتقعده علي السرير وبتقوم شعرها بيمسك في السوسته بتاعته يونس : ما تخليكي كده احسن .. روح: نعم ؟!!! يونس: بقول صلاه النبي احسن لان الشعر لما بيدخل في السوسته مش بتبقي حاجه كويسه جدا جدا روح: طب فكني .. يونس: فاكراني هافكك بسهوله روح: بتقول ايه ؟! يونس: بحاول افكك اهو ... يونس فك شعرها ومسكه وتلقائيا رفعه يشمه .. روح: خلصت ولا استحليتها . يونس ساب شعرها . يونس: استحليتها ..مع مين معاكي انتي ههههههه روح بغرور: ومالها انا بقي ان شاء الله يونس: انا استحلاها مع بنت روح بعصبيه: ليه شايف شنبي خاطط في وشي يونس: شايفه الرد جاهز لاي حاجه وكل حاجه انا لما اجي احب هاحب بنت تبقي راجل بره البيت واحلي ست في بيتها تبقي قويه مع اي حد الا انا تبقي رقيقه ولطيفه تقدر تحتويني وتحسسني اني امانها وسندها .. روح: طيب ...تصبح علي خير انا رايحه انام ... طلعت روح وهيا متعصبه... روح بتفكير: وايه اللي معصبك بقا ان شاء الله انك مش عاجباه ولا انه شايفك راجل ماشي يا نمر دا انت شكلك اعمي ... ........................... في بيت كرم... قاعد هوا وامه وابوه علي الطبليه بيتعشوا.. ..مش فاهم لحقت تاخد اجازة امتي كرم بتوتر: ايه مضايق انك شوفتني ولا ايه يا بوي ..انا يا ولدي انا كنت مضايق انك مسافر بس مستغرب كيف بالسرعه دي تاخد اچازة كرم: عادي يا بوي طلبت اجازة حسيت اني تعبان ..تعبان قوم نروح للدكتور كرم: لاه مرهق بس شويه انا هاقوم ارتاح ..تصبحوا علي خير.. ............................. الساعه 2 بعد منتصف الليل دخلت روح علي يونس بالراحه تتطمن عليه .. قربت منه كان نايم حطت ايدها علي وشه ايده كانت نازله بره السرير عدلتها وطلعت لقت شاكر مقابلها .. شاكر: كيفه يابتي دلوك روح : الحمد لله كويس يا عمي احسن انت كنت فين انت وبابا ومصطفي؟! شاكر: كنا بندعي ليونس ربنا يشفيه روح: يارب يا عمي.. بص شاكر عليه وراح اوضته راحت روح اوضتها ..نامت علي السرير وراحت في النوم... يونس كان بيتألم بس لما لقي الباب بيتفتح عمل نفسه نايم هوا ده يونس مش بيحب يبين انه موجوع ولا ضعيف ولا بيحب يقلق حد .... يونس خد مسكن من اللي جمبه علي الكوميدينو وحاول ينام ... ............................ كرم ماسك تليفونه وبيفكر يرن عليها كرم: الا ما كلمتها وانت في مصر هتكلمها دلوك والوقت اتأخر قوي في ايه يا كرم مالك نام والصباح رباح وان شاء الله تقدر تشوفها بكره ........................... في الصباح .. روح صحيت علي صوت منبه كانت عملاه عشان يونس.. دخلت خدت شاور ولبست بنطلون اسود واسع وبلوزه فوقه .. وقفت قدام المرايه تسرح شعرها ... افتكرت لما مسك في السوسته بتاعته وافتكرت كلامه .. رفعت شعرها وبصت لنفسها تاني.. روح: انتي جامده سيبك منه.. طلعت من اوضتها دخلت اوضته... لقت يونس ومصطفي وبدر.. روح: صباح الخير يونس: صباح النور بدر: صاحيه بدري يعني مصطفي : اه غريبه ؟! روح: عادي كنت قلقانه...اجبلك الفطار مصطفي: انا اكلته واديته العلاج وحميته وفليته يونس بعصبيه: مصطفي مصطفي: قصدي ..انا رايح اذاكر ... بدر: ههههههه خدني معاك .. روح قعدت: ايه عامل ايه النهارده.. يونس: الحمد لله احسن.. روح: طيب .. قامت روح نزلت علي المطبخ... روح: صفيه اعملي عصير صفيه: حاضر يا ست هانم .. طلعت روح من المطبخ خبطت في حد... روح: ااااه مش تحاسب يا اسمك ايه انتي كريمه بغل: اسمي كريمه وزقتها عالأرض ... روح: انتي ازاي تعملي كده انتي اتجننتي؟! كريمه: انا هاوريكي الجنان علي اصوله يتبع ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ ‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ البارت العشرون كريمه بغل: اسمي كريمه... وزقتها عالأرض .. روح قامت من علي الأرض روح بعصبيه: لأ انت زودتيها اوي اوي يعني ..تعالي بقا ... روح جابتها من شعرها ولفت دراعها لورا .. كريمه قعدت تصوت... روح راحت زقاها علي الأرض ... صفاء دخلت وشافتهم: وه وه ايه اللي انتي عملتيه ده يا قليله الربايه روح : شوفي اختك الأول يا مرات عمي عملت ايه .. صفيه كانت واقفه ... صفاء خبطت روح في كتفها وهيا داخله متعمده وقومت كريمه من علي الأرض.. صفاء : طيب راعي انها تعبانه روح: بقولك ايه صفيه كانت واقفه تقدري تسأليها ايه اللي حصل صفاء: ايه اللي حصل يا صفيه كريمه بصت ل.صفيه ..بقلم حنين عادلة صفيه:الست كريمه كانت داخله عايزه تشرب الست روح زقتها... روح: ايوه ..قولوا كده بقا انتم مطبخنها مع بعض.. صفاء بصوت عالي: ايه قله الربايه دي انت ازاي تكلمي مرت عمك كده روح بعصبيه: بقولكم ايه اطلعوا من دماغي .. نزل بدر ومصطفي وشاكر علي الصوت... شاكر: ايه في ايه ؟!! كريمه ببكاء: داخله اشرب يا عمي زقتني من غير ما اعملها حاجه روح: ما حصلش يا عمي هيا اللي زقتني وانا هازقها ليه صفاء: اسأل صفيه .. شاكر بعصبيه: ماعنديش حريم يعلي صوتها يلا كل واحد علي اوضته يلا ... روح : ما ينفعش الكلام ده ياعمي بدر بعصبيه: روووح روح مشت وهيا متعصبه ... روح: its war ( انها الحرب) دخلت روح اوضه يونس ... يونس: في ايه ايه الصوت ده روح: بتسألني في ايه في ان كريمه دي لازم تتربي يونس بصلها لقي وشها احمر ومناخيرها من الغضب. يونس: بس عارفه. . روح: عارفه .. يونس: عارفه ايه انا ماكملتش كلامي روح: عارفه انها لازم تتربي انا هاوريها النجوم في عز الضهر بقا .. يونس: ايه هاتعملي فيها مقالب زي اللي كنتي بتعمليها معايا ولا هتحطيلها تعبان في الاوضه.. روح : انيل ...بالمناسبه انت عرفت ازاي اني كنت حاطالك التعبان؟! يونس : هههههه اولا مافيش حد يعمل العمله دي غيرك انتي .. روح: وثانيا؟! يونس: شوفتك وانتي طالعه بتتسحبي من اوضتي فعرفت انك عامله مصيبه دخلت ادور لقيته .. روح: وحطيته في اوضته ازاي يونس: زي ما حطيته في اوضتي روح: ودي اخلاق ؟! يونس بضحك: انا ولا انتي انت دماغك دي جواها ايه ؟! روح: جواها عقل ومخ ...مش عضلات ..وبس بقا اسكت يونس: ليه عشان تفكري في مصيبه ل.كريمه .. روح بصتله بعصبيه وطلعت راحت اوضتها ... روح دخلت ورزعت الباب... روح: انا حته بت ماتسواش زي دي تعمل معايا كده ده انتي ليله اهلك سودة اصبري علي رزقك بقا ..انت فين يا كرمله ... ............................ بيصحي كرم من النوم علي صوت تليفونه بيرن ... كرم اتعدل بفرحه: قمر .. فتح بسرعه .. كرم: قمر عامله ايه اتوحشتك قوي روح: الحمد لله انت اكتر بقولك يا كرم عاوزة حاجه كرم: اؤمريني روح: عاوزة......................................... قفلت روح مع كرم ونزلت لحد المطبخ تتسحب وقعدت تبص يمين وشمال ... روح: ههههههه ده انا محضرالك بروجرام هايل يا كريمه واهو بنتسلي اللي يحضر العفريت ومايعرفش يصرفه يعرف ان العفريت هايقرفه ههههههه ........................... في اوضه شاكر وصفاء.. شاكر: انتي اتجننتي ولا ايه يا مرة صفاء: اتجننت ليه عشان عاوزة لاختي الستر شاكر: ومين قالك ان يونس هيوافق ماهي قدامه بقالها سنين صفاء: خبره انت بس وهوا مش بيردلك طلب واصل شاكر: عايزاني اغصب علي ولدي يتجوز اختك ليه بنت هاجوزها غصب عنها . صفاء: ما انت كنت غاصب عليه يتجوز بت خوك اختي دلوك بقت عفشه شاكر: مش عايز كلام في الموضوع ده واصل هوا لو بيحبها كان طلبها ده جواز مش لعبه ......................... دخلت روح ليونس .. يونس: انا قلت ايه روح: قلت ايه في ايه مالك حامي عليا كده ليه ؟! يونس: لبسك لبسك يا ست روح ايه ده روح: ايه ده ايه طب ده محترم قميص طويل اهو عايز ايه اكتر من كده وبعدين انت مالك هنرجع للقديم تاني ولا ايه؟!! يونس: اه طويل بس مبين تفاصيل جسمك الجامد ده روح بصدمه: انت بتقول ايه يلا احترم نفسك يونس: بصي يا روح هسألك سؤال روح بتوتر: اسأل يونس: انا ان جبتلك شيكولاته مقفوله بكيستها وشيكولاته من غير كيستها هاتاخدي انهي واحده .. روح : فهمت قصدك يا يونس يونس: ايه ده بجد ؟! روح: ايوه ... يونس: انتي غاليه قوي يا روح .. روح بتوتر: يلا خد علاجك انا كنت من شويه رايحه اجبلك عصير بس الست كريمه عكرت مزاجي صفيه جابته يونس: لأ روح: خد العلاج عما اروح اجبها من شعرها روح كانت هاتمشي يونس مسك ايدها روح اتوترت : ايه ... يونس ساب ايدها وابتسم: ايه انت كل حاجه واخداها بالصدر ولا ايه روح: شوف مين اللي بيتكلم ... يونس بضحك: انتي ايه مجهزه الرد علطول. . روح : انا رايحه اوضتي ارتاح ... ابتسم يونس وبصتله روح باستغراب .. روح بتفكير وهيا ماشيه: ماله ده ايه اللي غيره ده بقا بجح وبيعاكس كده فيه ايه ؟! دخلت روح ورنت علي كرم ... روح: جبته يا كرم .. كرم: جبته بس هاقبلك فين ؟! روح: تعالي في الجنينه الخلفيه. كرم: ماشي ... قفلت روح معاه وهيا بتضحك ... اتسحبت روح لحد اوضه كريمه وبصت يمين وشمال وكبت زيت قدام باب الاوضه ... ونزلت ...راحت علي الجنينه الخلفيه .. وقعدت تستني كرم ... ........................... يونس: انا زهقت من قعده السرير بص علي البلكونه وقام وقعد يمسك في الحيطه ودخل قعد في البلكونه اللي في نفس الوقت بتطل علي الجنينه الخلفيه .. شاف روح قاعده بتلعب في شعرها فضل مركز معاها ...لحد ما لقي كرم داخل ... يونس بعصبيه : بقا اكده يونس وطي صوته وحاول يسمع هما بيقولوا ايه كرم: اتوحشتك قوي قوي يا قمر روح بضحك: ههههه برده قمر كرم: وان انتي ماكنتيش قمر تبقي مين روح: وحشتني كلمه قمر يا عم كرم ... يونس واقف ومكور ايده بعصبيه دخل اوضته يتسند.. روح: ها جبته. كرم : اهو ... ادالها كرم شنطه سمرا صغيره حطتها في جيبها بسرعه. كرم : عاشوفك تاني ازاي.. طاااخ ...طاااخ ... يونس كان واقف وماسك البندقيه وبينشن جمب رجل كرم خلاه ينط من الخضه ... روح: بس باااس ...اجري يا كرم اجري ... طلع كرم يجري ويونس بيخليه يتنطط بضرب الرصاص. وروح دخلت تجري ... روح بتفكير: معقوله شافني وانا باخد من كرم الشنطه... ااااااااااااه .... سمعت روح الصوت طلعت تجري .... لقت كريمه نايمه علي ضهرها ورجلها لفوق في منظر لن يتكرر.. روح وقفت تضحك ..تقومها لأ .وقفت تضحك عليها .. لقت كريمه بتعيط ...روح بصتلها ووقفت ضحك ...قومتها من علي الأرض وسندتها لحد ما دخلتها علي السرير ... روح علي قد ماهي كده بس طيبه جدا .. روح : هوا ايه اللي حصل يا كويمه كريمه: اسمي كريمه روح : بس بس بتعيطي ليه.. حضنتها وطبطبت عليها وفي ايدها علبه صغيره رشت شويه علي هدومها مش قلت طيبه جدا .. كريمه: منه لله اللي يريد لحد الاذيه روح: احم...انا ماشيه بقا اشوف النمر ... كريمه بعصبيه: بعدي عنيه احسنلك روح لفت ليها: بتكرشي عليه ولا ايه يا كويمه كريمه بعصبيه: اسمي كريمه وايه بتكرشي دي روح: كويمه حلوه ومدلعه كده ..يعني بتحبيه يا كريمه كريمه: مالكيش صالح روح: وانتي كمان مالكيش صالح اقرب منه ماقربش مالكيش صالح ..سلام يا ..كويمه ههههههه طلعت روح وداست علي الزيت وكانت هتتزحلق رجعت لورا ومصطفي كان رايح يمسكها قبل ما تقع وقع ووقعت فوقه... مصطفي: الناح ناح نات روح قامت من عليه .. روح: بتقول ايه هههههه مصطفي: اشمعنا انا بالذات روح : ههههههه معلش يا مصطفي تعيش وتاخد غيرها مصطفي: انتي تقيله اوي روح: ولاا اظبط مصطفي : طيب يونس عاوزك روح بتوتر: هوا عايز ايه مصطفي: ماعرفش انا روحت اطمن عليه خبرني انه عاوزك في التو واللحظه هههههههه روح: بتضحك ليه دلوقتي هوا متعصب ؟! مصطفي: انتي ما شمتيش ريحه الشياط ولا ايه ؟! روح: متعصب اوي.. مصطفي: علي اخره روح: ماتيجي معايا مصطفي: لاه وانا مالي ياختي عشان اضرب زي كل مره روح: م..مش فاضيه اللي عايزني يجيني انا مابروحش لحد. مصطفي: واللهٍ ..هاروح اقوله روح بتوتر: قوله فاكرني هاخاف يعني ده انا روح النمر .. مصطفي: علي كيفك يا روح النمر .. مشت روح واتسحبت من قدام اوضته ولسه رايحه تدخل اوضتها... يونس: روووح .. روح: مش انا مش انا انا ...صفيه يونس فتح الباب : ادخلي يا روح روح بتفكير: ماتخافيش انتي اللي قادره علي التحدي والمواجهه. روح دخلت وهيا متوتره وقعدت روح: ها ..كنت عاوز ايه بقا ؟! يونس : كنتي واقفه مع الواد المايع ده ليه روح: ده كرم ؟! يونس: عارف انه زفت بصي انا هاتكلم بهدوء ومش هاتعصب كنت واقفه معاه ليه روح: وتتعصب ليه ايه اللي يعصبك لما اقف مع كرم يونس: اتعصب عشان بغ.. روح: اه كمل بت..ايه يونس: عشان ماينفعش انك تقفي مع واحد غريب وتضحكوا وتهزروا ولا كأن متربيين سوا روح: احنا قلنا ايه يا نمر بلاش نرجع لقديمه بقا انا مش بحب الخنقه وانت مافيش فيك حيل تجري اعمل بشويه الدم اللي كانوا حيلتي وخدتهم مني .. يونس: الواد ده انا مابطقيهوش روح: ليه ده سو كيوت .. يونس بعصبيه : نعم ..اااه روح : اقعد ارتاح بس يا كوتش انت جرحك لسه مالمش يونس : انتي... مسكته وقعدته علي السرير ... روح: كرم مش اكتر من صديق زيك كده يعني يا يونس خد علاجك بقا .. يونس: يعني انا صديق ؟! روح: ايوه صديق يونس: طب كويس في تطور في علاقتنا اهو يا روح النمر عااااااااا..صوت صريخ ... طلعت روح تشوف ايه ... كريمه بتصوت وبتهرش زي الجربانه روح وقفت تضحك ... روح: مش معقول كده يا كويمه يع ابقي خدي شاور ايه ده كريمه: انتي السبب انتي السبب روح: ياسلام انا السبب انا اللي قولتلك ما تستحميش النضافه حلوه علي فكره.. كريمه بتصوت وبتقطع في جسمها ... روح: بصي انتي مش ولابد معايا بس انا هساعدك كريمه: ارجوكي .. نزلت روح تحت تجري ... شاكر وبدر ومصطفي وصفاء اجوا يشوفوها .. صفاء: في ايه يابت يخربيتك .. كريمه: هاموت يا خيتي هاموت ... طلع يونس وهوا بيتسند علي الحيطه .. يونس: في ايه مصطفي : ده شكله مرض معدي شاكر: انت طلعت ليه يا ولدي ارتاح .. يونس بقرف: مالك يا كريمه بتهرشي كده ليه كريمه عيطت بزياده لانها ماكنتش عاوزاه يشوفها كده ... مصطفي: ابعدوا عنها ابعدوا عنها احنا مش ناقصين صفاء: بس يا واد طلعت روح ومعاها خرطوم كبير زي بتاع المطافي. روح: كله يرجع لورا ..كله يرجع لورا . الكل بصلها بصدمه ... كريمه: انت هاتعملي ايه ...هاتعملي ايه لاااااا روح شغلت الميه عليها وكان ضغط الميه شديد جدا .. روح: هههههههه ههههههههه مش قلتلك هاساعدك عدي الجمايل بقا يتبع

حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
5/30/2025, 2:15:04 PM

*ـ صعيدي علمني الادب جـ2🩰👳🏻‍♂️:ـᬼ❥⍣⃟* ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​ *part 1♡゙ُ* *part 2♡゙ُ* *part 3♡゙ُ* *part 4♡゙ُ* *part 5♡゙ُ* ‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G البارت الأول يونس بصوت عالي: هيا دي المفاجأة حرااااام عليييييييكي. روح بصوت عالي : اجري يا نمر اجريييييي انفد بحياتك روح والنمر بيجروا ووراهم قطيع تيران . يونس: مش فاااااهم ده ايه روح: دا سباق سان فيرمن يونس بصوت عالي: هانفضل نجريييي لإمتي روح بصوت عالي: لحد ما تنتصر عليهم اجري يا نمر يونس: انا كنت عايز ادخل دنيا مش اخرج منها حرااام عليكي يا شيخه الناس بتجري ويونس وروح بيجروا والتيران وراهم. روح وهيا بتضحك : اخص عليك يا نمر انا عاوزاك تعمل رياضه يونس وهوا بيجري: عشان كده جايبانا أسبانيا دا شهر العسل يا جدعان شهر العسل . في ناس التيران بتدوس عليهم وناس بتلحق نفسها .. يونس ماسك ايد روح وهوا بيجري .. بس روح بتبدأ تهبط وبتسيب ايده .. ad يونس بيبص عليها بيلاقي الطور جاي عليها وهيا ماعدتش قادره تجري.. بيقومها بس مش بتقدر.. بيجري علي الطور اللي جاي ناحيتها وبيركب فوقه وبيمسكه من قرونه الطور بيتعصب وبيفضل ينط عشان يوقع يونس .. روح بتيجي علي الجمب .. روح: اخص عليك يا نمر كنت مرجحني معاك .. يونس بينط من علي ضهر الطور علي جمب . روح: اه يا نمر يا جامد طلعت مش غاشش وكنت بتذاكر.. يونس بيقوم من علي الأرض وبيحاول يقومها مش بتقدر بيشيلها وبيجري لحته فاضيه بعيد عن التيران الهايجه.. ad بيقعد يونس علي الارض وروح . يونس: مافيش فايدة فيكي انتي عارفه اننا كنا هنموت روح: الحياة مالهاش طعم من غير المغامرات دي من غير ما تتحط في مواقف زي دي تعرفك قيمه حياتك يونس : لأ مش دي وجهه نظري روح: أومال ايه وجهه نظرك بقي يا نمر يونس: الحياة مالهاش طعم من غير حاجه واحدة بس روح: ايه هيا بقي يونس بيشاور عليها : روح ..روح النمر ad روح بضحك: خد قلبي يونس بغمزة: اخدته شوفي حاجه تانيه روح بكسوف: يونس .. يونس: ههههه نفسي اعرف ليه لما بتتكسفي بتقولي يونس . روح: ههههه مش عارفه يلا بقا ورانا حاجات كتير يونس: مش عاوز حاجات مجنونه ارجوكي روح: اخص عليك يا نمر لأ بجد اخص عليك انا بعمل حاجات مجنونه. ad يونس: انتي مافيش اعقل منك يا روح النمر ................................. في الصعيد ..في صالون البيت الكبير. كرم: عشانك يا كريمه اروح السيما كريمه: انشف ياض كرم: اه دا انتي هاتتعبيني قوي طب بحبك بقا كريمه: تكونش فاكر اني هاتحرج وهاحط وشي في الارض كرم: لأ كوكي هاتقولي وانا كمان صوح كريمه بتمسكه من لياقته .. كريمه: مين كوكي دي بتخوني قبل ما نتجوز ad بيمسك كرم ايدها بقوه .. كرم: ماعدتش تحوصل تاني يا بقره انتي كوكي يا غراب البرك كريمه بابتسامه: مش تقول كده كرم: واللهي بتتحولي كده كيف ..كيف بالسرعه دي انا حاسس انك مش قابلاني لو مش عاوزة نكمل انا.... بتحط ايدها علي بوقه.. كريمه: لاه ماتقولهاش مين قالك اكده كرم: حسيت من تعاملك دا انتي مابتبليش ريقي بكلمه حلوة كريمه: مااتعودتش اقول حديت حلو كل اللي حواليا ماكنوش يستاهلوا كلمه حلوة كانوا يستاهلوا ياخدوا فوق نفوخهم وبس . ad كرم: طب وانا بتبصله كريمه وبتحط وشها في الارض بابتسامه كرم: يادين النبي ..ماتچيبي كريمه: كرررم كرم: خلاص ..خلاص..ربنا يعدي الأيام اللي قبل الفرح دي علي خير اصل خايف اتهور وتموتيني كريمه: بعيد الشر عنك يا .. كرم بغمزة: قولي يا حبي ..يا عمري يا اي حاجه كده بلاها كرم دي ما الكل بيقولي كرم خليكي مختلفه. كريمه بكسوف : يا نن عين كريمه ad كرم : يابووووي .. ............................... في المكتب... مصطفي: يابوي يا عسل انت شاكر: عاوز ايه يا مصطفي مصطفي: طلب صغنن قد اكده شاكر: مش هاغير العربيه اللي لسه مغيرها من سنه مصطفي: اديك قولت من سنه يا بوي يعني طلع احدث يرضيك مصطفي شاكر النمر يمشي بعربيه قديمه شاكر: انا مش بلاقي الفلوس علي الأرض يا واد مصطفي: ثق ان ربنا بيكرمك عشان العبد لله ad شاكر: ربنا بيكرمني عشانك مصطفي: عشان انا قلبي ابيض ونيتي بيضه وعاوز العربيه الجديده تبقي بيضه شاكر: بش كده هاتتوسخ بسرعه مصطفي: لاه ما تقلقش انا هاخليها عروسه هاحميها معايا شاكر برفعه حاجب: هيا مين دي يا واد مصطفي: العربيه يا بوي . شاكر: طيب مصطفي: حبيبي يا بوي امتي بقا ad شاكر: في التأني السلامه يومين تلاته كده مصطفي: انت عارف اليومين التلاته بينزل كام سهم بورصه وناس بتموت وبيجيلها سكته قلبيه من البورصه وبتخسر كل فلوسها وناس بتكسب وبتتريش دا في اقتصاد بلاد بيضيع في اليومين التلاته دول وبتقولها عادي اكده.. شاكر: لاه وانا يرضيني اقتصاد بلاد يضيع في اليومين تلاته دول خد يابني اشتري من الفيزا دي العربيه . مصطفي: يعجبني انك وطني يا بوي ربنا يزيدك من فضله بيخرج مصطفي وهوا بيضحك.. شاكر بيقعد علي المكتب وهوا بيضحك: يخرب عقلك يا مصطفي .. (مش عارفه ليه ومصطفي بيقول يا بوي متخيلاه محمد هنيدي في عسكر في المعكسر ( هاتموتي يا سوسو 😂)) ad .............................. في القاهرة. ميرا قاعده علي الكافتيريا بتشرب قهوة.. إسلام: الدكتور الجديد ده كان فظيع انا ماكنتش قادر امسك نفسي من كتر الضحك ميرا: هههههه وانا واللهي لو بتفرج علي مسرحيه مش هاضحك الضحك ده كله فصلان . إسلام: اقلدهولك ميرا: بتهزر! إسلام: بجد .. ميرا: وريني يا جامد ad قام اسلام من علي الترابيزة ومشي وكل شويه يرفع بنطلونه .. اسلام: انت يا طالب يا اللي بتضحك قولي انا قولت ايه ميرا كانت فطسانه علي نفسها من الضحك. * انت يا طالب يا اللي بتتريق قدامي علي مكتب العميد إسلام بيبص وراه .. اسلام: انا؟! * اومال امي ad ميرا: احنا اسفين يا دكتور عبد الغني بيقرب الدكتور منها ( عنده 40 سنه) * العيال اللي قليله الادب دي لازم تتأدب يا ميره ميرا: سامحه معلش يا دكتور * ماشي عشان خاطرك بس بالك لو ماتوسطلوش كنت بهدلته ميرا: شكرا يا دكتور بيمشي الدكتور وبيعدي من جمب اسلام الدكتور: عيل قليل الادب ما يختشيش ميرا واسلام بعد ما مشي :ههههههههههههههههه ad مش تضحكوني معاكوا كده... ميرا اتبدلت ملامحها خالد شد كرسي وقعد . اسلام: ايه قله الذوق دي انت مين ياض انت عشان تقعد كده خالد: لا دا انتي مستغني عن حياتك بقا اسلام: انت... بتقاطعه ميرا: بس يا اسلام ده خالد صديق خالد: ومين اسلام ده ميرا: صديق زيك كده يا خالد ad ............................. كرم نايم علي السرير كرم: يحرق ابو الواتس علي الإيمو علي الفيس علي الرواتر اللي دافع في دم قلبي منزلكم ليه مش عشان اتكلم فيديو هاتكلم عليكوا فيديو ميته ( امتي) بيجيلوا طلب صداقه من يخربيت طعامتي طالعه لمامتي .. كرم بيقبل علطول.. بيجيله رساله منها .. _ممكن نتعرف كرم : قوي قوي انا كرم _ مرتبط ad كرم: لاه بس بفكر ارتبط _ كان ليك علاقات سابقه كرم: كنت خاطب بس تعيشي انتي سابت فراغ كبير انا مچرووح قوي _ ليله امك سوده يا كرم يابن نعيمه كرم: مين _ انا المرحومه يا روح امك اللي سابت فراغ كبير كرم بيحدف التليفون من ايده بخضه .. كرم: يلعن ابو اللي جابوا ابوك كده الله يرحمك بقا دي مفتريه يعني اول مره اعملها اتقفش 😥 .............................. في الطياره.. ad يونس: لأ ااااا لاااااا بخاف من المرتفعات روح: انشف يا نمر ونط يلا بقا يونس: انط منين يا مجنونه من الطياره .. روح: اه هانعمل سكاي دايڤينج ماتخفش بقا يونس: اخاف ..لأ ازاي دا انا ابقي جبان لما انط من الطياره يا مجنونه * طيب تعالي ننط انا وانتي يا أنسه يونس: انسه وانا مش مالي عينك يعني روح: ايه ده انت مصري • ايوه .. ad روح: يلا يا نمر بقا طب هانعد من واحد ل.تلاته يونس: انتي ماقلتيش قبل مانطلع ليه روح: عشان ماكنتش هتوافق يلا بقا يا نمر خليك نمر زي اسمك دا النمور ليها سبع ارواح يونس: يستحيل انط بطلي جنان بقا روح: بقي كده يا نمر مااشي يونس: هاتعملي ايه يا مجنونااااااه بتقرب روح ناحيته و...........يتبع ولسه اللي جاي تقيل مع كاتبه الجيل 😎 المفاجأت كتير جدا اما بقا عن جنان روح ده فا دي أحلامي وخصوصا الإسكاي دايفينج ده نفسي انط من طياره اوي 😂 ad تفتكروا كريمه هاتعمل ايه في كرم وخالد حب ميرا ولا ايه ؟! وايه المفاجات اللي جايه .. ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ ‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕ البارت الثاني بتقرب روح ناحيته وبتزقه وبتمسك ايده وبتنط وراه النمر كان ضهره للباب وهوا بيكلمها... يونس بصوت عالي: يامجنونه ...يامجنونه ...فين الراجل روح بصوت عالي: ها ....هوا فوق يونس: ازااااي ...ودي اول مرة كان المفروض يبقا معانا روح: ماتخافش طول ما انا معااااك ........................ في الصعيد مصطفي بيصحي بيلاقيه قاعد علي كرسي ومتربط و حواليه ستات كتير لابسه اسود وعمالين يخبطوا بالعصايه في الأرض. مصطفي: عاااااا انا فين كريمه: بتخوني يا ناقص قبل ما نتجوز هببت ايه تاني انطق كرم: واللهي ماحوصل وماعملت حاجه ad كريمه: عاتتكلم بالذوق ولا اعلقك واسيب عليك الستات دول يعملوا فيك ما بدالهم كرم: لاااااا والنبي بلاش دول ..دول شكلهم عيخوف قوي كريمه: اعترف الستات: هااااااا هاااااا وبيخبطوا في الارض كرم: لو في حاجه اعترف بيها مش عاخبيها صدقيني كريمه: شكلك مش عاتعترف بالساهل يلا يا حرمه منك ليها شوفوا شغلكم بيتلموا حوالين كرم ..وبيوقعوا الكرسي كرم: لأاااااااااااااااا ad بيصحي كرم من النوم وهوا واقع علي الأرض كرم: اعوذ بالله من الشيطان الرجيم اعوذ بالله ايه الافترا ده لا اله الا الله لا اله الا الله ايه يا كرم اجمد كده عاتخاف من حرمه .....بس هيا مش اي حرمه دي كريمه ووليه مفتريه ... بيقوم كرم بيشرب ميه كرم : منك لله دا انا كنت عاعملها علي روحي في الحلم حرص يا كرم العمر مش بعزقه .. ....................... في الجامعه.. خالد: صديق زيي؟! ميرا: ايوه خالد: طيب...يا قولت اسمك ايه؟! ad اسلام: لأ ما قولتش يا عسل خالد: ههه دمك يلطش من كتر ما هو خفيف ميرا: احم ..هوا في حاجه يا خالد ولا ايه خالد: لأ مافيش ميرا: اه ..طيب سلام قامت ميرا ..واسلام قام وراها وخالد متابعهم بيلف اسلام وبيغمز ليه وبيمشي خالد بيبصله بعصبيه: اه يا بن ال... .......................... يونس بصوت عالي: فيييين الراجل ما نطش لييه ad روح: هايجي دلوقت يونس: دلوقت امتييييييي قربنا نوصل للأرض روح بتوتر: مش عارفه بس اما نقرب افتح الباراشوت يونس: هانموت بسببك يا مجنونه انتي بيقرب يونس وروح من الأرض وبيفتحوا الباراشوت روح: ووووووووه ووووووه ههههههه يونس: يا مجنونه .. بينزلوا علي الأرض ... بيقلع النمر الباراشوت وبتقلعه روح .. ad بيبص يونس حواليه. يونس: احنا فين ؟! روح: مش عارفه يونس: شكلها غابه ولا ايه شوفتي جنانك وصلنا لفين روح: اه يونس: اه ايه روح: ايه يا نمر اهدي عادي طب تصدق بالله يونس: امنت بالله روح: كان نفسي نبقي لوحدينا كده في مكان انا وانت ونجوم الليل وبس ad يونس: ماتخافيش حاجه بسيطه والدنيا ها تليل وهايقطعنا الحيوانات المفترسه ماتخافيش ياكش ترتاحي بقا وتقولي هديت روح: ايه يا نمر المفروض انك ظابط ومش بتخاف مش كفايه كنت عامل زي الكتكوت المبلول فوق في الطيارة انا مقتنعه انك بقيت ظابط بالغش يونس: لأ انا بتمرن تمرينات اصعب من دي بس اي حاجه معاكي اخرها زي دلوقتي .. روح: بطل غلبه وتعالي نمشي نشوف اي حد هنا .. يونس: وان شفتي. روح: هاقولهم يساعدونا وما هايصدقوا ان بنت قمر زي كده طلبت مساعدتهم يونس: هاتقوليلهم ازاي ad روح: هيلب ! يونس: هانفرض ان حد عايش هنا مثلا تفتكري هايكون بيتكلم انجلش يعني دا اكيد اسباني روح: ماتعقدش الدنيا يا نمر خليك معايا بس وماتمشيش بعيد اصل نتوه من بعض وانت مش هاتعرف تتصرف من غيري يونس: يلا يا بت يلا .. روح: ياااه علي الزمن...بعد روح النمر بقيت بت الدنيا غدارة اوي يونس بضحك: يلا يا روح صحيح فين الموبيلات روح: سيبتهم في الطيارة يونس بيجز علي اسنانه: يا قلبي ad روح:هههههه يا نوحي يانوحي انت بيمشي روح والنمر مع بعض بس اكتر حاجه في المكان ده الشجر الدنيا بتليل ومش بيلاقوا حد بيلاقوا قمه جبل بس مش كبيرة بيطلعوا فوقها عشان يحاولوا يشوفوا حاجه تساعدهم بتقعد روح ..والنمر بيقعد جمبها.. روح: علي الرغم من اللي احنا فيه بس مبسوطه وحاسه ان احلامي بتتحقق كانت احلام قديمه بس لما بقيت فيها بقت حاجه تانيه انا بعشقك يا نمر بيحضنها يونس وهوا مبتسم .. يونس : بعشقك يا روح النمر روح بتبص للسما . ad روح: شهب يا نمر اتمني امنيتك يونس وهوا مبتسم: حاضر روح بتغمض عينيها ويونس بيبصلها ومركز معاها ومبتسم.. بتفتح روح عينيها . يونس: ها اتمنيتي ايه روح: اتمنيت انك انت وبابا تفضلوا محليين دنيتي علطول لأني مش هاقدر اكمل من غيركم .. يونس بيبصلها وهوا شارد روح: ايه سرحت في ايه يونس: لا ولا حاجه .. ad احنا طلعنا علي الجبل ومادورناش علي حاجه تساعدنا. بيقف النمر .. يونس: انا شايف نور هناك تعالي نشوفه. روح: ماعتش قادرة تعالي ننام هنا وخلاص للصبح يونس: اه ونصحي علي قرصه تعبان او عقرب روح: ايه التفاؤل ده يا جدع بس يونس: يلا بلاش غلبه ad بتمشي روح ويونس لحد ما بيوصلوا للمكان اللي فيه النور بيكون مزرعه فيها حيوانات واوضه صغيره بيخبطوا علي الاوضه الصغيره دي ماحدش بيرد بيزقوا الباب بيتفتح بيحسسوا علي الحيطه عشان يفتحوا النور .. النور بيتفتح . بيبان ان فيها سرير وتلاجه.. روح: هاموت من الجوع بس كنت محروجه اقولك اكيد مش هايقولوا حاجه يعني لو اخدنا حاجه من التلاجه صح . بتفتح روح التلاجه بتلاقي فاكهه وتونه وجبن وتوست. روح: لا بجد كده جبرت ad يونس: فين اللي عايش هنا ؟! روح: احنا لسه هانفكر يلا وهنبقي ندفعله تمن الأكل والبيات بتطلع روح الاكل من التلاجه وبتقعد تاكل.. روح: بطل تفكير واقعد كل يا نمر ماحدش واخد منها حاجه واللهي ياخويا بيضحك النمر وبيقعد بياكل معاها يونس: سامحني يارب روح وبوقها مليان اكل: طفحنا اللقمه بقا بكلامك اللي يسد النفس ده ................................ ad في الصعيد .. كريمه: ماعاتردش ليه يا كرم كرم: معلش كنت نايم كريمه: نايم كرم: ايوه كريمه: طب عاوزة اشوفك بكره ضروري كرم بخوف: ليه ؟! كريمه: وه عاوزة اشوفك فيها حاجه دي كرم: لاه ماشي هاجي ان شاء الله ad بيقفل كرم التليفون ...وبيمسك رقبته كرم: فاتها بتفكر تموتني كيف والستات اليومين دول بيموتوا علطول مش بيتفاهموا بقوا مجرمين ............................... روح بتنام علي السرير ويونس بيحضنها.. روح: غنيلي يا نمر يونس: النمر عيل اوي روح: اللي يرجعك عيل صغير احسن من اللي يكبرك ويعجز قلبك يا نمر يونس: ايوه انا عشت معاكي تفاصيل ماعيشتهاش روح: غني بقا يا نمر الاغنيه اللي بحبها ad يونس: حاضر..احم ..في البحر سمكه روح : سمكه يونس: بتزق سمكه ..سمكه عالشط واقف ..واقف صياد بشبكه شبكه روح: في البحر موجه ..موجه يونس: بتزق موجه ..موجه ..والشط زحمه وزعيق وهوجه ونونه تضحك وتقول لبابا يابابا هاتلي بسكوت ونوجه ..بسكوت ونوجه.. بيحضنها جامد وبتنام في حضنه وبتغمض عينيها بيبوسها بابتسامه يونس: تصبحي علي خير يا روح النمر.. ............................ في الصباح .. ad بتفتح روح عينيها .. روح بصدمه: عااااااااااااااااا........يتبع ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ ‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕ البارت الثالث بتفتح روح عينيها وفجاه بتصرخ .. بيصحي النمر وهوا مفزوع.. يونس: في ايه في حد يصحي حد كده؟! روح بتشاور ليه علي ركن في الاوضه بيبص يونس ناحيته.. يونس بصدمه: دي احلوت اوي .................................. في الصعيد بيمشي كرم وهوا نافخ نفسه وبيروح البيت الكبير الجنينه الخلفيه.. بيلاقي كريمه قاعده في هدوء.. كرم بيقعد جمبها وهوا بيحاول ينفخ نفسه بزياده مين قال ان الرجاله مش بتخ*اف بتخ*اف لما بتعمل حاجه غلط بس مش خو*ف مثلا ضر*ب وق*تل وكده من الستات او زي ما بيسمعوا ان ستات اليومين دول بيمو*توا الرج*اله اكيد مافيش ست تقدر علي را*جل هوا بيبقي عمره او تغفيله انما خوف من النكد اللي هيج*تاح حياته بعد ما يزعلها لاننا في ال*نكد مافيش زينا وده اعتراف رسمي مني بكده بس برده احنا مش بنكد من غير مبدأ دا بيبقي موضوع كبير .. كرم: صباح الخير كريمه بهدوء: صباح النور كرم بيقعد جمبها .. كرم: كنتي عايزاني ضروري ايه الدنيا ad كريمه: وه كرم: وه ايه كريمه: يعني خابر انك غلطان وبجح كمان اه منكم صنف دحلاب تعبان كرم: خبرتك ميه مرة صوتك ماعيعلاش عليا وامسكي لسانك اللي عايز قطعه ده كريمه: بقا اكده كرم: اكده ونص وتلاتربع كمان جرا ايه عشان حنين معاكي تقلي ادبك معايا لاه الحديت ده ما عاينفعش معايا واصل يا بنت الناس وهنا كرم بيعمل زي ما كل الرجاله بيعملوا بيقلب الطرابيزة بيخلق مشكله ينسينا المشكله الاساسيه اللي كنا بنتكلم عليها انهم الرجال يا سادة ad كريمه: مالك داخل فيا شمال اكده كرم: ولا شمال ولا يمين انتي اسلوبك واعر كريمه: خش في عبي خش كرم بغمزة: ايه ده وهانلعب تحت الدش كريمه: وه كرم بيرفع جلبيته وبينزلها: هانفضل طول النهار وه وه كريمه: لاه انت مش معقول كرم: ليه بقا كريمه: بتكلم بنات عالشات يا كرم ad كرم: انا راجل واعمل اللي يعجبني كريمه: عاتشرب سجاير؟! كرم باستغراب: ايوه ليه ؟ا كريمه: اصل شفت طريقه عالنت نغلي علبه سجاير ونصفيها ونحقن اللي عليه القصد بيها ويموت اوفر دوس نيكوتين كرم: بس بطلتها من شهرين وفاتها طلعت من دمي كريمه: اعرف واحده صاحبتي بتقولي ان فيه مستحضر بيتحط علي جسم الانسان ولا كأنه كان موجود بيفور يا كرم كرم: اه شوفته في مسلسل ايوب بس شوفتي الستات كيف ربنا عاقبها في الاخر وكمان ماكنش شغال. كريمه: حاجه صعبه قوي ad كرم: ايه هيا ؟! كريمه: ست جوزها كان بيخو*نها قط*عته ح*تت ص*غيره وحطته في اكياس زبا*له ورم*ت كل كيس في مجار*ي شكل وراحت عملت محضر انه متغيب كرم: بس اتمسكت كريمه: وعرفت منين كرم: طالما عرفتي عنها يبقي اتمسكت قصره بتقولي كل ده ليه عاوزه ايه؟! كريمه: عاوزه اخبرك حاجه مهمه كرم: كلي اذان صاغيه كريمه: انا عاعديها المره دي بمزاجي بس انا غير اي حد هنا يا كرم غير امك الطيبه اللي بتقول لأمك حاضر وطيب ولو قالها انه هايتجوز عليها الصبح هاتقولوا مبروك لاه انت ليك عندي الإحترام والتقدير تشيلني في رموش ad عينيك اشيلك في قلبي وفوق راسي تلعب بديلك اطخك عيارين واقرقشك قرقيش زي ما انا هاكون محترماك في غيابك تحترمي في غيابي زي ما انا مش شايفه راجل غيرك ولا يملي عيني راجل غيرك ابقي انا الوحيده في قلبك اللي هيمان علي نفسه ده .. بتخبط كريمه علي صدره مكان قلبه .. كرم: كح كح كح ..فهمت كح كح فهمت كريمه بنظره ثاقبه: انا مراقباك يا كرم بصلها كرم وكأنه بيحدد من ملامحها ناويه ليه علي ايه كرم بتفكير: كنت عاوز تتجوز يا كرم ! وعجبي ........................... راجل ضخم جدا مش عضلات لأ تخين جدا ماسكهم هما الاتنين وبيكلمهم بالإسباني ومش فاهمين منه حاجه ولابس لبس شرطه .. ad يونس: بيقول ايه ده يعني روح: دا احنا هانتسحل سحله .. بيشدهم بعد وصله من الردح الاسباني والله اعلم ويونس بيحاول يفك نفسه منه وبيضرب فيه وهوا ولا مأثر .. بيفضل ماشي بيهم لحد مابيوصل للسجن اللي عباره عن اوضه كبيره في مكتب والجمب الأكبر منها سجن عليه حديد اللي جواه شايف اللي بره.. بيزقهم جواه وبيقفل عليهم الباب . روح: هوا ده السجن يونس: عارفه يا حبيبتي ad روح: ايه ياحبي يونس: انتي قدم الخير عليا من يوم ما اتجوزتك وحاولت اسعدك وارضيكي واحنا بنقع في مشاكل بالكوم روح: ايه وحشك ايام ما كنت بتجري ورايا بالمسدس ولا ايه وهاجتلك ..هاجتلك يونس: كانت ايام روح: بقا كده يا قطتي ماشي يونس: قلبي انا احري وراكي بالمسدس روح: ايوه كده يونس: انا نفسي اجري وراكي بألي اخليكي تتنططي زي القط والفار كده ad روح: ماشي يا نمر بتقعد روح في الجمب قال ايه زعلانه قصدي زعلانه بيقرب منها وبيقعد جمبها يونس: زعلتي .. روح : لأ بمثل بيضحك النمر وبيقول _ عارفه المفروض نعمل حياتنا كتاب روح: اهي فكره هايبقي حماسي وكوميدي والناس بتحب اللي تطلعها من الجو الكئيب والممل اللي عايشاه بس هانسميه ايه ad يونس: هانفكر بعدين المهم هانعمل ايه في المصيبه دي واحنا مش معانا اثبات ولا اي حاجه روح: انا عندي فكرة بس .. يونس برفعه حاجب: فكرة ايه اشجيني ................................ في القاهرة. بيدخل خالد شركه النمر. بيروح علي مكتب بدر بدر بيكون قاعد علي المكتب ولابس النضارة بيبص في ورق . خالد: صباح الخير يا بدر بيه ad بدر: صباح النور يا خالد بيقعد خالد وهوا شارد بدر: ايه بتحبها وزحلقتك خالد: اه .............ايه بتقول ايه يا عمي ؟! بدر: جاوب انا خبره وهافيدك.. خالد: مش عارف بدر: محتار يعني مش عارف اذا كنت بتحبها ولا لأ خالد: ايوه بدر بيقلع النضارة..وبيتكلم ad _طالما كده يبقي مش هاقدر اساعدك لازم تعترف بينك وبين نفسك انك بتحبها الأول انت لازم تساعد نفسك لازم تقدر تحدد ايه حقيقه مشاعرك يمكن تكون مفتقد وجود ياسمين وعندك فراغ عاطفي زي ما بتقولوا وبتتعلق بالقش انت اللي هاتعرف تحدد خالد بتفكير: ايوه .. بيلبس بدر النضارة .. بدر: مخصوم منك يوم خالد: ليه بقا ؟! بدر: عشان جاي متأخر ويلا علي شغلك خالد: حاضر ............................ .. روح: بما اني ad يونس: انك ايه روح: بنت قمر وكده اغريه يونس بعصبيه: ت...ايه يا ختي روح: اهدي بس يا نمورتي عندك حل تاني عشان يطلعنا من هنا او نسرق المفتاح حتي شكله مفتري . يونس: انتي غبيه انتي بتقنعيني بإيه روح: هانفضل محبوسين يانمر الله اعلم كام شهر سته سنه سته ما عناش اي اثبات شخصيه ولا اي حاجه يونس: اخرسي لما افكر في اي حاجه ad روح: براحتك فكر يا خويا هوا احنا ورانا حاجه ........................... في مول كبير للسيارات واقف مصطفي بينقي احدث موديل وبيسأل عن الاسعار لحد ما بيشتري عربيه .. وبيكون فرحان بيها جدا بيركبها وبيسوقها بيشغل اغنيه من علي تليفونه بلوتوث للعربيه .. بيغني معاها ومزاجه عنب وبحب الناس الرايقه اللي بتضحك علطول اما العالم المتضايقه انا لاه ماليش في دول وبحب الناس الرايقه اللي بتضحك علطول اما العالم المتضايقه انا لأه ماليش في دول وماليش في الدمع لا لاه ولا في الناس الشياله كل اللي في قلبه حاجه اول بأول يقول . ad بيقف بالعربيه مرة واحده لما بيشوف بنت قدامه بينزل من العربيه البنت العربيه خبطتها بس خبطه خفيفه وقعتها علي الارض .. مصطفي بيبص علي العربيه: يخربيتك دي لسه جديده حرام عليكي حبكت تحبي تتخبطي النهارده بتقوم البنت وبتنضف هدومها وبتقرب منه بعصبيه _ وه ياعيب الشوم عليك خايف علي العربيه وكنت هاتموتني عادي مصطفي بصلها: انا شوفتك قبل اكده _وه ..اباي عليك وعلي اللي خلفوك مصطفي: احترمي نفسك يابت ad _ لا اسلوب ولا منظر كلك عفش بتمشي وتسيبه. بيبص في مرايه العربيه. مصطفي: انا لا شكل ولا منظر انا جنتل مان قد الدنيا يا مصديه..المهم يا حلوة انتي كويسه جرالك حاجه ماتزعليش. وطلع منديل مسح العربيه لأنه حس انها بتعيط ياعيني .. ............................... .. روح: يانمر ارجوك الراجل مفتح عينه علينا مش بيتعتع من مكانه يونس: اتجننتي اياك روح: انت خايف ليه ad يونس: انا مابخافش روح: سيبك من العرق الصعيدي اللي طلع ده انت معايا يعني اكيد هاتحميني بص الخطه اني هحاول اغريه وبما اني انثي وكيده هانجح هايفتح الباب ويدخل امسك رقبته انت ظابط وعارف ايه اللي يشل حركته بقا يونس: اطلعي من دماغي بقا روح: نمر...عيب يا ولد ثق فيا يونس بيضحك علي طريقتها.. روح : علي بركه الله نبدأ........يتبع ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ البارت الرابع روح : علي بركه الله نبدأ... يونس بصلها بعصبيه.. روح: عندك حل تاني ؟! يونس: لأ روح: يبقي ماتتكلمش خالص بقا سيب الاداره تتصرف يونس: الاداره انت فاكره انك... روح: اني ايه يا نمر ؟! يونس: احم..ولا حاجه وريني الإغراء روح قامت والظابط ملاحظها وماشيه تتقصع ويونس ماسك نفسه من الضحك بالعافيه والظابط مش مديها اهتمام.. روح حاولت تاني ومافيش فايدة يونس: اقعدي الله يرضي عليكي ده مش اغراء ده تسلخات هههه روح: ماشي يانمر اتريق يعني انا مش ...ماشي يا نمر يونس: مش كده اللي بيشدنا للبنات .. ad روح: نعاااام.. يونس: نعم ايه؟! روح: انت كنت بتمشي تتفرج علي البنات يونس : اه ماليش نفس ولا ايه وبعدين انا كنت ظابط يعني مطمع بنات كتير روح بغضب: بقي كده ! يونس: بقا كده ايه روح: وانا اللي كنت فاكراك محترم يونس: هههه ..انا مابصيتش الا لبنت واحده بس روح بعصبيه: ومين دي بقا ياسي يونس ad يونس: انت يا قمر روح: مش مصدقاك ...ان ماكنتش تحلف بس .. يونس بيضحك عليها.. بتقعد روح بعد ما فقدت الامل انها تغري الظابط. الظابط بيطلع روج وبيحطه... روح بتضحك.. بيركز معاها يونس.. يونس: في ايه؟! روح: عرفت ليه الظابط مااتأثرش بجمالي الفتاك ad يونس: ليه بقا.. روح: بص كده يونس بصدمه: ومبسوطه ..طلعني منها علي خير يارب روح: يؤسفني اقولك انك املنا الوحيد يا نمر يونس: انت اتجننتي روح بتمسك دماغه وبتبوسه بوسه طويله .. يونس ابتسم.. روح: خلاص الوقت فات بص علي الظابط كده.. ad يونس بيبص علي الظابط اللي اول ما شافوا قام واجي يفتح الباب.. يونس: هوا في ايه . روح: حطيتلك روج ..هههههه هوا دلوقتي اكيد فاهم بيفتح ليه قاوم يا نمر ههههه بيدخل الظابط والنمر مصدوم والظابط بيقرب منه والنمر واقف في ركن الاوضه .. الظابط مبتسم وبيغمز ويونس قلب رياكشن عادل امام وعامل نفسه مش واخد باله وبيمسح الروچ.. روح واقفه وبتضحك.. يونس: منك لله ..منك لله روح: انشف يا نمر دي بقت غريزه بقاء ad الظابط بيحط ايده علي كتفه ورايح يقلعه الجاكت يونس ضربه بالبونيه في وشه .. الظابط بص ليه بعصبيه وهجم عليه .. روح ركبت فوقه وخنقته من رقبته .. الظابط رجع لورا وخبطها في الحيطه وقعت علي الارض روح : اه...يا بن الك.. بتقوم من علي الارض وهي ماسكه ضهرها بتلاقي جردل بتضرب الظابط بكل قوتها .. الظابط بيزغرلها ولا كأن اي حاجه حصلت . ad روح بترجع لورا وهيا خايفه منه يونس وهوا بيحاول يبعد الظابط عنه: اهو هابقي قطتك علي حق.. بتطلع روح تجري بتلاقي عصايه.. روح : بس ده مش بيحوق فيه حاجه .. بتجيب الجردل وبتحطه علي دماغه وبتضرب بالعصايه عليه . الظابط بيبعد عن يونس... روح: اجري يا نمر بسرعه .. بيجري يونس وروح وبيقفلوا علي الظابط بالقفل اللي داخ من الخبطه ووقعد علي الارض... روح وهيا بتجري: حمد الله علي السلامه يا نمر .. ad ............................ في الجامعه.علي الكافتيريا ميرا: شكرا بجد يا اسلام انك بتجيبلي المحاضرات اللي ناقصاني اسلام: بتشكريني علي ايه يا بنتي احنا اصحاب بيدخل خالد من الجامعه وبيشوف اسلام قاعد مع ميرا بيمشي خالد وبيقرب منها.. خالد: ممكن اتكلم معاكي شويه بصله اسلام بتركيز.. خالد: علي انفراد! ad اسلام فضل قاعد وبيبص لخالد بتحدي . ميرا: ليه يا خالد مافيش حاجه بينا تستدعي علي انفراد دي. خالد: لوسمحتي.. بصله اسلام بابتسامه انتصار .. خالد كان متعصب منه جدا بس حاول يداري عصبيته ميرا: معلش يا اسلام ! اسلام: اوي اوي انا اعمل اللي يريحك..سلام مشي اسلام وخالد تجاهل نظراته المفهومه ميرا: ها ..يا اسلام .. ad خالد: اسلام ! ميرا: معلش اتلخبطت ..اتفضل سامعاك .. خالد: اول حاجه انا عاوز اعتذر عن طريقه تعاملي معاكي في البدايه لما اتوهمنا انك ... ميرا بتقاطعه: وثانيا. خالد: انا مش عارف اقول ايه بس انا حاسس تجاهك بمشاعر مش فاهمها ميرا: انساها .. خالد: ليه! ad ميرا: لاني ...بحب اسلام ..وصدقني انت لسه متأثر ببعد ياسمين عنك وأي علاقه هاتدخلها دلوقت هاتئذي الطرف التاني. . خالد : بتحبي اسلام ! ميرا: ايوه ..غريبه يعني اني احب واتحب خالد: بس .. ميرا: انا ورايا محاضره عن اذنك .. مشت ميرا وسابته ..خالد ملاحظ انها متغيره معاه وبتتجاهله .. خالد: انا ..مش فاهم حاجه..اومال ليه احساسي بيقولي انك بتحبيني ............................. في الصعيد.. ad بيجري مصطفي وشاكر وراه .. ومصطفي بيقف ورا الكراسي . مصطفي : انا عملت ايه لكل ده شاكر: جايبلي عربيه ب600000 الف جنيه يا ظالم يا مفتري.. مصطفي: مش قولتلي هات اللي انت عاوزة شاكر وهوا بيجري وراه ومصطفي بيستخبي منه : قلت هاتجيبها ب 400000 بالكتير ..جوي مش 600000 مصطفي: ومين خبرك انها ب600000 شاكر: اومال بكام ؟! مصطفي: لاه انا زعلان انت علطول ظالمني يا بوي ad شاكر: انهي.. مصطفي: ب 700000 هايبعتولك تدفع ههههه شاكر : اه ..هاتجيب لي أخر حرام عليك .. مصطفي طلع يجري بره البيت. وشاكر قعد علي الكرسي من كتر التعب. بيركب مصطفي عربيته.. وبيوصل للجامعه . بينزل من عربيته وبيعدل هدومه وبيلبس نضارته وبيركن علي عربيته وهوا نافخ نفسه.. بتعدي البنت من قدامه مصطفي بيشوفها.. ad مصطفي: ايه ده دا الجامعات لمت ..هوا الدنيا ضلمت كده ليه . بتبصله بقرف وبتمشي ... بيجي واحد بيقف جمب مصطفي مصطفي: اتأخرت ليه يا بجم *يوووه ياعم كنت بعمل حاجه كده الا قولي البنت دي عاجباك مصطفي: لاه ..مش استايلي. * طيب ياخويا ..اما اروح اشوف استايلي اللي هناك ده .. بيشاور علي بنت .. ad مصطفي: يابني ..سيب البنت تحبك ..حب البنت تسيبك ماتبقاش مدلوق اوي اكده لو اتكبرت وماادتلهمش ريق هما اللي هايجروا وراك .. .............................. بتصحي كريمه علي صوت رساله.. ( صباح الفل يا كرمله ) بتبص عليها كريمه وبتكتب ( ايه اخبار قلبك لساه حاسس بفراغ كبير) كرم:( ماتخليش قلبك اسود عاد دا انتي اللي في القلب يا بجرة) كريمه:(بجرة !) ad كرم:( بهزر ..ايه ما هزرش) كريمه:( هزر يا خويا) كرم:( امتي هنتجوز بقا) كريمه: ( ايه مستعجل قوي) كرم:(مستعجل علي النكد اصلي فرفوش وانتي هاتظبطيني وتخليني راجل مصري صوح) كريمه: ( بقا اكده) كرم:( قفوشه اوي يا كريمه فكي اكده) كريمه:( مابحبش الحديت رسايل ) كرم: ( نفسي اعرف بتحبي ايه) ad كريمه: (مش فاضيه دلوك حبه ونكملوا ) كرم بيسيب التليفون وبيركن علي السرير.. كرم: كريمه...ليه بخلانه بمشاعرك ..قال كريمه قال .انت حديد ياواد تلين الحجر وهاتلينها ان شاء الله ..ان شاء الله .. بحبك يا كريمه حب الجزار للبهيمه. ............................ روح بتقف وهيا بتنهج: هانفضل نجري لامتي يونس: لحد مانوصل لطريق عربيات روح: طيب احنا بعدنا بنجري ليه بقا يونس: عشان ده ظابط اكيد هايجي ورانا ad روح: ظابط ايه هوا اللي احنا فيه دا كان سجن ازاي اصلا يونس: ممكن عشان منطقه مش سكنيه روح: يمكن.. يونس: صحيح..هوا انتي حطيتي روچ منين روح: لقيته في المزرعه امبارح فاحطيت والحمد لله فضل ساعدنا . يونس: انا شوفت بسببك مواقف عمري ماتوقعت اني اقع فيها روح: عشان انا محدش يتوقعني ههههه يونس : ايه ده في طريق اهو يلا بسرعه. ad بيجري يونس وروح وبيقفوا وبيشاوروا لعربيات بس مافيش حد بيوقف ليهم. روح: ههههههه انت شايف اللي انا شايفاه.. يونس بيمسك دماغه: للأسف .. روح: انا عندي خطه ماتخرش الميه يونس: لااااااااا ......................... في شركه النمر .. بيدخل خالد المكتب... خالد بصدمه: عمي بدر .........يتبع.... ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕ البارت الخامس خالد بصدمه: عمي بدر. . بيكون بدر واقع علي الأرض ومغمي عليه .. بيفوق فيه خالد مش بيفوق بيجيب ميه وبيرش علي وشه بيبدأ يفوق .. خالد: عمي انت كويس بدر: انا كويس كويس خالد: تعالي نروح لدكتور يلا بدر: لا يا خالد انا كويس خالد: اومال اغمي عليه ليه لازم نطمن ! بدر: يمكن عشان مابكلش كويس بس خالد: ياعمي عشان نتطمن بدر: صدقني انا كويس خالد: طيب انا هاروح اجبلك حاجه تاكلها اقعد ارتاح وماتتعبش نفسك بدر: ماشي ............................ روح: طيب هانعمل ايه طالما مش راضي تسمع خطتي الظابظ تختوخ بيقرب .. ad يونس: ماعدتش عارف ليه ملطشه كده من كل جمب .. روح: يلا ياعم .. يونس: اجري.. روح: يادي النيله معاه عربيه يا بني بطل فرهده علي الفاضي بص هوا هايقف وهاينزل من العربيه و ....... بيوقف الظابط العربيه .. يونس: وايه ؟! روح: ماعدش وقت اشرحلك ارتجل وانا هابدأ. روح بتوطي علي الأرض.. ad روح: اه يا رجلي اه ماي لج اوو نوو بينزل من العربيه بعد معاناه ازاي ده بقي ظابط وعدي من الكوميسيون مش عارفه يمكن زي ما علاء ولي الدين دخل الجيش 😂 بيمسك يونس من قفاه وبيبصله بصات مش مظبطه .. روح: جاريه يا يونس يونس: ايه ايه ايه ! روح: طب بص اضربه تحت الحزام. يونس: هوا فين ! ad روح: هوا ايه يا يونس ؟! يونس: الحزام مش شايفه بتقرب روح من الظابط . روح بتكلم الظابط: ريلاكس ريلاكس بيبي بتزغزه روح بإيد ... روح: اعمل زيي ياض يونس: طيب . بيزغزغوا فيه وهوا بيضحك .. روح: انتي بطه كميله ايه البق ده يا لا دا جردل اهييي ad بيسيب يونس وبيفضل يضحك وبيقع علي الأرض من كتر الضحك .. روح بتقرب من عينيه وبترشه بالرمل .. روح: اركب العربيه بسرعه .. يونس بيركب العربيه والظابط مش شايف حاجه وقام من علي الارض . روح ركبت جمب يونس روح: يلا دور يونس: مش بتشتغل... روح: جرب بسرعه بيحاول يونس وبتشتغل بيلاقي الظابط في نص الطريق ad روح: حاسب يا يونس بيكسر وبيعدي والظابط عمال يقول كلام مش مفهوم. روح : ههههه اللي يحضر العفريت ومايعرفش يصرفه يعرف ان العفريت هايقرفه ههههه يونس: اخ منك روح: بس اتبسطت واللهي انشكحت يونس: طيب يا ختي روح: كنت هاتتفنيخ يا يونس يونس: ايه هاتتفنيخ دي ad روح بضحك: الظابط يا جدع هههه يونس: انتي بتقولي ايه احنا رجاله وهانفضل طول عمرنا رجاله ! ............................... في الجامعه... * يعني البنات كلها هاتموت عليك ياعم شوف دول جامدين بس مصطفي: يا نوح يا خوي الحلوين كتير والجامدين اكتر انا اقدر اصاحب ميه بس ليه اكسر قلوبهم انا عايز احب بنت تملي قلبي وعيني وادخلها من الباب .. نوح: تكسر ايه ! هما اللي بيكلمونا عادي دول محترمين دول واخدينها لف مصطفي: مش هانكر ان فيهم بنات مش كويسه بس في منهم اللي بتحبك وبتعمل كل اللي بتطلبه عشان بتحبك وتعمل المستحيل عشانك وبتبقي محترمه ومتربيه بس القلب..القلب يا نوح بيودي في داهيه ! ad نوح: ماشي ياعم الرومانسي انا رايح مع لانا مصطفي: دا اسمها ولا اسم معزة ههههههه نوح: بس يا رخم بيمشي نوح وبيركب مصطفي عربيته . بيفتح الشباك وبيركن ايده وبيسوق .. بيشغل اغنيه ..وبيردد كلماتها وقت غروب الشمس واقف علي البحر بعيد ad عمال بحكيله واشكيله واشرح واعيد فجأة لقيتها وكنت فاكرها عروسه البحر طالعه من الميه وطلتها اقوي من السحر .............................. بيرن كرم علي تليفون كريمه..وبترد كرم: انا عند الاسطبل تعالي ! كريمه: كيف يعني اجي كرم : برجليكي؟! كريمه: ايه النصاحه دي اومال هاسيبها في البيت مااكيد هاجي بيها انا قصدي حد يشوفنا مع بعض كرم: وه ..انتي خطيبتي ad كريمه: بس مش مرتك ! كرم: براحتك انتي الخسرانه انا كنت جايبلك هديه خلاص بقا اوبا في بنت قمر هنا اهيه انا هاديهاله يلا سلام تيت تيت ..صوت التليفون اتقفل.. كريمه اتعصبت: بقا اكده يا بن نعيمه طيب انا هاجي اطربقها علي دماغك يا كررررم ! بتلبس كريمه وبتنزل من البيت .. بتروح علي الإسطبل بتلاقي كرم قاعد بعيد شويه علي الخضرة وضهره ليها وبيكلم حد.. بتلاقي كريمه عصايه عباره عن غصن شجرة تخين بتاخدها من علي الأرض وبتقرب منه براحه كرم: بحبك يا نانا يالهوي بالي علي حلاوتك يابت ايه ده ad بتقرب منه ولسه هاتضربه . بيمسك بايده العصايه. بيقوم من علي الارض كرم: عاتعملي ايه يا مجنونه بتبص كريمه مش بتلاقي بنت بتلاقي كلبه بيضاء صغيرة كريمه: ايه دي كرم: كلبتي نانا كريمه: بتحب الكلبه ! كرم: يا عيني عليك يا كرم مظلوم علطول كنت هاتموت بسبب كلبه ad كريمه بترمي العصايه .. كريمه: عاوزني اشوفك بتقول لحد غيري بحبك واسكت كرم: نتناقش نتحددت مش يمكن فاهمه غلط انتي علطول متهورة كده حرمه صعرانه كريمه: وه ! كرم بعصبيه: بلا وه بلا نيله حرمه ايه اللي تمد ايدها علي راجلها اتجننت اياك بعديلك كتير بس سوقتي فيها كريمه قعدت علي الارض وشدته يقعد.. كريمه: خلاص بقا ماتزعلش مني يا كرم انا بحبك وبغير عليك ad كرم: لاه زعلان كريمه: خلاص بقا كرم: قولي اسفه يا بيبي كريمه بضحك: اسفه يا بيبي كرم: لسه زعلان بردك كريمه: طب اعمل ايه كرم بيقرب منها وبيغمزلها: هاتي قطه كريمه زغرتله.. كرم بيبعد عنها: لا اله الا الله طلعتيني من المود منك لله انا كده هايتقطع خلفي فين الرقه فين العواطف فين المشاعر فين التسبيل ad كريمه بضحك: في الغسيل كرم: في الدراي كلين يا حلاوة كريمه: فين هديتي بقا بيطلع كرم هديه متغلفه وبيديهالها كرم: يلا ياكش يطمر كريمه بتفتحتها بفرحه .. كريمه بصدمه: ايه دي ad كرم: ده جهاز كهربا يعني سيلف ديفينس كريمه: واعمل بيه ايه ده كرم: من شخصيتك خوفت علي الدبدوب منك واكيد مش بتحبيهم قولت اجبلك ده اي حد يضايقك اديله فولت عارفك تموتي في العنف كريمه بحزن: شكرا (متخيله كرم عمرو سعد في مسلسل يونس ولد فضه متخيلاه كده وحاساه هوا فعلا 😂فتخيلوه زيي) .......................... بقلم حنين عادل روح: طيب ممكن افهم نزلنا ليه؟! يونس: عشان دي عربيه ظابط واحنا سارقينها وبعدين ممكن نركب اي حاجه ونروح علي الفندق .. ad روح: ايوه .. ........................ تليفون مصطفي بيرن .. بيوقف العربيه وبيرد عليه.. بيلاحظ نفس البنت في البلكونه . بينزل من العربيه وبيقعد عليها بتكون واقفه والطرحه علي نص شعرها وبتنشر الشمس جايه في عينيها بتخليها تلمع ..... مصطفي: تبارك الله ! نوح: مصطفي ..مصطفي ad مصطفي بيفوق من شروده .. مصطفي: ايوه يا بني بيركب عربيته وهوا بيكلمه بيبص نظره اخيره وبيمشي ............................ روح اترمت علي السرير. روح: دي كانت خروجه يا جدع يارب كتر خروجتنا يونس: حرام عليكي عارفه لو فجئتنيني بحاجه مجنونه بعد كده انا هاعم........بتقاطعه ببوسه روح: هاتعمل ايه يانمر يونس: انا هيييح روح: مالك قلبت حمدي الوزير كده ! ههههه لاااا احنا اشرف من الشرف اهييييي( ضحكه خليعه) ad ......................... في شركه النمر. خالد: ياعمي ارجوك حاسك تعبان ووشك اصفر بدر: صدقني يا خالد انا كويس.. بيقوم بدر وبيدخل الحمام بيبص للمرايه بشرود بيكح و ......يتبع

حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
حڪاية و ࢪواية'ه📚🩶⊁.↻))
5/30/2025, 12:50:38 PM

*ـ صعيدي علمني الادب جـ1🩰👳🏻‍♂️:ـᬼ❥⍣⃟* ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​ *part 21♡゙ُ* *part 22♡゙ُ* *part 23♡゙ُ* *part 24♡゙ُ* *part 25♡゙ُ* ‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G البارت الحادي وعشرون روح: هههههههه ههههههههه مش قلتلك هاساعدك عدي الجمايل بقا... كريمه مش لاحقه تتكلم من الميه وروح واقفه بتضحك .. كريمه: عاااااا الحقونيييييييي روح: اخص عليكي يا كويمه يلحقوكي من ايه دا انا بساعدك ... يونس: بس كفايه يا روح روح اتلفتت ليه : مش سامعه والميه جت عليه ... يونس مسك الجرح بألم ... روح : انا اسفه انا اسفه ... قفلت الخرطوم وفضلت ماشيه براحه عشان متتزحلقش. . روح: انا اسفه انت كويس ... كانت هتتزحلق مسكها من ايدها وشدها عليه وكأنها حضنته ... بعدت عنه بتوتر ... كريمه: منك لله يا شيخه منك لله كانت غرقانه ميه وحالتها حاله وجت تمشي اتزحلقت ... روح بعدت عن يونس وراحتلها قومتها ... روح: اخص عليكي يا كريمه ده كله عشان بساعدك بتدعي عليا طب بزمتك لسه حاسه بحاجه بعد الميه دي كلها ههههه... دخلت كريمه اوضتها ورزعت الباب بعصبيه ... روح: يا صفيه تعاالي امسحي الحته دي قدرنا يارب علي فعل الخير هههههه دخلت روح اوضتها بحذر وهيا بتغني بصوت عالي : جاموسه راحت تقابل جاموسه ..جاموسه رااحت تقابل جاموسه يا عيني مالقتهاش جاموسه يا ليلي لقتها بقره يا عيني يا ليل ...ههههههههه مش قلتلك محضرالك بروجرام هايل ... غيرت هدومها طبيعي اتبلت بعد اللي حصل. روح: كرم ده عسل رفيق كفاحي. مسكت تليفونها ورنت عليه .. كرم: ايوه يا قمر روح: اذيك يا كرم. كرم: الا قوليلي انتي عملتي ايه بالبودره دي روح: حميت بيها البط .. كرم: ايه ؟! روح: هههههه ولا حاجه المهم ... .......................... في اوضه كريمه ... كريمه بعصبيه: بقا انا حتة بت زي دي تعمل فيا كل ده تطلعني عندي مرض معدي وجربانه صفاء: خبرتك انها مش سهله بعدي عنيها وهيا يومين تلاته وهاترجع ... كريمه:عمي شاكر قالك ايه؟! صفاء: قالي انه مش بنت عشان يغصبها علي الجواز وانه لو كان عايزك كان قال .. كريمه: لازمن نعمل حاجه يا خيتي ساعديني قبل ما البت المصراويه دي تاخده مني .. .............................. دخلت روح اوضه يونس ... روح : يلا العلاج خف بقا يا جدع زهجت يونس كان قاعد علي السرير ... يونس: ههههههه بلاش تتكلمي صعيدي تاني روح: زهقت بجد الحياه في القاهره حاجه تانيه يونس: زهقتي مننا روح: مش منكم بس مثلا انت تعبان ربنا يشفيك ومصطفي دحيح الاربعه وعشرين ساعه بيذاكر وبابا بيفضل مع عمي شاكر علطول ومرات عمك بتحبني اوي وكريمه بتعشقني ... يونس : تحبي نتمشي ؟! روح: نتمشي ايه انت كمان بالرصاصه اللي انت اخدها دي مش هاينفع او لاقدر الله تتعب تاني وانا دمي علي قدي يونس: ههههه انتي هاتذليني بشويه الدم ولا ايه روح: لا ياعم هاذلك ليه دول حبه دم يعني فصيله نادرة يونس : طيب ابقي كويس بس وارجعهم ليكي .. روح: طيب انا هاروح اشوف اي حاجه اتسلي فيها امتي نرجع بقا مشيت روح ... يونس: ماتمشيش انا محتاجلك جمبي .. .............................. في منتصف الليل ... روح كانت قاعده علي السرير بتلعب في التليفون ومطفيه النور شافت حد بيحاول يفتح الباب ... قامت بسرعه وحطت مخده وغطتها وراحت وقفت عند الباب ... النور مطفي والباب اتفتح. . دخل حد وفي ايده عصايه وقعد يضرب في المخده بالجامد .. روح اتسحبت والفاظه في ايديها وخبطته في دماغه وقع علي الأرض .. راحت فتحت النور.... روح: بقا كده يا كويمه دا انتي غلاويه اوي عاوزه تموتيني روح جابت الميه وكبتها مره واحده علي كريمه كريمه فاقت مفزوعه: بغرق بغرق ... روح: عايزه تموتيني يا كريمه ايه ده كله ايه ده كله كريمه بتوتر: اموتك ايه انتي اتجننتي روح: اطلعي بره يا كريمه ماتخافيش مش هاقول لعمي شاكر انا اللي هاتعامل معاكي فاخلي بالك مني ... كريمه طلعت وهدومها مبلوله ... روح: مش هاتجيبها لبر يعني يبقي البسي بقا يا كويمه هههههههه ... ........................... في اوضه يونس .. يونس: ليه سبتيني ليه انا عملت ايه كان ذنبي ايه ضايقتك في ايه انتي بتكرهيني ليه بس انا بحبك نفسي تبقي موجوده جمبي نفسي اشوفك عايز اعوض كل لحظه فاتتني من غيرك ..انتي رايحه فين تاني دخلت روح لقت يونس نايم بس لحظت انه زي مايكون بيتعذب وعرقان اوي... يونس: رايحه فين تاني وسايباني انتي السبب اني مش عارف اعيش طبيعي رايحه فين رايحه فين رودي ... روح حاولت تصحي فيه وهوا صوته عالي كأنه بيتشاكل ... روح: يونس اصحي ..اصحي يانمر فتح يونس عينيه لقاها واقفه تلقائيا حضنها. . روح استغربت بس حست انه محتاج الحضن ده رجع لوعيه بعد عنها ... روح: انت كويس يا نمر يونس: ايوه كويس . جابتله روح كوبايه ميه وشربها .. روح: حبيبتك ؟! يونس: حبيبتي ايه ؟!! روح: اللي كنت بتقولها رايحه فين وسايباني في الحلم ؟! يونس : انا كنت بقول كده لأ اكيد سمعتي غلط روح: ماشي ..عالعموم انا موجوده لو عايز تحكيلي حاجه بس عايزه اقولك حاجه واحده بس ما حدش يستاهل انك تزعل عليه ...تصبح علي خير يا نمر ... خرجت روح ... نام يونس علي ضهره ... يونس : نفسي اقابلك مره واحده بس عشان ارتاح ... .......................... في الصباح .. بتصحي روح من النوم بتدخل تاخد شاور ... بتلبس هدومها اللي عباره عن بنطلون ابيض وبلوزه سوده كات وبتسيب شعرها ... بتطلع من اوضتها بتشوف باب كريمه بيتفتح روح بضحك وصوت واطي: بعد واحد ..اتنين ...تلاته .. اااااااه ... كريمه وقعت علي الأرض ... روح قربت عليها ... روح بضحك ومدت ايدها ليها: مايقع الا الشاطر يا كريمه ... كريمه قامت بعصبيه وسابت روح ماده ايديها ... روح : ماشي يا كويمه هههههه كريمه: هاوريكي روح بغمزه: وريني مستنينه مشت روح وراحت قدام اوضه النمر.. روح: يا قطتي انت صحيت كريمه اتعصبت جدا ... روح دخلت وقفلت الباب وهيا بتضحك .. يونس كان قاعد علي السرير ... روح: صباح الخير يونس: صباح الجمال ايه بقا يا قطتي دي روح بضحك: انت سمعت يونس: ايوه ..بتفرسي مين ؟! روح: انت تعرف عني كده يونس: ايوه .. روح: خلاص بقا يبقي اعترف كويمه اللئيمه .. يونس: هههههه وكويمه عملت ايه روح: قول ما بتعملش ايه دي كانت تايزه تموتني بالليل دخلتلي وفي ايدها عصايه كبيره .. يونس : وماقولتيش لعمك شاكر ليه روح: هاقوله وهاتطلعني كذابه فاريحت دماغي يونس: كريمه مش سهله خلي بالك منها.. روح: كريمه مش سهله ماشي بس روح اصعب بكتير يونس: انتي هاتقوليلي .. روح : يلا اكيد فطرت طبعا وخدت العلاج صح يونس : لاه انا قولت افطر معاكي النهارده روح: بجد!!؟ يونس: ايوه. . روح : بس انت كده اتأخرت علي ميعاد العلاج يونس: مش هاتفرق هاتي الصينيه من علي الترابيزه .. روح قامت جابت الصينيه ... روح: الله بقا علي الفطير المشلتت اللي هايبوظ الريجيم ده يونس: بتحبيه روح: انت بتسأل ... بدأو ياكلوا وفي حد بيراقبهم في صمت ... روح : الحمد لله ..بس تصدق فتحت نفسي يونس: بجد روح: ايوه انا اساسا مش بيبقي ليا نفس افطر يونس بابتسامه: خلاص تعالي بقا افطري معايا كل يوم .. روح : هههه كل يوم هوا لسه يومين ان شاء الله ولا حاجه ونمشي بقا. يونس : اه ..حتي لو يومين هيفرقوا روح: هيفرقوا ايه؟!! يونس: هيفرق يعني في انك تعرفي تفطري.. روح: ايوه يلا خد بقا العلاج .. بياخد العلاج ... روح: انا نازله اشوف بابا .. بتمشي روح ... بيحط يونس ايده تحت المخده وبيطلع مذكراته وبيبدأ يكتب. .. مسكت دفتري وكتبت .. يامالك قلبي ليه مش حاسس ومش داري وانت كل الدنيا بالنسبالي ونفسي بس عليا تحن......بقلم حنين عادل .. .......................... روح كانت ماشيه وقربت من السلم وكريمه كانت ماشيه بتتسحب وراها ..لحد اما قربت علي اول درجه علي السلم كريمه كانت جايه تزقها راحت روح موطيه في نفس الوقت تربط رباط الكوتش ... كريمه بيمتل توازنها وبتقع وبتجيب السلم كله .. روح وقفت بصدمه ... روح نزلت علي السلم بسرعه. روح: انتي كويسه ..انتي ايه اللي وقعك .. اجي بدر وشاكر ... شاكر: في ايه يا بتي كريمه ببكاء: روح يا عمي دفشتني من علي السلم اهئ اهئ روح : ما حصلش واللهٍ بدر بصلها نظرات غير مفهومه روح: وحياتك يا بابا مازقتها. روح طلعت بره لما لقتهم ساكتين وماردوش عليها قعدت علي نفس الكنبه اللي بيقعد عليها يونس في الجنينه الخلفيه ... قعدت وهيا متعصبه وزعلانه ... يونس كان قاعد بيكتب في دفتره وشافها... كتب ... عندما اراها اشعر وان العالم اجمل وان ايامي تبدلت عيناها الخضرواتين تجعلني اتوه بها وكأن لا احد سواها يتربع علي عرش قلبي لكن لما اراها حزينه هل هي مثلي تظهر للعالم شئ وتخفي الشئ الأخر تخفي مشاعرها ومخاوفها وتظهر انها قويه ولا تهاب شئ رفقا بي وبقلبي انه لم يعد يحتمل اتشاركيني حياتي وتكوني رفيقه دربي وبلسم الامي اتعوضيني عن ما افتقدته في حياتي ام ستتركيني مثل البقيه ...بقلم حنين عادل قفل الدفتر .. روح مسكت تليفونها. .. روح: خالد وحشتني اوي اوي الدنيا من غيرك مالهاش طعم ... يونس : بتحبه معقول ؟! يونس دخل ورمي الدفتر علي السرير.. يونس: انت اللي علقت نفسك في احبال دايبه يا نمر بس لاه مش النمر اللي يستسلم كده .. .......................... طلعت روح اوضتها ..لقت بدر قاعد.. روح دخلت قعدت... بدر: مالك ؟! روح: بجد بتسألني مالك يا بابا البت دي تكذب وانت تصدقها وتكذبني انا لو بكذب هاتبقي اكتر واحد تعرفني بدر: زعلانه عشان كده روح: شايفها عادي يعني بدر: طب تعالي هاتي حضن روح: لا بجد زعلانه منك .. بدر: انتي ماتعرفيش انا عملت فيها ايه عشانك روح: اه ..عملت ايه يعني بدر: مين ده اللي يزعل امورتي الحلوة ده انا امحيه من علي وش الارض ... روح: اه ... بدر قرب منها وحضنها ... بدر: يلا بقا نتغدي سوا.. روح: يلا ... ........................ في بيت كرم .. ابو كرم: وه انت عاتقول ايه كرم: قولت ايه يا بوي عايز اتقدم لروح ابو كرم: وتفتكر شاكر النمر وبدر النمر هايوفقوا عليك وانت مش قد المقام ام كرم: ماله ولدي يا حاج زينه الشباب كرم: مش كل الدنيا فلوس يا بوي ابو كرم: وفرضا لو البت بتحبك هترضي تعيش معاك هنا في الصعيد في البيت القديم ده اللي متعرش قش وتسيب الڤلل والعربيات والهلمه اللي هيا فيها كرم: ابوي هاتيجي معايا ولا اروح لوحدي .................... في الليل... كانت روح قاعده مع يونس ... روح : بقيت احسن يونس: الحمد لله تليفون روح رن ..وردت. روح: ايوه يا خالد انا مع يونس ايه طيب. قامت روح ... يونس: رايحه فين ... روح: خالد بيقولي اطلعي البلكونه شكله مقلب . يونس بعصبيه حاول يخفيها: طيب انا جاي معاكي اصل زهقت من القعده روح: ماشي .. طلعت روح من البلكونه ... خالد: حبيبتي افتحي شباكك انا جيت انا واقف تحت البيت مش عايز هيصه وزييط وحشتيني... روح بفرحه: خاااااالد .... نزلت تجري علي السلم والنمر نزل وراها ... وطلعت تجري علي خالد وحضنته وهوا اطول منها .. شالها ولف بيها وهما بيضحكوا يتبع ... ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕ البارت الثاني والعشرون طلعت تجري علي خالد وحضنته وهوا اطول منها .. شالها ولف بيها وهما بيضحكوا.. يونس شافهم اتعصب جدا ..وراح ناحيتهم .. شدها من حضن خالد ونزل في خالد ضرب .. روح بصدمه: اهدي يا نمر اهدي ابعد عنه خالد بيخبط يونس في الجرح يونس بيقع روح بتجري عليه .. خالد رايح يهجم عليه .. روح بعصبيه: بس يا خالد خالد باستغراب : مش ده اللي ضربني في القاهره وجاي يضربني هنا كمان وتقوليلي بس ؟! روح بقلق : انت كويس يا يونس؟! يونس بعصبيه: مالكيش دعوه بيا . يونس قام وماسك الجرح وبيقرب علي خالد .. روح: بالله عليك يا يونس بس بقا يونس بص لخالد بعصبيه ... بدر : في ايه يا ولاد ..خالد ايه المفاجأه الحلوه دي يونس: انت تعرفه يا عمي ؟! بدر: ده يبقي مدير اعمالي وابني وحبيبي خالد: حبيبي يا بدر بيه .. بيطلع يونس لأوضته بتقابله كريمه .. كريمه: يونس ..يونس يونس: عاوزه ايه يا كريمه كريمه : كنت عايزه اقولك ماتعلقش نفسك في احبال دايبه وخد اللي من توبك يونس فهمها .. يونس: خلصتي نصحيتك الغاليه يا كريمه كريمه: ايوه يونس دخل اوضته ورزع الباب وكريمه واقفه بتضحك... روح دخلت الأوضه .. يونس بعصبيه: عاوزه ايه ؟! روح: عايزه اطمن علي جرحك خف ولا ايه يونس: مسيره يخف انما جرح القلوب ما بيخفش روح: طب وريني ؟! بتمد روح ايدها علي مكان الجرح بيبعد ايدها يونس: لاه كويس .. روح: طب انا عملت ايه مضايقك مني كده يونس: انت لامضايقاني ولا مفرحاني روح: قطتي مالك زعلان ليه يونس: ايه قطتي دي عيل بلعب معاكي اياك روح: انت ليه لما بتتعصب بتتكلم صعيدي ها؟! يونس: خلقه ربنا بقا يلا عايز ارتاح روح: بتتطردني يا نمر ماشي بس خلي بالك ان اللي في بالك غلط يونس: ايه اللي في بالي وايه اللي غلط روح: بكره تعرف يا نمر ..تصبح علي خير خرجت روح وقفلت الباب.. كان يونس قاعد علي السرير شاط بايده كل اللي علي الكوميدينو ... يونس بعصبيه: الاقيها من مين من كرم ولا خالد ولا يوسف ولا حسام ولا مين ولا مييييييين اللي يفكر مجرد تفكير فيها ادفنه في ارضه .. ................................. في اوضه روح.. روح: مبسوطه انك جيت كنت زهقانه اوي يا خالد خالد: وانا اقدر اسيبك يا روحي روح : هانلف البلد بقا ونتسابق بالأحصنه هنتبسط جدا جدا عارف لو الشله تيجي بقا تكمل .. خالد: طلباتك اوامر نيجبلك الشله روح: بجد ؟! خالد : بجد .. روح: بس ... خالد: بس ايه ؟! روح: احنا كده كده يومين وماشيين مالهاش لازمه بقا .. خالد : يلا انا هاقوم انام تصبحي علي جنه طلع خالد من اوضه روح ويونس شافه ... يونس بعصبيه : في اوضتها كمان هيا حصلت .. يونس راح لروح وهوا متعصب.. وفتح الباب مرة واحدة ... روح كانت نايمه علي السرير قامت.. روح: يونس انت كويس ؟! يونس قفل الباب وطلع ... ودخل اوضته ورزع الباب ... لقي اللي بيفتح الباب وكان عاطي ضهره للباب يونس: عايزة ايه .. ..عايزاك .. بيلف يونس بيلاقيها كريمه .. يونس بصلها باستغراب.. كريمه بتقرب منه: كل ده ومش خابر اني بحبك واني ابيع الدنيا عشانك واني مش شايفه غيرك راجلي وحبيبي وجوزي .. بتحضنه كريمه ... بيزقها يونس بعصبيه ... يونس: اتخبلتي في عقلك اياك انتي بتعملي ايه ؟! كريمه: بحبك يا يونس وماحدش هايحبك قدي ماتتعبش قلبك عشان ماحدش يستاهل يونس: اطلعي بره يا كريمه يلا كريمه: لو لفيت الدنيا مش هتلاقي اللي يحبك قدي يا يونس طلعت كريمه من اوضه يونس وشافت روح كانت هتدخل كريمه ضحكت بمياعه وعملت نفسها بتعدل هدومها .. روح بصتلها باشمئزاز ورجعت اوضتها تاني ... روح بعصبيه : بقا كده يا نمر عاملي محترم وانتي غاليه يا روح والبسي واعملي وانت مقضيها مع كريمه ماشي بس هوا انت لسه طالع من عندي لحقت تقضيها مايمكن ظلمته وكريمه هيا اللي بتمثل ماهي عقربه ... اول خطوه في اي علاقه ناجحه انك ماتشوفش عيوب في الشخص اللي بتحبه وتلتمس ليه اعذار حتي لو شايف بعنيك حاجه بتحاول تكذب نفسك ....بقلم حنين عادل .......................... في الصباح.... بيصحي يونس من النوم وبياخد شاور بيلبس هدومه .. الباب بيخبط.. يونس: ادخل... كريمه دخلت وفي ايدها صينيه الفطار كريمه : صباح الفل يونس: صباح النور كريمه: جبتلك الفطار نفطروا سوا ياريت ما تخجلنيش يونس : طيب يا كريمه.. كريمه بفرحه قعدت علي السرير وبدأت تأكله .. روح خبطت ودخلت اقت كريمه بتأكله في بوقه.. يونس بصلها : ايوه روح: ولا حاجه كنت جايه اطمن عليك يا نمر .. كريمه بتأكل يونس بابتسامه .. روح بصتلهم وطلعت ... روح بتفكير: اه يا خاين يا غشاش هوا ده اللي هنفطر مع بعض كل يوم عشان نفتح نفس بعض طيب انا متغاظه ليه ها ليه بقا الاحاسيس دي ... راحت قدام اوضه خالد وخبطت . روح وهيا بتطبل علي الباب : يا دودي يا دودي فتح خالد وهوا مش لابس التيشيرت ... خالد: اييييييه ..اييييييه ما لحقتش البس التيشيرت يخربيتك روح: بتتكسفي يا بطه اشطا ... وقعدت تخليه يغير وهوا بيضحك وهيا بتضحك. بيطلع يونس وبيسيب كريمه علي صوت ضحكهم.. بيلاقي خالد بيجري وراها كده وهيا بتضحك بيجز علي سنانه بغضب .. ولسه هايمشي وهوا حالف انه يموت خالد ده والغضب عاميه ... كريمه: يونس كمل وكلك يونس : كلت يا كريمه يلا حوشيه ... نزلت روح تحت وخالد بيجري وراها شاكر شافهم : وه ايه قله الحياء دي خالد: انا اسف يا عمي ... روح واقفه بتضحك... شاكر: مايصحش كده البيت فيه حريم خالد: انا بعتذر مره تانيه يا عمي ... بيطلع خالد وروح واقفه بتضحك... بيعدي علي اوضه يونس بيلاقي اللي بيشده وبيحط السكينه علي رقبته .. خالد بخضه: في ايه في ايه يونس: لو خايف علي نفسك عاود مصر خالد: حاضر بس ليه يونس زقه: بعد عنيها احسنلك خالد: عن مين ؟! يونس: عن روح النمر خالد بضحك: اه طيب ... خرج خالد وراح اوضته ... خالد : ده شكله مجنون اوي بيمسك تليفونه ... ............................ شاكر: مايصحش اللي بيحصل ده يا خوي بدر: هوا ايه اللي مايصحش شاكر: بنتك وخالد ده بدر: اه هما واخدين علي بعض شاكر بعصبيه: وه ده انت ماعندكش دم بقا بدر بضحك: اهدي بس خالد يبقي اخو روح شاكر: ازاي ؟! بدر: اخوها بالرضاعه ... كريمه كانت واقفه بتسمع واتضايقت جدا كريمه: لازمن يونس مايعرفش حاجه عن الموضوع ده والا كل اللي بعمله هايروح عالفاضي.. ......................... خالد لبس هدومه ومشي يدور علي روح خبط عليها في اوضتها ..فتحت الباب خالد: يلا وريني البلد روح: هوا انا اعرفها احنا هنستكشفها مع بعض خالد: يلا .. يونس كان سامعهم ومتعصب جدا ... طلع من اوضته وحاول يرسم الابتسامه.. يونس: بما انكم مش عارفينها انا هاورهالكم .. خالد باستغراب: ماشي يلا .... وقبل مايكمل كلامه... يونس مسك ايدها ومشي سبقه خالد ضحك ومشي وراهم .. ...................... كرم جاب قميص وبنطلون ... كرم : البسهم ولا ايه قمر هتحبهم ولا ايه هتقدملك الليله هتوافقي ولا ايه؟!. ....................... يونس كان ماسك روح وخالد ماشي جمبها روح: ممكن نركب احصنه بقا يونس بابتسامه : ماشي.. روح: عاوزن رهوانه يونس: حبيتها مش كانت هتوقعك اول مره ؟! روح: بش دلوقتي اتغيرت ومابقتش مؤذيه بقت تتحب يونس بابتسامه: في حاجات كتير اتغيرت روح: قصدك ايه يونس: ولا حاجه يلا انا هاركب فهد يونس: يا واد يا واد بيجي شخص... ..ايوه يا يونس بيه يونس: هات فهد ورهوانه ونسر .. ..نسر؟! يونس: ايوه ... بيروح السايس وبيجيب الأحصنه ... بيساعد يونس روح تطلع وبيطلع علي حصانه يونس: اجي اطلعك يا دودي ؟!! روح: ههههههه خالد: لا يا خويا بعرف اطلع ... رهوانه وفهد بيسابقوا بعض وهما اسرع من بعض خالد: انت حمار ومضحوك عليك صح اجري يا نسر اجري حصان خالد بطيئ جدا وماشي براحته... روح: هتخسر للمره التانيه يونس: النمر مايخسرش مرتين ... روح: استعد للخساره يا نمر ... يونس بابتسامه : خسارتي لو مكسب ليكي انا موافق ابتسمت روح ... خطوات وتحدد مين الفايز وبيسبق فهد... بيخليه يونس يبطأ سرعته وبيخلي روح تكسب. . روح: هيييييييه كسبت كسبت ههههههه قولتلك هاتخسر يا نمر يونس: لو خسارتي مكسب بالنسبه ليكي انا مواقف... روح: خالد فين ؟! يونس: ده لسه في اخر الأرض.. روح: ايوه .. يونس: مبسوطه ؟! روح: طبعا يونس: هوا مين خالد ده ؟! روح: وعايز تعرف ليه ؟! يونس: عادي يعني ... روح: خالد ده يبقي النص الحلو البهارات اللي في حياتي اكتر حد بيفهمني واكتر حد بيدعمني وبيقف جمبي اكتر من صديق بكتير هوا يبقي اخو..... خالد: ايه ده حرام ايه الحصان ده؟! يونس : مش عاجبك ماتبقاش تركب تاني انت اللي ماعرفتش تتعامل معاه ؟! خالد: انا كنت حاسس ان راكب حمار روح بضحك: يلا يونس: يلا ايه هات حمار ... خالد : انسي يا روح انا مش فار تجارب روح: مش كان نفسك تجرب تقعد علي الحمار بالمقلوب خالد: وانا صغير مش دلوقتي روح: عشان خاطري عشان خاطري خالد: خاطرك بالدنيا بس بلاش تهزقيني روح: هههههه انت تعرف عني كده خالد: ايوه روح: خلاص بقا ايه اللي مخوفك يونس بعصبيه حاول يخفيها : يا واد هات حمار جاب الحمار ... روح: اطلع يا خالد يلا خالد: بطلي افتري بقا روح: بس يلا بطل كلام كتير خالد طلع وقعد بالمقلوب وحط ايده تحت دقنه روح بتصوره وهيا مسخسخه من الضحك ... روح : صورني يا يونس انا وهوا يونس خد التليفون وهوا متعصب بس مش عايز يبين .. يونس مسك التليفون وقرب الصوره عليها وهيا بتضحك وابتسم وصورها كذا صوره مجنونه وهيا بتضحك وهيا بتطلع لسانها وهيا ماسكه شعرها ... الحب ده بيقرب المسافات بين القلوب بشكل غريب بيعمل المعجزات النمر اللي كان عصبيته عامياه بيحاول يغير نفسه عشانها عشان مايئذيهاش بيحاول يكون احسن عشانها علي عكس كرم اللي ممكن يخسر نفسه عشانها حب نفسك بكل عيوبك وعيوبك الظاهره صلحها مش تخسر نفسك عشان حد ...بقلم حنين عادل .......................... روح ويونس وخالد رجعوا البيت روح: كان منظرك جامد يا خالد خالد: انتي هاتجبيلي اخر روح: بعيد الشر عنك يا صاحبي يونس كان بيبصلهم بتفكير: يارتني كنت خالد دخلوا البيت ... شاكر شاف يونس... شاكر: خرجت ليه دلوك يا ولدي كنت ارتاح يونس: بقيت احسن يا بوي طلع يونس وروح وخالد اوضهم ... ........................... في الليل ... كرم قاعد وابوه... شاكر: خير يا حاج ؟! وبدر كان قاعد ... يونس كان نازل شاف كرم قعد ... ابو كرم: احنا چايين نطلب ايد بنتكم يونس اتعصب جدا بس حاول ما يبينش ... شاكر: كريمه مش هلاقي احسن منكم .. كرم: يا عمي ... شاكر: علي بركه الله ابو كرم زقه في كتفه ... شاكر: مش هلاقي لكريمه احسن منك يا كرم بس لازم اسألها علي رأيها ... كرم بتفكير: ايه اللي انا عملته ده شاكر بينده علي كريمه .... كريمه: ايوه يا حضره العمدة شاكر: كرم طالبك للچواز ايه رأيك .. كرم بتفكير: ارفضي ارفضي كريمه: انا يتبع ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ ‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ البارت الثالث والعشرون كريمه: انا...... شاكر: علي خيره الله .. كريمه: يا عمي ؟!! كرم بصدمه وتفكير: جاه الحزين يفرح مالقلوش مطرح كريمه وقفت ومش عارفه تتكلم .. يونس بابتسامه: صبرت ونولت يا ولد عمي كرم بسخريه: عقبالك يونس: جمع ووفق شاكر: روحي انتي يا كريمه دلوك كريمه مشت وهيا متعصبه.. كريمه بتفكير: بقا اكده يا عمي بتزيحني وتفضي السكه لروح وانت عارف ومتأكد اني بحب يونس ولدك ويستحيل اتجوز غيره ..يونس مش هايبقي لغيري يا عمي ولو اخر يوم في حياتي ... ......................... في اوضه روح... خالد: وبعدين ؟! روح:ايه وبعدين بعد اللي بحكي فيه بقاله ساعه خالد: يعني انتي لسه بتحبي يوسف روح: انت مش بتفهم يلا بقولك مشكلتي اني ماعتش عارفه اثق في حد ماعتش بتطمن لحد تقولي بتحبي يوسف يوسف ايه يوسف خلاص صفحه وانتهت خالد: يعني عشان خدتي خازوق من 4 رجاله يبقي كل الرجاله وحشين ؟! روح: خازوق كتر خيرك تصدق انا غلطانه اني بكلمك اساسا خالد: انت لاقيه حد غيري تكلميه ارضي ياختي بالنعمه احسن تزول من وشك .. روح: بره ..بره خالد: كده اتبطري اوي روح قامت وكانت هاتزقه لفها ومسك دراعها ورا ضهرها بهزار.. روح بضحك: اه اه ايدي يا حيوان انت ماعندكش اخوات بنات عايز تقضي علي مستقبلي اااه حرام عليك الباب اتفتح مره واحده وبوكس في وش خالد وقع علي الارض .. يونس بعصبيه: قاعده انتي وهوا لوحديكم طبيعي الشيطان تالتكم عايزاه يعمل ايه يعني ؟! لف يونس ولسه هايكمل ضرب في خالد. .. روح وقفت قصاده ... يونس: عدي من وشي لما اربيه روح: تربيه ليه ماعملش حاجه هوا؟! يونس: وصويتك وهتدمرلي مستقبلي وماعندكش اخوات بنات ده ايه ؟! خالد: ههههههه هوا انت علطول ايدك سابقاك كده وشي باظ يخربيتك مش هاتخاف عليها اكتر مني يا روك يونس بعصبيه: ماسمعش حسك واصل وتخاف عليها بتاع ايه انت ؟ خالد: يمكن عشان اخوها مثلا ؟! يونس: بلاش حديت ماسخ ... قرب عليه... روح: اهدي يا نمر قلتلك مافيش حاجه من اللي في دماغك دي .. جرجره وراه وطلعه من اوضه روح خالد: ماتخلنيش اتهور عليك يا قطه يونس: لاه اتهور ووريني روح قومت خالد من علي الارض وبصت ليونس بعصبيه ومشت .. .......................... في اوضه كريمه . كريمه بعصبيه: جوزك دبسني في كرم وهوا خابر اني بحب يونس عايز يخلص مني ويخلي الجو لبنت اخوه صفاء: مارفضتيهوش ليه؟! كريمه: هوا اداني فرصه انا مالحقتش اتكلم يستحيل اتجوز كرم ده.. ............................ في اوضه خالد .. خالد: ااااه ... روح : معلش ... كان وش خالد وارم من ضربه يونس وروح بتحطله تلج.. خالد بضحك: بس شكله واقع اوي روح : مين ؟! خالد: يونس يا ختي الولا من ساعه ماجيت وانا حاسس انه مش طايقني وكل اما اقرب منك الاقيه موجود ويضربني شكله بيحبك يا جامد روح : بيحبني لأ يا بني ! خالد: انا راجل وعارف بيغير عليكي مني والنبي فهميه ان اخوكي بقا لانه ايده تقيله اوي وعايز ارجع سليم روح بضحك: ههههه حاضر شاطر تعمل جامد عليا بس خالد: انا جامد علي اي حد تحبي تشوفي روح : هاتعمل ايه يا مجنون .. طاااااخ ...الباب اترزع... خالد: يلا الخد التاني لسه ماورمش يلا ... يونس كان رايح يضربه روح: يونس في ايه انت اتجننت ؟! يونس: كان هايعمل ايه ده روح: كان هايرشني بالميه وقلتلك خالد اخويا يونس : بلا اخويا بلا زفت ... طلع يونس وهوا متعصب .. خالد: حلوه اللعبه دي طب استني كده .....ماتجيبي بوسه روح: خلصت نام بقا خالد: غريبه يعني ماجاش المره دي .. روح: تصبح علي خير يادودي خالد: دودي دي اللي بتخليني اضرب اسمي خالد روح: ههههههه مش دودي يا كوتش اللي بتخليك تتضرب تصبح علي خير... خالد بضحك: وانتي من اهله طلعت روح من اوضه خالد وعدت علي اوضه يونس ماكانش في اوضته سمعت صوت الچيتار .. روح بتفكير: هوا مضايق ليه وانا مالي طب هاسيبه ... روح نزلت وراحت الجنينه الخلفيه وقعدت جمبه من غير صوت وهوا مغمض عينه... فضلت تبصله ... يونس: عاوزه ايه ؟! روح: ايه ده انت عرفت ازاي ؟! يونس: حسيت .. روح: حسيت بيا ولا بأي حد عادي؟! يونس فضل يعزف من غير ما يرد عليها.. روح: ممكن اعرف ايه اللي مضايقك ؟! يونس وقف عزف وبصلها... يونس: ازاي اقول لبنت اني بحبها ؟! روح: ايه ؟! يونس: زي ماقولت انتي كابنت اقولك ازاي اني بحبك روح ركنت علي الكنبه وبصت للسما ... يونس: سرحتي في ايه ؟! روح: مش لازم تقولها هيا اكيد حاسه بيك اصل الحب مابيتخباش يونس: يعني تفتكري انها عارفه روح: اكيد عارفه ... يونس: وتفتكري ردها هايبقي ايه روح: لأ دي بتختلف بقا من حد للتاني .. يونس: تفتكري ان انا اتحب روح: وماتتحبش ليه موجود قدامك اللي بيحبك يونس: مين؟! روح: كريمه مثلا بتحبك وشارياك يونس: اه كريمه بس ؟! روح : قوم ارتاح يا نمر وماتفكرش في حاجه .. طلعت روح وسابته قاعد.. يونس: معقول مش حاسه ؟! ..................... في بيت كرم... كرم: اتدبست فيها وانت كملت يا بوي وانت عارف اني بحب روح ابو كرم: ياواد روح دي مش من توبك والعمده رحب انك تتجوز كريمه وماله بت مال وجمال ونسب .. كرم: انا سكت هناك عشانك لكن انت تصلح كل اللي حوصل انا مش ممكن اتجوز كريمه يا بوي ابو كرم: عايز تحرجني مع الراچل والله لاتبقي ولدي ولا اعرفك.. ...................... في الصباح.. صحت روح علي صوت زغاريط... قامت خدت شاور ولبست بلوزه وبنطلون ورفعت شعرها وطلعت... شافت صفيه ... روح: هوا في ايه ؟! صفيه: النهارده خطوبه الست كريمه روح بحزن: بجد . صفيه: ايوه... دخلت روح اوضتها تاني.. روح بحزن : بالسرعه دي اقولك امبارح بتحبك تخطبها النهارده ومش بعيد بكره تجيب عيال بس انا ايه اللي مضايقني يعني ليه زعلت انا مازعلتش انا عادي وهاروح اباركله كمان.. طلعت روح من اوضتها وراحت خبطت علي اوضته. فتح الباب.. روح: صباح الخير يا نمر يونس: صباح النور ادخلي.. دخلت روح ... روح: عامل ايه النهارده يا عريس يونس: الحمد لله بس ايه عريس دي؟! روح: ايه مش عريس ولا ايه الف مبروك بس مش شايف انك استعجلت شويه يعني امبارح اقولك كريمه بتحبك النهارده تخطبها ؟! يونس بابتسامه : كريمه اه هوا في زي كريمه في رقتها روح: كريمه؟! يونس: وجمالها روح: كريمه؟! يونس: وبساطتها وطيبتها روح: كريمه؟! يونس: مالك عماله تعيدي في كريمه ليه موافقاني الرأي طبعا صح .. روح: طبعا يا بني انت بتقول ايه ربنا يهنيكم ونشوف عيالكم قريب .. طلعت روح من اوضه يونس وهيا بتجز علي سنانها يونس بتفكير: حسيت انها غيرانه معقوله... روح بتفكير وهيا ماشيه: بساطتها ورقتها وطيبتها دا انت مضحوك عليك بالتلاته .. خبطت فيها... كريمه بعصبيه: مش تحاسبي يابت انتي روح بضحك: تعااااالي تعااالي شوف رقتها مبروك يا كويمه ياحبيبتي كريمه مشت وسابتها بعصبيه ودخلت اوضتها ورزعت الباب ... روح بتفكير: مالها دي المفروض تبقي فرحانه وتقعد تغيظ فيا انا عرفاها ليه متعصبه ومش مبسوطه ؟! كريمه بعصبيه : بقا اكده ياعمي امبارح فاتحه والنهارده خطوبه وانت ماعرفش دا انت طلعت واعر قوي مش هايتم لو علي جتتي . ...................... في بيت كرم.. كرم بعصبيه: امبارح يبقي قري فاتحه والنهارده خطوبه وبكره جواز بقا حرام عليك يا بوي حلني ابو كرم: عايز تحرجني مع العمده مش كان كلام رجاله ولا كان كلام حريم ده كرم: يابوي.. ابو كرم: ولا كلمه انا عارف مصلحتك فين ومع مين ......................... روح: بدر باشا اللي ساعه مابيجي هنا بينسي بنته بدر كان قاعد بيقرأ جورنال ... بدر: انساك دا كلام انساك يا سلام اهو ده اللي مش ممكن ابدا ولا افكر فيه ابدا ابدا . روح: الله عليك يا بابا لما بيبقي مزاجك عالي بدر: كريمه خطوبتها النهارده عقبالك.. روح: اه لايقين علي بعض هوا عصبي ومجنون وهيا زيه هايبقي النمر والنمره بدر: نمر ايه ومين اللي عصبي ومجنون ده طيب جدا وهادي ورزين جدا ! روح: هادي مين يا بابا ده كلامه كله بالمسدس ؟! بدر: مسدس مين انت بتتكلمي عن مين روح: النمر يا بابا بدر: يونس؟! روح: ايوه بدر: ههههه بس يونس مش العريس روح بفرحه: بجد بدر: ايوه مبسوطه كده ليه روح: ها وانا اتبسط ليه عادي بس مين العريس بدر: كرم .. روح: كرم مين ؟! بدر: كرم انت تعرفي كام واحد اسمه كرم روح بصدمه: صاحب مصطفي ؟! بدر: ايوه روح: ابن ام كرم بدر: وابن ابو كرم هههه روح: ازاي ده ؟! بدر: ايه اللي ازاي اجي هوا وابوه وطلبوا ايدها روح: يمكن بس حرام ده كرم كيوت جدا وطيب وكريمه هاتطلع عينه ........................ في ارض زراعيه مصطفي : اديني جيت يا كرم علي ملي وشي عاوز ايه كرم: فكر معايا يا مصطفي انا مابحبش كريمه انا اتدبست مصطفي: عيل انت اياك عشان تتدبس كرم: اللي حوصل لازم تساعدني ارجوك انا هاموت ........................ خالد: هستأذنك يا عمي اخد روح دقيقه بدر: اتفضل ... خالد شد روح معاه .. روح: ايه يا بني رايحين فين ؟! خالد: مفاجأة روح: مفاجأه ايه؟! خالد: هتبقي مفاجأه لو قلتلك يعني ... طلعت روح وخالد بره البيت .. خالد : يلا غمضي عنيكي ... روح: ما تخافش مش عارفه افتحهم من الشمس اساسا خالد: طب غمضي يا لمضه روح غمضت عنيها ... خالد: فتحي روح : صوت مين ده ...بتفتح عنيها...يااااسمين ... حضنتها وفضلت تتنطط ... ..مش ياسمين بس ! روح بصدمه : انت ! يتبع ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ البارت الرابع والعشرون روح بصدمه: انت ! يوسف: ايوه انا ياروح ايه ماوحشتكيش ؟! روح مسكت ايد خالد وشدته بعيد ... روح: انت اتجننت يا خالد جايبلي يوسف لغايه هنا. خالد: صدقيني ماكنتش اعرف انه جاي انا كلمت ياسمين بس عشان عارف انها اقرب واحده ليكي انما يوسف ماكنتش اعرف انه جاي ! مش يوسف بس .. بيبصوا علي الصوت.. خالد: ميرا كملت ... بتدخل روح جوه البيت بعصبيه بتقابل يونس علي السلم بتتجاهله وبتكمل لأوضتها وبتدخل وبترزع الباب ... يونس باستغراب: مالها دي في ايه اللي معصبها كده ؟! روح : جاي ورايا هنا كمان يا يوسف جاي ليه مش كفايه اللي عملته هوا انا مكتوب عليا العذاب كده وجايب معاك الزفته ميرا ... .............................. مصطفي: وه انت اتجننت يا واد انت بتقول ايه اشحال ماكنتش اكبر مني بكتير وفاهم ! كرم: لازم نعمل اي حاجه توقف الجوازة دي ..دي هاتبقي جنازتي يا عم.. مصطفي بضحك: اقولك ارضي بالأمر الواقع خالتي كريمه مش عفشه هوا كل العيب فيها انها واعرة قوي .. كرم: يا مصطفي ارجوك ساعدني وبلاه الحديت الماسخ ده مصطفي: اعمل ايه يعني اقولك عدي النهاردة علي خير بس وربنا يسهل ............................. يونس طالع من باب البيت شافهم واقفين قرب منهم ... يونس: مين دول يا خالد ؟! خالد بتوتر: ده دا ..ياسمين وميرا جوه دخلت الحمام.. يوسف ماعطلوش اي اهتمام وفضلت واقف ساند علي العربيه ولابس نضارته . يونس: ومين الشبح ؟! بيقلع يوسف النضارة وبيبصله من فوق لتحت... يوسف: يوسف ....يوسف باشا الأنصاري يونس بابتسامه: يوسف باشا النصراني بنفسه يا مراحب يوسف: الأنصاري... يونس بضحك: ده احنا حصلنا الشرف هههههه اتفضل معايا يا باشا نعملوا معاك الواچب ياااه دا انتي كنتي داعيالي يامه عشان اقابله ...خد البنات ودخلهم جوه يا خالد وانا هاودي يوسف بيه للجناح الخصوصي. . خالد بابتسامه : حاضر ...بس خف ايدك شويه يوسف: يخف ايده علي ايه ؟! خالد بضحك: علي الباب اصل الباب معلق .. يوسف: اه ..طيب بسرعه عشان عاوز ارتاح خالد: ده احنا هنريحوك ونبسطوك هههههه يوسف: في حاجه يا خالد يونس: لاه ولا حاجه يلا عشان ترتاح من السفر يوسف: اه يا ريت تجيبولي عصير فريش يونس وهوا ماشي معاه: اجبلك فريش وفرافيش انا اجيب لأعز منيك .. يوسف: شكلك بتفهم وبتقدر الناس يونس: اومال هوا انت قليل ده انت تستحق كل التقدير اللي في الدنيا .. ............................. روح: يعني ايه اجي هوا وميرا غصب عنك اصرفها فين دي؟! ياسمين: روح ماتبقيش ضعيفه ميرا بتحب تفرح فيكي وريهم انهم مش فارقين معاكي صدقيني دي فرصه حلوه ليكي انك تثبتي لنفسك قبلهم انك خلاص طلعتيهم من حياتك اتنين خاينين مايستحقوش انك حتي تفكري فيهم او تزعلي عليهم ... روح: عارفه يا ياسمين اللي عملوا يوسف ماوجعنيش قد ما ميرا وجعتني الأنتيم والبيست اللي كنت بحكيلها كل حاجه عني اسراري بحب ايه طموحاتي بحب مين تتفق مع يوسف عليا عشان ايه عشان ايه كل السواد ده تديله كل المعلومات عني بحب ايه بكره ايه ايه اللي يشدني ليه والسبب ايه لكل ده ؟! ياسمين: ده مرض يا بنتي عشان فقيره بتحقد عليكي روح: هيا فعلا فقيره بس مش فقيره فلوس عمر الغني ماكان بالفلوس ذنبي ايه ان انا غنيه ومش من الهوا ولا الحرام لأ دا تعب ابويا سنين لحد ما وصل للي هوا فيه الفقر فقر النفوس ... ياسمين: ماتفكريش فيها بكره تعرف انها خسرت كتير لما خسرت صاحبه زيك .. روح: اللي بيخون بيتخان واكيد اللي عملته هايترد ليها وكما تدين تدان... الباب اتفتح مره واحده.... ميرا: ايه يا روح يا حبيبتي هاتسيبيني قاعده لوحدي كتير ياسمين: ايه ده في حاجه اسمها تخبطي علي الباب الأول روح: بس يا ياسمين ميرا ما تعرفش كده يمكن ماعندهمش باب ... ميرا بغضب: انتي بتقولي ايه انتي فاكره نفسك ايه؟! يونس من وراها : روح بدر النمر...روح النمر .. بتلف ميرا وبتبص عليه بتتبدل كل ملامح الغضب لإعجاب شديد ... ميرا بدلع: مش تعرفينا يا روح بتحط ايدها علي كتفه ... روح اتعصبت بس حاولت تتمالك نفسها بيزق ايدها ببرود يونس: انا النمر ...يونس شاكر النمر ... ميرا: واو يونس عاشت الأسامي يا نمر روح بتفكير: زودتيها اوي ماحدش يقوله يا نمر غيري.. يونس: انتي اسمك ايه ؟! روح: تعالي يا ميرا يا حبيبتي شدت ميرا دخلتها الاوضه... روح: شوف مصلحتك يا نمر ... يونس بابتسامه: طب ماتقعدوني معاكوا ميرا: ياريت روح: دي قعده بنات يا نمر وانت مالكش في الحديت الماسخ ده صح يلا ... قفلت الباب في وشه... يونس بضحك: بتغيري ...وقعتي خلاص في حب النمر بس امتي تعترفي؟! .............................. في اوضه كريمه.. صفاء: يلا البسي كريمه : يا مرك يا كريمه يا بختك الأسود يا كريمه صفاء: عاتقعدي تولولي قومي البسي عشان العريس واهله علي وصول كريمه: عريس ...عريس الندامه ..عريس الشوم صفاء: البسي الله يرضي عليكي انتي عايزه العمده يطخنا عيارين كريمه: الموت اهون لي من اللي بيحصل لي صفاء: طيب عديها علي خير النهارده وهانلاقيلها حل ان شاء الله .. كريمه: فينك يا شيخ مخلوف تيجي تشوف اللي حوصل لي صفاء: اهو السبب في كل حاجه الشيخ مخلوف الزفت ده كريمه: وه يا خيتي دا راجل بركه صفاء: انا ايه اللي يضايقني يعني واللهـ تستاهلي اللي بيحصلك وزياده كمان.. كريمه: كده يا خيتي ماشي .. صفاء: البسي بقا بدل ما ناديه يدفنك ويتاويكي واخلص منيكي .. كريمه : حاضر..اه يا ميله بختك يا كريمه.. ............................ في اوضه روح.. ميرا: هوا راح فين القمر ده روح: انتي جيتي ليه يا ميرا ميرا: اخص عليكي يا روح مش عايزه تشوفي صاحبتك روح: بقولك ايه هاتي من الأخر انتي جايه ليه اصل انتي بتاعت مصلحتك فا اكيد جايه لهدف .. ميرا: انا بتاعت مصلحتي اخص عليكي يا روح. ياسمين: هاتي من الاخر يا سوده ميرا: مافيش اسود منك انتي ياسمين: انتي قليله الادب .. ميرا: اهو اما يبقي قليل احسن من ماميكونش خالص طااااااخ .... ميرا بصدمه: بتضربيني ..بتضربيني يا روح روح: انتي لازم تقفي عند حدك اوعي يكون سكوتي ليكي ده معناه اني ضعيفه انتي اكتر واحده عارفه مين هيا روح النمر قله ادب في بيتي مش عايزه عارفه انا ليه لحد النهارده ماعتبتكيش وقولتلك عملتي كده ليه عشان اناي مش في دماغي انتي صفر عالشمال مالهوش لازمه انتي ولا حاجه انت عارفه انتي بتحاولي تقربي مننا ليه عشان تحسي انك ليكي لازمه وقيمه بس للأسف الحاجات دي مش مكتسبه دي حاجات طبيعيه اطلعي بره وماعتش اشوف وشك تاني ... ................................ بيدخل يونس اوضه قديمه وبيفتح القفل اللي علي بابها وبيدخل وبيقفل الباب .. يوسف بيقوم من علي الأرض ... يوسف: انت ازاي تجيبني هنا وتقفل عليا انت اتجننت ... بيقلع يونس الچاكت بتاعه وبيخليه بالقميص ... يوسف بتوتر: في ايه انت هاتعمل ايه ؟! يونس: هههههه هاخليك نانسي ههههههههه يتبع ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡‏_تم مشاࢪكتها من قناه» حڪايه و ࢪوآيـة⊁𓋜ׅ🎻🤎)_ ‏تابع قناة حڪايه و ࢪوآيـة 📚💙⊁.↻)){2} في واتساب: https://whatsapp.com/channel/0029VaZMeBQFHWq2c6RIYg3G ♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡ البارت الخامس والعشرون يوسف: انت هاتعمل ايه يا مجنون ... يونس قلع حزامه وهوا بيضحك .. يونس: انت عارف انا مستني اللحظه دي من امتي دي فرصه مش هاتتعوض بينزل يونس فوقه ضرب ويوسف بيصرخ .. ....................... في اوضه روح.. ميرا: صدقيني ياسمين اللي عامله حبيبتك دي سبب كل اللي انتي فيه ... روح: اخرسي قطع لسانك ياسمين عمرها ما كانت مقرفه زيك ياسمين اختي بجد ميرا: انا قولتلك اللي عندي ومسير الأيام تعرفك مين صاحبك وحبيبك ومين عدوك بس عايزة اقولك كلمه واحدة بس وياريت تفهميها كويس دوري في دفاترك القديمه وانتي هتعرفي كل حاجه .....دوري في فاترك القديمه وانتي هاتعرفي كل حاجه.. ياسمين: بره بلاش قرف بصتلها ميرا وخرجت ... روح رزعت الباب وراها قلبها مصدقها بس عقلها بيقولها ماتثقيش في حد ... روح بتفكير: ايه قصدها دوري في دفاترك القديمه وانتي هتعرفي كل حاجه.. ياسمين: ايه يا بنتي مالك في ايه ؟! روح: ايه قصدها دوري في دفاترك القديمه هاتعرفي كل حاجه معقول تكون مظلومه وانا فهمتها غلط . ياسمين: هيا بتقولك كده عشان تشتتك وهيا عارفه انك طيبه وقلبك ابيض الحربايه بتتلون علي كل لون يا روح روح : بس عارفه لحد النهارده قلبي مش راضي يصدق عنها حاجه وحشه... ياسمين: اوعي يا روح تسلميلها قلبك تاني هيا ماتستحقش تكون صحبتك صدقيني ماتخليهاش تستغفلك تاني .. .............................. يوسف مضروب وعينه وارمه وفي دم علي وشه ... يونس ماسك كاميرا وواقف بيصوره.. يونس: كده حلو اوي تحب انزلهالك يا يوسف علي النت وتبقي فضيحتك بجلاجل هههههه كده كما ولدتك امك... يوسف: لأ ارجوك ارجوك بلاش انا هاعمل كل اللي انتي عاوزه يونس: طيب هاسيبك تمشي بس لو جيت جمب روح تاني او اتعرضتلها لو مشيت جمبها في شارع حتي بالصدفه هتلاقي بعدها بدقايق شاهد رجل الأعمال يوسف الأنصاري .... يوسف: لأ ارجوك فكني وصدقني مش هاجي ناحيتها.. يونس قرب منه وبدأ يفكه ... يوسف زقه علي الأرض وشد الكاميرا وخد هدومه بسرعه وطلع يجري .... يونس حط ايده تحت دماغه وفتح ايده وبص للكارت الميموري وضحك ... ....................... لولولولولولولي...صوت زغاريط... كرم وامه وابوه داخلين من باب البيت والمعازيم وراهم ... كرم كان متضايق جدا وزعلان وباين عليه ... شاكر : مبروك يا عريس كرم بتفكير: مبرووك المفروض تعزيني تقولي انا لله وانا اليه راجعون شد حيلك ... ابو كرم زقه في كتفه... كرم: الله يبارك فيك يا عمي عقبال يونس ومصطفي شاكر: اتفضلوا ... دخل كرم وابوه والمعازيم وقعد علي الكرسي. والزغاريط شغاله ... نزلت صفاء ومعاها كريمه اللي كانت لابسه فستان ازرق وعليه حجاب كان مخليها جميله... كرم بتفكير وهوا بيبصلها: حقيقي لبس البوصه تبقي عروسه ... كرم كان بيبص في كل اتجاه علي روح ... كرم بتفكير: انتي فين يا قمر تعالي هوني عليا كل اللي انا فيه ده... ابوه وامه قاموا من جمبه وصفاء قعدت كريمه جمبه .. كانوا الاتنين مبوزين والهم باين عليهم ... ام كرم بتدي لكرم الدهب ... ام كرم: لبس عروستك يا كرم ... كرم مسك ايدها... وكريمه برقتله وحس انها عايزة تقتله كرم بصلها بعدم اهتمام وقعد يلبسها الدهب ... صفيه كانت بتوزع جاتوه وعصير علي الكل ... شاكر خد الرجاله معاه وراحوا المندرة ... صفاء: نسيب العرسان شويه... صفاء خدت الستات ومشت... كرم كان بياكل في الجاتوه ... كريمه: اسمع يا واد انت ان شفت حلمه ودنك انا مش هاتجوزك ... كرم مكمل اكل في الجاتوه ولا هامه كلامها... شدت منه الطبق وحطته ... كريمه: مش انا بكلمك.. كرم: المفروض اقوم اعملك تعظيم سلام يعني ولا ايه ... كريمه: انا مش عاوزة اتجوزك كرم: شايفاني مموت نفسي عليكي اياك انا مجبور انا ماكنتش جاي اطلب ايدك انتي انا كنت جاي لقمر كريمه: قمر مين ؟! كرم: روح ..مش انتي يا سلعوه انتي كريمه: سلعوه في عينك يا قليل الأدب بيمسك كرم دراعها وبيلويه ورا ضهرها كرم: انا مش طايق نفسي ولا طايقك هاتحترمي نفسك وتعرفي انك بتتكلمي مع راجل وماله هاتقلي ادبك هاعرفك مين هوا كرم ... بيسيب دراعها بتمسكه بوجع... كريمه: الظاهر انك مش عارف انا مين.. كرم بيجيب طبق الجاتوه وبيكمل اكل ... بتجيب كريمه الشوكه وبتغرزها في ايده ... كرم : ااااه...انتي اتجننتي كريمه: قولتلك الظاهر انك مش عارف انا مين ... كرم : بس انا هاعرفك انا مين ... ........................ يونس واقف بيبص علي يوسف وهوا بيركب العربيه بسرعه وبيمشي وهوا ماكملش لبس هدومه حتي ... يونس : ههههه كنت عارف انك هاتعمل كده فكرت نفسك كده زكي يعني ! ...................... بيخش الرجاله والستات علي صوت ضرب ورزع وبتنزل روح وياسمين علي الصوت ... بيدخلوا عليهم بيلاقي كريمه شعرها واقف وكرم ماسكها منه وهيا ماسكه ايده وعماله تعض فيها وهوا عمال يضربها بالأطباق فوق دماغها عشان تسيب ايده وهيا وكرم وشها مليان جاتوه ... شاكر: وه ايه اللي بيوحصل هنا ؟! بتقف كريمه وبيسيب كرم شعرها وهيا بتسيب ايده بيبان اكتر ان وشهم مليان جاتوه وهدومهم كأنها لوحه ... روح : هههههههه يخربيتك يا كريمه ... بدر: روح ! روح وبتحاول تمسك الضحك: اسفه يا بابا روح بتطلع تليفونها وبتصور فيهم وكرم بيضحك عشان الصورة تطلع حلوة وكريمه هاتطق من الغضب والغيظ شاكر: ممكن افهم ايه ده ؟! كريمه: اصل اصله ... كرم: اصل كريمه بن ..كنا بنهزروا كريمه: ايوه والهزار تقل شويه صفاء بتحاول تلم الموضوع: طيش شباب بقا يا حاج اهههه بيضحك المعازيم وبيبدأو يمشوا... ياسمين بتقف جمب كرم ... ياسمين: يلا صوريني يا رورو روح بتصورها ... وياسمين ماشيه بتتزحلق في الجاتوه اللي علي الأرض بيلحقها كرم بتقع في حضنه بتفضل ياسمين تبصله وكرم بيبصلها... روح: احم ..احم ... ياسمين بتبعد عنه ... روح: يلا صوريني انا بقا ده مشهد لن يتكرر روح بتروح تقف جمبه فجأة بتلاقي اللي بيحط ايده فوق كتفها... بتبص عليه ...النمر ؟! ياسمين بتصور الصورة وروح بتبص ليونس صورة مش هاتتكرر بيروح يونس ناحيه ياسمين ... يونس: ممكن ؟! ياسمين: نعم يا عسل ؟! يونس بابتسامه: ممكن اشوف الصورة ياسمين: اه اتفضل . روح كانت بتبص عليهم وهيا متضايقه ... يونس بص علي الصورة بابتسامه طلع تليفونه وبعتها لنفسه ... روح: ايه ده ليه بتاخدها يونس: عشان تبقي هنا وهنا بيشاور علي التليفون وقلبه... كريمه وكرم كانوا متعصبين جدا ...وروح كانت مبسوطه... بيقرب يونس من كرم وكريمه... يونس: مبروك لايقين علي بعض ربنا يتمملكم بخير كريمه بحزن: الله يبارك فيك عقبالك كرم بصله بعصبيه ... روح: هانعملكم بقا احنا حفله بالليل علي الضيق تعالي يا كرم هتبقا شباب بس يعني انا وانت وكريمه وياسمين وخالد ... يونس بابتسامه: وانا ممكن اجي ؟! ياسمين اتكلمت قبل ماروح ترد: انت قبل الكل يا باشا انت قبل الكل... روح ضحكت بس هيا جواها متضايقه .............................. في الليل...وفي الجنينه الخلفيه اضواء زي اضواء الحفله ومشغلين اغاني هاديه.... روح قاعده وكرم جمبها وياسمين وكريمه وخالد ومصطفي ... روح كانت عماله تبص علي يونس مش موجود ... مصطفي: طيب تيجوا نلعب حكم ولا الصراحه... روح : ماشي بس محدش يكذب... بتلف روح الازازة بتيجي علي مكان فاضي يونس بيجي وبيقعد قدامه. ... روح: انا هسأل صراحه .. يونس قعد : اسألي.. روح: تجاوب بصراحه .. يونس: تمام .. روح: حبيت يانمر يونس بابتسامه: حبيت ...عشقت وقلبي داب دوبان روح : اه مين ؟! مصطفي: هوا سؤال واحد بيلف مصطفي الازازة... بيبص يونس لروح بابتسامه ... مصطفي: كرم ... كرم: ايوه مصطفي: هاسألك نفس السؤال بتاع روح حبيت كرم: ايوه حبيت ... يونس بضحك: أكيد كريمه ربنا يهنيكم... كرم بيبص ليونس بعصبيه ... بيكملوا لعب الإزازة ... ياسمين : يلا نرقص ... خالد: يلا ..قومي ياروح .. بيبص خالد ليونس بضحك : دي روح عليها رقص . يونس: اقعدي يا روح ... روح بصتله وقعدت ...بصلها يونس وابتسم وكأن ابتسامتك هيا الأمل وكأن ابتسامتك نور الطريق روح بتفكير: ايه ده معقوله انا سمعت كلامه كده عادي هوا في ايه... تليفونها بينور وبتيجي رساله ... بتشوفها وملامحها بتتبدل بتقوم من مكانها وتمشي وتخرج بره البيت... يونس بيقوم وراها يشوفها وفجأة يتبع

Link copied to clipboard!